![]() |
|
#46
|
||||
|
||||
#47
|
|||
|
|||
Alle lovende woorden ten spijt maar deze samenvatting van de kalender:
Out go Spa, Brno, the Nürburgring and Interlagos, and in come Curitba, Ordos, Zolder and the Sachsenring. zegt m.i. genoeg over de ontwikkeling van het GT1 kampioenschap, de klasse zit op een dood spoor en wordt eind (of al in de loop van?) 2011 vervangen door GT3. En dat is ondanks het succes en de aantrekkingskracht van het GT3-concept bijzonder spijtig... |
#48
|
|||
|
|||
[QUOTE=joost;264157]Meer over GT1 hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...naar_2011.html
- wie ziet er het verschil tussen een GT2 en GT3? Goed nieuws voor Zolder en zelfs met minder wagens (18 -20) blijft GT1 een lust voor het oog en oor. Spijtig lijkt de huidige GT1 generatie na één jaar al op een dood spoor te zitten en moet de redding komen van gepimpte GT3's. Hierbij toch enkele bedenkigen: Als er al geen zichtbaar verschil is tussen GT3 en GT2, dan ook niet met een GT3 plus? En een gepimpte GT3 is dat niet een GT2? Komen GT1/GT3 plus en GT2 dan uiterlijk niet zeer dicht bij elkaar Deze GT3 plus, blijft die dan beperkt tot één kampioenschap het WK, of moet men de kategorie ook toelaten in LMS/ALMS/ILMC en open GT? En misschien ook in de 24 uren Francorchamps ? Voor welke kategorie moet een constructeur nog kiezen? Heb nog altijd de indruk dat met GT4, GT3, GT2 en GT1 we een kategorie teveel hebben en de krachten te veel verspreid worden. |
#49
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Last edited by Grig-O; 11-12-2010 at 19:31. |
#50
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#51
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Nu we toch over Spa bezig zijn, welke races staan er (naast F3 Intl.) in het voorprogramma? Last edited by Grig-O; 11-12-2010 at 23:40. |
#52
|
|||
|
|||
Even toonden SRO websites de planning voor de 2011 Blancpain Endurance Series (uiteindelijke naam voor de GT3/GT4 endurance serie) om ze snel daarna weer off-line te halen. Weet iemand waarom?
De planning was: 17th April Monza Italy 22nd May Navarra Spain 30th July Total 24 Hours of Spa Belgium 27th August Magny Cours France 9th October Silverstone Great Britain |
#53
|
|||
|
|||
Las dat Dany Lallemand en Kendy Janclaes de samenwerking stop zetten en dat alzo het voortbestaan van DKR onzeker wordt.
|
#54
|
||||
|
||||
Quote:
Op dit moment 8 wagens onzeker... |
#55
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#56
|
|||
|
|||
In een interview met Endurance-info laat teambaas P. Dumas weten dat Hexis er alles zal aan doen om verder deel te nemen aan het WK GT1. Hij hoopt zelf op meer steun van Aston Martin (zelfs een fabriekspiloot). Verder zegt hij dat iedere GT3 via een kit gemakkelijk kan omgebouwd worden naar een GT1.
Ook geeft hij zijn visie op de komst naar Zolder van de FIA GT1: "C'est bien d'aller à Zolder, car il y a toujours du public." |
#57
|
||||
|
||||
even een kanttekening bij de toekenning van het GT1 kampioenschap aan Zolder: SRO sloeg vorig jaar al een mal figuur nadat ze hun kalender 2010 niet tijdig konden presenteren aan de FIA.... Dit jaar werd zonder een definitief akkoord met Zolder ( officieel getekend ) de kalender uitgezonden. Als je weet dat Zolder reeds twee weken na Abu Dhabi is, heb ik toch ten sterkste mijn bedenkingen voor het tijdig hier geraken van de voertuigen!
Wetende dat je ten vroegste maandag / Dinsdag in de VAE kan vertrekken + vlieger is te duur! Als Ratel dit kan klaarspelen, zullen veel mensen hem wat serieuzer gaan nemen...... |
#58
|
||||
|
||||
De kans is groot dat het niet zoveel wagens meer zijn het zelfde geld voor het WTCC startveld
![]() |
#59
|
|||
|
|||
Quote:
Last edited by joost; 22-12-2010 at 12:28. |
#60
|
||||
|
||||
Marc VDS zet opnieuw op de FIA GT1 in. Het team uit Gosselies bij Charleroi verlaat het nieuwe wereldkampioenschap van Stéphane Ratel niet, ondanks de vele geruchten in de sensatiemedia, en zet in 2011 de beide Ford GT1 dus weer in. Op vlak van rijders verandert er wel het één en ander binnen het team. Maxime Martin en Bas Leinders blijven het team en het kampioenschap trouw, maar voor de andere wagen praat Marc VDS met onder meer Richard Westbrook, Enrique Bernoldi en Alex Müller. Er wordt dus duidelijk voor twee topwagens geopteerd.
![]() Bron: turbomagazine.be |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|