![]() |
|
#46
|
||||
|
||||
jadadde....
perfect |
#47
|
||||
|
||||
Zondag voormiddag nog eens enkele uren kunnen verder doen aan de McLaren. Het werd tijd dat de ophanging achteraan er op gemonteerd werd.
De carrosserie delen achteraan waardoor de ophanging komt werden opnieuw gemaakt uit PE. De naakte delen werden dan gespoten in fluo rood en daarna aan de binnenzijde met 'Scale Weave' bekleed om de CF structuur te bekomen. Nadat de panelen gemonteerd waren kon de ophanging geïnstalleerd worden. De gewrichten werden aan de uiteinden voorzien en alles werd met de rockers verbonden en de uprights recht 'uitgelijnd'. Daarna de aandrijfassen ... eerst en vooral werden de moffen op de versnellingsbak opnieuw gedraaid. De kit onderdelen voldeden niet naar mijn goesting omdat er een extra opvulstuk zit tussen de mof en de flens, en dat is bij het originele onderdeel niet het geval. Daarna werden da assen zelf uit een stuk aluminium staaf van 1.2mm vervaardigd. Eerst goed opgeschuurd met de dremel en dan met een mix van clear red en smoke gespoten. Na de montage van de assen konden dan EINDELIJK de remschijven en remklauwen gemonteerd worden. Die waren immers al maanden klaar omdat ik ze natuurlijk met de voorste samen gemaakt heb. Enkele foto's om het af te leren ... Het einde komt in zicht wat betreft het chassis. Op enkele details na (remblokken, nog wat bekabeling op de motor, aansluitingen onder de airbox, ...) is het dan de beurt aan de achtervleugel en de neus. Helaas kan de huidige achtervleugel (endplates en de onderste vleugels) nog niet gemonteerd worden omdat dat anders te fragil zou worden als er nog aan de rest gewerkt moet worden ... maar het begint te jeuken! ![]() ![]()
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 17-02-2009 at 08:41. |
#48
|
||||
|
||||
het zou voor minder beginnen jeuken...
mooie foto's trouwens...
__________________
MIJN WERKBANK |
#49
|
||||
|
||||
't is blijkbaar al bijna 2 maanden geleden dat ik nog eens iets gepost heb ...
De wagen is op zich bijna klaar. De remblokken zijn gefreesd en gemonteerd, alle bedrading is af, de extra hardware langs de inlaat is gezet, ... maar helaas kan ik daar geen foto's van tonen. De reden is de volgende ... Om de onderzijde af te kunnen werken heb ik het model ondersteboven gemonteerd in een structuur. Dit laat me toe om, zonder het model vast te nemen, rustig aan een stabiele onderzijde te kunnen werken. Onderaan zijn we bezig met de diffuser (wordt ge-etst en dan gesoldeerd om een zeer dunne structuur te krijgen), de uitlaten, ... Ook de afdekplaat voor de schokdempers vooraan is klaar.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 09-04-2009 at 07:06. |
#50
|
||||
|
||||
Ook is de neus al voor bijna de helft klaar. de 'cone' werd aan de binnenzijde uitgekrast zodat de juiste dikte ontstaat en de montagegaten werden voorzien.
De zijvleugels werden van de neus verwijderd zodat het realisme verbetert. Om de uitlijning van de delen voor mekaar te krijgen werd er een stangetje voorzien in de 'flaps' van de vleugels. Na de gebruikelijke voorbereidingen voor het lakken, het lakken zelf, decallen en vernissen ziet alles er zo uit ...
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 09-04-2009 at 07:10. |
#51
|
||||
|
||||
Vervolgens de zijplaten van de voorvleugels.
De originele kit onderdelen zijn totaal vlak, wat voor de meeste races voor deze auto ook wel klopt, maar voor de GP van Australië was er een andere versie gemonteerd. Om de kromming te verkrijgen werden er 2 'schelpjes' ge-thermovormd van styrene plaat en deze werden dan, met behulp van secondenlijm in de uitgesneden opening geplaatst. Na enkele plamuur beurten en wat lak, decals en vernis ziet het er zo uit ...
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 09-04-2009 at 07:31. |
#52
|
||||
|
||||
knap gezien van die steun, maar ga je daar geen gaatje aan overhouden of zit het model anders vast?
__________________
MIJN WERKBANK |
#53
|
||||
|
||||
Dit wordt een knaller! Niet dat we dat nog niet wisten, maar ik word hoe langer hoe nieuwsgieriger hoe dit er gaat uitzien eens alles samengebouwd is (alhoewel in weet dat de bodyparts naast de wagen zullen liggen om alles beter te kunnen zien)...
|
#54
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#55
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ga waarschijnlijk wel de Tamiya draaitafel gebruiken, maar over de manier van opstellen heb ik ook al een idee, misschien een verlichte voet, wie weet heb ik hier de tijd wel voor.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#56
|
||||
|
||||
Ik weet dat vroeger de F1-wagens een houten plank onderaan de wagen hadden, maar niet dat die er zo uitzag
![]() En nu effen serieus, wat een update ......... ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#57
|
||||
|
||||
Weinig nieuws van 'het front'.
De achterspoiler is gemonteerd. Na de foto heb ik ook nog de 'gurney' toegevoegd op de bovenste vleugel (op de onderste stond hij al). Nu nog de PE boutjes op de gurney en de zijplaten zetten en de spoiler op zich is klaar. Voor de onderzijde zijn de difusser platen en de uitlaat platen ge-etst. Omdat de diffuser platen heel dun zijn en toch mooi recht moeten gesoldeerd worden heb ik zoveel mogelijk de montageplaat aan de diffuserplaat gelaten zodat ze geplooid kan worden. Inmiddels zijn de stukken gesoldeerd en al zwart gespoten. Nu kunnen we beginnen met het opbouwen van de CF structuur.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 14-04-2009 at 07:40. |
#58
|
||||
|
||||
Nu de onderzijde klaar is (helaas geen foto's wegens te donker, ik zal nog eens op mijn huisfotograaf aanspraak moeten maken) is het tijd voor het laatste grote stuk ... de neus!
Omdat de onderdelen induvidueel reeds afgewerkt waren was het enkel nog assembleren. Na het monteren van de hoofdvleugels op de neus werden de 'endplates' gemonteerd en uitgelijnd, een heel karwei trouwens dat meer dan een uur in beslag nam. Daarna volgde de kleine vleugels. Omdat ik de 'gurney flaps' wegschuurde moesten deze opnieuw uit PE gemaakt worden. Het opkleven, plooien, ... verliep zonder problemen. Het geheel ziet er nu als volgt uit ... Daarna was het de beurt aan de 'nose diffuser'. Zoals enkele wel zullen weten vanop de meetings is dit een deel dat ik eigenlijk niet goed zag zitten wegens zeer complex van vorm. Het moet dun zijn, heeft veel kronkels en kleine vormen, ... dus plasticard was geen optie. Het originele kit onderdeel aanpassen was een mogelijkheid maar veel te omslachtig en zou nooit exact zijn. Uiteindelijk koos ik ervoor om het onderdeel uit PE te maken, met een zelf gemaakt werktuigje het in zijn juiste vorm te plooien en dan te solderen. Links zie je het vlakke PE deel, daarnaast het deel met de gesoldeerde 'kuip' en daarnaast een deel waarvan de kuip gevijld werd en een laag primer kreeg met de borstel. Als laatste even passen of de afmetingen goed zijn en ... het blijkt te kloppen (opluchting!!!) Nu moet alles nog aan de binnenzijde van de diffuser afgewerkt worden, met 'Scale Weave' bekleed worden en de CF structuur op de buitenzijde gezet worden.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 30-04-2009 at 07:46. |
#59
|
||||
|
||||
Impressive stuff mate! Als er foto's moeten/mogen genomen worden laat je maar iets weten; je weet dat ik dat met veel plezier doe
![]() |
#60
|
||||
|
||||
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|