De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-03-2009, 23:10
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Mannen doen natuurlijk veel zelf hé, maar dat is net het verschil tussen DSMEC en Clio Cup. Gevolg: de ene gaan nog rijden, de andere niet.
Dat is juist, maar dan kan je de budgetten ook niet rechtstreeks vergelijken. Een Clio Cup budget is gebaseerd op "arrive & drive", en eerlijk gezegd is dat de enige formule die voor mij (en vele anderen) haalbaar is, wegens gebrek aan tijd en (vooral) gebrek aan handigheid

Dus ik blijf er bij: als er mij morgen iemand een seizoen DSMEC kan laten rijden voor 10.000 euro, dan twijfel ik zelfs niet . Maar ik geloof er niet in...

-Philippe
Reply With Quote
Old 02-03-2009, 23:54
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Autosport.be View Post
Als je alles zelf doet, en een remorque achter uw auto hangt om het transport te regelen, en vrijwilligers hebt als mecaniciens, een barmhartige samaritaan als carrossier, enz..., dan kan dit kloppen.

Maar in de echte wereld is het kostenplaatje wel heel iets anders:

Inschrijving: €5.500
Banden: € 10.000
Slijtage: € 8.000 (remmen, dempers, bak, cardans, ...)
Transport: € 2.000
Mecaniciens: € 5.000
Werkuren onderhoud/preparatie: € 5.000
Afschrijving auto: € 5.000

Totaal: € 40.500, ofwel een goeie €20.000 per piloot

En dan heb ik nog niet te zot gerekend, verre van.

Als er mij morgen iemand zegt dat ik voor € 10.000 met een Clio III in DSMEC kan komen rijden (zonder schade en/of verzekering), dan teken ik direct.

Ik moet de eerste nog tegenkomen die zoiets zwart op wit durft op tafel leggen.

-Philippe
En hoe zit het met de brandstof ? Die staat hier nergens in.
Of is die soms gratis ?
Old 03-03-2009, 10:19
Autosport.be's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
En hoe zit het met de brandstof ? Die staat hier nergens in.
Of is die soms gratis ?
Die is uiteraard niet gratis, maar is tegelijkertijd bijna verwaarloosbaar in verhouding tot de andere kosten.

Mijn lijstje was geen gedetailleerde offerte natuurlijk. Ik wou enkel aantonen dat een jaartje racen in DSMEC wel degelijk een pak centen kost.

-Philippe
Reply With Quote
Old 03-03-2009, 21:35
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Jullie moeten gewoon voor de fun eens www.cliocup.be intikken
Reply With Quote
Old 03-03-2009, 22:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Jullie moeten gewoon voor de fun eens www.cliocup.be intikken
Dat mag met recht humor genoemd worden Bij Track on Time heeft men blijkbaar rechtop zitten slapen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-03-2009, 22:29
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Mijn lijstje was geen gedetailleerde offerte natuurlijk. Ik wou enkel aantonen dat een jaartje racen in DSMEC wel degelijk een pak centen kost.-Philippe
Ik kon het even nie laten Philippe, vooral met de 5 laatste woorden had ik het lastig De rekenmachine op de tafel en:

Clio Cup:
We gaan uit van jouw 60.000€ voor een seizoen
6 weekends - 12 wedstrijden - 12 kwalificaties, alles samen goed voor 14 uur racen.
Prijs per uur Clio Cup = 4.285,71€

DSMEC:
Ik ga je een plezier doen, je mag op een super Clio kruipen van ... Racing voor 23.000€ (per piloot he) voor een seizoen
7 weekends - 7 wedstrijden - 7 kwalificaties, alles samen goed voor 32 uur racen, opgelet, moet je nog delen door 2 want 2 piloten dus 16 uur.
Prijs per uur DSMEC op een clio: 1437,5€

Samengevat: dus DSMEC 3 x goedkoper dan Clio Cup en dat met dezelfde wagen en op hoog niveau voor dat budget hé.

heb vandaag enkele reacties gekregen: Voor 15.000-17.000 stap je overal in hoor, dat is dan aan de prijs van 1062,5 € of toch zoals ik zei: 4 x goedkoper.

Moest er met mijn rekenmachien iets nie juist zijn dan zegt ge het maar, maar ik denk dat dit duidelijk en logisch is niet?

Breng die 20 clio's maar, we zullen er een aparte klasse 5 voor maken.

Last edited by BSOT; 03-03-2009 at 22:30.
Reply With Quote
Old 03-03-2009, 23:22
Autosport.be's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Clio Cup:
We gaan uit van jouw 60.000€ voor een seizoen
6 weekends - 12 wedstrijden - 12 kwalificaties, alles samen goed voor 14 uur racen.
Prijs per uur Clio Cup = 4.285,71€

DSMEC:
Ik ga je een plezier doen, je mag op een super Clio kruipen van ... Racing voor 23.000€ (per piloot he) voor een seizoen
7 weekends - 7 wedstrijden - 7 kwalificaties, alles samen goed voor 32 uur racen, opgelet, moet je nog delen door 2 want 2 piloten dus 16 uur.
Prijs per uur DSMEC op een clio: 1437,5€

Samengevat: dus DSMEC 3 x goedkoper dan Clio Cup en dat met dezelfde wagen en op hoog niveau voor dat budget hé.
Van dergelijke redeneringen komt mijn haar recht. Alsof kostprijs per uur rijden van enig belang is voor iemand die echt aan (sprint-)autosportcompetitie wil doen. Als je echt de beste prijs per uur wil, dan koop je een jaarabonnement voor de Zolderse donderdagtrainingen en dan ga je maar wat rondjes draaien.

Mij persoonlijk interessant de prijs per uur mij geen zak. Ik wil racen op het scherp van de snee, en het liefst met gelijkwaardig materiaal. En al ben ik dan geen top-3 materiaal, dan prefereer ik toch om in een cup voor een 6de plaats te strijden.

Maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar die wel gedeeld wordt door heel veel piloten. Waar zijn alle Yaris- en Clio-mannen (en vrouwen) gebleven van de gouden jaren 2001-2003? De meesten zie je niet meer omdat ze niet geïnteresseerd zijn in heterogene endurance-kampioenschappen, en niet wegens gebrek aan budget. Wat niet wil zeggen dat DSMEC en BTCS minderwaardig zouden zijn, verre van, maar deze kampioenschappen zijn voor een ander doelpubliek.

Het is zeer spijtig dat er in België zo te zien enkel nog plaats is voor endurance, in tegenstelling tot Nederland en Frankrijk. Het enige overblijvende zuivere sprint-kampioenschap is dan nog om zeep geholpen door een falende organisatie.

Misschien een beetje off-topic, maar toch.

En ik zou willen afsluiten met een oproep aan de private organisatoren zoals jij en Hans: denk eens aan een privaat georganiseerd sprint-kampioenschap (onder de mantel van DSMEC), met betaalbare identieke auto's zoals bvb een Fiat 500 Abarth, Suzuki Swift of zelfs Renault Clio. Vergeet prijzengeld en pseudo-premies, want het gros van de cup-piloten heeft daar geen boodschap aan.

Ik bied alvast ongevraagd mijn medewerking aan :-)

-Philippe
Reply With Quote
Old 04-03-2009, 08:50
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Als je echt de beste prijs per uur wil, dan koop je een jaarabonnement voor de Zolderse donderdagtrainingen en dan ga je maar wat rondjes draaien.-Philippe
Klopt, wou je enkel aantonen dat het goedkoper kon.

Quote:
Ik wil racen op het scherp van de snee, en het liefst met gelijkwaardig materiaal.-Philippe
Ik begrijp je Philippe, maar datgene wat in het vet staat, daar wringt nu net het schoentje. Een merk kan zich geen negatieve publiciteit veroorloven. Voor publiek waanzinnig mooi, voor piloten frustrerend te moeten toekijken dat er zijn die foefelen en anderen die gewoon de boel om zeep helpen als ze niet sportief kunnen winnen op de piste. Wij hebben het laatste jaar vooral gekeken en geluisterd, en dat heeft ons zeer veel geleerd. Een piloot naar huis sturen omdat zijn sticker niet op de juiste plaats hing, je zou voor minder iets anders gaan zoeken als dit feestje 60.000€ kost. Mensen vergeten nogal dikwijls de fun factor die de piloten betalen om deze dure hobby uit te oefenen.

Quote:
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar die wel gedeeld wordt door heel veel piloten.-Philippe
Als dat waar zou zijn dan zat alles vol hé Philippe Het is de combinatie van te duur, niet sportief, oncompetente mensen en het ontbreken van de juiste sfeer.

Quote:
Waar zijn alle Yaris- en Clio-mannen (en vrouwen) gebleven van de gouden jaren 2001-2003? -Philippe
In den bak, failliet of nog steeds het gat in hunne portemonée aan het dichtrijden? Je moet toch geen namen hebben hé, je kent ze zelf.

Quote:
Het is zeer spijtig dat er in België zo te zien enkel nog plaats is voor endurance, in tegenstelling tot Nederland en Frankrijk. Het enige overblijvende zuivere sprint-kampioenschap is dan nog om zeep geholpen door een falende organisatie.-Philippe
Klopt als een bus, maar toch stapt iedereen er maar steeds opnieuw in mee. Iedereen die een beetje kan rekenen weet dat zoiets nooit een lang leven beschoren is. Reden: je break even cost ligt veel te hoog om de kosten te dekken, men maakt verliezen en men stopt er dan maar gewoon mee. Voordeel van zo een Clio is dan dat je deze nog voor andere kampioenschappen kan gebruiken.

Quote:
En ik zou willen afsluiten met een oproep aan de private organisatoren zoals jij en Hans: denk eens aan een privaat georganiseerd sprint-kampioenschap (onder de mantel van DSMEC), met betaalbare identieke auto's zoals bvb een Fiat 500 Abarth, Suzuki Swift of zelfs Renault Clio. Vergeet prijzengeld en pseudo-premies, want het gros van de cup-piloten heeft daar geen boodschap aan.-Philippe
Geen probleem, daar zijn we dagelijks mee bezig. We hebben gesprekken gehad met de historics, Saker, MINI, alles is mogelijk. Maar, ik vind niet dat die vraag van ons moet komen. Waar zijn de 46 MINI's naartoe die verkocht geweest zijn, 7 hebben we er teruggevonden

Breng mij 10 Clio's en we maken toch gewoon een Dunlop Sport Maxx Clio Cup zoals in Nederland. Tussen de DSMEC en met een eigen klassement waarbij een piloot kan kiezen of hij voor het Clio Cup kampioenschap of voor het DSMEC uitkomt. Steekt op 1 dag in elkaar! De banden zijn er, de wagens ook, de tracktime, een kalender, ... U vraagt wij draaien.

Quote:
Ik bied alvast ongevraagd mijn medewerking aan :-)-Philippe
Bij deze in dank aangenomen Zoals gezegd, laat ons contact nemen, verzamel de piloten en klaar is kees. Hans en de andere piloten uit de DSMEC kennende denk ik niet dat sommige het niet gaan wagen om daar botsautooken te komen spelen. Het zou wel eens kunnen dat (en nu moet ik me inhouden om geen namen te noemen ) sommigen met hen dan eens een wandelingsken gaan maken in de bossen rond Zolder. In de DSMEC rijden de meeste piloten met eigen budgetten waar ze dag en nacht voor gewerkt hebben en niet met de centen van papa. Deze mentaliteit en respect op en naast de piste primeert in de DSMEC.

U weet mij te vinden Philippe?
Reply With Quote
Old 06-03-2009, 13:13
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
In 2009 zou er dan weer geen zijn volgens steeds sterker circulerende geruchten.
Quote:
Leybaert gaf enkele weken terug al een voorzetje voor het eventuele niet doorgaan
Track On Time, promotor van de Clio Cup Belgium, stuurde vandaag volgende korte mededeling naar o.a. de pers:

Op diverse Belgische website, amuseren sommigen zich met het verspreiden van foute geruchten over de Clio Cup. We verzekeren u dat de Clio Cup Belgium 2009 WEL zal doorgaan.

De Clio Cup Belgium 2009 is het enige sprintkampioenschap in België, met identieke Clio’s, een sportieve gelijkheid aanbieden, de nultolerantie toepassen, steeds met dezelfde stiptheid en een unieke kalender met 2 Meetings in het kader van de World Series by Renault (Spa, Nürburgring) en races in het voorprogramma van de 24 Hours of Zolder, 12 Heures van Francorchamps en Truck GP.
Reply With Quote
Old 06-03-2009, 22:12
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

En hiermee moeten we dan uiteindelijk allemaal gelukkig mee zijn.

Toch raar dat ze hier niet vroeger mee naar buiten kwamen.
Reply With Quote
Old 06-03-2009, 22:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Als ze aan alle speculaties en geruchten een einde willen maken moeten ze ook eventjes het aantal bevestigde deelnemers vermelden
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-03-2009, 23:39
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
uit een persbericht:

Quote:
en bij Track on Time verwachten we een twintigtal rijders die het hele seizoen zullen afwerken, waarbij nog de verschillende gastrijders moeten worden gevoegd.

Reply With Quote
Old 27-04-2009, 17:58
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Dit weekend begint het seizoen in de Belgische clio cup. is er al een deelnemerslijst beschikbaar?

Reply With Quote
Old 27-04-2009, 18:31
Autosport.be's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Dit weekend begint het seizoen in de Belgische clio cup. is er al een deelnemerslijst beschikbaar?
Dat is zo te zien een goed bewaard geheim
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 19:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:

Dus ik blijf er bij: als er mij morgen iemand een seizoen DSMEC kan laten rijden voor 10.000 euro, dan twijfel ik zelfs niet . Maar ik geloof er niet in...
Is het gelukt? Of was dat een naamgenoot die mee reed in de DSMEC?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules