![]() |
|
|
|||
|
|||
Op zich hoeven we nog niet te wanhopen m.b.t. de editie vann 2009. Dit jaar zijn er reeds serieuze gesprekken geweest met de DSMEC waarbij SRO een uitnodiging aan de GT deelnemers van die serie heeft gedaan om de 24 uren te komen versterken. Niet geheel onverwacht hebben de GT deelnemers op hun beurt een blok gevormd met hun tourisme broeders waardoor er geen DSMEC deelnemers aan de start van de 24 uren verschenen.
Komend jaar is dat wellicht anders. Tourisme wagens zie ik nog steeds niet toegelaten worden zolang de organisatie in handen is van SRO maar de GT deelnemers zouden kunnen deelnemen indien de uitnodiging wordt herhaald en de DSMEC geen race in dat weekend gaat plannen komend seizoen. Of misschien kan de DSMEC in haar reglement een schrapresultaat opnemen, hierdoor kunnen GT deelnemers de keuze maken tussen de reguliere DSMEC race in het voorproggramma of deelnemen aan de 24 uurswedstrijd en hun schrapmogelijkheid gebruiken... ![]() Maar ik vermoed dat de DSMEC liever in zijn geheel in het voorprogramma staat dan dat de +/- helft van de deelnemers "op eigen titel" deelneemt aan een losse race die door een andere organisatie wordt neergezet. Kortom: er zijn nog vele varianten mogelijk. Belangrijk is wel dat daar vroeg duidelijkheid over komt zodat de betreffende teams daar tijdig op kunnen anticiperen voor wat betreft hun jaarbudget en sponsorafspraken. |
|
||||
|
||||
Was het niet de RACB die erop tegen was?
Last edited by ICEMAN; 06-11-2008 at 01:10. |
|
||||
|
||||
Ja, die ook uiteraard. Als het niet SRO is die de 24 Uren de nek omwringt, heb je natuurlijk ook altijd nog 'les messieurs du RACB' om Zolder de duvel aan te doen.
Onder het mom dat een mix van tourings en GT's niet veilig zou zijn (het verleden heeft nochtans ruimschoots bewezen dat die twee perfect kunnen samengaan), wou de RACB niets weten van een gemengd startveld. Kwestie van de vriendjes van de BTCS te beschermen, nietwaar. Heel die discussie is natuurlijk typisch Belgisch. De communautaire toestanden moet je er ook in de autosport bijnemen. ![]() |
|
||||
|
||||
als je het intervieuw van Ratel op pitstoptv leest blijkt hij toch een positieve en medewerkende blijk te geven ivm de 24uren...
en over het algemeen van belcar ook, als er wel eens een gezamelijke race kan zijn tussen BGTC en British GT... |
|
||||
|
||||
"Bovendien is SRO een gezond bedrijf dat niet van obscure investeerders afhangt, zoals in veel nieuwbakken kampioenschappen"
Aha, en over wie heeft hij het hier? Ik dacht dat Michelin de grootste investeerder van SRO was en is ![]() "Misschien zorgt de crisis er wel voor dat er morgen wat minder kampioenschappen en series zullen zijn en dat is geen drama, want laten we eerlijk zijn, het aanbod is te groot.” Das waar, er is 1 kampioenschap te veel in België, rara het welke ![]() ![]() "FIA GT, GT3, GT4 zijn voornamelijk initiatieven van rijke rijders, teameigenaars … en die mensen hebben ook morgen nog de middelen en de zin om autosport te bedrijven". Aha, en ik die dacht dat GT3 in het leven geroepen was om de kosten te drukken! Rijke rijders en teameigenaars? euch, euch Je moet dus tot de elite behoren om bij SRO te mogen rijden? “We moeten een oplossing vinden, maar wij zijn en blijven promotor. Punt. Zolang ons contract loopt, dient SRO dat uit. Ik denk dat een open race één optie is, voor mij kan en mag dat, maar SRO gaat in dat geval niet alleen aan de kar trekken, zoals het tot hiertoe wel het geval geweest is. De toerwagens en silhouetten zijn welkom, maar evengoed blijft het een GT-race als we niet tot een constructief akkoord met de andere partijen komen. Uitsluitsel in de komende dagen en weken.” Voor SRO kan dat - natuurlijk, MOET dat eigenlijk. Niet alleen aan de kar trekken? Als promotor MOET je alleen aan de kar trekken hé. Vergeet niet dat er vorig jaar een partner was die aan de kar wou trekken hé. Als je een ander kampioenschap uitnodigt (lees zelf contacteert) kan je praten om samen aan de kar te trekken, mits de voorwaarden van de partner voldaan kunnen worden uiteraard. Laat ons vooral niet uit het oog verliezen dat het SRO is die met het probleem zit voor de 24H, en niet de anderen. Als je in de hoek zit waar de klappen vallen mag je niet al te veel gaan eisen. De voorwaarden kunnen volgens mij maar door 1 partner worden voldaan, en dat is de BTCS. Meteen de juiste banden, de juiste sfeer en in Brussel zijn ze ook content. Zo heeft iedereen wat hij of zij wou in 2009. Silhouetten - versus GT's ik dacht dat ze dit in Brussel nooit meer wilden zien? Nu alleen nog zoeken naar een goede datum ![]() Bron: Pitstop.tv - JC Last edited by BSOT; 20-11-2008 at 15:24. |
|
||||
|
||||
En hoe gaan ze dat doen? vergeet niet dat british Gt op avons rijdt en BGTC op Michelins. Britten hebben al dikwijls genoeg geklaagd dat de equalizing maatregelen die SRO doorvoert bij hen niet werken omwille van de andere banden. Vorig jaar zijn ze dus begonnen met speciale maatregelen voor British GT. Gevolg een Belgische GT3 en een Britise GT3 zullen niet gelijk zijn.
|
||||
|
||||
De Engelsemanen zullen zeker de BGTC niet komen helpen, ga daar maar van uit. En niet enkel en alleen omwille van de banden. Engelsmannen laten zich vooral niet de les spellen, en zeker niet door een Fransman
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Last edited by Coach Ep; 20-11-2008 at 17:17. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Had "het gerucht" ook al gehoord. 24 Hr van Zolder zou openstaan voor de auto's van alle kampioenschappen van SRT, aangevuld door BTCS (enkel de silhouettes of ook de rest : is niet duidelijk).
Dus : opnieuw goed bezig ![]() C U |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Last edited by ICEMAN; 20-11-2008 at 22:13. |
|
||||
|
||||
Als je dat interview met Ratel eens rustig analyseert, dan gaan je haren toch rechtop staan.
Conclusie 1 : Ratel is niet van plan om de 24 Uren uit handen te geven. Conclusie 2 : Ratel geeft eindelijk toe dat er een probleem is met de 24 Uren. Conclusie 3 : Ratel blijft de GT-kaart trekken (naar BGTC vertaald : GT3). Conclusie 4 : Anderen mogen Ratel uit de nood komen helpen, maar... Conclusie 5 : Die anderen moeten zich wel aan Ratel aanpassen en... Conclusie 6 : Ratel blijft onbetwistbaar de baas van het geheel. Sorry, beste mijnheer Ratel, maar zo werkt het niet. Als je in de problemen zit en hulp van anderen nodig hebt, moet je vooral bereid zijn om water in je wijn te doen. SRO zit wat de 24 Uren van Zolder betreft, niet echt in een positie om nog veel eisen te kunnen stellen. Voor mij is het duidelijk : zolang SRO ook nog maar iets met de organisatie van de 24 Uren te maken heeft, zal het alleen nog maar verder de dieperik ingaan met deze wedstrijd. |
|
|||
|
|||
Quote:
Als ik dat zo lees staat de deur dus wagenwijd open. Maar ik ben natuurlijk niet bij de (eerdere) besprekingen aanwezig (geweest)... |
|
||||
|
||||
Eigenlijk raar, in de grote vakantie las ik nog een artikel waar instond:"het kan toch niet dat een silhouette gaat lopen met de titel van onze gt3 in de 24 uren" Was een artikel rond de 24 uren. Vraag me niet wie of waarom stond in het belang van limburg geloof ik.
Nu zou zo een silhouette wel mogen gaan lopen met de titel in de 24 uren? Snel van mening veranderd mijn gedacht. Last edited by guntha; 21-11-2008 at 16:00. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|