De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #16  
Old 08-06-2009, 09:19
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Mooie werken hier, verbaasd me toch steeds dat je met gewone plastic card zo veel zaken kunt maken en op het eerste zicht valt het niet eens op.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-06-2009, 20:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Nadat ik de body al een eerste mistlaag gegeven had, viel mijn oog op een onderdeel op de referentiefoto's dat me nog niet eerder opgevallen was: zie de rode pijl op de foto:



Dit aerodynamisch hulpmiddel stond dus blijkbaar al van bij de eerste DRM-race in Zolder op de Porsche, en moet dus ook op mijn model gezet worden. Met wat plastic sheet en plastic strip werd het probleem vrij snel opgelost, en na het spuiten van 1 of 2 wet coats zal er niets meer van te zien zijn...

Hier de foto's van het model met mistcoat oranje, en de aangebrachte onderdelen:





Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_real_07.jpg
Views:	1330
Size:	313.6 KB
ID:	14087   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_14.JPG
Views:	1292
Size:	500.4 KB
ID:	14088   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_15.JPG
Views:	1243
Size:	465.4 KB
ID:	14089   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_16.JPG
Views:	1270
Size:	708.2 KB
ID:	14090  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #18  
Old 08-06-2009, 21:07
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Hebt ge gene schrik voor kleurverschil? Oranje is immers één van die moeilijke kleuren ...
Misschien best deze delen ook eerst een primer laagje geven.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #19  
Old 08-06-2009, 21:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Hebt ge gene schrik voor kleurverschil? Oranje is immers één van die moeilijke kleuren ...
Misschien best deze delen ook eerst een primer laagje geven.
Te laat. Maar ik kan je zeggen dat het spuitwerk er goed uitziet hoor. Nog een toplaagje morgen en alles is picco bello in orde
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #20  
Old 09-06-2009, 22:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Gisteren was de verf nog te nat om foto's te kunnen nemen van de body, vandaag was ze droog genoeg om een poging te wagen. Ik heb ook al de maskering weggenomen van de koplampen. Om de randjes mooi glad te krijgen zal ik ze nog eens moeten polishen denk ik. Ook de lak wordt nog gepolisht om mooi te blinken vooraleer de decals erop gaan. Maar om dat te doen is de verf nog een beetje te weinig doorgedroogd.



De zijdelingse schorten die ik er ter elfder ure aan toegevoegd heb zijn mooi ingeblend in de oranje verf: ik zie althans geen verschil van kleur meer.



De motorkap is uiteraard ook in dezelfde oranje kleur gespoten en ziet er ook vrij goed geslaagd uit.



Een shot van voren laat zien dat de koplampen op de juiste plaats staan. Omdat de koplamp-beglazing rond is van vorm lijkt het van voor gezien wel alsof ze ovaal zijn: dat komt door de ronde vorm van de body natuurlijk. Om ze rond te laten lijken had ik ellipsen moeten maken om te maskeren, maar ik heb uiteindelijk voor de cirkels gekozen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_17.JPG
Views:	1227
Size:	273.7 KB
ID:	14109   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_18.JPG
Views:	1175
Size:	200.8 KB
ID:	14110   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_19.JPG
Views:	1214
Size:	343.2 KB
ID:	14111   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_20.JPG
Views:	1179
Size:	325.5 KB
ID:	14112  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #21  
Old 09-06-2009, 23:03
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Please continue.
Reply With Quote
  #22  
Old 09-06-2009, 23:48
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
..................................



.................................................. ...................
Mooie foto die de koplampen prachtig weergeven, ge zou het begot niet zeggen dat de grote etalageruiten zijn aangepast naar zo'n kleine kajuitvenster.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 09-06-2009 at 23:50.
Reply With Quote
  #23  
Old 10-06-2009, 22:44
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Nadat ik de body al een eerste mistlaag gegeven had, viel mijn oog op een onderdeel op de referentiefoto's dat me nog niet eerder opgevallen was: zie de rode pijl op de foto:



Dit aerodynamisch hulpmiddel stond dus blijkbaar al van bij de eerste DRM-race in Zolder op de Porsche, en moet dus ook op mijn model gezet worden.
So far, so good. Ik bedoel, alles wat er op de echte gestaan heeft, moet op het model terug te vinden zijn. Maar sta me toe te zeggen dat ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat de Porsches in kwestie nooit met zo'n rode pijl gereden hebben... De foto lijkt mij echter ongelijk te geven, dus... weet ik het niet zo goed.

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post


Maar ik zie dat ge zelf ook twijfelt. Eerste de pijl aan de linkerkant, dan aan de rechterkant, of toch maar gegokt en ze aan beide zijden aangebracht... Toch raar hoor die pijlen zo uit stekend aan beide kanten. Vraag me trouwens af waarvoor die zouden gediend hebben...

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post

Ah, maar nu ben ik content zie, ge hebt de pijlen toch maar weer verwijderd. Ik wist het wel, dat de referentiefoto getruckeerd was...




Last edited by Guido; 10-06-2009 at 22:45.
Reply With Quote
  #24  
Old 10-06-2009, 22:46
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Deze Jaegermeister gaat weer een echt "bijoeke" worden. Sjieke recuperatie van een verloren gewaand model!
Reply With Quote
  #25  
Old 11-06-2009, 09:39
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ah, maar nu ben ik content zie, ge hebt de pijlen toch maar weer verwijderd. Ik wist het wel, dat de referentiefoto getruckeerd was...




__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #26  
Old 11-06-2009, 23:57
lole lole is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2001
Location: 9220 Hamme
Posts: 8
Jaaa jongens, zo kennen we ze alweer....
Reply With Quote
  #27  
Old 12-06-2009, 22:20
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Guido, die comment was gewoon af

En Guy is weer lekker bezig zo te zien. Al goed dat gij ook geen spuitprobleem zijt tegengekomen met die extra strips aan te brengen

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #28  
Old 27-06-2009, 15:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Update!

Nadat de body goed gedroogd is kan het decallen beginnen. De decals die toch al zeker 30 jaar oud zijn, laten zich wonderwel perfect plaatsen. Alleen ben ik zo dom geweest om ze meteen met rode Daco-setting aan te vallen ipv eerst eens teproberen met de groene of oranje, zoals ik iedereen altijd aanraad. Maar ja, ik weet het natuurlijk weer beter dan mezelf eh

Resultaat is dat de decals bijeen krimpen en niet meer vlak te krijgen zijn. Gelukkig heb ik deze kit 2 keer, precies omdat er bij de eerste kit al iets misgelopen was met het spuitwerk, en dus heb ik de decals ook 2 keer. De vernielde decals gaan er nog gemakkelijk af en de 2de set wordt aangesproken. Deze keer wordt echter de oranje Daco-setting gebruikt, en alles gaat nu goed.

Omdat Tamiya het probleem van de koplampen niet goed aanpakt zodat je niet het gewenste resultaat bekomt dat ik wél bekomen heb, leveren ze er de Jägermeister decals niet bij die op de voorbumper staan naast de verkleinde koplampen. Die heb ik dus uit de onderdelendoos moeten toveren. net als de naam van de piloot trouwens, die ik samengesteld heb uit losse letters van de (ongeveer) juiste grootte.

Op weg naar de modelbouwmeeting gebeurde er dan iets onvoorziens: de frontlip vooraan, onder de bumper, was erg dun geworden vanwege het vele schuren, en omdat ik de body op een stuk piepschuim bevestigd had middels enkele tandenstokers was er tijdens het transport een tandenstoker die tegen de frontlip drukte en er een stuk van afbrak. Dus bleef me niets anders over dan de ganse lip weg te schuren en een heel nieuwe te fabriceren uit plasticard. Niet zo moeilijk allemaal, maar het kost wel wat tijd.

Ondertussen heb ik de body gepolisht, zodat alle setting-sporen verwijderd zijn en ik alles in de vernis kan zetten. Maar eerst wat foto's natuurlijk:









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_21.JPG
Views:	1020
Size:	680.3 KB
ID:	14261   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_22.JPG
Views:	1045
Size:	677.3 KB
ID:	14262   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_23.JPG
Views:	1066
Size:	642.4 KB
ID:	14263   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_24.JPG
Views:	1063
Size:	648.7 KB
ID:	14264   Click image for larger version

Name:	1977_porsche_935_jägermeister_25.JPG
Views:	1018
Size:	397.8 KB
ID:	14265  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #29  
Old 27-06-2009, 19:50
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
... Gelukkig heb ik deze kit 2 keer, precies omdat er bij de eerste kit al iets misgelopen was met het spuitwerk, en dus heb ik de decals ook 2 keer. De vernielde decals gaan er nog gemakkelijk af en de 2de set wordt aangesproken...
Ik hoop dat je eerst een goede kleurencopie hebt genomen van het volledige vel? Anders heb je een probleem bij je tweede kit
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #30  
Old 27-06-2009, 22:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Ik hoop dat je eerst een goede kleurencopie hebt genomen van het volledige vel? Anders heb je een probleem bij je tweede kit
Ah neen, want dat wordt de "Martini" versie eh
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.