De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-11-2007, 12:54
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau

raceverslag Bsc - Luc Vdc 10/11/'07

Zaterdag 10/11 vroeg uit de "pluimenbak" want we hadden zowat alles te verrichten op enkele uren tijd zoals: licentiecontrole, technische controle, training, briefing enz....
Ik belde (gelukkig!) mijn mecanieker op toen ik mij reeds dicht bij het circuit bevond en..... deze had 2 wekkers niet gehoord.... het was toen ongeveer 7u15.
Een korte berekening bracht aan het licht dat deze niet tijdig het circuit kon bereiken met de camionette + aanhangwagen en uiteraard racewagen.
Dan maar een briefje gericht aan de koersdirectie om toestemming tot de race te vragen zonder chronoritten.
Bovendien had ik technische controle wegens de crash te Spa waarbij deze instantie zeker de wagen wilden controleren op een veilige herstelling.
Ik weet niet hoe Mathieu m'n mecano dit flikkerde maar omstreeks 8u30 was hij ter plaatse en dit komende van Waregem !!!!!!!
Er moesten nog verse regenbanden op velgen getrokken worden, technische controle passeren en dit lukte nipt met veel zweet want er was motorstilte tot 9u.
De training was om 9u05 in plenzende regen.
We kregen de wagen niet gestart wegens water welke de luchtfilter in de airbox bereikt had tijdens het transport.
Bovendien had de batterij al z'n power verloren bij de startpogingen.... dan maar met startkabels rechtstreeks naar de camionette batterij, wegens de "flutkwaliteit" van deze kabels lukte het nog niet en bovendien moesten we ondertussen ook nieuwe bougies plaatsen.
Ondertussen was ik reeds uit de wagen en zette m'n helm af want de training was ondertussen schat ik een 20 minuten bezig......
Eenklaps sloeg de motor aan en vlug terug ingespen en het circuit op om alsnog een chrono te plaatsen om geklasseert te worden bij de start.
Ikzelf maakte ook een zeer grove fout door de voorruitverwarming niet aan te zetten en ik zag noppes .... ik zag niet waar ik reed en kon de bochten met moeite onderscheiden, bovendien kon ik de voorruit niet bereiken met m'n handen om deze te ontdoen van de wasem.
Op een gegeven moment ben ik gestopt op de zijberm en heb moeten vragen aan een baanmarchal waar de pitsingang was (!) en wanneer de training voorbij was (!)..... ik zou nooit de afvlagging opgemerkt hebben en misschien enkele rondjes op m'n eentje doorgereden hebben
Tijdens de briefing stelde ik de vraag of er reeds vooruitzichten waren voor 2008 wat de toekomst ging brengen voor de BSC en ....... geen nieuws.
De Race:
Ik starte op een 19 positie en er waren tot m'n grote verwondering nog een 2 of 3 tal wagens na mij...... ik verwachtte echt een laatste plaats met m'n "blind" rijden.
(vergeef me dat ik geen preciese plaatsen of tijden kan vernoemen want in deze slordige voorbereiding heb ik geen chronotijden of niets weest afhalen in de toren....wat mij betreft was deze race ook reeds naar de knoppen)
Tijdens de formatieronde (met goed werkende voorruitontwaseming!) kon ik m'n gloednieuwe DUNLOP (volgende maal korting op m'n banden hé, maat ...hij zal zich welherkennen hierin....) regenbanden eens uitproberen en deze hadden enorme laterale grip maar slipten wel door bij het hevig remmen..... dus doseren was de boodschap.
De setup van de wagen was niet optimaal voor de regen en ook de remblokken waren van een te harde soort voor deze regenomstandigheden.
De rode lichten floepten uit en meeteen kon ik in een gat duiken om een 5 tal plaatsen te winnen, daarna ging ik Willemen/Golf over..... de Honda Integra van Vandersluis met een andere deelnemer gingen samen richting "kattebak" na een contact en m'n vertrouwen groeide want ik bevond me reeds net achter de BMW/ Vande Water en had "zichtcontact" met de kopgroep.
Een woordje over de raceomstandigheden "hels!" met enorme spray van de voorliggende wagens, ik baseerde me gewoon op de stoplichten......
Ik positioneerde me naast de Bmw/Vande Water om deze uit te remmen aan de Reabocht en daar moest ik te laattijdig in de remmen met rechtdoor slippen tot gevolg.... rempedaal lossen en terug indrukken (dit x5) hielp niet.
Achteraf heb ik van Vande Water vernomen dat hij me niet opgemerkt had langs rechts.
Ik rechtdoor dus en Vande Water welke dus moest insturen had contact tot gevolg en samen gingen we de "kattebak" in.
Verder rijden voor mij zat er niet in want de stuurstang was afgebroken.
Dit gebeurde allemaal in de 3 de ronde.... ik had gegokt en verloren want tot slot zijn we gekomen om te racen en in deze weersomstandigheden is het incident risico zeker x 3.
Terug heb ik het vervolg van de race kunnen volgen aan de vangrail en zag Kevers/Golf overwinnen, een 2 de plaats voor de Lotus van Struyf (welke meeteen de jaarkampioen geworden is) en een 3 de plaats voor een Cup Mini (de naam van de piloot ontsnapt mij.... zoals ik zei heb ik niets van papieren uitslagen)
Misschien tot volgend jaar ......maar wat ??????????????
Groeten
Luc Vdc
Megane (1)45
Old 13-11-2007, 14:11
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Ik keek al uit naar je prestatie in de regen. Het heeft echter niet lang mogen duren want na enkele ronden zag ik jou (en ook Van De Water) niet meer doorkomen. Spijtig dat je niet meer kon doorrijden.
Hopelijk tot volgend jaar. Je weet me altijd te boeien door deze raceverslagen
Old 13-11-2007, 14:50

@ Ottooke
bedankt voor compliment,maat, wat betreft volgend jaar hangt alles af van welk kampioenschap er kan gereden worden.
In tegenstelling tot de meeste andere piloten welke upgraden naar andere kampioenschappen moet ik helaas wegens geen sponsors afbouwen om de kosten te drukken.
Toch ligt m'n hart bij Endurance wedstrijden......welke ik 4 of 5 jaar gedaan heb voor de nu reeds 2 jaar Sprint Cup.
Ook kan ik mij geen nieuwe wagen veroorloven en bovendien, 'k zou het begot niet weten welke m'n "old" Meganeke zou kunnen evenaren (in de 2L. klasse,hé...er zullen er wel zijn maar wat zouden deze kosten in ontwikkeling?)
Deze is in de loop van de jaren zo enorm geévolueert en verbetert dat ik deze zelfs niet kosteloos zou willen inruilen voor een splinternieuw exemplaar Clio 3 en dat meen ik serieus !
Een mogelijkheid zou zijn indien ik een 2de goede piloot/mecanieker zou vinden met transport/aanhangwagen en bovendien stalplaats voor de wagen en bovendien een (héél) klein budgetje, maar dit is te veel gevraagt denk ik....
Hierbij oproep ....... mail : lucvdc@wanadoo.fr - voorstellen worden zeker met veel aandacht behandeld.
Luc Vdc
Old 13-11-2007, 18:47
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by LUC VDC View Post
een 3 de plaats voor een Cup Mini (de naam van de piloot ontsnapt mij.... zoals ik zei heb ik niets van papieren uitslagen)
Dat was onze Mini met Tom Van De Plas aan het stuur.
Old 13-11-2007, 18:52
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie

Nice report Luc!

Je bent mij wel vergeten vermelden lol! Heb zelfs 1rondje op kop gehangen!

Greetz

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
Old 13-11-2007, 19:22

@Iceman
Bedankt voor informatie... ik ben wel getuige geweest van een mooi duel tussen beide mini's.

@ Bruno Vermeeren
Dat zal dan voor m'n "rechtdoor" (in de 3de ronde) geweest zijn... hetgeen ik zag was een mooi duel tussen jouw/Golf en de Golf van Willemen waarbij dan Willemen ook richting zandbak ging en terugviel in het klassement, dit heb ik gehoord via de berichtgeving/luidsprekers van het circuit.
Toch weer knap gereden Brunootje.... alhoewel de ondergetekende "oude rakker" je toch al in het vizier had ... dank zij m'n goede bandjes, maar had toen echt zin in een bezoekje aan de "kattebak" en helaas in dit avontuur Vande Water/Bmw meenam, waarvoor nogmaals m'n excuses aan hem.
Luc Vdc
Old 13-11-2007, 20:33
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Graag gedaan Luc.
Old 13-11-2007, 22:36
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie

@ LUC VDC

Ik heb je zien staan allé, heb na de finnish vlag trouwens eens gezwaaid en met de lichten gedaan!

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
Old 26-11-2007, 11:15
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Spijtig om te lezen dat het seizoen zo afgelopen is

Hopelijk lezen we volgend jaar opnieuw wat over je race-avonturen.
Reply With Quote
Old 27-11-2007, 12:01

@ Selespeed
Inderdaad is het einde van het seizoen in mineur afgelopen!
Dit was grotendeels te wijten aan geen regentrainingen te kunnen rijden om de gepaste regenafstelling te vinden.... 1000 km rijden voor een donderdagse training is wat ver,hé ?.... en 't moet dan nog regenen ook, maar dat was zeker geen probleem dit jaar in Belgie zeker ?
Volgend jaar zal het waarschijnlijk Dunlop Maxx endurence worden samen met een "jonge wolf" en ik als "ouwe vos"... dit gaat gensters geven dat beloof ik !!
Moet het nog wat verzwijgen met wie omdat nog niets officieel is maar rond 15 december weten we het definitief.
Groeten
Luc
Old 27-11-2007, 14:19
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie

Hey Luc,

Amai, dan zal ik m'n bmwke maar gaan inruilen voor ne Viper zeker
Leuk dat je er terug bij bent (hoewel je nooit bent weg geweest) ik hoop er volgend jaar eens een lap op te gaan geven maar we zullen nog wat moeten afwachten.

Enfin, laat die gensters maar komen zou ik zeggen

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
Old 27-11-2007, 19:27

@ pudding1
Heb je ook zowat gevolgt in de endurence en ben blij te vernemen dat je er ook terug bij bent volgend jaar.
Ik heb niet gezegt wat een soort gensters,hé, het kan ook van een losgekomen onderdeel zijn
't is een wrede microbe dat autoracen en ik doe er telkens opnieuw een allerlaatste jaartje bij tot groot jolijt van m'n vrouw
Wat betreft die Viper die zal niet nodig zijn,hoor....., een sprintwagen is nu éénmaal véél lichter dan een endurencebak.... deze gaat dus terug op endurence gebracht worden.... dus terug zwaarder (met de 100L. benzinetank en de hoeveelheid "gouden vloeistof" erbij.)
Allé, tot ziens hé maat.
Luc
Old 27-11-2007, 23:54
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Jiha, Lucske trug in de Endurance.
Old 28-11-2007, 09:45
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Klasse 2 liters ziet er tot hier toe mooi uit qua deelnemersveld
Met Luc erbij zitten we in de DSMEC al met ongeveer 10. Eindelijk nog eens een 2liter gevecht op het scherp van de snee met Clio's, Meganes, Mini's, Honda's, Opel's, etc...
Reply With Quote
Old 28-11-2007, 13:00
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Zijn die 10 alleen in de 2 Liter klasse of over het algemeen?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules