De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #121  
Old 12-06-2008, 15:42
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Een nieuwe wagen gebouwd rond een reserve chassis.
Reply With Quote
  #122  
Old 12-06-2008, 16:48
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Nu kan iedereen weer beginnen te zagen over de veiligheid van de prototypes.
De monocoque staat alleszins op punt want de piloten komen er steeds bijna ongedeerd uit. Dat zegt toch wat over de veiligheid daarvan.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #123  
Old 12-06-2008, 17:02
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Zijn er hier nog mensen die problemen hebben om Eurosport 2 te ontvangen met Telenet Digitaal? Hij slaat over van Eurosport naar ESPN Classic. Moet dit nu net gebeuren tijdens de 24 uren???
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #124  
Old 12-06-2008, 17:20
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
De monocoque staat alleszins op punt want de piloten komen er steeds bijna ongedeerd uit. Dat zegt toch wat over de veiligheid daarvan.
Inderdaad.
__________________
Reply With Quote
  #125  
Old 12-06-2008, 17:58
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Voor de mensen die de 24 uren van Le Mans volgen op Eurosport 2 via Telenet Digitaal:

Wegens de overstap naar HD zijn er zenders bijgekomen en is Eurosport 2 veranderd van zender 203 naar 613. Die kan je dus via de Instellingen terugplaatsen op 203.
Oef, kan ik straks de kwalifs toch volgen.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #126  
Old 12-06-2008, 20:47
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik zap pas op Eurosport 2 en wat zie ik: een crash van de Creation wagen.

Hopelijk krijgen ze de wagen nog opgelapt, zo te zien vooral schade vooraan rechts...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #127  
Old 12-06-2008, 21:15
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Hoeveel tijd hebben we nu al verloren aan crashes? Telkens wanneer iemand van de baan gaat, wordt de sessie een kwartier stilgelegd...
Reply With Quote
  #128  
Old 12-06-2008, 21:16
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Ongelofelijk wat de ACO nu aan het lappen is:

Quote:
Zo denkt ACO aan het verminderen van de downforce om zo de snelheid in de bochten te verlagen. Vanaf 2009 worden in ieder geval alle flippen en flappen onderaan de auto verboden.

Vanaf 2010 zal de aërodynamica nog meer beperkt worden.
Ik ben geen aero-expert maar volgens mij zorgt een neerwaartse kracht net voor minder kans op een opstijgende wagen. Door het gebruik van niet-vlakke bodems te verbieden zouden de LMP's bovendien een gigantische hoeveelheid aan downforce mislopen. Bij de meeste proto's levert de onderkant ca. 50% van de totale opgewekte downforce. Als je die wegneemt zullen de LMP2's naar huis gereden worden door de GT1's. En laat het nu net dat zijn waar de ACO enkele jaren geleden heeft ingegrepen...
__________________
Reply With Quote
  #129  
Old 12-06-2008, 21:17
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Weeral brokken in Le Mans.

De slachtoffers zijn:
- Zonta in de Peugeot
- Groppi in de Oreca Courage
- Hall in de Creation waarop we ook onze Belg Goossens terug vinden
- Aucott in de Ferrari 430

Bron: racexpress
Reply With Quote
  #130  
Old 12-06-2008, 21:17
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik vind ook dat er veel crashes zijn vandaag.

Gelukkig was het verliezen van de wiel op de Modena Aston zonder erg...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #131  
Old 12-06-2008, 21:41
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Ongelofelijk wat de ACO nu aan het lappen is:

Ik ben geen aero-expert maar volgens mij zorgt een neerwaartse kracht net voor minder kans op een opstijgende wagen. Door het gebruik van niet-vlakke bodems te verbieden zouden de LMP's bovendien een gigantische hoeveelheid aan downforce mislopen. Bij de meeste proto's levert de onderkant ca. 50% van de totale opgewekte downforce. Als je die wegneemt zullen de LMP2's naar huis gereden worden door de GT1's. En laat het nu net dat zijn waar de ACO enkele jaren geleden heeft ingegrepen...
Ik verbaasde me daar ook al over ja. Volgens mij moet de rijhoogte gewoon weer naar beneden, zodat er niet zo'n enorme kier onder de sidepods zit waardoor de lucht onder de wagen kan komen.
Reply With Quote
  #132  
Old 12-06-2008, 22:28
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Rijhoogte lager : kans om downforce te verliezen bij het 'bottomen'

Er is trouwens een ongeveer ideale rijhoogte, aangezien te laag leidt tot vergrote luchtweerstand en hetzelfde geldt voor te hoog.

Lijkt mij dus niet de oplossing om voor te kiezen, maar de oplossing van ACO is al helemaal onlogisch. Willen ze dan een volledig platte underbody? Misschien dan maar direct een schans zetten zodat ze daar de lucht kunnen zweven.
__________________
Reply With Quote
  #133  
Old 12-06-2008, 22:36
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Hall heeft die Creation goed gesloopt : die zie ik vandaag niet meer in aktie komen, hopelijk zaterdag wel...
Reply With Quote
  #134  
Old 13-06-2008, 09:09
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by GT2-R
Ik ben geen aero-expert maar volgens mij zorgt een neerwaartse kracht net voor minder kans op een opstijgende wagen.
De expert denkt er hetzelfde over: http://www.mulsannescorner.com/newsmay08.html

Trouwens als je http://www.endurance-info.com/article.php?sid=5797 en http://www.planetlemans.com/2008/06/...ss-conference/ leest, is er geen sprake over downforce verminderen volgend jaar. ACO past gewoon restrictors aan om het vermogen wat naar beneden te halen, van de diesels althans.
Reply With Quote
  #135  
Old 13-06-2008, 09:57
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Ik zap pas op Eurosport 2 en wat zie ik: een crash van de Creation wagen.

Hopelijk krijgen ze de wagen nog opgelapt, zo te zien vooral schade vooraan rechts...
Foto's van crash: http://www.motorsport.com/photos/sel...g_1&Y=2008&O=0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.