![]() |
|
|
||||
|
||||
Zojuist een vln-astra gespot op de a76 in de richting van Aken naar Genk, toch nog duitse deelnemers?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Uiteindelijk 20 wagens op de startgrid, zijnde 40% van het vooropgestelde aantal door de organisator
![]() Zal heus niet alleen aan een paar ´licentieperikelen` liggen ![]() Na 1 uur racen hebben we een leider die meer dan een ronde voorsprong heeft op de tweede en waarbij de helft van het veld op 5 ronden of meer volgt. Stemt tot nadenken... Hopelijk hebben de rijders zelf plezier aan deze race, iets wat toch belangrijk is. Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat de "toevallig aanwezige toeschouwers" dit een uitnodiging vinden om in de toekomst nog veel naar Zolder af te zakken. Jammer, jammer, jammer... Een zoveelste gemiste kans... |
|
||||
|
||||
Iedereen mag het oneens zijn met mij maar ik heb me toch goed geamuseerd gedurende de tijd dat ik er was. Neen, het ligt niet in de lijn van onze verwachtingen. Maar zoals zo vaak lopen we allen iets te hard van stapel wanneer de eerste namen van deelnemerslijst bekend gemaakt worden.
Gaan we trouwens naar Circuit Zolder voor de spanning? Ik alvast niet. Spanning is prachtig om erbij te hebben maar ik kan even goed genieten zonder. Bovendien, moest die bewuste C5-R meegedaan hebben zou het voor de overwinning zelfs minder spannend geweest zijn. Ik vind dit een mooi initiatief dat om een voor mij nog steeds duistere reden weinig navolging gekregen heeft. Dit soort evenementen hebben veel meer potentieel dan dat stomme sprintkampioenschap dat men in het leven probeert te roepen. Ik weet al waar ik volgend jaar op hoop... de (D)SC.
|
||||
|
||||
Een leuke dag gehad met de mannen bij ons op post 4. 15 liter goulashsoep, 60 hotdogs, een vrachtwagen vol met pallets, een kettingzaag en een verdwaalde autoband waren voldoende om een leuke dag te hebben.
De koers? Niks van gezien, het aanzien niet waard. Hopelijk hebben de coureurs wel genoten. Toeschouwers waren er niet, dus daar geen schade opgelopen. De reden voor het lage aantal deelnemers? Dat waren niet alleen licentieperikelen ![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Wat kan er in godsnaam fout zijn met een concept dat ten eerste al JARENLANG bestaat, en waarin je met zowel een Corvet C5.R als met een VW Golf kunt deelnemen? Er staan in België honderden van die auto´s stil ...
Last edited by Mitchio; 13-11-2011 at 13:38. |
|
||||
|
||||
Quote:
Om al die stilstaande wagens opnieuw op de piste te krijgen moet er iemand fulltime mee bezig zijn. Iemand die er mee bezig is weet waar al deze wagens staan, wie ze besturen, enz... Iemand die per wagen een vergoeding ontvangt als hij/zij er in slaagt de mensen te overtuigen deel te nemen. Ik heb heel veel piloten gezien dit weekend in Zolder. Vaste waarden die je normaal altijd achter het stuur zou zien maar om diverse redenen geen zin hadden om te rijden. Een van de meest terugkerende reden is zoals Mark ook zegt: je krijgt wat je geeft!
|
||||
|
||||
De originele opzet was om 1 race van 10 uren te rijden hé... Maar dat werd verboden door.... Anders waren er 45 aan de start en was de opzet meer dan geslaagd.
|
|||
|
|||
Quote:
Als ik goed geteld heb zag ik 8 wagens die al in de BGDC wedstrijd meegestreden hadden (9 als ik de #33 erbij tel). Dat het niet héél spannend ging worden was vooraf wel te voorzien, dus da's niet meteen een reden om klagen. Ik heb het ook niet uitgezongen tot het eind (maar dat was al gepland), desalniettemin was er toch een mooie diversiteit aan wagens te zien. De GT3's van de nieuwe generatie zijn misschien wel indrukwekkender, toch wist ik dit ook wel te smaken. En al was de publieke opkomst aan de erg lage kant, het '10 uren' sfeertje was toch een beetje aanwezig. In elk geval een lovenswaardig initiatief en hopelijk met wat meer succes en minder tegenwerking in de toekomst. |
|
||||
|
||||
voor de teams was het in elk geval een meer dan geslaagde wedstrijd.
Maar het is dus wel de 1050km of 8uur van Zolder geworden. ![]()
|
||||
|
||||
Het was een supergeslaagde wedstrijd. De sfeer van de vroegere Touring Cup was helemaal terug. Alleen stond er vroeger een vol startveld van 70 deelnemers. Dat er nu minder wagens waren is volledig te 'danken' aan de RACB die er echt alles aan gedaan heeft om deze race te saboteren.
|
|
||||
|
||||
Quote:
23 auto's is een goed begin, en hopelijk volgend jaar nog een tien extra erbij!!! A ja wij hingen na één uur derde op 2min 20; toch iets anders als 5 ronden denk ik ?!! Voor sommigen was het spannend tot de laatste ronden, zeer geslaagd. Dank aan Andyt voor de leuek; en zeer goed verzorgde wedstrijd !!! ![]() |
|
|||
|
|||
Al goed dat de piloten zich blijkbaar wel hebben geamuseerd...
Last edited by Astra-fan; 14-11-2011 at 20:40. |
|
||||
|
||||
Wij vonden het ook heel leuk en het leek dat de andere deelnemers het ook tof vonden. Het was voor ons ook een fijnere afsluiting van het seizoen dan te stoppen met de Belgian masters.
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb een mooie wedstrijd gezien maar heb vooral ervaren dat de teams tevreden waren. Hier bouw je zeker verder op.
|
|