De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-06-2008, 08:01
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Foto van het incident:

Ik heb het begin van de race gemist en dit incident dus niet gezien. Maar het lijkt wel alsof Hamilton mikt op Raikkonen. Kijk maar naar de remsporen. Als hij rechtdoor was gereden had hij Kubica uit de race gereden.
Misschien ligt er in de pitlane wat meer stof dan op de baan en schuif je daardoor wat meer bij harde remmanoeuvres ?
Old 09-06-2008, 08:40
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Finish View Post
Kubica en Rosberg mogen in Frankrijk tien plaatsjes naar achteren starten.

Toch ook geen consequente beslissing; Raikkonen knalt in Monaco even lomp op Sutil als Hamilton op Raikkonen hier. En Rosberg, tja, die volgde gewoon Hamilton, dus moet je hem daarom straffen ? Achja. Kunnen de Polen vandaag toch nog juichen voor hun F1-coureur.

De Crash in Monaco van Raikkonen werd beschouwd als race incident. Dit werd dan ook beslist door de wedstrijd leiding. Dit incident van Hamilton nu is gewoon een domme fout van de Brit... Hij moest toch ook weten dat onder de SC procedure de uitrit van de pitlane 'kon' rood staan? Nu, ik kan hem wel verstaan. Binnen komen als eerste en pas als derde weer buiten komen,... Hij wou waarschijnlijk zo vlug mogelijk er weer voorbij...

Top : ongetwijfeld Kubica maar er zijn er meerdere die hier op hun plaats zijn... Coulthard, Massa(ondanks een verloren pitstop toch nog een mooi race gereden) Glock, Barichello

Flop : Hamilton (geenuitleg) Kovalainen.

Reply With Quote
Old 09-06-2008, 13:08
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Als Ferrari fan zeg jij natuurlijk dat het Raikkonen/Sutil incident een race incident was, terwijl dat echt niet het geval was
Reply With Quote
Old 09-06-2008, 13:24
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
Als Ferrari fan zeg jij natuurlijk dat het Raikkonen/Sutil incident een race incident was, terwijl dat echt niet het geval was
Ik denk niet dat Raikkonen Sutil met opzet aangereden heeft...dus een race incident. Wat niet wegneemt dat ik het ongelooflijk jammer vind voor Sutil. Kimi dacht misschien dat hij hem wel eens rap zou voorbij steken...
Hamilton heeft dit zeker ook niet met opzet gedaan maar het was wel niet op het circuit zelf... hier kan je dan moeilijk zeggen dat het een race incident is hé , alleen een wat ongelukkige fout van de Brit. En wees gerust , hier baalt hij echt van ...
Ik ben inderdaad een echte Ferrari fan , maar kan evenveel genieten van andere topprestaties. Wanneer Ferrari in de fout gaat , ben ik de eerste die het zal toegeven.

Reply With Quote
Old 09-06-2008, 20:28
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
het was wel niet op het circuit zelf... hier kan je dan moeilijk zeggen dat het een race incident is hé
Bizar...

Sinds mensenheugnis zijn er pit-stops. Je gedrag in de pits hoort ook beschouwd te worden als "racen" met als gevolg ook een race incident.

Als ik me niet vergis zijn er meerdere wedstrijden en zelfs kampioenschappen beslist in de pitlane. Dus het hoort bij het racen. Volgens sommigen een noodzakelijk kwaad, maar je kan er niet buiten...

Gewoon mijn mening

C U
Reply With Quote
Old 09-06-2008, 20:35
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Ik vind het incident in Monaco een race incident.
Maar er is al voor minder een straf gegeven de laatste tijd bv een incident veroorzaken die te vermijden was. Tja, ieder incident is te vermijden .

Hamilton ging de fout in.
Maar ik zou het eerder een inschattingsfout noemen.
Ik denk dat hij eerst verbaasd was dat die 2 plots naast elkaar stil stonden en dan verstomd naar het rode licht keek.
Bovendien verspringt het rode licht telkens en zal hij misschien van uit gegaan hebben dat het groen werd tot... dat ander rood licht pinkt .
Ze kunnen wel voor verwarring zorgen.

Ik vind dat Kimi daar ook niet naast Kubica hoort te staan.
Reply With Quote
Old 09-06-2008, 20:44
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
als je dan toch op één van de 2 moet crashen, kan je maar beter een tactische keuze maken
Juistem een tacktiek die hij goed heeft afgekeken van Schumacher, als je toch al kansloos ben dan maar in je eigen voordeel laten beslissen (al was ik geen Schumi fan en wel Hamilton fan).
Reply With Quote
Old 09-06-2008, 20:46
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Mario View Post
Misschien ligt er in de pitlane wat meer stof dan op de baan en schuif je daardoor wat meer bij harde remmanoeuvres ?
Je kan ook rechtdoor schuiven over stof Hamilton wilde misschien wel links van Raikkonen stoppen, maar dat is dus niet gelukt.

Ik snap ook niet dat het team via de radio geen inlichtingen geeft dat het licht op rood staat.
Old 09-06-2008, 20:47
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom View Post
Dat zou inderdaad moeilijk geweest zijn om samen te vertekken aangezien de uitrit van de pit in een trechter loopt... Maar Hamilton stak er een stokje voor.. of liever een voorvleugel.
Misschien nog een idee om een straf uit te vinden voor de FIA, achter elkaar in de pits , of anders....
Kimi had volgens mij het vuur aan Kubica zijn schenen kunnen leggen , Jammer...

Reply With Quote
Old 10-06-2008, 07:29
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Je kan ook rechtdoor schuiven over stof Hamilton wilde misschien wel links van Raikkonen stoppen, maar dat is dus niet gelukt.

Ik snap ook niet dat het team via de radio geen inlichtingen geeft dat het licht op rood staat.
volgens f1 club is hamilton wel ingelicht..
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=1418
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 08:54
Rob Rob is offline
De Paddock Rookie

Ik vind het raar dat Kimi naast Kubica gaat staan, Kubica reed voor Kimi naar het rode licht, en aangezien de Safety-car op de baan was had Kimi Kubica nooit mogen inhalen, ook niet door wat sneller te vertrekken aan het rode licht. Wat hamilton betreft, volgens mij heeft hij niet tegen Raikkonen gereden uit tactiek. Als hij plots merkt dat Kubica stil staat, en je kan niet meer stoppen achter hem is het maar normaal dat je je stuur omgooit om een uitweg te zoeken. Moest Kubica en Raikkonen nu op elkaars plaats gestaan hebben was Hamilton op Kubica gereden, nix tactiek dus. Dit incident maakt er wel een spannend kampioenschap van. Enkele jaren geleden was Schumacher nu al kampioen, terwijl op dit moment de 4de in de stand maar 6 punten achterstand heeft.
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 10:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

toen Kimi zijn pitstall verliet, kwam hij al naast Kubica terecht, en hij is er gewoon naast blijven rijden
Old 10-06-2008, 10:55
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Volgens mij ging Hamilton er naar uit dat Kubica stil was gevallen en dat Raikkonen hem ging passeren. Dit tot hij het rode licht zag.

Ipv in beide wagens te vliegen heeft hij alles dichtgegooid en naar links gestuurd. Spijtig genoeg heeft hij Raikonnen meegenomen in zijn acties, maar dat is racing.

Nu kan je zeggen dat hij naar links ging ipv naar rechts omdat Kimi daar stond. Dikke onzin, als hij alles dicht moet gooien en naar rechts gaan dan zit hij direct in de muur en heeft hij Kubica zeker mee. Met naar links te gaan bleef hij zeker uit de muur, daar die verder staat en was het niet zeker of hij Raikonnen ging meesleuren. Echter ging hij nog te snel en was het game-over voor de 2 topfavorieten.

Als 2 honden vechten om een been loopt de derde ermee heen

Mvg
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 18:24
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom View Post

Dat vind ik ook, als je de beelden bekijkt zie je duidelijk dat Kubica voorbij Kimi is en toch probeert Kimi er naast te blijven of zelfs in te halen.
Daardoor komen ze aan het einde vd pitlane naast elkaar te staan en is er geen enkele uitweg meer voor Hamilton.
Als je dan de onboardbeelden van Hamilton bekijkt, zie je dat hij zijn stuur volledig naar links draaide.
Mijn conclusie: -fout van Kimi van daar te staan
-Hamilton had beter moeten opletten
Old 10-06-2008, 19:22
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

er is, zover ik weet, geen regel die bepaalt dat je niet mag inhalen in de pitlanes. er is enkel de snelheidsbeperking

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules