![]() |
|
#121
|
||||
|
||||
![]()
Hoi, ik ben nieuw hier, maar ik ben een collega-baancommissaris van Rrubinio en Pascal.
Over dit onderwerp zou ik eventjes kwijt willen dat ik ook liever had gezien dat Barrichello de overwinning had mogen houden maar ik zou toch eventjes dit stukje tekst er bij willen plaatsen. Komt van de site www.daily-f1.com To those who say the “sport” of F1 has been lost: ‘Luca di Montezemolo, Jean Todt, and the rest of the Ferrari F1 team get paid big money to bring success to Maranello. Their job is not to be “nice”. I will readily agree that F1 would not suffer if the FIA passed a rule banning such overtaking behaviour. But the point is that there was (as of Sunday) no rule against such moves and Ferrari was acting in their best interest within the regulations. If one does not like it, change the sporting regulations but don’t blame Ferrari, it is their responsibility to win. And no matter how dominant they are the 2002 constructors’ and drivers’ titles are not yet secured. If you think they are, I sure would not hire you - or your approach to competition - for my team. ![]() ![]() |
#122
|
||||
|
||||
wees welkom zou ik zo zeggen
![]()
__________________
![]() |
#123
|
||||
|
||||
Meer volk van onmiddellijk naast de baan
![]() Altijd goed om weten wat insiders er van denken ![]()
__________________
![]() |
#124
|
||||
|
||||
ondertussen heeft Pierro Ferrari, Vice president van de Ferrari-Maserati groep volgende verklaring ...
Quote:
airco
__________________
![]() |
#125
|
||||
|
||||
Redden wat er te redden valt lijkt me.
Je kan hier echter niet zeggen dat ze bij Ferrari niet aan hetzelfde zeel trekken. In België is zoiets ondenkbaar! Daar is het wit-zwart-wit-zwart ![]()
__________________
![]() |
#126
|
||||
|
||||
Quote:
Ook al verliest Schumacher de wereldtitel door die 4 punten, wat volgens mij onmogelijk is, dan nog zullen de F1 fans tenminste zeggen dat hij er zelf voor gevochten heeft. Het valt gewoon niet goed te praten wat er zondag gebeurt is.
__________________
Porsche 917: The greatest racing car ever Last edited by Porsche917; 16-05-2002 at 19:56. |
#127
|
||||
|
||||
Quote:
als ge eens grondig alle reactie's leest dan heb ik hier nog vrijwel niemand gezien die deze actie van Ferrari goedkeurt... Ik ben zelfs als Ferrari-supporter zo ver gegaan te stellen dat Ferrari momenteel verdient om uitgesloten te worden uit het kampioenschap 2002. Wat ik wel kan ... de redenen van Ferrari begrijpen. Ik kan Ferrari perfect begrijpen als ze zeggen dat ze teamorders gebruiken om te vermijden dat ze op het einde van het seizoen een zeker geachte titel voor hun neus te zien verdwijnen. Ik ga zelfs zo ver dat ik durf zeggen dat alle teams in de formule 1 deze maatregelen zouden gebruiken als ze ermee een wereldtitel kunnen veroveren ... Zo is DC jarenlang de waterdrager geweest bij McLaren, het enige verschil ... daar deden ze het heimelijk ... pitstop een seconde langer, beetje meer fuel, ... Ik denk dat iedereen die het vanuit het standpunt van een team bekijkt, deze maatregelen zou nemen ... Vanuit het standpunt van de FIA / autosportliefhebber is dit inderdaad schandalig. Daarom ook dat ik vind dat alle teams die zulke teamorders toepassen gestraft moeten worden ... In dit geval verdient Ferrari dus een grondige straf ... maar zo het feit van alle ferrari-supporters in 1 hokje onderverdelen ![]() ![]() airco
__________________
![]() Last edited by Finish; 15-05-2002 at 21:35. |
#128
|
||||
|
||||
![]() Verder wil ik hier nog eventjes volgende quote van Montezemolo (team boss van de scuderia ferrari) toevoegen: ‘On top of that, it does not seem to me that other teams have behaved differently in the past. One only has to recall the 1998 Australian Grand Prix when Coulthard let Hakkinen pass. Not to mention Jerez in 1997, when what happened was an agreement between two teams, Williams and McLaren to let the Finn take his first grand prix win.’ Bron: http://www.dailyf1.com/en/news/news.php?id=1176 ![]() Verder zou ik er aan toe willen voegen dat moest de FIA nu regels opstellen ivm teamorders dan zou dat nog niets veranderen! Dan gaan ze het gewoon heimelijk spelen door in te grijpen via de software of door een zogezegd pitstop-probleem... Feit is dat er veel te veel belangen (lees DOLLARS of EURO'S) op het spel staan en ik denk dat elk team dat in de schoenen van ferrari zou staan op die manier zou reageren. Helaas kunnen de meeste teams er momenteel niet eens van dromen om in de schoenen van ferrari te staan en daarom gaan ze nu natuurlijk moord en brand schreeuwen terwijl ik er zeker van ben dat ze morgen net hetzelfde zouden doen als het hun goed uitkomt. De F1 is gewoon een keiharde bussiness ! Amen... ![]() |
#129
|
||||
|
||||
Ik wil hier ook nog eventjes de reactie van Irvine op het gebeuren toevoegen, dat is toch iemand die weet waarover hij praat.
Jaguar-Racing’s Eddie Irvine has said Michael Schumacher must remain blameless for his part in the team order display in Austria. Irvine, who competed for Ferrari and drove alongside Schumacher between 1996 and 1999, said the German was in a difficult situation in that as an employee of Ferrari, he had to obey Ferrari’s instructions or face hefty consequences. ‘Michael is blameless, because his hands are tied just as much as Rubens' are,’ Irvine said in his column for “The Sun” tabloid today. Irvine said he understood the difficult situation the Ferrari drivers were in on Sunday ‘Forget the millions that he is paid, the wins he has delivered - or his status within the team. He is just another employee who has to do as he is told. If he had gone against the team's wishes that would have been anarchy - and Schumacher is a true professional and team player.’ Like Barrichello, Irvine had to play number two to Schumacher during his time with the marque and did as he was told by team officials. ‘I drove alongside Michael for four years and never disobeyed an instruction,’ he said. ‘If I had ignored their pleas to move over for Michael in the 1999 French Grand Prix so he could gain an extra point I would have been sacked.’ Bron: http://www.dailyf1.com/en/news/news.php?id=1187 ![]() |
#130
|
||||
|
||||
Mja, dan zullen we in het vervolg maar naar het catch kijken, daar kan af en toe nog wat spanning in zitten...
Piloten en teams mogen zeggen wat ze willen, maar ze beseffen niet dat ze hun eigen graf aan het graven zijn. Alles draait om geld? Inderdaad. Maar als er geen kat meer kijkt naar de F1 omdat ze totaal elke geloofwaardigheid verloren heeft, hebben de sponsors ook geen doelgroep meer, en kunnen de teams hun tenten ook opplooien hoor. De tijd dat de supporters voor een hoop onnozelaars genomen kan worden is definitief voorbij en geloof me vrij dat de FIA het gebeurde gewoonweg niet KAN naast zich neer leggen. Al was het maar om de publieke opinie te sussen (wat volgens mij wel niet de goede reden is maar het doel zal de middelen heiligen zeker?), de FIA GAAT een straf uitspreken. Hoe zwaar die straf gaat zijn is een andere zaak en zal voor iedereen verschillen qua interpretatie. Voor mij persoonlijk hoeft een gans seizoen uitsluiting niet, maar de punten afnemen van deze race, daar kan ik me wel in vinden. Ferrari moet trouwens niet denken dat ze onmisbaar zijn in de F1. En ik stel dus inderdaad vast dat, hoe langer het gebeurde achter de rug is, hoe groter de "tolerantie" t.o.v. het gebeurde blijkt te zijn. Binnen 2 weken is Schumacher nog de hald van de dag. Let op mijn woorden. |
#131
|
||||
|
||||
Maar neen, gijle ziet dat allemaal verkeerd.
Uit bijzonder betrouwbare bron weet ik dat net voor de start per ongeluk de twee helmen van MS en RB zijn verwisseld, zodat MS met die van z'n ploegmaat reed en omgekeerd. Bovendien vond MS dat zijn bolide niet zo goed reed als die van RB, dus besloot hij volkomen terecht maar rap in die van Rubens te springen. Zodoende reed eigenlijk Barrichello met Schumachers wagen en omgekeerd. En daardoor won Barrichello eigenlijk ook, maar niemand heeft dat gemerkt. En nu de officiële stand is wat hij is, kan dat niet meer veranderen. Enfin, ik ben hier aan 't doorslagen. Ik wil maar zeggen : het is toch de normaalste zaak van de wereld wat zondag gebeurde. Ieder weldenkend mens zou zoiets doen. Ge moet al wreed lomp zijn om daar iets tegen te hebben als ge het mij vraagt hoor. Voor wie het nog niet weet, en dat is eigenlijk de overgrote meerderheid van de mensheid, want zelfs talrijke Ferrari-fans begrijpen dit voorlopig nog niet, het zit namelijk zo EN ZIE DAT JE HET NOOIT MEER VERGEET : ALLES wat Ferrari doet is goed. Indien ze besluiten dat Barrichello voortaan met een driewieler aan de GP's meedoet, kan het niet anders of daar zit een volstrekt logische redenering achter die van een dermate grote genialiteit getuigt dat iedereen zich verbluft afvraagt waarom men daar niet eerder is opgekomen. Of als ze menen dat MS voortaan toch wel met een straalmotor mag meedoen, kun je dat eenvoudigweg niet anders dan toejuichen. Bij een uitval van MS is het niet meer dan normaal dat ze bij Ferrari mijn bovengenoemd scenario uit de kast halen om hem de punten van Barrichello te geven. Dus nogmaals, en een kleine minderheid heeft dit inderdaad al begrepen : Ferrari heeft ALTIJD gelijk, ook als ze geen gelijk hebben. Wat de algemeen als meest deskundig terzake geboekstaafde gespecialiseerde Britse pers terzake ook beweert, da's allemaal larie en apekool. Dat zelfs de Italiaanse pers schande spreekt, doet er niet toe. Tot slot : het is maar F1; elders sterven dagelijks duizenden mensen in oorlogen of op de vlucht. Die gedachte helpt soms relativeren.
__________________
![]() |
#132
|
||||
|
||||
Quote:
Losstaande van wat mijn mening ook mogen zijn: "als er een F1-magazine op zoek mocht zijn naar een goed columnist, ... neem Mario!" Grappig, to the point, ... duidelijk!
__________________
![]() |
#133
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#134
|
||||
|
||||
excuse me ... em heeft meer dan die punten terug gekregen zene ... Maleisïe remember ...
Voor de rest had em zelf alle kansen om het af te maken in Japan, dat hij dat niet doet ... tja ik vind het bijzonder spijtig dat Ferrari teamorders toepast, zo erg dat ik vind dat ze hier gerust voor gestraft mogen worden ... Maar ze hebben hun teamorders wel altijd consequent toegepast ... altijd heeft de piloot die er het beste voorstond in het kampioenschap het voordeel gekregen ... Ofwel is iedereen consequent, en moesten ze in 1999 in Maleisië ook van hun oren gemaakt hebben als Ferrari teamorders toepaste ... Maar nee, toen was iedereen aan het juichen dat Ferrari teamorders toepaste, ... Zo kwam het immers tot een laatste beslissende GP ... Van mij part mag Ferrari gerust gestraft worden ... al ben ik er vrij zeker van dat dit niet zal gebeuren ... Er zijn al precedenten genoeg in het verleden van teamorders waar nooit tegen opgetreden is ... Dus ik vraag me af op welke regel de FIA een zulke straf zou kunnen verantwoorden ![]() airco
__________________
![]() |
#135
|
||||
|
||||
Voila Airco, thread is aangepast. Ik scheer zeker niet alle Ferrari fans over dezelfde kam, ben zelf verschoten van sommige die-hard Ferrari fans die het ook het niet goed te praten vinden.
__________________
Porsche 917: The greatest racing car ever |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|