De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-05-2007, 11:11
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Een rijder moet naar de Duitse F3 8 à 10 maal zoveel geld meebrengen. Tenzij je voor Astromega (in de 1.6) rijdt. Dan spreken we van 3 à 4 maal.

Zelfs mij werd gevraagd of ik het zag zitten om de 1.6 te organiseren. Daaruit blijkt duidelijk dat de teams verder willen in de 1.6. Ik wil het kampioenschap graag organiseren, maar met welk geld aub?
Reply With Quote
Old 31-05-2007, 12:13
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
meer info uit autosport:

*1 buitenlandse race (waarschijnlijk Nürburgring)
*50 rijders op Spa (25 Belgische + buitenlanders)
* Thierry Tassin is organisator (rare keuze vermits zijn verleden?)
* Wie smerig rijdt vliegt eruit , we noteren dat

Reply With Quote
Old 12-12-2007, 23:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De Clio Cup is in aantocht..........we zijn nog niet van start of de eerste waardeloze persbabbel hebben we te pakken! Pfffffff, kijk ik lees graag die dingen maar probeer geen onzin te verkopen. Er is altijd wel een azijnpisser die te vinden die de zeepbel doorprikt

Quote:
Nieuwe Clio Cup: startgrid en kalender bijna volledig

“Er zijn nu reeds een vijftiental deelnemers officieel ingeschreven en we hebben nog eens vijftien inschrijvingsformulieren opgestuurd, die we een dezer ingevuld terug verwachten”, stelt Thierry Tassin, hoofd van Track on Time, de organisatie achter het kampioenschap 2008. Hij herinnert er ook aan dat het aantal rijders dat het volledige kampioenschap kan rijden is vastgelegd op 25 en dat de poststempel (of fax!) bij de laatste inschrijvingen de doorslag zal geven.

De beperking van ons startveld is ingegeven door veiligheidsredenen, maar ook omdat we maar recht hebben op 25 ‘Belgische’ plaatsen bij de vier wedstrijden (tweemaal twee) die we samen met onze Duitse collega’s rijden in het kader van de ‘World Series by Renault’, begin mei in Francorchamps en eind augustus op de Nürburgring. Daar mogen maximaal 50 Clio’s aan de start staan.”

Persreutel o.a. te vinden op:
http://www.autosport.be/news/11320.awm
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3615 (inclusief foutieve datum)
Het reguliere Belgische veld Clio's mag niet meer dan 25 bedragen vanwege veiligheidsredenen? Nou, die wil ik dan weleens weten Tassin! Maak me wijzer, maak me slimmer.............met de kennis die ik nu bezit kan ik niet anders concluderen dat je uit je nek ligt te lullen!

Zelfs als de Duitsers niet meedoen mogen er vanwege "veiligheidsredenen" niet meer dan 25 wagens meedoen? Zo lees ik die zin......... u ook, lezers van De Paddock? Wel gek dat als de Duitsers op bezoek komen dat opeens 50 wagens kunnen zijn.

Uit mijn beperkte kennis weet ik dat startvelden voor toerisme wagens op Zolder of Spa makkelijk de 60 kan overtreffen. Exacte aantallen zijn te berekenen via de formule die te vinden is op de FIA-site.

Een paar jaar terug reden de Nederlandse Clio's (de echte cowboys in dit verhaal) met dik 50 wagens op Spa en Zolder. Ok, na het eerste rondje waren dat er dan nog een stuk of 40

Hoe dienen we het bericht van die Tassin dan wel te lezen? Althans, zo lees ik het.......u hoeft het met mijn visie niet eens te zijn

-Belux / Track on Time hebben een order / optie geplaatst voor 25 wagens of boekhouding gemaakt die gebaseerd is op 25 deelnemers;
-Er zijn 15 wagens verkocht;
-Er zijn nog 10 wagens beschikbaar
-Er zijn nog 15 "persmapjes / inschrijvingsformulieren" aangevraagd voor de resterende 10 wagens
-Die 15 "prospects" zullen niet allemaal positief bevestigen
-M.a.w., we mogen blij zijn met 20 deelnemers
-In centjes uitgedrukt, de beoogde omzet blijft op dit moment 20% achter bij de prognoses.

Conclusie: De Belgische Clio Cup 2008 is nog lang niet uitverkocht maar zijn er wel 25 budgetten te vinden in Belgie tussen € 40.000 en € 60.000 voor een jaartje Cup racen?

(Opbouw budget: aanschaf Clio is € 31.000, in het meest gunstige geval afschrijven op drie jaar. Operationele kosten voor een jaartje racen zijn normaal gesproken gelijk aan de nieuwwaarde van een wagen)
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-12-2007, 00:15
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

25 "Belgische" rijders + 25 "Duitse" deelnemers = 50 deelnemers.
Stel je nu voor dat er in België 35 deelnemers zijn en in Duitsland 40. Dan zitten we aan 75. Wie ga je dan thuislaten? De rijders die niet in de top 25 van het land geklasseerd staan? Nee, dan zijn er tien rijders (vijftien in Duitsland) die van zich laten horen omdat ze niet mogen meedoen... Want wat verkoop je aan je sponsoren? Inderdaad: dat je tijdens de World Series by Renault mag rijden voor een groot publiek. Stel je nou eens voor dat tien rijders moeten thuisblijven. Hoe leggen ze dat dan aan hun sponsors uit? Voor aanvang van het seizoen kan je toch onmogelijk bij een bedrijf aankloppen en zeggen: "Ja, het is wel interessant want we rijden tweemaal tijdens de WSR... tenminste als ik in de top 25 sta". Renault Sport/Track on Time heeft hier wel een punt.
Reply With Quote
Old 13-12-2007, 00:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Stel je nu voor dat er in België 35 deelnemers zijn en in Duitsland 40. Dan zitten we aan 75. Wie ga je dan thuislaten?
Niemand! Kijk in de trainingen / kwalificaties zijn voldoende oplossingen te bedenken om 70/80 wagens te laten starten. Zie de NL Clio Cup in 2001 tijdens de races in BE / NL. Dan maak je er een hoofdrace van met de 50 snelsten en eventueel de resterende 30 krabbers in een support-race. Dan word de FRenault 2.0 two-seater demo op zaterdag maar een half uurtje korter

Desondanks wil ik je enigzins volgen m.b.t. WSbR weekends, dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet de term veiligheid snap omtrent de andere meetings
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-12-2007, 11:21
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Desondanks wil ik je enigzins volgen m.b.t. WSbR weekends, dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet de term veiligheid snap omtrent de andere meetings
Ik begrijp helemaal wat jij wil zeggen, alleen is dat niet haalbaar. En natuurlijk kan men tijdens de niet-WSR-meetings evengoed 50 auto's laten rijden. Maar dan zit je met het probleem dat 25 van die auto's niet welkom zijn tijdens de WSR. En dat zijn nu net de weekends die voor elke rijder van belang zijn. Dan is er volk....
Reply With Quote
Old 13-12-2007, 11:30
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

WIe zegt dat de Duitsers er 25 hebben een gedeelte van het veld van
vorige jaar werd aan gevuld door Nederlandse clio's (VERSCHUUR)
Het is toch veel mooier om twee volle velden te zien tijdens WSBR weekends
alleen de belangstelling is er niet om clio cup te gaan rijden,het zal de
geschiedenis wel zijn en de kosten.
Reply With Quote
Old 13-12-2007, 12:52
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Op http://www.renault-sport.de/ is meer terug te vinden
van de Duitste clio cup 2008.

Last edited by tarzancorner; 13-12-2007 at 12:55.
Reply With Quote
Old 14-12-2007, 18:52
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Conclusie: De Belgische Clio Cup 2008 is nog lang niet uitverkocht maar zijn er wel 25 budgetten te vinden in Belgie tussen € 40.000 en € 60.000 voor een jaartje Cup racen?
Mijn gok: Ze hebben gewoon nog niet genoeg inschrijvingen, en ze willen de potentiële deelnemers wat onder druk zetten om snel in te schrijven. Ik verwacht een startveld van minder dan 20 auto's in 2008, en nog een pak minder tegen het einde van het seizoen.

Mij zal je hoogstwaarschijnlijk niet zien in 2008. De zin is er wel, maar de kosten zijn minstens 50% gestegen sinds de laatste editie waar ik wel van de partij was (2004), en dat is toch net wat te veel voor mijn bankrekening...

We zullen zien...
Reply With Quote
Old 20-01-2008, 14:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Het twintigtal rijders die zich reeds hebben ingeschreven voor de nieuwe Clio Cup Belgium 2008 waren deze namiddag aanwezig op de overvolle stand van Renault in paleis 5 van het Autosalon.

De herlancering van de Clio Cup wordt geplaatst in het teken van de gezelligheid en toegankelijkheid in de paddock én de fair-play, zowel op de piste als daarnaast”, benadrukte de viervoudige winnaar van de 24 uur van Francorchamps. “Zij die met de botsautootjes willen spelen, moeten maar naar de kermis trekken.”

Geen sprake meer van hoge herstelkosten aan het koetswerk dus. “Ons team van technische commissarissen en onze wedstrijdleiding zijn goed gerodeerd. We zullen een nultolerantie toepassen.

persbabbel Renault
We zaten enkele weken terug dus goed met de voorspelling dat er nog geen 20 deelnemers waren

Mooie woorden over net rijgedrag, even vastleggen voor het nageslacht.
Reply With Quote
Old 21-01-2008, 11:15
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

In afwachting van de terugkeer van een andere kampioen is het team van Wim Coekelbergs ook verheugd de deelname van Pierre-Yves Hardenne te kunnen aankondigen. De ex van Justine Henin is bezeten door gemotoriseerde sporten en koos voor de Clio Cup om zijn debuut in de autosport te maken.

Bron: persbericht op pitstop.tv

Waar zou die dat geld vandaan gehaald hebben
Old 21-01-2008, 17:39
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Benieuwd of het Philip Jacobs dit jaar lukt om kampioen te worden. Ik gun het hem van harte!
Old 21-01-2008, 19:11
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Benieuwd of het Philip Jacobs dit jaar lukt om kampioen te worden. Ik gun het hem van harte!
Ja zeker, sympathieke kerel die zeker weet hoe hij aan het stuurtje moet draaien. Hoop dat ie een vuist kan maken.
Reply With Quote
Old 21-01-2008, 20:45
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Een twintigtal wagens zijn ingeschreven maar de zitjes zijn nog niet allemaal ingevuld.
Reply With Quote
Old 24-01-2008, 01:42
tiggel tiggel is offline
De Paddock Rookie

alles word duurder eh dusja zonder sponser kunde het niet doen denk ik
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules