![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Misschien ligt er in de pitlane wat meer stof dan op de baan en schuif je daardoor wat meer bij harde remmanoeuvres ?
__________________
![]() |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
De Crash in Monaco van Raikkonen werd beschouwd als race incident. Dit werd dan ook beslist door de wedstrijd leiding. Dit incident van Hamilton nu is gewoon een domme fout van de Brit... Hij moest toch ook weten dat onder de SC procedure de uitrit van de pitlane 'kon' rood staan? Nu, ik kan hem wel verstaan. Binnen komen als eerste en pas als derde weer buiten komen,... Hij wou waarschijnlijk zo vlug mogelijk er weer voorbij... ![]() Top : ongetwijfeld Kubica maar er zijn er meerdere die hier op hun plaats zijn... Coulthard, Massa(ondanks een verloren pitstop toch nog een mooi race gereden) Glock, Barichello Flop : Hamilton (geenuitleg) Kovalainen.
__________________
MIJN WERKBANK |
#18
|
||||
|
||||
Als Ferrari fan zeg jij natuurlijk dat het Raikkonen/Sutil incident een race incident was, terwijl dat echt niet het geval was
![]() |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Hamilton heeft dit zeker ook niet met opzet gedaan maar het was wel niet op het circuit zelf... hier kan je dan moeilijk zeggen dat het een race incident is hé , alleen een wat ongelukkige fout van de Brit. En wees gerust , hier baalt hij echt van ... Ik ben inderdaad een echte Ferrari fan , maar kan evenveel genieten van andere topprestaties. Wanneer Ferrari in de fout gaat , ben ik de eerste die het zal toegeven. ![]()
__________________
MIJN WERKBANK |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Sinds mensenheugnis zijn er pit-stops. Je gedrag in de pits hoort ook beschouwd te worden als "racen" met als gevolg ook een race incident. Als ik me niet vergis zijn er meerdere wedstrijden en zelfs kampioenschappen beslist in de pitlane. Dus het hoort bij het racen. Volgens sommigen een noodzakelijk kwaad, maar je kan er niet buiten... Gewoon mijn mening ![]() C U |
#21
|
||||
|
||||
Ik vind het incident in Monaco een race incident.
Maar er is al voor minder een straf gegeven de laatste tijd bv een incident veroorzaken die te vermijden was. Tja, ieder incident is te vermijden ![]() Hamilton ging de fout in. Maar ik zou het eerder een inschattingsfout noemen. Ik denk dat hij eerst verbaasd was dat die 2 plots naast elkaar stil stonden en dan verstomd naar het rode licht keek. Bovendien verspringt het rode licht telkens en zal hij misschien van uit gegaan hebben dat het groen werd tot... dat ander rood licht pinkt ![]() Ze kunnen wel voor verwarring zorgen. Ik vind dat Kimi daar ook niet naast Kubica hoort te staan. |
#22
|
||||
|
||||
Juistem een tacktiek die hij goed heeft afgekeken van Schumacher, als je toch al kansloos ben dan maar in je eigen voordeel laten beslissen (al was ik geen Schumi fan en wel Hamilton fan).
|
#23
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik snap ook niet dat het team via de radio geen inlichtingen geeft dat het licht op rood staat. |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Misschien nog een idee om een straf uit te vinden voor de FIA, achter elkaar in de pits , of anders.... Kimi had volgens mij het vuur aan Kubica zijn schenen kunnen leggen , Jammer...
__________________
MIJN WERKBANK |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=1418 |
#26
|
|||
|
|||
Ik vind het raar dat Kimi naast Kubica gaat staan, Kubica reed voor Kimi naar het rode licht, en aangezien de Safety-car op de baan was had Kimi Kubica nooit mogen inhalen, ook niet door wat sneller te vertrekken aan het rode licht. Wat hamilton betreft, volgens mij heeft hij niet tegen Raikkonen gereden uit tactiek. Als hij plots merkt dat Kubica stil staat, en je kan niet meer stoppen achter hem is het maar normaal dat je je stuur omgooit om een uitweg te zoeken. Moest Kubica en Raikkonen nu op elkaars plaats gestaan hebben was Hamilton op Kubica gereden, nix tactiek dus. Dit incident maakt er wel een spannend kampioenschap van. Enkele jaren geleden was Schumacher nu al kampioen, terwijl op dit moment de 4de in de stand maar 6 punten achterstand heeft.
|
#27
|
||||
|
||||
toen Kimi zijn pitstall verliet, kwam hij al naast Kubica terecht, en hij is er gewoon naast blijven rijden
__________________
|
#28
|
|||
|
|||
Volgens mij ging Hamilton er naar uit dat Kubica stil was gevallen en dat Raikkonen hem ging passeren. Dit tot hij het rode licht zag.
Ipv in beide wagens te vliegen heeft hij alles dichtgegooid en naar links gestuurd. Spijtig genoeg heeft hij Raikonnen meegenomen in zijn acties, maar dat is racing. Nu kan je zeggen dat hij naar links ging ipv naar rechts omdat Kimi daar stond. Dikke onzin, als hij alles dicht moet gooien en naar rechts gaan dan zit hij direct in de muur en heeft hij Kubica zeker mee. Met naar links te gaan bleef hij zeker uit de muur, daar die verder staat en was het niet zeker of hij Raikonnen ging meesleuren. Echter ging hij nog te snel en was het game-over voor de 2 topfavorieten. Als 2 honden vechten om een been loopt de derde ermee heen ![]() Mvg |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Daardoor komen ze aan het einde vd pitlane naast elkaar te staan en is er geen enkele uitweg meer voor Hamilton. Als je dan de onboardbeelden van Hamilton bekijkt, zie je dat hij zijn stuur volledig naar links draaide. Mijn conclusie: -fout van Kimi van daar te staan -Hamilton had beter moeten opletten
__________________
I'm not a winner, not a loser, i'm a racer! |
#30
|
||||
|
||||
er is, zover ik weet, geen regel die bepaalt dat je niet mag inhalen in de pitlanes. er is enkel de snelheidsbeperking
__________________
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|