![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Mooi kleurtje is dat groen in ieder geval en die ghosttekeningen blijken ook meer en meer jouw ding te gaan worden.
Ik vind dit wel een beetje een lollig onderwerp, het is bedoeld als een 24-uurs build, maar dit zijn volgens mij wel meer dan voorbereidingen alleen. Maar mij niet gelaten hoor, af en toe een update maakt de boel interessant om te volgen. Ook wil ik nog even terugkomen op het herspaken van je velgen; Het ziet er stukken beter uit dan het originele, maar probeer volgende keer een iets steviger materiaal voor de spaken. Nu lijkt het alsof ze nog niet aangespannen staan. Allé, toch die velg die je ons toont.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 22-01-2011 at 23:42. |
|
|||
|
|||
Thanks, ik ben nog steeds van mening dat ik aan het voorbereiden ben ;-) ik wil alle onderdelen bewerkt en gespoten heb, voordat ik aan de 24-uursbuild begin. Dit zodat ik genoeg tijd heb om de auto in elkaar te steken en veel tijd heb voor het detailleren.
Dus tot de 4e zul je vooral verf-werkzaamheden zien en als het goed is op de 4e het eindproduct. Het wiel is iets waar ik mee moet oefenen, voor een eerste keer is het zeker niet slecht, maar het moet beter kunnen. Overigens is het spaakmateriaal stevig genoeg, dat is ijzerdraad. Het probleem zit hem in de naaf die ik heb gemaakt, die spaakring is van plastic en bij te hard trekken, trek je het plastic kapot. En hier komt gewoon oefenen bij te kijken, naar mate ik vorderde kreeg is steeds mooiere spaken. Bij het 2e wiel zal dat hopelijk weer beter zijn. Overigens kost het spaken van een wiel al 3 uur, dus heb ik nog maar 21 uur over haha. |
|
|||
|
|||
Ik ben hard aan het werk geweest in het weekend om al het bodywerk in kleur te krijgen, ik moest nog het frame en de pick-up bak. Voor het frame had ik ook een effectje in gedachten, daar wilde ik de projectnaam tevoorschijn laten komen. Dat is namelijk GRANNY T geworden, toen ik bezig was met het spuiten, leek de kleur en schijn precies zoals die van een Granny Smith appel, dus de naam Granny T was snel gemaakt.
Ik heb dit op de zijkant van het frame afgeplakt en met wit overspoten, daarna weer Parelgroen gebruikt om het effect te faden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
En ik denk dat dit de laatste update wordt, de meeste onderdelen zijn in kleur gespoten en elk onderdeeltje apart in een zakske gedaan.
Ook heb ik de radiateur erbij gehad en die voorzien van gaas, welke nu een stuk beter lijkt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
leuke experimentjes, misschien kan je op de radiator ook nog "GRANNY T" spuiten. Zou een mooie eyecatcher zijn.
|
|||
|
|||
Bedankt, ik vind het een goede tip, ik heb er nu een paar dagen over nagedacht en weet nog niet of ik het wel of niet doorvoer. Ene kant is het wel leuk, andere kant kan het net teveel van het goede zijn.
|
|
|||
|
|||
Salut en als het goed is, toon ik morgen het eindresultaat
![]() |
|
|||
|
|||
Ik heb nog niet de eindfoto's kunnen maken, die komen nog, tot dan heb ik nog wat laatste in progress foto's
De schokdempers waren niet echt overtuigend, dus dan maar zelf maken ![]() Ik heb een klein hulpdingetje gemaakt om ze allemaal dezelfde lengte te geven ![]() Ze passen net, dus geen ruimte om een andere afmeting te hebben ![]() De wielen na een laatste ingeving, ik denk dat ze erg geslaagd zijn ![]() ![]() 1 uiteindelijke schokdemper naast een oude ![]() Ik begin met de bovenste schotel in het hulpmiddel te plaatsen ![]() Dan lijm ik de onderste buis vast aan de onderste schotel ![]() Zorg dat de veren om de onderste buis zitten ![]() En schuif de bovenste buis erin, zonder deze nog vast te lijmen ![]() |
|
|||
|
|||
Daarna doe ik het onderste gedeelte in the houder en lijm de bovenste buis vast aan de bovenste schotel
![]() Zodra het droog is, lijm ik beide buizen aan elkaar om de juiste lengte te krijgen en vast te houden ![]() De remmen waren ook weinig overtuigend, dus ik heb 4 discs gemaakt die over het bestaande onderdeel gaan, dit in verband met de cruciale functie van het originele onderdeel ![]() Heb ook een master gemaakt om geventileerde schijven te maken ![]() ![]() Helaas heb ik de gaten te groot gemaakt ![]() Ook het luchtfilter werd aangepakt, links het origineel, rechts de nieuwe ![]() Daarna een bronzen tube in de carburateur gestopt ![]() En daar weer 4 venturi's ![]() Samen met een verdeler. ![]() |
|
|||
|
|||
En samen met de nieuwe luchtfilter ziet het er zo uit:
![]() Eindelijk tijd voor het bouwen, ik ben met het frame begonnen ![]() De nieuwe remmen toegevoegd ![]() En met de motor begonnen ![]() Kleppendeksels toegevoegd ![]() testfit in het frame ![]() ![]() Wat meer onderdelen op de motor ![]() De radiator op zijn plek ![]() NEt als de achteras ![]() |
|
|||
|
|||
Ik heb het interieur geflocked
![]() En de motor verder gedetailleerd ![]() Dit is de laatste foto waar ik werkzaam ben aan de auto, daarna was ik teveel gefocussed hehe ![]() Even een paar snelle eindfoto's, betere ga ik weldra maken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
Awel maat, ik vind dit een heel mooie build geworden. De nieuw gespaakte velgen, die gedetailleerde carburator met nieuwe luchtfilter, de veren, dat soort kleine verbeteringen maakt dit tot een heel mooie build. Ik ben wel eens benieuwd hoe groot deze is, kan je er misschien eens een 1/24 langszetten?
|
|