De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #106  
Old 17-06-2010, 20:59
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
De blauw-witte met nr 75, ze eindigden 21ste algemeen en 7de in de GT2-klasse
Jij hebt het over de Prospeed Porsche in Le Mans. De vraag is welke Porsche 30000 euro kost voor een zitje in 24 uur van Spa

Last edited by gwyllion; 17-06-2010 at 20:59.
Reply With Quote
  #107  
Old 17-06-2010, 21:07
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Jij hebt het over de Prospeed Porsche in Le Mans. De vraag is welke Porsche 30000 euro kost voor een zitje in 24 uur van Spa
Dan vraag ik me af hoeveel een GT4-zitje kost. Misschien toch eens beginnen sparen!
Reply With Quote
  #108  
Old 20-06-2010, 10:32
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by mazdafreak View Post
ik vraag me af wat het eigenlijk kost om deel te nemen aan le mans. Ik heb ergens een zoekertje zien staan voor de 24u van Spa met een 997 RSR voor
30 000 euro/ piloot. Wat zouden mannen als Machiels en Van Splunteren betalen bij Prospeed?
30 000 euro is een spotprijs waarvan ik niets geloof.

Een zitje bij een 997 RSR zal zeker een pak meer kosten.
__________________
Reply With Quote
  #109  
Old 29-06-2010, 10:27
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Weten jullie allemaal nog hoe Peugeot zei dat ze totaal verrast waren dat hun motor ontploften?

Dit zijn enkele foto's genomen tijdens de testsessie na de 12 uur van Sebring:
http://art-racing.com/site/#/gallery...st/brake-fire/
http://art-racing.com/site/#/gallery.../brake-fire-2/
http://art-racing.com/site/#/gallery.../brake-fire-3/

De fotograaf dacht dat het om een "brake fire" ging, maar de gelijkenissen met de motorschade van Le Mans zijn wel heel sterk.
Reply With Quote
  #110  
Old 14-07-2010, 12:26
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Beetje balance of performance in LMS, blijkbaar mag dit nu wel?
Reply With Quote
  #111  
Old 14-07-2010, 12:50
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Weten jullie allemaal nog hoe Peugeot zei dat ze totaal verrast waren dat hun motor ontploften?

Dit zijn enkele foto's genomen tijdens de testsessie na de 12 uur van Sebring:
http://art-racing.com/site/#/gallery...st/brake-fire/
http://art-racing.com/site/#/gallery.../brake-fire-2/
http://art-racing.com/site/#/gallery.../brake-fire-3/

De fotograaf dacht dat het om een "brake fire" ging, maar de gelijkenissen met de motorschade van Le Mans zijn wel heel sterk.
Om even verder te gaan op de motorproblemen van Peugeot. Het probleem zat 'm in de breuk van een "conrod" (= drijfstang) van de zuiger. Meer te lezen hierover op mulsannescorner.
__________________
Reply With Quote
  #112  
Old 17-07-2010, 21:04
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Dank u exqi voor de mountainbike ipv van de beloofde le mans series.
OOk dank u eurosport om van een 6 uren race een half uur uit te zenden.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #113  
Old 18-07-2010, 12:20
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Dank u exqi voor de mountainbike ipv van de beloofde le mans series.
OOk dank u eurosport om van een 6 uren race een half uur uit te zenden.
... en ook nergens een live stream op internet!
__________________
Reply With Quote
  #114  
Old 18-07-2010, 18:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
... en ook nergens een live stream op internet!
eurosport heeft toch een volle 10 ronden van een 1000km race uitgezonden

Exqisport kon er blijkbaar niets ana doen in het middne vna de race dat ze geen uitzending hadden. Het probleem daar lag blijkbaar bij de portugese maatschappij die de sattelietlink verzorgde.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #115  
Old 22-07-2010, 19:28
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Matech gaat blijkbaar een Ford GT2 bouwen voor LMGT volgend jaar. En zeggen dat hij na de afgelopen 24U van Le Mans nog zei dat er geen sprake was dat Matech aan een GT2 zou beginnen...

Nu ja, weer een merk erbij
Reply With Quote
  #116  
Old 22-07-2010, 21:16
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Wat mij verbaast: De motor gaat een 5.3 l V8 zijn.

Is er in GT2 geen restrictie op 5 l ? (weet het niet meer zeker)
__________________
Reply With Quote
  #117  
Old 23-07-2010, 09:10
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
De huidige ACO GT2 limieten qua cilinderinhoud zijn identiek aan de GT1, dus 8 liter voor een atmosferische motor en 4 liter voor een turbomotor. Het reglement 2011 voorziet (momenteel) geen wijzigingen op dat vlak.
Ter illustratie, de Corvette GT2 heeft een cilinderinhoud van 5.5liter

De Ford GT (in GT2 versie) zou trouwens in twee verschillende motorversies verkrijgbaar zijn: eentje van Roush Yates of eentje van Elan.


Zoals jullie wellicht al hebben vastgesteld wordt de nieuwe Lola B11/40 LMP2 "versierd" met een haaievin Smaken kunnen verschillen, maar ik lust het niet.
In dat verband vond ik trouwens een argumentatie op wikipedia:
Quote:
In addition, LMP bodywork must have a Formula One-style vertical fin on the top of the engine cover to reduce lift tendency and such "flipping" airborne crashes such as the 1999 race with three incidents by the Mercedes-Benz CLR and the 2008 1000 km of Monza crash by Stéphane Ortelli with the Courage-Oreca LC70.
En wat overkwam Mark Webber onlangs in Valencia met zijn van een flinke vin voorziene Red Bull? Juist, flipping.
Oké, de redenering gaat niet helemaal op, de Red Bull koos immers het luchtruim na gebruik van een springplank onder de vorm van een Lotus, en dus niet spontaan zoals in het geval van Mercedes en Oreca Eens de vlucht ingezet heeft die haaievin nochtans niet verhinderd dat Webber overkop ging.
Volgens mij - maar ik ben geen wetenschapper in de aerodynamica - gaat die haaievin niet het gewenste effect sorteren en verknoeit het volledig het design van de LMP's. Economisch gezien kan ik er echter begrip voor opbrengen, er komen enkele vierkante meter extra publiciteitsruimte bij.

Last edited by Jan; 23-07-2010 at 09:17.
Reply With Quote
  #118  
Old 23-07-2010, 13:06
Thinlane_T Thinlane_T is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 19
De beredenering op wikipedia lijkt mij ook wat voorbarig. Even logisch nadenkend lijkt me dat zo'n haaievin meer wat doet tegen de rechtelijn instabiliteit. En allicht bij een zijwaardse schuiver kan het wat helpen om er geen 'RedBull Air Race" van te maken.

Ik dacht overigens dat de Corvettes pas per 2011 overgingen naar 5.5 en dat zij nu nog rond reden met een 6.0 v8, maar blijkbaar zijn ze al overgegaan in 2010.

Ben benieuwd wat ze van de Ford GT maken. Ik hoop dat de Roush V8 de glory dagen van de Panoz GTR-1 en Riley-Scott Mk3 laat herleven, ook al was dat een iet wat andere discipline.
Reply With Quote
  #119  
Old 23-07-2010, 13:13
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Jan heeft daar ook de meest betrouwbare bron gevonden
Het is inderdaad tegen zijwaartse klappers zoals die van gene in de testdag vorig jaar.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #120  
Old 25-07-2010, 17:26
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Iemand een idee waar je high res ALMS foto's vindt voor op de achtergrond van je bureaublad bv?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.