![]() |
|
|
||||
|
||||
Waar ik even nieuwsgierig naar ben in deze situatie is wat de marhalls hier eigenlijk van vinden? Ik ben wel benieuwd naar hun standpunt. Bij een safetycar komen immers alle auto's voorbij, en vervolgens weet je dat je een minuut of wat ongestoord aan het werk kunt gaan. Bij een Code 60 komen er continu wagens langs en dien je dus altijd een scheef oogje te houden mbt wat er op de baan gebeurt? Heeft dit effect op hun welzijn of maakt het hen niks uit wat dat betreft?
|
|
|||
|
|||
Bij een safety car kan het toch ook zijn dat er nog wagens achterna komen, omdat die zijn gaan pitten ofzo. Dus veel verschil zal het niet maken denk ik.
|
||||
|
||||
mja, maar die wagens gaan ook niet élke ronde pitten he
als zo'n code 60 voor pakweg 10 ronden aanblijft, en je zit met 40 wagens die over het hele circuit verspreid zitten, kan wel lastig zijn om rustig te werken
|
||||
|
||||
Quote:
De eerste keer dat ik een code 60 aan het werk zag was tijdens de Zandvoort 500 enkele jaren terug. Men had daar een mooie manier om iedereen 60 te leren rijden. Voor aanvang van de wedstrijd reed de pace-car precies 60 op de ideale lijn. Alle deelnemers mochten volgen om hun metertjes (toerenteller) te ijken. Simpeler kan niet! Denk dat iedereen binnen een paar wedstrijden wel snapt hoe code 60 werkt. Nu nog de FIA zover krijgen en dat panische gedoe met verkeerd getimede SC's is van de baan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Het reglement van de DNRT, de uitvinder van deze vlag:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik vind de code 60 een goed systeem, als iedereen 60 rijdt natuurlijk.
Ik ken het van bij Skylimitevents, daar werkt het wel goed volgens mij!! Grtz
|
|||
|
|||
Code 60 was een zootje.De ene reed veel te traag en anderen veel te snel.Op het scherm kon je zien dat er bij de eerste herstart wagens bij waren die meer als een minuut goed maakten op de koplopers.Ook met de start van de wedstrijd waren er een paar niet wakker,er kwamen een 15tal wagens door en daarna was er een gat van 100 meter.Dit kon ook door het verschil in snelheid tussen de Porsches en andere wagens geweest zijn.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Dank voor jullie ophelderingen.
Positief dus .... als iedereen echt 60 p/u aanhoud. Wij stonden op een bepaald moment bijna stil en reed bijna in op m'n voorganger toen ik efkes alles nakeek inzake temperaturen, oliedruk enz.. en zoals beschreven enkele mails hierboven was mijn groep ingedut bij het tonen van de groene vlag. In elk geval gaan we werk maken van de stukgegane speedsensor op onze wagen.... moest iederéén een "efforke" maken hetzij met Gps (ook grandioos idee!) zijn deze problemen van de baan en krijgen we geen racevervalsingen meer waarbij je direct een ronde achterstand aan je broek gelapt krijgt. Hartelijke groeten Luc Vdc
|
|||
|
|||
Blijkbaar blijft de pit in en uitgang open tijdens code 60, is het dan geen idee om, als je gevangen zit in een groepje dat maar 40 rijd, eventjes een ommetje te maken door de pit, tegen 60? dan ben je ze toch voorbij zonder in te halen, en zonder te hard te gaan rijden???
|
|
||||
|
||||
Code 60, blijkbaar een gevoelig onderwerp, laat het ons zo stellen, deze keer verliest A en wint B terein dankzij of door de code 60 en de volgende keer is het omgekeerd, ben wel voorstander van het feit dat als de wagen voor u maar 40 rijd dat je er voorbij mag gaan!
Wat ik wel leuk vondt aan één safety car, dat alle wagens weer samen kwamen, zo maakte je de race toch wat spannender !!! ??? (dit doet de code 60 ook als twee groepen niet dezelfde snelheid behouden) Geef mij maar de safety car ;-) -- ben niet tegen code60 he jongens :-) -- |
|
|||
|
|||
@ rob
Dit haal je niet,man, er zijn ook eventueel rode lichten bij de pituitgang, en bij het aankomend "tuffende" groepje toch gegarandeerd op rood blijven om pas terug op groen te springen bij hun doorkomen. Groeten Luc Vdc
|
||||
|
||||
Ook de afstand die je aflegt is iets groter volgens mij, want je maakt bij de uitgang van de pits wel een groter bocht.
Gewoon iedereen verplicht tussen 55 en 60 km/u en alles is opgelost denk ik. Grtz
|
||||
|
||||
ik geef Mark meer dan gelijk dat de code 60 vlag veiliger is dan de safety car procedure. Het is een verschil als ze langs je komen gevlogen tegen 60 of tegen 120 om de safety car te halen.
Nog enkele malen oefenen en dan zal de code 60 vlot gaan. Voorlopig enkel op de DNRT dagen verloopt deze procedure reeds zeer goed. De nederlanders zijn ok strengere mensen op dat gebied. Maar het is inderdaad frusterend als je vasthangt achter tuffertjes die slechts 40km/uur rijden. ![]() |
|
|||
|
|||
Het idee van de pace car in de opwarmlap ( een stuk ) 60 te laten bollen is ook prima.
Dan is héél die discussie meteen voorbij. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|