De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-07-2009, 11:33
Razornord Razornord is offline
De Paddock Rookie

Als het waar is dat de RACB hierin de grootste verantwoordelijke is, vrees ik op middellange termijn min of meer voor de DSMEC want zij worden volgend jaar een nationaal kampioenschap (dixit Hans van de Ven in een interview met Peter Baert op pitstop.tv). Maar waarom kon het dan wel in de jaren voordat SRO promotor werd van de belcar? Toen was de RACB toch ook al betrokken maar toen konden we ten minste nog spreken van autosport in de belcar. De wil van SRO om alles hypergeforceerd te hervormen naar GT3 en GT4 (waar is de tijd dat er nog kon geraced worden met peugeot 205?) heeft ervoor gezorgd dat vooral de mannen met heel erg veel geld zich naar het circuit begeven hebben (vandaar ook dat de echt talentvolle rijders zich uit de sport teruggetrokken hebben/hebben moeten terugtrekken wegens onbetaalbaar) dus dan valt alles op sportief vlak ook plots in duigen. Uiteindelijk is er ook nog de opvolging van de media: waarom komt er nooit buiten de 24 uren iets in de gazet of op het nieuws etc.? Door een korte reportage op de regionale zenders en het initiatief van pitstop.tv is er al een eerste aanzet gegeven maar ik zie dat gelijk instorten omdat er "te weinig belangstelling is". Ja hallo, hebben ze daar dan nog nooit van internet gehoord? Eén centrale site waar echt alles aan info op komt van ELKE activiteit van het circuit van Zolder (video's, uitslagen, standen,nieuws,...).
Reply With Quote
Old 03-07-2009, 13:12
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Razornord View Post
Eén centrale site waar echt alles aan info op komt van ELKE activiteit van het circuit van Zolder (video's, uitslagen, standen,nieuws,...).
Wordt aan gewerkt...

Reply With Quote
Old 03-07-2009, 13:33
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Wordt aan gewerkt...
Nu ben ik wel lichtjes nieuwsgierig :-) . Wat bedoel je ermee?
Reply With Quote
Old 03-07-2009, 13:42
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Nu ben ik wel lichtjes nieuwsgierig :-) . Wat bedoel je ermee?
Ze staat voorlopig enkel lokaal omdat er nog aan het niet visuele moet gesleuteld worden

Reply With Quote
Old 03-07-2009, 13:59
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Sir Kwietje View Post
Ze staat voorlopig enkel lokaal omdat er nog aan het niet visuele moet gesleuteld worden
Mooi initiatief
Reply With Quote
Old 03-07-2009, 15:41
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Als het waar is dat de RACB hierin de grootste verantwoordelijke is, vrees ik op middellange termijn min of meer voor de DSMEC want zij worden volgend jaar een nationaal kampioenschap (dixit Hans van de Ven in een interview met Peter Baert op pitstop.tv). Maar waarom kon het dan wel in de jaren voordat SRO promotor werd van de belcar? Toen was de RACB toch ook al betrokken maar toen konden we ten minste nog spreken van autosport in de belcar. De wil van SRO om alles hypergeforceerd te hervormen naar GT3 en GT4 (waar is de tijd dat er nog kon geraced worden met peugeot 205?) heeft ervoor gezorgd dat vooral de mannen met heel erg veel geld zich naar het circuit begeven hebben (vandaar ook dat de echt talentvolle rijders zich uit de sport teruggetrokken hebben/hebben moeten terugtrekken wegens onbetaalbaar) dus dan valt alles op sportief vlak ook plots in duigen. Uiteindelijk is er ook nog de opvolging van de media: waarom komt er nooit buiten de 24 uren iets in de gazet of op het nieuws etc.? Door een korte reportage op de regionale zenders en het initiatief van pitstop.tv is er al een eerste aanzet gegeven maar ik zie dat gelijk instorten omdat er "te weinig belangstelling is". Ja hallo, hebben ze daar dan nog nooit van internet gehoord? Eén centrale site waar echt alles aan info op komt van ELKE activiteit van het circuit van Zolder (video's, uitslagen, standen,nieuws,...).
Dat is gesproken!!
Old 04-07-2009, 09:33
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Er waren toch al veel teams die hadden gezegd dat ze graag de 24h willen betwisten.Er was toch een akkoord tussen desmc,prc en sro dat iedereen die onder de normtijd zit mag meedoen, dit is toch op het begin van het seizoen bevestigd.Normaal kunnen clios enz gerust meedoen want die zijn niet veel trager dan de gt4s.Mischien moeten we wachten tot na 25h funcup want dat is de volgende race.
Reply With Quote
Old 04-07-2009, 15:17
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Ik vind het wel raar dat JC nu in de aanval gaat tegen de SRO terwijl in het begin van het seizoen hij nog tegen PB inging als die iets slecht zei erover.
SRO bepaalt niet de inkomprijzen, dat doet CZ. Ik val SRO niet aan, waar lees je dat? Help me even
Reply With Quote
Old 04-07-2009, 23:54
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Als ik dat bericht lees over het sportief reglement op autosport.be dan ben ik tevreden. Geen redenen meer om nog langer te zitten zagen. Als we gaan zien wat daar geschreven staat is het daadwerkelijk een OPEN 24 UUR dit jaar. Eentje waar ik maar één wens voor heb, namelijk dat de mannen van AD die Viper inzetten en hij z'n rondjes afhaspelt zonder problemen op een degelijk tempo. Dat zou pas wat zijn

Nu over het reglement zelf, dat de GT3 teams klagen dat die andere 'niet GT3's nu meedoen en de zege kunnen van hen ontnemen. Dat men daar niet allemaal blij mee is (de teams zelf) is langs 1 kant goed te begrijpen. Langs de andere kant zijn ze allemaal zelf toch ook van mening een 24H met enkel GT3 niet meer mogelijk is. Gewoon focussen op de race dus en zien dat je met je GT3 niet te veel problemen kent. Ben er trouwens niet van overtuigd dat een Silhouette zoveel betrouwbaarder is op 24uren dan een GT3... zijn allebij toch sprintwagens. Of waren ze toch voor bedoeld natuurlijk.

Al bij al lijkt het mij toch allemaal goed af te lopen voor de 24H Zolder, nu maar afwachten naar de entry list...
Reply With Quote
Old 05-07-2009, 10:52
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Als ik het goed begrijp willen ze de GT1-2 die nog nie in de DSMEC meegereden hebben weren uit de 24u. Maar in principe kunnen oude belcar wagens toch terecht in klasse 3 dacht ik?
Old 05-07-2009, 10:53
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post

Nu over het reglement zelf, dat de GT3 teams klagen dat die andere 'niet GT3's nu meedoen en de zege kunnen van hen ontnemen. Dat men daar niet allemaal blij mee is (de teams zelf) is langs 1 kant goed te begrijpen. Langs de andere kant zijn ze allemaal zelf toch ook van mening een 24H met enkel GT3 niet meer mogelijk is. Gewoon focussen op de race dus en zien dat je met je GT3 niet te veel problemen kent. Ben er trouwens niet van overtuigd dat een Silhouette zoveel betrouwbaarder is op 24uren dan een GT3... zijn allebij toch sprintwagens. Of waren ze toch voor bedoeld natuurlijk.
Bwoa ik denk niet dat er veel klagers zullen zijn (maja de brutalen hebben de halve wereld he) want hoe meer volk er is, hoe meer sponsors terug voor het circuit kiezen. Het feit dat er zoveel geld moet besteed worden om een GT3 aan te kopen die dan een broze koppeling blijkt te hebben, wilt zeggen dat de auto niet uitontwikkeld is en is de filosofie van de autosport niet altijd geweest om zelf auto's te bouwen die steeds beter en sneller zijn (wat uiteraard onmogelijk wordt gemaakt door het GT3-concept)? Dat de autosport niet per se hoeft dood te groeien wordt heel duidelijk bewezen door DSMEC.

Ben het niet eens met de stelling over de silhouettes: het laatste (of voorlaatste) jaar dat er een open 24 uren was, eindigden de silhouettes van KS zelfs op het podium en er net naast.
Reply With Quote
Old 05-07-2009, 14:40
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Als ik het goed begrijp willen ze de GT1-2 die nog nie in de DSMEC meegereden hebben weren uit de 24u. Maar in principe kunnen oude belcar wagens toch terecht in klasse 3 dacht ik?
De enigste GT1-GT2 wagens die mogen mee rijden zijn die dat in DSMEC mee rijden dit jaar.
Zie bericht op autosport.be (http://www.autosport.be/news/2009/07...elatenInZolder)

Over oude belcar wagens... daar kunnen geen GT1's meer inzitten...
Reder er geen meer mee in 2007-8, tenzij je spreekt over de Porsche Bi-turbo en GT2-r. Die zouden, idd. kunnen mee rijden. Maar deze mogen doordat ze al in DSMEC hebben gereden zowizo ook meedoen. (AD en MCDo/PMB reden in BGTC mee in die jaren evenals dit jaar in DSMEC). Zelfde geld voor GT2, de enkele GT2's (Porsche RSR's) die nog meereden in BGTC anno 2007-8 dat zijn die dat nu in DSMEC reden. Geen probleem dus met andere woorden om hen te zien in de 24uren dit jaar...

Last edited by Viper GTS-R***; 05-07-2009 at 14:42.
Reply With Quote
Old 05-07-2009, 14:49
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Ben het niet eens met de stelling over de silhouettes: het laatste (of voorlaatste) jaar dat er een open 24 uren was, eindigden de silhouettes van KS zelfs op het podium en er net naast.
Valt beetje te zien waar je kijkt denk ik, neem nu de 24 uren Dubaï.
Daat rijden de Porsche GT3 Cup steeds voor de Silhouettes.

Resultaat van dit jaar bewijst dit nog maals: http://www.raceresults.nu/uitslagen/...20Rersults.htm
Reply With Quote
Old 05-07-2009, 20:12
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Pussycat Dolls dan toch niet komen..

Mvg
Reply With Quote
Old 05-07-2009, 22:39
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ah, dan ook geen Lewis Hamilton in Zolder
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules