![]() |
|
|
||||
|
||||
GP F1 2008: Bahrein: Sakhir
De derde GP van het jaar is gereden. Met een uitstekende prestatie van Kubica en BMW tijdens de kwalificaties. Ik hoop dat ze in de loop van het seizoen meer en meer tussen de Ferrari's en de McLarens gaan kunnen rijden.
De Ferrari's waren dit weekend duidelijk te sterk. Massa slaagt erin om eens te finishen en doet dat op een 1e plaats. Weg met de kritiek in de pers! Hamilton verprutst zijn start en rijdt op de koop toe zijn voorvleugel eraf. Hij heeft dit weekend geen al te beste prestatie geleverd. Kovalainen deed het beter, maar kwam duidelijk te kort in vergelijking met Ferrari en BMW. 7 teams in de top 10. Eén bandenleverancier tesamen met de wijzigingen in het reglement blijken effect te hebben op de prestaties van alle teams. |
|
||||
|
||||
Geen analyse van de wedstrijd, maar een iets bredere kijk
Top: - 3 wedstrijden, 3 verschillende winnaars - BMW aan de leiding Flop: - Toppers en ex-wereldkampioenen die gebaren zitten maken naar de tegenstanders omdat ze niet snel genoeg plaats maken, terwijl er gewoon gestreden wordt voor een plaats. Wat denken die heren, dat ze god zijn? Moeten ze maar niet zo ver in het veld sukkelen. Wat een dikke nekken. |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat BMW betreft , ik vind het super dat er nog een team aanklopt bij de top ! Een dikke proficiat aan Felipe en Kimi ! 1/2 voor ferrari brengt ze weer waar ze moeten staan(aan de top van het kampioenschap) ![]() Hopelijk kan Felipe zich op die manier bewijzen dat hij wel degelijk waard is voor bij Ferrari te rijden en op zijn elan door gaan ! Wat Hamilton betreft blijf ik bij mijn uitspraak van over 2 weken ; Louis kan blijkbaar moeilijk presteren wanneer hij niet aan kop rijd , wanneer hij aan kop rijd en niet moet inhalen is hij absolute top! maar nu... |
|
||||
|
||||
Daar moet ik je zwaar tegenspreken. Wat hamilton betreft vorige race heeft hij echt goed gestreden als je achteruit gezet wordt + pech bij een pitstop ,en tog de moed bijeen houdt tot laatste ronde aan tevallen is volgens mij tog top hoor.
Voor de rest saaie race.Mclaren die tog niet zo goed blijkt. Dan hebben ze nog een rare pitstop strategie ( die ze bijna altijd gebruiken ). De auto zo zwaar maken om tog maar 5 rondjes langer buiten teblijven den de rest.Terwijl ze zo veel tijd verliezen door de die zware auto |
|
||||
|
||||
best wel spannend in het kampioenschap momenteel
![]() 1. K. Räikkönen Ferrari 19 2. N. Heidfeld BMW 16 3. L. Hamilton McLaren 14 4. R. Kubica BMW 14 5. H. Kovalainen McLaren 14 6. F. Massa Ferrari 10 minder dan 10 punten verschil tussen de 1ste en 6de.. das toch al mooi, ook al zijn we maar 3 races ver.. en de bmw's om 2 en 4 bij de rijders en 1 bij de team.. ik denk dat ze in het team klassement nog zeker voor de titel kunnen gaan als de 2 heren zo constant blijven verder rijden.. voor de rijders denk ik tich dat het een ferrari of mclaren rijder wordt.. maar om als de bmw's zo blijven rijden weet je maar nooit ![]() |
|
||||
|
||||
voor het eerst in lange tijd nog eens een GP volledig op de TV gezien.
TOP:
FLOP:
amusementswaarde van deze GP ==> 6,5/10
|
||||
|
||||
Over de aanrijding van Hamilton met Alonso.
Die zou veroorzaakt zijn door een beschadigde voorvleuge van Hamilton. Die was bij een eerder contact in de eerste ronde geraakt. De uitleg van McLaren : http://www.autosport.com/news/report.php/id/66487 |
|
||||
|
||||
Quote:
McLaren spreekt van een incident in Turn four waarbij de voorvleugel beschadiging heeft opgelopen. Het finale incident is pas een ronde later in turn 2 gebeurd ... Neemt niet weg dat er nog wel wat voorbeelden zijn van een bleke Hamilton in Bahrein. - Zware crash in training - verknoeide start (knopje te laat ingedrukt) volgende GP beter zeg maar
|
||||
|
||||
op zich al zowiezo moeilijk om beter te doen dan vorig seizoen, laat staan te evenaren. 't zat er gewoon aan te komen he !
|
|