De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-12-2010, 13:53
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Het volgende las ik op turbomagazine.be

"Het Alpina project voor GT1 lijkt op sterven na dood, de vraag is nu wie de twee vrijgekomen plaatsen van Corvette zal invullen. "

Dit zal het kampioenschap niet ten goede komen
Reply With Quote
Old 07-12-2010, 15:21
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Het volgende las ik op turbomagazine.be

"Het Alpina project voor GT1 lijkt op sterven na dood, de vraag is nu wie de twee vrijgekomen plaatsen van Corvette zal invullen. "

Dit zal het kampioenschap niet ten goede komen
Misschien komen er andere wagens bij als het mag Na het WTCC is dit de volgende serie met minder deelnemers.Ik mag hopen dat Zolder hiermee wel rekenig mee heeft gehouden tijdens de onderhandelingen als er begin April ook nog eens een bak regen naar beneden valt waardoor er minder volk komt dan kan je zomaar met verlies draaien.
Reply With Quote
Old 07-12-2010, 16:02
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

En hoe zit het nu rond de Lexus LFA? Is Vitaphone nu met het project bezig want enkele maanden geleden waren er daar roddels omtrent.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 07-12-2010, 23:26
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
En hoe zit het nu rond de Lexus LFA? Is Vitaphone nu met het project bezig want enkele maanden geleden waren er daar roddels omtrent.
Dit zei Ratel zelf in San Luis:
Don’t expect any new manufacturers in GT1 next year. Alpina’s project to take its BMW Alpina B6 to GT1 hasn’t materialized, as the tuner has not built the minimum number of road cars for FIA homologation (300 production vehicles in a 12-month period). As a result, the car will not be legal for GT1 competition.
Instead, GT3 cars are poised to fill new and vacated manufacturer slots in 2012, when the Aston Martin DBR9, Corvette C6.R and Maserati MC12 reach the end of their lifespan as grandfathered cars. Examples such as Audi’s R8 LMS or the Mercedes SLS AMG could be upgraded to GT1 spec to compete on the world stage.
Expect to see a 10-round championship again in 2011, but with four rounds outside of Europe. One of the races in 2011 will be in Mongolia at the new Ordos International Circuit. There won’t be an American round next year,perhaps in 2012.
Reply With Quote
Old 07-12-2010, 23:55
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Niels View Post
One of the races in 2011 will be in Mongolia at the new Ordos International Circuit.
Zijn er veel autosportliefhebbers dan in Mongolië?

Reply With Quote
Old 08-12-2010, 00:06
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Goeie vraag, men rekent natuurlijk op de Chinezen, Beijing is slechts 450 mijl ver. Ratel probeert ook nog een demonstratie race op te zetten in Beijing voor volgend jaar, een kampioenschapsrace kan niet omdat het circuit geen FIA homologatie heeft.
Tevens plant Ratel een Noord Amerikaans GT3 kampioenschap voor 2012.
Reply With Quote
Old 08-12-2010, 00:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Verrekte mongol! Er komen busladingen fans uit Maaskantje

Djeez, ik blijf hem herhalen: Wat blijft er over van het geschreeuw van Ratel van een jaar of 2/3 terug? Lees nu dat men GT3's gaat upgraden naar GT1's!. Al met al hebben we dus nu 1 echte nieuwe GT1 en dat is de Nissan. De Ford is eigenlijk al een gepimpte GT3.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 18:40
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

Ondanks spannende races en een goed verlopen kampioenschap ondervindt het GT1 world kampioenschap toch problemen om op hetzelfde elan verder te gaan, laat staan te groeien. Probleem is natuurlijk weer dat een WK duur is.
Nieuwe merken blijven uit, het Alpina project is dood en de Lexus lijkt van de aardbol verdwenen. Vandaag meldt Autosport.com dat het Matech Ford team te koop staat wegens geen centen meer. Ook Triple H doet zo goed als zeker niet meer mee volgend jaar en gaat over naar het ADAC GT3. Phoenix wil verder doen maar heeft geen wagens meer, want verkocht. Wie of wat gaat die gaten vullen en wie gaat in 2012 het halve veld vervangen als de Maserati, Corvette en Aston niet meer gehomologeerd zijn? Hopelijk komt het nog allemaal goed.
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 18:46
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Net als het WTCC weekend heeft Zolder weer een afdankertje gekregen van de FIA.Twee raceseries die met moeite 20 wagens op de baan krijgen het is te hopen voor circuit zolder dat er nog wat daarin gaat veranderen.

Last edited by tarzancorner; 09-12-2010 at 18:52.
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 20:30
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Geen Matech in 2011
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88633

Waar gaat dat eindigen?
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 20:57
NetForce84's Avatar
De Paddock Regular

Wat gaat Stefan Ratel nu doen met zijn FIA GT1 wereldkampioenschap in 2011?
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 21:33
Olivier Gouters's Avatar
Olivier Gouters Olivier Gouters is offline
De Paddock Rookie

De doemdenkers zullen wel stellen dat het GT1 kampioenschap een stille dood zal sterven, momenteel kan ik nergens argumenten vinden om deze tegen te spreken!

Als je ziet dat de ADAC GT Masters een enorme boost kennen, vraag ik me af of dit niet ten nadele is van het FIA GT3 kampioenschap....
Old 09-12-2010, 22:03
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Er is gewoon overal een overaanbod. En niet alleen bij de GT's zien we dit, maar ook in de formuleracerij. Met het gevolg dat veel kampioenschappen kampen met kleine grids. Zo zagen we dit jaar de Euroseries F3 verminderen door de komst van GP3 bijvoorbeeld. De organisatoren van kampioenschappen zouden zich beter concentreren op volle grids eerst en dan pas nieuwe kampioenschappen oprichten. Dat is mijn gedacht...

En dat het geld op is bij Matech verbaast me niet. Hoeveel incidenten zijn er dit jaar ook niet geweest? Je kan het als team ook niet blijven ophoesten.

Ik hoop in ieder geval dat er nog een aantal teams bijkomen want ik kon dit kampioenschap helemaal smaken! Ik blijf er alleszins nog in geloven en hoop dat er nieuwe kandidaten zich melden tijdens de wintermaanden.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 09-12-2010 at 22:05.
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 22:33
NetForce84's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Ik hoop in ieder geval dat er nog een aantal teams bijkomen want ik kon dit kampioenschap helemaal smaken! Ik blijf er alleszins nog in geloven en hoop dat er nieuwe kandidaten zich melden tijdens de wintermaanden.
Volledig eens
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 22:37
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ratel had de zaken moeten laten zoals ze waren. Wat hebben we nu? Wat sprintwedstrijden met wagens die eigenlijk in de bron voor Endurance gebouwd waren. Een 24u van Spa die zo populair was en hoogstaand met de mix GT1, GT2, en eventueel GT3 / vrije klasse. Daar zat groei in.

Nieuwe merken? Je kan ze op 1 hand tellen. Een Ford GT wordt notabene niet meer gebouwd door Ford, die productie is ten einde!

Ratel had hoogheidswaanzin en wil concurreren met F1 & Ecclestone. Daar had hij wel wat meer inzicht mogen in hebben. De goede bedoelingen van Rally, WTCC en GT ten spijt, het enige waar Jan met de pet over meepraat is F1. Het WK GT werd notabene gelanceerd in absolute crisistijd. De realiteit negeren is gewoon dom.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules