De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-01-2008, 13:12
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Over die Amerikaanse naïviteit heb ik mijne buik ondertussen helemaal vol (en dat betekend bij mij al wat )
Ik ben afgelopen jaar 6 keer over de plas geweest en daar voel ik me 1000 keer veiliger dan hier in België. Daar wordt overal bij elk evenement alle tassen en zakken gecontroleerd en is er steeds controle van politie e.d. maar is het veiligheidsgevoel ook veel groter.
In de USA zouden ze nooit een Dakar aflasten onder dreiging van terroristen, daar doen ze het gewoon. Volgende maand ga ik weer naar Daytona en daar zit meer volk bij mekaar gedurende een hele week dan eender welk event in Europa.
In Europa is autosport politiek zo fout dat het op termijn zal uitsterven. Weinig geluidsdagen, zelfs in Francorchamps gaan ze dit jaar controleren, steeds minder grote events...
In USA worden de circuits, hoe klein ook allamaal elke week gebruikt, meestal tot 22 of 23u 's avonds in het weekend, hier een utopie...
En het feit dat de amerikanen het slecht hebben... dat zijn enkel de losers die niet werken, de anderen hebben het best goed want het leven ginder is stukken goedkoper dan hier. Tja, hier in België krijgen die losers natuurlijk geld van de werkende mensen en dat vind ik veel onrechtvaardiger.

Europa is om zeep. Hier is het inderdaad oorlog... 65 jaar geleden waren de burgers bang omdat er weer wat duitsers gezien waren in het naburig dorp, nu is dat ook zo bij een groepje moslims... Hier flippen ze al bij een telefoontje van een psychisch gestoorde gek die een grapje uithaald.

En het wordt alleen maar leuker nu de Europese grenzen ook al open staan voor de arme ex-sovjet landen. Binnenkort weer allemaal verwonderd dat de autodiefstallen, home en carjacking statistieken weer omhoog gaan...

wil hier eigenlijk best wel weg, en ga er eens werk van maken...
Old 08-01-2008, 14:44
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
En het feit dat de amerikanen het slecht hebben... dat zijn enkel de losers die niet werken, de anderen hebben het best goed want het leven ginder is stukken goedkoper dan hier.
Old 08-01-2008, 16:12
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
wil hier eigenlijk best wel weg, en ga er eens werk van maken...
Succes. Met de door u beschreven instelling zal de Europese samenleving (het totaal der diverse samenlevingen op dit 'continent') weinig aan u hebben.

Het valt overigens te bezien of de Amerikaanse maatschappij beter danwel aangenamer is dan de Europese. Hangt in grote mate af welke zaken u belangrijk vindt en in hoeverre u het groepsbelang boven het belang van een individu laat prevaleren. In ieder geval is angst een slechte raadgever - een emotie die in Amerika tot in den treure op de samenleving wordt losgelaten..
Reply With Quote
Old 08-01-2008, 18:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Over die Amerikaanse naïviteit heb ik mijne buik ondertussen helemaal vol (en dat betekend bij mij al wat )
Daarover kan ik kort zijn. Als je een multi-million dollar marketing campagne nodig hebt om een oorlog verkocht te krijgen aan je bevolking, in een land dat 80% van de bevolking niet eens weet liggen op de wereldbol... Als je dan niet naiëf bent, wat ben je dan wel?

Op vakantie gaan, voor het plezier of werk naar de States trekken is totaal iets anders dan er wonen of leven. Als je beslist te vertrekken, kan ik enkel hopen dat je alle pro's en cons goed tegen elkaar afweegt. Familie van me is 6 maanden geleden verhuisd naar, de rozengeur en maneschijn zijn ondertussen al lang verdwenen. Het leven goedkoper? Als je aan de juiste kant van de draad staat, misschien. Maar als je door 1 domme tegenslag aan de andere kant geraakt, is het spel uit. Geen vangnet, geen niets. In houten barrakken wonen de "losers". Zelf ben ik regelmatig naar de States geweest voor mijn werk en ben er in straatjes geweest waar ik me net zo onveilig voelde als hier om 03.00 's nachts in de donkere buurtjes van Brussel. 't is zeker niet al goud wat blinkt.

Bovendien is het compleet krom om de race situatie in de States te vergelijken met die in Europa. Ginder hebben ze plaats zat, dus kunnen ze ongestoord hun gang blijven gaan. Maar, "make no mistake about it", ook daar zal het liedje niet blijven duren.

Maar, als racen je enige echte leven is, zou ik me ook niet inhouden.
Reply With Quote
Old 08-01-2008, 21:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Felle kritiek NASCAR-coureur Robby Gordon op afgelasten Dakar

Gordon: “Laat ik het in perspectief plaatsen. In een stad als Los Angeles worden er per dag gemiddeld elf mensen neergestoken, neergeslagen, beroofd of vermoord. Hoe erg het ook is, maar vanuit een pick-up hebben enkele pubers op 24 december in Mauritanië met een AK47 geweer mensen vermoord. Ik vind dit erg voor die families, maar het afgelasten van Dakar gaat er bij niet helemaal in, zeker omdat het nou niet bepaald om een bombardement ging. Ook was er geen sprake van een erg grote actie.”

http://www.autosport.nl/actueel/news...39&rubriek=int
Eindelijk nog eens een coureur met een mening!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-01-2008, 22:57
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

In de reactie van Andy kan ik me toch niet helemaal vinden. Volgens mij gaat het niet op om een maatschappij te spiegelen aan één bepaald (en dan nog een klein) facet van die maatschappij. Racerij mag in een bepaald land nog springlevend zijn, dat zegt niks over de rest van dat land. Het feit dat verhoogde veiligheidsmaatregelen nodig zijn om nog iets te kunnen én mogen organiseren wijst al op een ingebakken schrik. Wat mij tegen de borst stuit is het feit dat datzelfde land van ongelimiteerde mogelijkheden diezelfde mogelijkheden niet geeft aan álle burgers, maar enkel aan die welke het kunnen betalen. Sociale zekerheid moet je ginder kopen, of je krijgt er geen. En het is net dát wat de laatste 10 jaar zo afgrijselijk aan het verslechteren is. Miljoenen mensen hebben hun banen verloren sinds die steenezel president is geworden (werkloosheidscijfers bewijzen dat die met 300% is gestegen in dezelfde periode), het land verzinkt dieper en dieper in een financiële crisis, hun munt is bijna 50% gezakt tegenover buitenlandse valuta, en toch blijven ze maar vasthouden aan dat waanidee dat zij de politiestaat van de wereld kunnen blijven spelen. Ondertussen dreigen ze ieder land dat niet naar hun pijpen danst af onder het mom dat ze kernwapens zouden kunnen produceren, enkel en alleen omdat er ene een geavanceerde draaibank heeft gekocht in een staalbedrijf in België. Als bekend werd hoeveel kernwapens ze er zelf nog op na houden, dan zou waarschijnlijk de rest van de wereld mottig worden.
Maar zoals je zegt: om naar de koers te gaan is het er waarschijnlijk ideaal.

Mensen die aan de verkeerde (lees: minder begoede) kant van de samenleving vallen, hebben dat niet noodzakelijk aan zichzelf te danken. Zelfs in onze oververzekerde en gegarandeerde sociale stelsel zitten nog gaten waardoor mensen in een uitzichtloze situatie kunnen verzeilen. Hoe verklaar je anders dat nog ettelijke honderden mensen in een land als België of Nederland dakloos zijn, en géén uitkering van welke aard dan ook kunnen krijgen. Er zijn er ongetwijfeld die daar zelf voor hebben gekozen, of door luiheid en nonchalance er in zijn verzeild geraakt, geen compassie voor die loosers van mijnentwege. Anderen hebben gewoon brute pech gehad op één of andere manier. Gaan we die ook afschrijven als loosers?

Wat met de Dakar is gebeurd, is ook niet samen te vatten als "een jeugdclubje met een AK47 dat de helft van Europa te kakken zet". De verzekeringsmaatschappijen hebben een verhoogd risico gezien na de moord op die toeristen en die politieagenten. Zij hebben dan de keuze: ofwel meer geld vragen om het risico te dekken, of de boel te annuleren. In het eerste geval zou dat een éénzijdige wijziging van voorwaarden betekenen, en ze hebben dan juridisch niet al te veel in de pap te brokken als iemand weigert bij te betalen. In het tweede geval kunnen ze zich beroepen op een clausule in de internationale wetgeving. En het is net dat laatste dat ze hebben gedaan. En zeg nu zelf: organiseer maar eens een evenement (van welke slag dan ook) zonder verzekering. Dat is gegarandeerd financiële zelfmoord als er wat gebeurt. En ik heb nog nooit een Dakar gezien zonder dat er gene ene moet worden afgevoerd met minstens een paar gebroken knoken. Wat moet je dan doen? Als dat over piloten en/of hun entourage gaat kan je nog zeggen: "pech, risico van rally-raid". Maar wat ga je doen als een buitenstaander betrokken is? In dat opzicht kan ik de organisatie volledig begrijpen.

Versta me niet verkeerd: ik ben ook een race-fan, en ik baal ook dat ze niet doorgaat. Maar ik versta ook wel de reden waarom niet ...
Old 09-01-2008, 00:00
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Er is hier afgedwaald van een autosport forum naar een niveau, de lezersbrieven en het forum van Het Laatste Nieuws waardig, en zie zoals bromvliegen niet weg te slaan zijn van de uitwerpselen (ik druk het beleefd uit) zo komen ook hier de wereldverbeteraars, Oxfam aanbidders, 11.11.11 fanaten en andere NGO's welke tot 20% van hun inkomsten achterhouden om hun werkingskosten (???) te betalen, aangerukt om hun gal te spuien op alles wat maar iets met de USA te maken heeft.
PS 1°e dollar stond in 1996 NOG lager dan nu want toen heb ik nog een Hummer (oei oei oei, nu krijg ik ook nog de onderbroeken breiers op mijn kap) gekocht aan 26,5 Bf per USD
PS 2°: Om naar de koers te gaan is het er inderdaad ideaal maar voor vele andere zaken is het ook nog een zeer klein beetje beter als, ik noem losweg voor het vuistje, Rusland, Iran, Noord Korea, Kenia, Somalia, Ethiopia, Zimbabwe, ........
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 00:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Er is hier afgedwaald van een autosport forum naar een niveau, de lezersbrieven en het forum van Het Laatste Nieuws waardig, en zie zoals bromvliegen niet weg te slaan zijn van de uitwerpselen (ik druk het beleefd uit) zo komen ook hier de wereldverbeteraars, Oxfam aanbidders, 11.11.11 fanaten en andere NGO's welke tot 20% van hun inkomsten achterhouden om hun werkingskosten (???) te betalen, aangerukt om hun gal te spuien op alles wat maar iets met de USA te maken heeft.
Zei de man die even zijn koppie uit het zand trok, om nog eens hard te brullen. "Give tha man a beer"

Aangezien ik noch een wereldverbeteraar, noch een Oxfam aanbidder, noch een 11.11.11 fanaat ben en zeker niet voor een NGO werk, zie ik ook niet in, in welke mate ik mijn gal over de VS zou gekieperd hebben. Dat doe ik overigens nooit, want ik heb dat ding verrekte nog nodig. Been there and seen it, that's all.

Ik mijn mening, jij de jouwe en iedereen de zijne. Gelukkig behoor ik niet tot de soort die aan de hand van wat lijntjes tekst, mensen in een kotteke duwt.

Reply With Quote
Old 09-01-2008, 11:43
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

U voelt zich ten onrechte aangesproken, maar U had ik niet in mijn USA-made vizier.
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 12:10
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Quote:
Er is hier afgedwaald van een autosport forum naar een niveau, de lezersbrieven en het forum van Het Laatste Nieuws waardig, ........
Een topic als 'Terrorisme en autosport' kent een hoge mate van maatschappelijke discussie. Die vindt u dan ook hier. Met een ieder die zijn eigen visie heeft over de hedendaagse ontwikkelingen op het gebied van o.a. terrorisme. In Amerika en daarbuiten.

Overigens: in zijn antwoord maakte A.J. een vergelijk tussen de States en Europa - wat naties zoals Iran, Noord-Korea en vele Afrikaanse landen daarmee van doen hebben is mij niet geheel duidelijk...
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 12:22
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

@ camso belgium : Tja, wij leven beiden van autosport en moeten hier constant strijden tegen de "negatieve sfeer" die er rond de autosport hangt in dit Europa. We zijn beiden al zo vaak over de plas geweest en hebben de mogelijkheden ginder gezien. Dat snappen de mensen toch niet die elke dag door de VRT of VTM nieuwsdiensten gebrainwashed worden en voor wie autosport gewoon een hobby is en geen way of life.

Maar de basis van dit onderwerp was of de Dakar had moeten afgelast worden en daar kan ik Robby Gordon enkel bijtreden door te zeggen dat ze gewoon hadden moeten rijden.
Old 09-01-2008, 12:57
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
U voelt zich ten onrechte aangesproken, maar U had ik niet in mijn USA-made vizier.
ok, ik wilde gewoon even zeker zijn.
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 13:41
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by camso belgium

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
ok, ik wilde gewoon even zeker zijn.
Dan stel ik mij toch vragen bij de kwaliteit van dat vizier, immers bij het gros van de in deze thread geventileerde meningen kan ik bitter weinig Oxfam, 11.11.11 of ander NGO-gehalte ontwaren. Haast alle commentaren geven, zoals ik ze kan interpreteren, blijk van een gezonde dosis boerenverstand, relativeringsvermogen en een kritische kijk op de wereld waarin wij leven.

Het meest positieve van dit draadje over terrorisme en autosport is dat het forum weer een beetje tot leven is gewekt
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 15:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
@ camso belgium : Tja, wij leven beiden van autosport en moeten hier constant strijden tegen de "negatieve sfeer" die er rond de autosport hangt in dit Europa. We zijn beiden al zo vaak over de plas geweest en hebben de mogelijkheden ginder gezien. Dat snappen de mensen toch niet die elke dag door de VRT of VTM nieuwsdiensten gebrainwashed worden en voor wie autosport gewoon een hobby is en geen way of life.

Maar de basis van dit onderwerp was of de Dakar had moeten afgelast worden en daar kan ik Robby Gordon enkel bijtreden door te zeggen dat ze gewoon hadden moeten rijden.
Dat is wellicht ook de grond van het meningsverschil tussen jullie en "ons". Ik zet er bewust "ons" bij omdat het plots lijkt of jullie beiden, de lezers en contributors van De Paddock op eenzelfde hoopje gaan gooien als het hier pakweg eerder geciteerde "Laatste Nieuws". En dat is ongepast.

Ik denk te kunnen stellen dat de overgrote meerderheid van mensen die hier naar het De Paddock forum komen en bijdrages leveren aan de discussies, de autosport een warm hart toedragen. "VRT en VTM nieuwsdiensten brainswashes" gebruiken, getuigt van weinig respect voor de autofans. Tenzij autosport organisatoren op een eilandje willen leven (en dit klinkt plots heel bekend in de oren) met een "take-it or leave-it" mentaliteit en "iedereen die niet voor ons is, is tegen ons"...

Jullie beginnen al zoals de kleine kruidenierszaken in het algmeen en fruitboeren van bij ons in de streek te klinken. Regelgeving om een overvolle maatschappij nog enigszins leefbaar te houden, worden dan ook steevast afgedaan als idioot, ze-weten-niet-waarover-het-gaat, waardeloos en broodrovend beschouwd. Weglopen van onze maatschappij en het aan de andere kant gaan proberen omdat het makkelijker gaat, dat is pas makkelijk.

Dat Gordon zegt dat ze hadden moeten rijden, is zijn goed recht. Het verschil in reacties tussen de Europeanen en Amerikanen spreekt dan ook boekdelen over hoe de mensen uit de verschillende werelddelen met hun voeten in de realiteit staan. Als Gordon echt kloten aan zijn lijf had gehad, dan was hij wat rondjes gaan rijden in Mauretanië. Ola, maar zonder verzekering zal ook hij er niet aan beginnen.

Quote:
Originally Posted by jan View Post
Quote:

Dan stel ik mij toch vragen bij de kwaliteit van dat vizier, immers bij het gros van de in deze thread geventileerde meningen kan ik bitter weinig Oxfam, 11.11.11 of ander NGO-gehalte ontwaren. Haast alle commentaren geven, zoals ik ze kan interpreteren, blijk van een gezonde dosis boerenverstand, relativeringsvermogen en een kritische kijk op de wereld waarin wij leven.

Het meest positieve van dit draadje over terrorisme en autosport is dat het forum weer een beetje tot leven is gewekt
Ik denk dat het berichtje misschien wel bedoeld was voor dat andere forum en hier verkeerd gepost was...
Reply With Quote
Old 09-01-2008, 16:10
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Terwijl ik zelf in Belém (Lissabon) was en veel heb gezien van de technische controles, parc fermé, de gigantische organisatie, promo caravaan maar ook het verschrikkelijke moment op vrijdag waar iedereen z'n oren niet kon geloven; heb ik bewust enkele dagen gewacht om hier iets neer te schrijven.

Niet alleen doordat ik nu de griep en hoge koorts heb, maar vooral om eerst alles netjes te laten doorsijpelen, analyseren en proberen te relativeren. Want dat zijn dingen die een mens zeker niet doet wanneer hij zo teleurgesteld, gekwetst, machteloos staat, ... direct na een heel onverwachte beslissing zoals de annulatie van de Dakar 2008.

Er is hier in het topic al redelijk afgeweken van de titel, maar ik lees veel nuttige verhalen en info waardoor zonder twijfel velen van ons op een meer nuchtere manier over bepaalde problemen zullen denken.

Door m'n teleurstelling ga ik hier geen lange tekst neer pennen, wel kan ik je zeggen dat mijn gedachten (en dus "way of life" zoals ze hier al noemen) héél dicht aanleunen bij die van Dominique in post 21.

Ook al is de kans klein dat er iets ging gebeuren in Mauritanië, maar als de verzekering zich terug trekte (door de angst die word gezaaid door de Franse regering), had ASO nog maar weinig mogelijkheden...
ASO kon ook moeilijk deelnemers die wilden starten zonder verzekering laten starten, want bijna de volledige organisatie is Frans en als die Mauritanië binnen gingen voor de rally wilde Frankrijk niets meer (onder)steunen voor de Dakar in de toekomst.

Was het nu door nieuwjaar, door het "Dakar dorp" in Belém of globaal door alle tereur dreiging; maar ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld in een Europeese stad!
Ik ben 7dagen geweest in Lissabon, wat ik daar heb gezien vanaf de eerste dag qua veiligheids mensen en politie op straat heb ik nog nooit niet meegemaakt! En hoe meer we 5 januari naderden, hoe meer politie en op vrijdag zelfs het leger er was!

Last edited by Mr.Dallara; 09-01-2008 at 16:12.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules