De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-03-2009, 10:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Het valt op dat de 3 teams met de al dan niet legale diffuser (Brawn, Toyota, Williams) bovenaan de tabellen staan. Je moet de top 7 van de 2de sessie maar eens bezien. Toeval?

Last edited by gwyllion; 27-03-2009 at 10:39.
Reply With Quote
Old 27-03-2009, 17:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
..., in beide trainingen wist Rosberg met zijn williams de snelste tijd te rijden.
Ha, dat roept herinneringen op van bijna 30 jaar geleden

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-03-2009, 22:13
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
17u lokale tijd, zeker?
16 uur lokale tijd.

8 uur tijdsverschil me Australië ipv de gebruikelijke 10 uur. Zondagmorgen zijn wij immers overgeschakeld op zomeruur en zijn ze in Australië overgegaan op winterijd. Dat scheelt dus in 1 klap 2 uur.
Gecombineerd met een start om 16 uur ipv 14 uur normaal betekent dit in Eurpoa een GP die 4 uurtjes later op de buis komt dan voorheen. Om 8 uur ipv 4 uur 's nachts.
En dat vind ik eigenlijk nog zo slecht niet ook.

Last edited by Superdiesel; 27-03-2009 at 22:14.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 10:22
Sennake's Avatar
Administrator

Wel, wie na het zien van de kwalificaties zegt "wie had dat gedacht?" heeft zeker en vast niet naar de profetische woorden van Guido geluisterd Barrichello staat dan wel niet op pole, maar beide Brawn GP's staan wel op de eerste rij enkele weken nadat zowel Button als Barrichello zelfs niet eens wisten of ze nog wel werk zouden hebben in 2009. Een echt assepoester-sprookje dus, en het ziet er niet naar uit dat het snel middernacht zal slaan!

Daarnaast maken alle outsiders van vorig jaar hun entree in de top-10 van de kwalifs, terwijl Ferrari er nog maar net in slaagt binnen die top-10 te blijven en ex-wereldkampioenen Alonso en Hamilton er buiten vallen. Vraag is natuurlijk hoe snel een topteam als Ferrari, McLaren of Renault de opgelopen achterstand kan inhalen nu het privé-testen zo aan banden gelegd is. Zoals Martin Brundle op de BBC zei: "The big teams used to buy themselves into the race again, but this year is another cup of tea!"

In elk geval is het eeuwen geleden dat de kaarten zo dooreen geschud zijn, en is het kampioenschap nog maar zelden zo onvoorspelbaar geweest als dit jaar. De wagens zijn nog altijd lelijk, en een leuk kampioenschap of zelfs spannende races gaat dat niet kunnen wegcijferen, maar er blijft toch een reden over om te blijven kijken naar de F1. Ik ben benieuwd naar de GP van morgen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 10:36
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ben eens benieuwd wat de race morgen gaat geven, als de brawn gp's het uithouden zullen ze wel de te kloppen wagens zijn. maar de concurentie zit toch niet zo ver weg.
Tijdens Q2 waar het echt snel ging waren de tijden toch redelijk dicht bij elkaar, 1 seconde tussen de eerste en de 15de
Wel mooi dat de niet 'illigale' redbull en bmw goed met de 'illigale' teams mee kunnen draaien, en ferrari gaat ook nog behoorlijk mee.
Het is al lang geleden dat ik nog zo zat te twijfelen over wie er nu morgen met de zege gaat lopen. En dat is goed !
Te hopen krijgen we door het jaar heen regelmatig een rijders van verschillende merken op de hoogste podium trede.

1 ding is in ieder geval al zeker, de machts verhoudingen zijn serieus veranderd.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 11:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Opvallend dat klantenteams van Mercedes en Renault sneller zijn dan de fabrieksteams zelf. Conclusie? Motor van MB en Renault zijn in orde, de chassis van McLaren en Renault zijn niet in orde.

Prachtig begin voor Brawn GP, dat praat toch net even wat makkelijker met partijen die het willen overkopen of mee willen participeren. Zou er een zuur lachje afkunnen bij Honda?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 28-03-2009 at 11:40.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 13:23
Superdiesel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Zoals Martin Brundle op de BBC zei: "The big teams used to buy themselves into the race again, but this year is another cup of tea!"
Ik dacht dat het Eddy Jordan was die dat zei.
En dat hij "to spend themselvels" zei ipv "to buy themselves".

Maar dus blijkbaar nog iemand die naar de BBC heeft gekeken ipv de vrt.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 14:26
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post
Op de vrt hebben ze dat toch niet uitgezonden, alle zo ver ik weet toch.
Toen ik om 7 uur mijn tv aandeed en op canvas of een nix zag ben ik ook meteen naar bbc overgeschekeld.

ps: toyota is gedisqualificeerd, wegens een bewegende achtervleugel

Quote:
Originally Posted by f1.gpupdate.net
Toyota-rijders Jarno Trulli en Timo Glock zijn na afloop van de kwalificatie in Australië gediskwalificeerd. Glock had zich aanvankelijk als zesde gekwalificeerd, twee plekken voor Trulli. De achtervleugel van hun auto's voldoet echter niet aan de technische reglementen en ze zullen nu terug worden gezet naar de laatste startrij.
ps2: williams heeft een klacht ingediend tegen ferrari en redbull, wegens illigale aërodynamische onderdelen.

Quote:
Originally Posted by f1.gpupdate.net
In navolging van Toyota kunnen ook de rijders van Red Bull en Ferrari nog wel eens bestraft worden in Australië. Tegen die teams is namelijk een protest ingediend door Williams. Het Britse Autosport meldt dat Williams haar vraagtekens zet bij de legaliteit van enkele aërodynamische onderdelen van de Ferrari F60 en Red Bull RB5.
Ik denk dat williams ferrari en redbull gewoon wilt terug pakken om hun diffusor klacht.

Verder valt ook nog te melden dat de brawn gp's zwaarder staan dan de eerste 6 achtervolgers, hierdoor zullen ze dus een langere eerste stint kunnen rijden, en voor hun eerste pitstop nog een extra kloofje slaan.

Wat ik me nog afvraag is welke invloed het kers gaat hebben bij de start, zullen ze echt beter gaan optrekken. Want als dat ook al niet is, dan kunnen ze hun hybride systeempje even goed uit de wagen laten.

Last edited by smiley; 28-03-2009 at 14:48.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 14:48
Superdiesel's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Op de vrt hebben ze dat toch niet uitgezonden, alle zo ver ik weet toch.
Toen ik om 7 uur mijn tv aandeed en op canvas of een nix zag ben ik ook meteen naar bbc overgeschekeld.
De kwalificaties waren te zien op Een+, een digitale zender van de vrt.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 14:48
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Kwalificaties waren te bekijken op één+, de digitale extra zender van de VRT.
Old 28-03-2009, 14:53
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

aah oke, dat kanaal heb ik niet
Gaan ze hun races daar ook op uitzenden?
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 15:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Zoals Sennake al aangaf, de wagens blijven aartslelijk, en tot in tegenstelling tot wat ik eerder zei ('t is een idioot die nooit van gedacht veranderd), ga ik me morgenvroeg toch ook voor de TV installeren. Onuitgegeven, maar echt verwonderen hoeft het niet.

De kleinere teams, die de afgelopen jaren geleerd hebben om het maximum te halen uit datgene wat ze voor handen hebben, lijken nu in het voordeel te zijn - Brawn, Red Bull, Williams. Rijden ook allemaal met klantenmotoren en bewijzen dat met de nieuwe regelgeving het veel beter is om 1 technische "allesweter" in huis te hebben die gans de boel dirrigeerd, tegenover een batterij van ingenieurs waar ze allemaal wat gaan discussiëren, testen, proberen enz. De oplossing kopen heet dan zoiets. Het eerste deel van het seizoen ziet er niet goed uit voor de grote fabrieksteams. Zijn we getuige van de wederopstanding van de privateers? Afwachten maar.

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Opvallend dat klantenteams van Mercedes en Renault sneller zijn dan de fabrieksteams zelf. Conclusie? Motor van MB en Renault zijn in orde, de chassis van McLaren en Renault zijn niet in orde.

Prachtig begin voor Brawn GP, dat praat toch net even wat makkelijker met partijen die het willen overkopen of mee willen participeren. Zou er een zuur lachje afkunnen bij Honda?
Zie boven. Maar dat was ook vorig jaar al zeer regelmatig het geval. Ik denk niet dat ze bij Honda spijt hebben van de beslissing. Ze hebben in het verleden ook al rare beslissingen genomen zonder verpinking. Ze zullen veeleerder blij zijn dat "hun jongens" op de pootjes zijn terecht gekomen. Bovendien engageert Branson zich nu ook in BrawnGP, dus het ergste hebben ze wellicht achter de rug gehad. Mijn sympathie wordt hierdoor enel groter.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 16:46
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Superdiesel View Post
Ik dacht dat het Eddy Jordan was die dat zei.
En dat hij "to spend themselvels" zei ipv "to buy themselves".

Is ook mogelijk: naast Brundle en Jordan stond ook Coulthard als F1-analyst uitleg te geven, en ik heb niet genoteerd wie juist wat gezegd heeft Maar alleen al vanwege het feit dat er mensen die weten waarover ze spreken commentaar geven, denk ik dat ik dit jaar de F1 via de BBC ga volgen (aaahh, waar is de tijd van Murray Walker en James Hunt)...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 16:48
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Wat ik me nog afvraag is welke invloed het kers gaat hebben bij de start, zullen ze echt beter gaan optrekken.
Ik denk dat we het eerder zullen moeten uitspreken (en schrijven) als het KERS, gezien het de afkorting is van kinetische-energie recuperatie systeem. Het systeem dus. Een veel voorkomende fout, want ik geef toe: wie zegt er nu in 's hemelsnaam het ABS?...

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 28-03-2009 at 16:48.
Reply With Quote
Old 28-03-2009, 17:55
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Ja, ik heb toch het kers geschreven. waar zit het probleem ? Dat ik geen hoofdletters heb gebruikt misschien ?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules