De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-09-2010, 12:07
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Terugloop bij de FIA GT3 /GT4

Dit weekend is het circus in Portugal wat me opvalt is het aantal deelnemers
betekend dit het einde van het Europees GT3/GT4 kampioenschappen.
Kiezen de teams nu voor de nationalen series vanwegen de kosten.?
En dan wil de SRO volgend jaar ook nog een endurance series opzetten voor GT2/3/4 een beetje als de GTO open.
Reply With Quote
Old 18-09-2010, 20:21
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by tarzancorner View Post
Dit weekend is het circus in Portugal wat me opvalt is het aantal deelnemers
betekend dit het einde van het Europees GT3/GT4 kampioenschappen.
Kiezen de teams nu voor de nationalen series vanwegen de kosten.?
En dan wil de SRO volgend jaar ook nog een endurance series opzetten voor GT2/3/4 een beetje als de GTO open.
Er zit zeker een grond van waarheid in je opmerking! Maar toch moet je ook in acht nemen dat Portimao geen populair circuit is bij de teams. Verre verplaatsing (zonder oliedollars zoals in Dubai) voor 2x een uurtje te rijden. Zelfs LMS heeft het dit jaar kunnen ondervinden...
Old 25-09-2010, 23:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De laatste duiken er wel veel rare verhalen op rond SRO. Of ze allemaal waar zijn? Geen idee maar het kan nooit goed voor een organisatie als de goe-gemeente zo over je praat. Ik krijg een beetje het A1GP deja-vu gevoel.

Lage aantallen in Portimao? De truckie van het team is zowat twee weken onderweg voor 2 x 60 minuten racen. Op basis van gewerkte uren een dure trip. Benieuwd of we in Zolder een volle bak zien voor de GT3.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-09-2010, 08:53
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Ik hoop dat ik in Zolder geraak die dag, en uiteeraard: hopelijk full fouse!
Reply With Quote
Old 03-10-2010, 22:49
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

25 wagens voor Zolder? http://sport.turbomagazine.be/news_N...in_Zolder.html

Dat is een tegenvaller!

Europees GT3 was toch 6 fabrikanten met 6 wagens en eigenlijk 6 kampioenschapjes?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 04-10-2010, 11:40
tarzancorner's Avatar
De Paddock Rookie

Dat is zeker een tegenvaller ik krijg steeds meer de indruk dat de rijders en teams kiezen voor de nationalen series mede door de hoge kosten van verplaatsing en de tijd die het kost.
De teams kiezen ook eerder om bv op nordschleife te racen en nationaal te rijden en bv de 24 uren van Spa er bij te doen Volgend jaar heeft men er over om deze alleen voor GT3/4 te laten tellen.
Ik benieuwd hoe dat volgend jaar gaat vooral de GT4 is zeer dun bezet.
Reply With Quote
Old 04-10-2010, 18:59
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

- Hoge kosten; Toestaan van updates is de grote fout die SRO gemaakt heeft bij GT3. Ook toetreden van Audi, BMW en nu Mercedes is ook niet in het voordeel m.b.t. het kosten aspect.
- Het nieuwe is er vanaf.
- Nationale kampioenschappen die open staan voor GT3.

Last edited by FIRE; 04-10-2010 at 18:59.
Reply With Quote
Old 11-10-2010, 22:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Zijn er nog mensen in Zolder geweest? Ik kan nergens lezen hoeveel toeschouwers er zijn geweest op zondag. Zaterdag was het slappe hap maar dat is gebruikelijk op zowat elk circuit de laatste tijd.

Beelden op Motors TV waren overigens van slechte kwaliteit maar het waren wel leuke races op TV.
Reply With Quote
Old 11-10-2010, 23:38
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Zijn er nog mensen in Zolder geweest? Ik kan nergens lezen hoeveel toeschouwers er zijn geweest op zondag. Zaterdag was het slappe hap maar dat is gebruikelijk op zowat elk circuit de laatste tijd.

Beelden op Motors TV waren overigens van slechte kwaliteit maar het waren wel leuke races op TV.
Ik was er rond 10.00 zondagmorgen en de parkings stonden toen al goed vol.Toen ik op het circuit aankwam vroeg ik me wel af waar al dat volk was.Aan een schatting ga ik me niet wagen,ben er niet goed in.

Wat ik wel jammer vind is dat de Belgische teams weer bestraft worden.Zijn deze wagens in de belcar wel conform?Kumpen spak over barsten in zijn remschijven na de belcarrace!Laat het nu juist de remschijven zijn die afgekeurd zijn door de fia.
Ik zeg niet dat er gesjoemeld wordt,maar door deze verhalen gaan ze zeker niet meer toeschouwers naar het circuit lokken lijkt me.
Reply With Quote
Old 11-10-2010, 23:52
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Ik was eerder verbaasd van het aantal toeschouwers, niet dat het de grote massa was maar het was toch vrij gevuld. Tijdens de hoofdraces waren de berg aan de chicane en de zone aan de Villeneuve chicane toch vrij druk bevolkt, en er liep toch een aanzienlijk aantal kijkers rond. Minder VIP gedoe dan anders, dat viel toch op. Het mooie waar zal er wel voor iets tussengezeten hebben, maar ze moeten dan toch nog 10 of 15 Euro neergelegd hebben...
Reply With Quote
Old 12-10-2010, 09:10
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

Vorig jaar stonden we op de E314 al aan te schuiven in de file. Dit jaar liepen we om 09.45 uur al rond binnen het circuit. Veel minder volk op de baan...
Vorig jaar had ik bij momenten echt de indruk van "wow, er is een massa volk aanwezig". Dit jaar niet. Veel minder toeschouwers...
Neemt niet weg dat ik mij erg goed heb geamuseerd. Ik zie ze graag rondrijden die gt's. Zeker toen ik op de 'supercars parking' stond aan de chicane en de ene gt3 achter de andere schuivend en tollend voorbij kwam. En ja, ik ben een beetje een ramptoerist. Animo mag er best bij zijn...
Wat mij ook opviel bij de fiagt3 was dat de wagens tot bij de eerste pitstops goed bij elkaar bleven. Makkellijk om de posities te volgen en mooi om het treintje gt's voorbij zien te vlammen. Eens de eerste wagens binnenkomen is het 'volgen' weer onbegonnen werk. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik sprintraces verkies boven endurance...
Soit, als ze volgend jaar willen/mogen terugkomen, sta ik opnieuw naast de baan!
Reply With Quote
Old 12-10-2010, 09:57
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Jaren geleden dat ik nog eens een Belcarwedstrijd live heb gezien, maar van deze editie heb ik wel genoten. Toegegeven, mijn keuze viel op een beperkt programma van Belcar en GT3 op zondagnamiddag, maar beide wedstrijden waren voldoende boeiend. Vooral de strijd voor de derde plaats in GT3 heeft mij kunnen bekoren, helaas werd de Audi R8 van WRT voorlopig uit de uitslag geschrapt. Eenzelfde lot onderging ook de winnende Prospeed Porsche. Mooiste verschijning in de GT3 is wat mij betreft de BMW Z4, ook de klank mag er best zijn, en hun competitiviteit hebben ze wel bewezen.
Als we het dan toch over sound hebben, dan vallen de Corvettes in GT3 versie bijzonder tegen. Die kenmerkende diepe brom van de GT1 (en zelfs GT2) is helemaal verdwenen

Vermits ik al lange tijd geen Belcarwedstrijd meer had gezien, ben ik misschien slecht geplaatst om te oordelen over bezoekersaantallen. Toch vond ik het een gezellige drukte, de tribune aan de Jackie Ickx zat vol, aan de Sacramentsheuvel en de Villeneuve stond behoorlijk wat volk, en aan de buitenkant van de eerste linkse stond zelfs veel publiek. ‘k Denk niet dat er reden was tot klagen, te meer daar 10 oktober 2010 als een echte zomerdag mag beschouwd worden
Reply With Quote
Old 24-10-2010, 18:03
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

24h Spa worden volgend jaar enkel georganiseerd voor GT3-GT4-GTN (oudere GT3's). Ik vermoed dat de GT2's (BMW M3, Porsche 997 RSR, Ferrari 430) vervangen zullen worden door de GT3-versie van het merk (BMW Z4, Porsche 997 GT3, Ferrari 458 GT3). Lijkt mij wel boeiend te worden, zeker nu ook Mercedes komt.

Grtz.

Bron: Turbomagazine november

Last edited by Grig-O; 24-10-2010 at 18:03.
Reply With Quote
Old 25-10-2010, 07:43
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

En dat terwijl men altijd heeft geroepen dat GT3 wagens niet gemaakt zijn voor endurance
Old 25-10-2010, 09:01
tarzancorner's Avatar
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
24h Spa worden volgend jaar enkel georganiseerd voor GT3-GT4-GTN (oudere GT3's). Ik vermoed dat de GT2's (BMW M3, Porsche 997 RSR, Ferrari 430) vervangen zullen worden door de GT3-versie van het merk (BMW Z4, Porsche 997 GT3, Ferrari 458 GT3). Lijkt mij wel boeiend te worden, zeker nu ook Mercedes komt.

Grtz.

Bron: Turbomagazine november
Ik weet niet of BMW dit zo leuk gaat vinden ze hebben toch heel wat geld en tijd in de nieuwe M3 gestoken en dat was niet alleen voor de LMS
Als BMW naar Spa wil zullen ze denk ik al met de races van de VLN op de Nordschleife met een fabrieks Z4 moeten gaan komen om deze verder te gaan ontwikkelen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules