De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-03-2008, 13:37
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
GP F1 2008: Australië: Melbourne

Verbazend dat hier nog niks staat over het eerste seizoen zonder Schumacher, het eerste seizoen zonder TC, het eerste seizoen zonder competitieve Alonso, het eerste seizoen zonder Spyker,...

Kwalificatie net bekeken (in lang vervlogen tijden stond ik 's nachts hier voor op)
En 't is weer lang geleden, maar hier zijn ze weer:

TOP:
-McLaren: Het te kloppen team, Ferrari hinkt nog wat achter. Hamilton nagenoeg foutloos, Kovailanen de perfecte, beleefde, ja-knikkende tweede viool.
-Kubica: En BMW tout court. Zonder die fout makkelijk de pole binnengepakt. Ik weet niet of BMW om P3 gaat vechten. Ik vermoed zelfs dat we op die manier een driestrijd krijgen.
-Vettel en Rosberg: puur Duits talent. Het racen zit in het arische bloed.
-Toyota: twee wagens in de top 10. Da's meteen beter dan heel seizoen 2007 tesamen. Glock is ondertussen wel naar achteren verwezen.
-Coulthard: opa Coulthard draait nog altijd lekker mee.
-Honda: duidelijk wat vooruitgang te merken, en da's in feite positief na al die zwartgalligheid. lelijke auto wel.
-Fisichella: brengt toch een klein vonkje snelheid mee, zonder Sutils draaier had hij best die tweede kwalificatie kunnen halen.

FLOP:
-Ferrari: kon geen vuist maken, Raikkonen met een defect én een diskwalificatie. Massa wat in de schaduw naar een zwakke P4.
-Renault: Piquet laat zich kloppen door een Super Aguri, Alonso buiten de top 10. pijnlijk. exit Alonso voor 2008.
-Bourdais: blijf uit de F1, fransoos. Ik moet die kerel niet. Kweetnie waarom. Laat zich bovendien kloppen door Vettel.

Zo, we zijn weer onderweg. Morgen het videorecordertje instellen en hopen dat ik een magistrale race opneem ! Ik verwacht leuke achterhoede duels als daar zijn Raikkonen vs Alonso, Heidfeld vs Massa, Kovailanen die achter Hamilton komt vast te zitten en niet voorbij mag...

't is weer begonnen !
-
Old 15-03-2008, 13:52
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Alonso klimt wel op in de race, ben ik vrij zeker van. Net als Kimi...
Old 15-03-2008, 16:20
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Net de kwalificatie gezien. Veel (kleine) fouten nu ze zonder hulpmiddeltjes moeten rijden. Het gaat het seizoen wel spannender maken.
Ondertussen heeft Glock nog eens 5 plaatsen aan zijn broek gekregen voor het hinderen van een andere piloot. Hij zal nu dus vanaf de 19e plaats starten. Spijitg voor Toyota, nu ze eindelijk wat beter presteerden.
Piquet Jr. stelt zwaar teleur. Bourdais staat op de plaats waar ik hem verwachtte. Ik geef deze jongens nog wel een GP weekend krediet.
We kunnen morgen een mooie GP te zien krijgen, met toppiloten die in de achterhoude moeten starten. Hopelijk krijgen we niet al te veel brokken in de eerste bocht.
Old 15-03-2008, 17:38
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

tot nu toe

mclaren. ze hebben hun zaakje precies mooi voor elkaar dit weekend !
bmw. net als mclaren hebben ze het precies goed voor elkaar
toyota. duidelijke vooruitgang

flop / twijfels
ferrari is echt met een flop begonnen dit weekend.. te hopen kunnen ze het morgen terug goedmaken, en om eerlijk te zijn zie ik ze dat wel doen
renault.. nog een grotere flop, ik had ze op bmw niveau verwacht, maar blijkbaar staan ze er nog niet..

maar laten we niet vergeten dat het nog maar de eerste qualificaties van het eerste weekend zijn.. vorig jaar was kimi super dominant in mellbourne, maar de race erna was het al meteen mclaren wat de bovenhand nam..
dus het blijft nog even afwachten.. eerst een zien wat de race morgen brengt.
en ik denk wel dat het een spektakel kan worden !
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 10:29
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Dju, vergeten op te staan...
Is er ergens een heruitzending deze avond of zo?
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 11:04
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

wat een koers
ok, als ferrari fan is het niet leuk om de 2rode bolides zien te stranden angs de baan, maar ik moet zeggen dat het wel aangenaam was om te zien wat kimi deed.. ok hij ging ervanaf, maar hij wist wel weer terug te vechten.. spijtig dat hij na die laatste sc dat probleem kreeg, want ik had hem graag in gevecht zien gaan met alonso en kovalainen

voor de rest
hamilton (en mclaren) = hij doet gewoon wat er van hem verwacht wordt, en wordt op geen enkele moment bedreigd in de race
bmw = ook in de race bleven ze goed meegaan
williams = zeker bmw waardig, en ik denk dat bmw-williams het nog wel vaak gaan kunnen uitvechten
alonso = met zo een rot auto nog 4de worden, hij doet het maar
bourdais = zonder dat probleem had hij misschien nog 4de kunnnen finnishen

flop
ferrari = 1 x van de baan voor massa en 2x voor kimi, eigelijk niet echt aanvaardbaar voor zo een top rijders.. en ook de ferrari zelf is nog niet top..
al zie ik de rooie binnen enkel races wl dominant winnen
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 13:41
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Zo, maanden duizenden kilometers testwerk verrichten, miljoenen spenderen en dan bij de eerste GP in ware Renault Clio Cup stijl alles aan gort rijden

Sommigen schijnen toch te vergeten dat Melbourne een stratencircuit is en dus niet zo breed als je maar zou willen

Door alle incidenten een leuke race, hoewel er voor de leiding niet het minste spanning was.

Top:
-Hamilton: onbedreigd het hele weekend lang. Heeft zijn zaakjes goed voor elkaar en schijnt geen last te hebben van eventuele druk
-BMW: toch veel beter dan ze lieten uitschijnen in het tussenseizoen. Dat wordt nog leuk!
-Honda: een heel stuk beter dan vorig jaar en laat ons eerlijk zijn, dat hadden we niet verwacht. Het kon moeilijk nog slechter, maar ze hebben toch grote vorderingen gemaakt tijdens het testen!
-Williams & Rosberg: Williams met beide wagens in de punten en Rosberg hele strakke race gedaan en een verdiende eerste podium!
-Alonso: heeft niet opgegeven en streed als een (ING?)-leeuw voor de punten. Bewees zijn ervaring. Het feit dat hij voor zijn opvolger bij McLaren finishte zal deugd gedaan hebben

Flop:
-Ferrari: geen enkele wagen met Ferrari-motor gefinisht waarvan 3 met motorproblemen. Massa reed dom, Raikkonen nog dommer, buiten zijn start een kampioen onwaardig. Ferrari kan al meteen een achterstand inhalen.
-Nelson Piquet Jr: tja, onzichtbaar het hele weekend lang. Zeker slechter dan Kovalainen zijn debuut vorig jaar bij Renault.
-Regie: akkoord, er gebeurde veel op de baan, maar het was weer huilen met de pet op. Volgens mij viel de tijdswaarneming ook een tijd uit, want meer dan een kwartier kreeg je geen enkele tijdsinfo of posities te zien!

Ben benieuwd hoe het volgende week verloopt. Ferrari heeft bitter weinig tijd om de problemen op te lossen. Te hopen voor hen dat de motor niet dient vervangen te worden of ze starten al 10 plaatsen achteruit
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 14:16
Yannick R's Avatar
De Paddock Regular

Wat een race, wat een race.

Jammer van Kimi maarbon.. Hamilton foutloos, ook een pluim voor Bourdais. Honda lijkt eindelijk uit het zwarte gat te kunnen kruipen net zoals Toyota, in mindere mate.

Voor de rest was er spanning en sensatie genoeg! Prachtige GP kwa kijkgenot.
Old 16-03-2008, 14:35
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

akkoord met Neo-242, wat mijn top en floppers overbodig maakt !

Melbourne staat elk jaar wel garant voor spektakel. 7 wagens aan de finish...
Rechtstreeks gevolg is wel dat je nog niet echt een idee hebt van de machtsverhoudingen.

ps: Massa, ga je schamen. Raikkonen, niet te overijverig, kerel. berekend aanvallen, in plaats op z'n Montoya's/Villeneuve's inhalen en uit de bocht gaan.
Old 16-03-2008, 14:39
Yannick R's Avatar
De Paddock Regular

Kdenk dat Raikkonen voor de eerste keer in zijn leven druk gevoeld heeft EN er last van had.

Wordt de druk te groot voor een WK???
Old 16-03-2008, 14:51
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

was volgens mij geen geval van druk, was eerder een 'wat doe ik hier gvd achter een barrichello + ik moet zorgen dat ik hier snel voorbij kovailanen ben anders zit ik hier ook voor de rest van de race vast.' gegokt, verloren op een domme manier.

Nogmaals aangaande Massa; in feite is dat bazeke toch wel flink krediet aan 't verliezen. Maar af en toe goed bezig, anders gewoon wat in de schaduw en occasioneel nog een flinke fout. Ik heb het dan nog niet over zijn Coulthard-maneuver, maar eerder over die eerste bocht. Je zou toch denken dat hij na jarenlange ervaring (sinds 2002 aanwezig in de F1!) wat kan opletten bij een start. Ligt hoogstwaarschijnlijk aan het wegvallen van de tractiecontrole, zoals Button vertelt op f1racing.net: '"Sommige mensen doen het zonder tractiecontrole beter dan anderen", vervolgde de Britse coureur. "De eerste bochten na de start zullen dan ook erg spannend worden dit seizoen. Maar ik denk dat we wel zullen wennen aan deze situatie."

Ik hoop dat Massa snel went, for Ferrari's sake. Maar met zo'n wanprestatie temperen de roden hun verwachtigen beter. 'k Wil blaaskaak Di Montezemolo zijn commentaar wel eens horen na vandaag.
Old 16-03-2008, 15:53
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Barrichello wordt gediskwalificeerd voor het negeren van een rood licht na zijn pitstop. Hierdoor schuiven Nakajima, Bourdais en Raikkonen nog een plaatsje op en krijgt Ferrari toch nog 1 schamel puntje. Totaal niet verdiend volgens mij.

Nakajima krijgt ook een straf na zijn contact met Kubica. Hij wordt bij de volgende GP 10 plaatsen naar achter gezet.

Kovalainen had pech dat hij zijn speedlimiter raakte nadat hij op een mooie manier Alonso was voorbij gereden.

Het was een interessante race. Ik hoop dat de volgende even interessant gaat zijn, maar dan wel met iets meer wagens aan de finish.
Old 16-03-2008, 18:46
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Inderdaad, het was een fout van Rubens om door het rood te rijden.

Maar, ...., kan iemand me zeggen waarom het rood was?

Ik kan enkel bedenken dat het ligt nog op rood stond omwille van de SC procedure, maar dat zou dan bij de ingang zijn en niet bij het oprijden van het circuit.
Ik vind het een heel bizar rood licht.
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 19:02
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Selespeed View Post
Inderdaad, het was een fout van Rubens om door het rood te rijden.

Maar, ...., kan iemand me zeggen waarom het rood was?

Ik kan enkel bedenken dat het ligt nog op rood stond omwille van de SC procedure, maar dat zou dan bij de ingang zijn en niet bij het oprijden van het circuit.
Ik vind het een heel bizar rood licht.
ik denk wel dat het met de SC temaken had.. vorig jaar was da toch hetzelfde in canada..
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 19:54
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Klopt, pitten was niet toegestaan op dat moment, vandaar dat het licht op rood stond.
Rookie mistake op zich, maar toch even opmerken dat hij waarschijnlijk niet aan de lichten dacht, omdat:
- Hij waarschijnlijk zich rot aan het vloeken was omdat hij wist dat hij een stop&go ging krijgen, maar anders zat je zonder benzine.
- En dan nog eens de tankman omverrijden

Zou zou voor minder geen aandacht aan het licht besteden

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules