![]() |
|
#46
|
||||
|
||||
Mooie vorderingen weeral! Het alclad is zeer goed gelukt!
|
#47
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#48
|
||||
|
||||
Mooie update.
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#49
|
|||
|
|||
Dominique,
De topic laat zéér veel modelbouwtechnieken zien. De uitleg die je erbij geeft is een goede SBS. Het resultaat ,tof om naar te kijken. MAAR, (er is altijd een maar éh) Uw hout op het dashbord... Dat kan je beter !!! Er bestaat hout op schaal en mits een Evergreen ondergrondje kan je dit nabouwen. incl. schakelaars enz. Go 4 it Grtz, G ![]() |
#50
|
||||
|
||||
Ik begrijp de opmerkingen over het dashboard, en ik heb er zelf ook al aan gedacht het met balsa (of iets vergelijkbaars) aan te kleden.
Maar !!! (er is altijd een maar hé ... ) dat zou een probleem zijn: - qua dikte. Bij het toevoegen van een "balsa-plankje" zou het onderdeel te dik worden en niet meer properkes passen. Ik zou dus het platsic onderdeel moeten bijschuren tot de juiste dikte. - dan de wijzerplaten die opnieuw zouden moeten hermaakt. Waarschijnlijk zou de beste keuze zijn om nieuwe decals te maken. - Er is ook nog het fenomeen "binnenkant" van de body die op een gelijkaardige manier is voorgesteld: door een sticker van voor tot aan de achterkant van beide helften. Om ook dat nog aan te pakken omdat het zou vloeken met de rest van het model, dàt zou me te ver leiden. Trouwens, het model is voor mij slechts een test-case voor het werken met ZAMAC. Het heeft me al een boel do's en don'ts bijgebracht, en dat is voor mij het belangrijkste. Om effe kort af te ronden: voor wat betreft de binnenafwerking wordt aan dit model niet meer "getoverd". ![]() Maar toch bedankt voor de (terechte) opmerkingen. Doet deugd te zien dat de topics goed gevolgd worden.
__________________
Groetjes, Domi. |
#51
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfs de spuitbus van onze Nismo is me net nog binnengeschoten. Moet ge niet vragen hoe gestoord een modelbouwersgeest kan zijn ... ![]()
__________________
Groetjes, Domi. |
#52
|
|||
|
|||
Beste Dominique,
Sorry maar neem hiermee GEEN genoegen. Uw uitleg is bij deze NIET aanvaard. Al moet ik hemel en aarde verzetten... Ge komt naar ons thuis of ik naar U ... Die Dash trekt op geen fluit, vervangen gaan we hem doen !!! Sorry voor de harde comment, Maar streng en rechtvaardig is het devies! Damn, da is toch nie moeilijk om da lelijke ding te vervangen !!! No hard feelings, Grtz, G ![]() |
#53
|
||||
|
||||
Ondanks de tropische temperaturen (in én buiten de hobbykamer) toch nog wat verder gebouwd aan de Packard.
Ik wilde de drempels afwerken met BMF, maar de BMF scheurde bij he afwerken. "Geen probleem", dacht ik, "gewoon opnieuw verwijderen en opnieuw beginnen". Maar bij het losmaken van de BMF kwan zowel vernis, verflaag als primer met de BMF mee ... Dat kan maar 1 oorzaak hebben: slecht hechtende primer. Ik had de primer van Alclad gebruikt (als enige reden hiervoor is het feit dat je hem met een airbrush kan aanbrengen), en dat bleek een minder goeie keuze. Ik heb dan geprobeerd met een bus primer uit de brico die ik hier nog had staan, en daarbovenop Tamiya TS14 uit de airbrush, maar die verfsoorten bleken niet compatibel met elkaar en een chemische reactie was het gevolg. Nogmaals alles strippen dus, en nu op save gespeeld; Tamiya primer gespoten uit de bus en dan TS14 erover. Afwerken met Zero Paints vernis en klaar. Opnieuw de drempels afwerken met BMF (dat ging goed deze keer), en we kunnen weer verder. Ik heb in één trek de radiator gemonteerd, het deksel van de batterijbox, en de steunen voor de reservewielen. Dan heb ik de vloer van het passagierscompartiment met RangerInk embossing powder afgewerkt om de vloerbedekking te simuleren. De body werd vervolledigd met de raampartijen. De ruiten werden vervaardigd uit verpakkingsmateriaal dat bij een beeldbuis zat. Ook werd een begin gemaakt van detaillering op de firewall. Een droogfitje geeft je een idee van wat het later moet worden. Och zie nu, een houten dashboard ...
__________________
Groetjes, Domi. |
#54
|
||||
|
||||
Ook de Packard heeft geen rust gekregen afgelopen weekend. De wielen werden geschilderd en gemonteerd. Het is altijd leuk om zien hoe een model voor het eerst op zijn wielen mag rusten. Mij geeft dat altijd weer extra motivatie om de afwerkingswerken te starten.
Het onderste deel van het koetswerk met de vleugels kon dan worden gemonteerd. Dat ging zonder problemen. Maar het bovenste deel wrong serieus tegen. Er was gewoon te weinig plaats tussen de firewall en motor om het koetswerk in te schuiven en het dan op zijn plaats te zetten. Ik heb de radiator en de koelrotor moeten demonteren, de vleugels weer losmaken van het chassis (staat erop vastgeschroefd) en dan het geheel proberen in elkaar te schuiven. Uiteindelijk (en met heel wat sukkelen en sakkeren) is het gelukt en alles kon weer worden vastgevezen. Ik heb wel gemerkt dat de radiator te kort tegen de rotor staat, en dat ga ik nu corrigeren (nu hij er toch weer af ligt) en dan kunnen de koelslangen worden gedetailleerd en gemonteerd. Tot later!
__________________
Groetjes, Domi. |
#55
|
||||
|
||||
Prachtige update.
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#56
|
||||
|
||||
__________________
|
#57
|
||||
|
||||
Ik heb een vraag: moeten de spaken van de wielen aan de buitenrand zo'n gesloten driehoekjes vertonen? Want anders denk ik dat het nuttig is om ze uit te snijden met een scalpel, of beter nog: de ganse spaken vervangen door metaaldraad. Nu heb ik makkelijk praten van achter mijn PC natuurlijk, of dit überhaubt mogelijk is kan ik van hieruit niet beoordelen, en is misschien zelfs al eens door jou bestudeerd en 'niet te doen' bevonden. In dat geval heb ik niets gezegd...
![]() ![]() |
#58
|
||||
|
||||
Ja amai... Even niet thuis geweest en weinig gevolgd hier op de paddock maar overal komen er prachtige modellen te voorschijn. Hier ook al Dominique... Je vele scratchwerk zal zijn vruchten afwerpen hoor !!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#59
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfde geldt voor de driehoekjes: die zijn zo klein dat fatsoenlijk uitsnijden én ervoor zorgen dat ze allemaal even mooi en gelijkvormig blijven bijna onmogelijk is. Ik heb er lang over nagedacht om hiervoor een oplossing te verzinnen, maar telkens kom ik uit op hetzelfde probleem. Een andere mogelijkheid was om ze matzwart te schilderen, maar dat kan ik nog altijd doen achteraf.
__________________
Groetjes, Domi. |
#60
|
||||
|
||||
Dat lijkt me dan toch het beste alternatief...
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|