![]() |
|
|
||||
|
||||
Het WK GT(1) concept is best mooi met schitterende wagens en toppiloten. En het zou ook gewerkt hebben als hij niet gegaan was voor GT1 wagens, maar had blijven samenwerken met de ACO en zich gericht had op GT2 (nu GTE).
Zoals gezien in Francorchamps vorige week zijn de constructeurs daarin wél geïnteresseerd en kunnen de wagens terecht in verschillende kampioenschappen (ILMC, LMS, GT Open,..). Vorig jaar zei Ratel nog dat de afschaffing van de GT1 categorie in Le Mans het beste was dat zijn kampioenschap kon overkomen, en nu lijkt net het omgekeerde staan te gebeuren. In 2012 een mengelmoes maken van GT1, GTE en GT3 gaat dan een heel moeilijke opdracht worden voor de BOP, zoniet onmogelijk. |
|
|||
|
|||
Ratel is nen duts, sorry... maar dat het "WK GT1" geen lang leven ging leiden de moment dat het naar het sprintformat ging wist iedere endurance fan...
Dat het, alles behalve kostenbesparend, ging worden kon de endurance fan die er eens goed over nadacht ook al inzien... En toen ACO ook nog eens de GT1 cancelde, was dat de laatste nagel in de doodskist van de GT1 klasse. 2de seizoen inzien van oei, da komt ier nie goed, en dan maar gauw den Blancpain in mekaar gooien, want ja FIA GT format werkte wel... maarja, GT1s zijn er niemeer, en GT2 teams zijn allemaal richting ACO verkast want die kregen meneer Ratel zijn aandacht natuurlijk niet in 2010... hmm, mja, dan maar FIA GT3 en GT4 championship laten verwateren/opofferen om dan toch maar van die Blancpain iets te kunnen maken... en nu al spreken om in seizoen 3, GT2s en 3s samen te gooien met GT1 ?? Echt, hoe die kerel kan blijven rechtstaan is mij een raadsel, veel tenen kan die niet meer hebben, gelijk dat die zich constant in zijn eigen voeten schiet... Last edited by sturgis; 17-05-2011 at 00:10. |
|
||||
|
||||
De kampioenschaprace van het WK FIA GT1 in Silverstone verdient eigenlijk amper vermeld te worden Net voor halverwege de race voerde de Duitse Aston Martin-rijder Stefan Mücke, al dan niet opzettelijk, een ontoelaatbaar manoeuvre op de Brit Richard Westbrook uit, met een zware crash tot gevolg. Dit incident is het zoveelste in een WK dat op deze manier amper die naam nog waardig is. Sportiviteit is nog steeds een kernelement van sport...
De beelden van het incident spreken voor zich en dus kan u ze hier zelf bekijken en beoordelen. Het spreekt voor zich dat de betrokkenen van dit incident niet onbestraft kunnen blijven, want anders staat de deur helemaal open voor een oorlog op asfalt. Volgens mij hebben die gasten geen idee hoeveel miljoenen zo een racewagen kost... ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
En alles wat geciteerd wordt even in een quote zetten aub...
![]() Over het Mücke-incident... Tja, enerzijds enorm dom van hem om de cowboy uit te hangen; met de bekende gevolgen. Langs de andere kant worden z'n beide races verknoeid door een Nissan en kan ik zijn frustratie (en niet de kanalisering van zijn frustratie) begrijpen. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zich niet slecht voelt en het zou dus toch een beetje jammer zijn om hem te ontslaan. Last edited by Grig-O; 05-06-2011 at 21:15. |
|
||||
|
||||
Sorry, maar dit is erover, gefrustreerd of niet, dit kan niet. Zoiets moet gestraft worden.
Als je voetbalt en je wordt getackeld, dan stamp je je tegenstrever even later toch ook niet van het veld.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Een gepaste straf lijkt mij een boete en het betalen van de schade aan beide wagens, een gridpenalty in de volgende race waar Mücke de start neemt en uitsluiting voor de rest van het kampioenschap als er nog één keer iets foutloopt. |
|
||||
|
||||
Toch wel en zelfs gespeeld tot over 3 jaar terug, maar ik had mijn zin anders moeten formuleren, het woordje ongestraft ontbrak.
|
||||
|
||||
Wel Mücke zal z'n straf krijgen, en geen rode kaart of schorsing, maar er wordt al gefluisterd dat de Duitser een andere werkgever mag zoeken...
Maar zelfs in dat geval komt hij nog aan de start in Le Mans, kan me niet voorstellen dat je tijdens de technische controles nog van rijder mag veranderen. Last edited by Grig-O; 05-06-2011 at 21:40. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ook vrij respectloos naar alle mecaniciens en ander lui die veel tijd en energie in je auto steken en je er als piloot op zo'n manier mee omgaat. Als ik z'n teambaas was, mocht ie verkassen... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Licentie van Mucke wordt mogelijk ingetrokken, dat is toch het advies van de stewards.
Bron: Racingworld.be http://www.racingworld.be/news/7852/...idpenalty.html |
|
||||
|
||||
Als je de beelden goed bekijkt, zie de link op rw.be, bij minuut 1.32 zie je Mucke in de achtergrond de beuk uitdelen op een recht stuk! Boetes en tijdstraffen helpen niet meer. Gewoon zijn bron inkomsten weghalen door zijn licentie permanent in te trekken.
Ook dat zal wel waarschijnlijk weinig effect hebben want Pa Mucke heeft een aardig succesvolle business in o.a. junior single seaters. Weg met dit gespuis op circuits.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Lachwekkend om Mucke's relaas van de feiten te lezen... lijkt me dat hij zich eerder aan het focussen was op de zichtbaarheid van zijn gebalde vuist i.p.v. de rijlijn.
“We had a really good start but there was no real chance to pass the Lamborghini’s in front. Anyhow, we approached the complex at Becketts and I felt a hit from behind and it was the Nissan that hit me. I haven’t seen on TV what actually happened behind me but you can’t overtake there. I got spun around but was able to continue. We came up to Hanger Straight and I saw the Nissan quite slow on the left hand side and focused on my line for the next corner. He was very slow and I passed him a little bit too close. It was definitely my mistake but I was just focused on taking my line. I touched him very slightly but he was going very slowly and I thought he may pull to the left. I touched him with my rear left and he had a problem after the contact and that’s how the accident happened.” Bron: gt1World.com |
|
||||
|
||||
dat van zijn focused zijn op de ideale lijn voor de volgende bocht is zever, maar uit de beelden lijkt het mij niet alsof hij de bedoeling had om te crashen. gewoon eens van dichtbij van zijn oren gaan maken, en de afstand (en snelheidsverschil) verkeerd ingeschat, lijkt me. niet dat ik het ga goedpraten, en ze mogen inderdaad zijn licentie afpakken na zo'n domme actie
Last edited by marcel; 05-06-2011 at 23:59. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|