De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-03-2009, 12:37
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Als brawngp, toyota en williams gediskwalificeerd worden na uitspraak van de FIA.
Dan wint hamilton zelfs.
Ik zeg duidlijk als, want niets is zeker.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 12:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Trulli naar p12 teruggezet wegens inhalen onder s.c.
Zo staat Hamilton toch op het podium.

bron:teletekst vrt
Aha, dan had Brundle het op de BBC toch goed gezien: hij vroeg zich af hoe het kwam dat Hamilton net voor de SC derde was en na de SC vierde na Trulli.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 12:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
De start is niet alleen het wegkomen he, het is de eerste rechte lijn (en zelfs eerste paar bochten) en echt lang duurt het niet voor ze die 100 km/h halen he en als er ergens een gaatje is kan je die extra boost wel gebruiken, als je daardoor enkele wagens voorbij kan spurten.. Het is van groot belang in de hoeveelste positie kmt door rijden na de eerste paar bochten, kijk maar naar Barrichello.
als je naar Barrichello kijkt, is het juist duidelijk dat het niet belangrijk is waar je na een paar bochten zit, die zat na de eerste ronde op P7, en is 2de geworden. Trulli is uit de pits vertrokken, was "na een paar bochten" nog voorlaatste (de mensen die in de crash betrokken waren niet meegerekend) en is op het podium gefinisht (zij het na inhalen onder SC).

de eerste meters zijn dus wel degelijk onbelangrijk

ben ik trouwens de enige die vond dat de timing van de SC eerder.... opvallend was? Rosberg, Vettel en Kubica waren al binnen gekomen. In ronde 18 crasht Nakajima, op een plaats waar weinig plaats is om op te ruimen. Daarna komt Barrichello binnen (een lange stop, 21s). En pas dààrna komt Button binnen, op het einde van ronde 19. En pas als Button de pits verlaat, komt de SC buiten. Net voor Vettel trouwens, waardoor het hele veld moet doorgelaten worden...

Ik wil niks of niemand beschuldigen, maar mij lijkt het wel of de "dream finish" daar een handje geholpen werd

Last edited by marcel; 29-03-2009 at 12:53.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 12:55
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Mooie gp gezien, alleen versta ik de actie van Vettel niet goed, er was plaats genoeg naar mijn inziens. Ook een mooie prestatie van Brawn GP nu is het nog af te wachten wat de FIA gaat doen met de diffuser kwestie.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 13:03
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Aha, dan had Brundle het op de BBC toch goed gezien: hij vroeg zich af hoe het kwam dat Hamilton net voor de SC derde was en na de SC vierde na Trulli.
Commentaar op BBC was super! Ook leuk, piloten die moesten opgeven werden een kwartier er na al geinterviewd

Ook leuk hoe piloten commentaar kunnen geven op de tv beelden tijdens de persconfertie na de race.

En het was niet volledig Kubica zijn schuld, die aanrijding met Vettel. Kubica met risico, maar zat er langst, en Vettel laat vervolgens niet genoeg plaats. Beetje 50/50, zoals ze ook zeiden "op den BBC"
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 13:27
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
Ben ik trouwens de enige die vond dat de timing van de SC eerder.... opvallend was? Rosberg, Vettel en Kubica waren al binnen gekomen. In ronde 18 crasht Nakajima, op een plaats waar weinig plaats is om op te ruimen. Daarna komt Barrichello binnen (een lange stop, 21s). En pas dààrna komt Button binnen, op het einde van ronde 19. En pas als Button de pits verlaat, komt de SC buiten. Net voor Vettel trouwens, waardoor het hele veld moet doorgelaten worden...

Ik wil niks of niemand beschuldigen, maar mij lijkt het wel of de "dream finish" daar een handje geholpen werd
Dat leek ook mij op zijn minst erg opvallend Marcel...
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 13:48
historyf1 historyf1 is offline
De Paddock Rookie

mooie race gezien, enige minpunt is toch de door mongolisme geteisterde braziliaanse zak aan de start te moeten zien.
vettel en kubica? ben fan van beiden, maar vond eerder kubica wat optimistisch. maar dat is eigen aan hem, laat hem doen en hij vecht zelfs nog na de race voor een plekje hoger op de tabellen.
piquet jr...wat moet je hiervan denken? kan ie rijden of moeten er post-its op zijn pedalen gehangen worden?
sutil en fisico...knap maar ze gaan nog wel eens in mekaar hangen vrees ik.

kortom, ik denk dat 2009 een hilarisch spannend seizoen gaat worden

Last edited by historyf1; 29-03-2009 at 14:49. Reason: ik was een beetje niet op mijn taal aant letten sorry
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 13:53
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by JCE.72 View Post
En pas als Button de pits verlaat, komt de SC buiten.
De timing was ongelukkig omdat iedereen voorbij de SC moest.
Maar wat als de SC was gekomen voor de stop van Button? Dan had Button kunnen pitten onder SC en was hij ook leider gebleven. Waar zit het probleem?

Last edited by Marc; 29-03-2009 at 13:53.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 13:56
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Zoals eerder gezegd, vond ik ook de safety car wel laat uitkomen.
Toen ik die crash zag, dacht ik al direct dat Jenson de overwinning kon vergeten, maar ik zat nog met het SC-reglement van vorig jaar in mijn hoofd. Daar heeft Brawn wel geluk gehad, dat geef ik toe. Maar er kan niet gezegd worden dat ze de overwinning hebben gestolen.

En nu lees ik net dat Vettel volgende week 10 startplaatsen verliest door dat incident met Kubica, dat vind ik nu toch ook wel overdreven.
En over Barrichello zijn acties wordt gezwegen. Of werd hij bij de start echt zo hard aangetikt door Kovalainen? Kzou de beelden nog eens moeten herzien.

Nouja, Jenson verdient gewonnen, dat pakken ze hem (hopelijk!) niet meer af!
Old 29-03-2009, 14:30
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Vettel wodt bestraft omdat hij bleef verder rijden met een gehavende wagen.
Terwijl de fia had gevraagd om hem veilig langs de kant te zetten.
Maar vettel bleef door rijden en heeft daarom een straf gekregen.

Last edited by fenixracing; 29-03-2009 at 14:30.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 14:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by historyf1 View Post
enige minpunt is toch de door mongolisme geteisterde braziliaanse zak aan de start te moeten zien.
Pardon? Op dit soort opmerkingen zitten we hier niet te wachten.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 14:36
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Het commentaar op BBC was inderdaad geweldig! Nogal wat anders dan de vaak slaapverwekkende vertoningen op Sporza, hoewel ik hen dankbaar ben dat ik de afgelopen jaren toch F1 heb kunnen volgen!

Race was een beetje chaotisch met het meest opvallende inderdaad die bizar late reactie op de crash van Nakajima. Dat had meteen SC moeten zijn!!
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 14:41
historyf1 historyf1 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Pardon? Op dit soort opmerkingen zitten we hier niet te wachten.
sorry voor de formulering, maar ik nodig je uit om rubens eens in real life te ontmoeten
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 14:50
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Top: Brawn GP. Zeer origineel, ik weet het
Flop: Ferrari. Laatste plaats in het CWC, zegt genoeg.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 14:57
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
als je naar Barrichello kijkt, is het juist duidelijk dat het niet belangrijk is waar je na een paar bochten zit, die zat na de eerste ronde op P7, en is 2de geworden. Trulli is uit de pits vertrokken, was "na een paar bochten" nog voorlaatste (de mensen die in de crash betrokken waren niet meegerekend) en is op het podium gefinisht (zij het na inhalen onder SC).

de eerste meters zijn dus wel degelijk onbelangrijk
Sorry, maar daar heb ik toch een hele andere kijk op, het feit dat barichello nog 2de is geworden was meer het geluk dat ferrari uitviel, vettel en kubica er elkaar afreden, en rosberg wat problemen met de banden had.

Het is toch wel vaker dat als iemand zijn start verprutst en achter andere (tragere) rijders komt te zitten, dat heel zijn race naar de knoppen is.

Mijn mening, in een race (zonder invloed van safetycar) is de start een van de belangerijkste delen van de race.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules