De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Kit review
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 02-07-2011, 20:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,579
Renault 8 Gordini 1300 Rallye 1968 - Union 1/24



1/ Een speciale "sprue"... Niet van plastic maar wel van rubber. Dus ook de zittingen van de zeteltjes bvb...



2/ De body, zonder veel flash of gietnaden. Union deed zijn best...





3/ Het doorzichtige deel...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_5937.jpg
Views:	1187
Size:	158.9 KB
ID:	22740   Click image for larger version

Name:	IMG_5939.jpg
Views:	1161
Size:	138.2 KB
ID:	22741   Click image for larger version

Name:	IMG_5940.jpg
Views:	1135
Size:	96.5 KB
ID:	22742   Click image for larger version

Name:	IMG_5941.jpg
Views:	1121
Size:	101.0 KB
ID:	22743   Click image for larger version

Name:	IMG_5942.jpg
Views:	1101
Size:	124.6 KB
ID:	22744  

__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #2  
Old 02-07-2011, 20:08
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,579
4/ De decals, niet erg netjes geprint en zien er vooral geel uit. Dit wordt een zonnekuur en enkele re-prints van mij. Eerst nog een printer aankopen want de mijne gaf de geest vorige maand...



5/ De motoronderdelen en nog wat andere zaken...



6/ Het chromé-gedeelte, dit zal in de ovenreiniger mogen en dan herspuiten...



7/ Het inhoudsboekje met richtlijnen. Er zijn bijna meer tussenstappen dan onderdelen...



8/ Het chassis met andere witte onderdelen. Ook hier geen flash en amper gietnaden.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_5943.jpg
Views:	1073
Size:	112.2 KB
ID:	22745   Click image for larger version

Name:	IMG_5944.jpg
Views:	1085
Size:	139.5 KB
ID:	22746   Click image for larger version

Name:	IMG_5945.jpg
Views:	1102
Size:	166.7 KB
ID:	22747   Click image for larger version

Name:	IMG_5946.jpg
Views:	1058
Size:	126.7 KB
ID:	22748   Click image for larger version

Name:	IMG_5947.jpg
Views:	1100
Size:	103.3 KB
ID:	22749  

__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #3  
Old 18-07-2011, 09:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Lijkt verdacht sterk op een Heller kit van meer dan dertig jaar geleden, inclusief de rubber zetels. Alleen meen ik mij te herinneren dat de body toen in blauw plastic gegoten was.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2011, 21:15
Fanza's Avatar
Fanza Fanza is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Wevelgem
Posts: 284
Piloot - copiloot

Heeft er al iemand kunnen achterhalen hoe de piloot en co-piloot heten?
en wat hun resultaat in de rally zou geweest zijn?
__________________
Grtz Fanza

Mijn Werkbank : Rally Cars
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2011, 22:56
antoine antoine is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2011
Location: bergeijk
Posts: 135
Zoek eens op forum-auto.com .

http://www.teamdan.com/archive/www2/euroral/68euro.html

Last edited by antoine; 27-07-2011 at 22:58.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-07-2011, 10:15
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,579
Is voorlopig niet terug te vinden. Heel vreemd want de ingeschreven wagens stonden lange tijd op 1 en 2 in de rally. Op die site reed J.P.Nicolas met een Gordini. Maar of het deze was... Ik ben dus nog op zoek...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2011, 10:27
antoine antoine is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2011
Location: bergeijk
Posts: 135
Volgens de inschijflijst waren dat A 110's dus geen 8 gordini's.
Ik zal nog eens gaan zoeken.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2011, 10:38
Fanza's Avatar
Fanza Fanza is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Wevelgem
Posts: 284
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Is voorlopig niet terug te vinden. Heel vreemd want de ingeschreven wagens stonden lange tijd op 1 en 2 in de rally. Op die site reed J.P.Nicolas met een Gordini. Maar of het deze was... Ik ben dus nog op zoek...
Deze wagen blijf inderdaad nog een misterie.

op deze site : http://www.uniquecarsandparts.com.au..._renault_8.htm

vond ik hetvolgende :
In the 1968 Monte Carlo Rally all three works Alpine Renaults led the event, but Andruet crashed and Piot's car had trouble which left only the incredible Larrousse to fight two Porsche 911T's. His Turini crash in mysterious circumstances is now notorious, but Vic Elford's Porsche seemed to have the Alpine's measure prior to the accident.
Het was dus niet de gordini die de rally leidde.

de zoektocht blijft nog open.
__________________
Grtz Fanza

Mijn Werkbank : Rally Cars
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2011, 11:51
antoine antoine is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2011
Location: bergeijk
Posts: 135
http://www.ebay.com.au/itm/Alpine-Re...-/270484627717

Quote:
In the 1968 Monte Carlo Rally all three works Alpine Renaults led the event, but Andruet crashed and Piot's car had trouble which left only the incredible Larrousse to fight two Porsche 911T's. His Turini crash in mysterious circumstances is now notorious, but Vic Elford's Porsche seemed to have the Alpine's measure prior to the accident.

Of course Alpine Renault would go on to become one of the worlds leading Rally competitors. The turning point was, to some extent, thanks to the works Renault R8's Gordini's.
Zoals ik al zei, dat waren Alpine A 110's dus geen Renault 8 gordini's.

Andruet 1968


Het kan zomaar zijn dat startnummer 48 een....BMW 2002 was. Misschien geknoeid met start nummers en had het eigenlijk 148 moeten zijn??

Ik stop ff met zoeken, ik krijg chineese oogjes

http://rallyemontecarlo.unblog.fr/1968

Last edited by antoine; 28-07-2011 at 12:22.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-07-2011, 22:39
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 223
Ik denk dat je,als je de versie van de Rally Monte Carlo'68 wil maken, dat je aan het decal-ontwerpen zal moeten gaan. In 1968 reed Jean-Pierre Nicolas,samen met Claude Roure met de R8 Gordini 1300 met startnummer 80. De nummerplaat van deze auto was 4153 L92.Waar Union dus die nummer 48 gevonden heeft is mij een raadsel.Ik zal zo snel mogelijk enkele foto's inscannen en posten .
Reply With Quote
  #11  
Old 29-07-2011, 00:35
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 606











Dit zou nr 80 moeten zijn, van wat ik vind op het internet is dat de rijders Jean Pierre Nicolas en Jean de Alexandria. En dat is weer tegenstrijdig met wat starmodel vermeld.

Ik heb ook mijn boek (rally cars) erbij gepakt en daar wordt de monte carlo rally van '68 niet vermeld, wel de '68 Polish Rally en Austrian Alpine en de Monte Carlo van '69
Reply With Quote
  #12  
Old 29-07-2011, 01:11
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,579
Quote:
Originally Posted by antoine View Post
Zoals ik al zei, dat waren Alpine A 110's dus geen Renault 8 gordini's.
Hier ben ik dus in de fout gegaan. Ik had die tekst ook gelezen en was er foutelijk vanuit gegaan dat het R8'jes waren. Niet dus...

Quote:
Originally Posted by antoine View Post
Het kan zomaar zijn dat startnummer 48 een....BMW 2002 was. Misschien geknoeid met start nummers en had het eigenlijk 148 moeten zijn??
Waarschijnlijk heeft Union hier hun fantasie gebruikt? Dan zou het dus helemaal foutief zijn. Het nummer 148 kan inderdaad wel.

Nu kriebelt het natuurlijk om eventueel deze wagen aan te passen. Allez, de decals dus... Zal even nadenken zijn...

Alvast een dikke dank jullie voor het mee helpen zoeken.
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #13  
Old 29-07-2011, 19:13
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 767
Net es gecheckt in het boek van Maurice Louche.
Piloot & co heb ik nix over teruggevonden, ook geen foto's van een wagen met n°48.
Wat ik wel weet is dat dit n° de finish niet gehaald heeft...
__________________
WRC-prono 2006 kampioen
IRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #14  
Old 30-07-2011, 08:29
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 223
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
Net es gecheckt in het boek van Maurice Louche.
Piloot & co heb ik nix over teruggevonden, ook geen foto's van een wagen met n°48.
Wat ik wel weet is dat dit n° de finish niet gehaald heeft...
Heb in hetzelfde boek gekeken,welk wordt aanzien als HET naslagwerk ivm. de R8. Daar komt trouwens de naam van de co-piloot,Claude Roure, uit.Jean de Alexandris is later dat jaar co geweest in de Rally du Maroc.
Ik ben er zeker van dat die nummer 48 helemaal niet klopt.


Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	196880.jpg
Views:	813
Size:	198.4 KB
ID:	22994  
Reply With Quote
  #15  
Old 30-07-2011, 09:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,579
Quote:
Originally Posted by Starmodel View Post
Heb in hetzelfde boek gekeken,welk wordt aanzien als HET naslagwerk ivm. de R8. Daar komt trouwens de naam van de co-piloot,Claude Roure, uit.Jean de Alexandris is later dat jaar co geweest in de Rally du Maroc.
Ik ben er zeker van dat die nummer 48 helemaal niet klopt.


Dank je voor de info en de foto. Ik ga dit toch aanpassen als dat mogelijk is. Straks eens rustig bekijken.

Mercikes !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.