![]() |
|
|
||||
|
||||
Zege Maldonado een dieptepunt?
Winnaars in de F1 zijn toch echte talenten?
Vettel, Hamilton, Alonso en ga zo maar verder zijn rijders die in hun juniorjaren reeds succesvol waren. In dat rijtje past Maldonado op geen enkele manier. Het is een pay driver waar je U tegen zegt. In GP2 en WSbR 3.5 (een traject van 6 jaar) niet echt een superheld, we hebben het maar niet over zijn acties jaren terug in Monaco. Voor het tweede jaar zeer vele miljoenen olie dollars van Chavez moeten meenemen om bij Sir Frank te mogen rijden. Als zo iemand een GP wint, is dat dan niet een ontzettend dieptepunt voor de sport? Of is er meer aan de hand? Want opeens na 8 jaar een zege voor Williams? Wat ik wil zeggen is: was er niet een bepaalde regie om ervoor te zorgen dat Maldonado kon winnen? Is Bernie vriendjes geworden met Chavez? Krijgen we een GP in Venezuela? Het past goed in het rijtje Bahrain, Piquet-gate und so weiter........
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Wel, het viel me wel op hoe zwaar de sanctie was voor Hamilton die te weinig brandstof aan boord had; enkele plaatsen achteruit zou aanvaardbaar geweest zijn, helemaal achteraan starten vond ik erover.
Vanuit dat standpunt zou een 'complot' ter bevordering van de zege van Maldonado ergens nog steek houden. Maar ik betwijfel of Alonso en Raikkonen hun bereidwillige medewerking verleend hebben om ervoor te zorgen dat Williams nog eens een zege kon binnenhalen. Wat niet weg neemt dat ik blij ben dat we na 5 GP's 5 verschillende winnaars hebben in 5 verschillende wagens. Zelden zo'n onvoorspelbaar seizoen meegemaakt, en ik volg het toch al zo'n 40-tal jaar. Nu in Monaco nog een Lotus of een Sauber die wint, en dan kunnen de 2e piloten van de winnende teams eens aan de bak. 14 verschillende GP-winnaars, dat zou nog eens wat zijn... maar ja, dan moet Massa ook een GP winnen, en dat zal er niet echt meer in zitten vrees ik. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
In GP2 reed hij 4 seizoenen, waar hij 1x maal buiten de top 10 eindigde (door een sleutelbeenbreuk miste hij toen een groot deel van het seizoen). Gevolgd door een 6de en een 5de plaats in het kampioenschap. In 2010 werd hij kampioen. In beide klassen heeft hij meerdere zeges in Monaco, toch altijd een teken van talent. Zijn stunt in Monaco, en zijn comedy act in Silverstone zijn inderdaad zware minpunten op zijn CV, maar om los te stellen dat hij een pure paydriver zonder greintje talent is... nee, dat klopt niet.
Last edited by marcel; 16-05-2012 at 13:26. |
|
||||
|
||||
Ik ben geen fan van Maldonado, maar hij heeft mij dit weekend wel overtuigd. Hij maakte geen enkel fout en begaf nooit onder druk. Dat doen niet veel F1 beginners hem na in die positie.
|
|
||||
|
||||
Alleen wereldkampioenen of kampioenen-in-de-maak mogen eens een wedstrijd winnen dan?
|
|
||||
|
||||
Ach, Mark houdt gewoon van wilde roddels en samenzweringstheorieën : http://forum.depaddock.net/showthread.php?t=21000
![]() Last edited by Mario; 16-05-2012 at 20:40. |
|
||||
|
||||
Tientallen miljoenen meenemen? Dan ben je toch een pay driver pur sang
http://www.autosport.nl/news/24965/f...venezuela.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Zelfs honderden miljoenen maken je nog geen F1 winnaar.
Trouwens, Maldonado's miljoenen hebben deels bijgedragen tot waar Williams nu weer is, dus is het maar gerechtvaardigd ook dat zijn talent er de vruchten van kan plukken |
|
||||
|
||||
wat is eigenlijk mis mee dat een pay driver een wedstrijd wint? Als er geen betalende piloten meer mogen meerijden omdat ze misschien wel eens zouden kunnen winnen zullen we niet veel autosport meer zien.
|
|||
|
|||
Alonso ook pay drive vanwege Banco Santander?
|
|
||||
|
||||
Iemand zojuist Panorama gezien op Canvas? Illegaal gokken en sport, dat is een bloeiende economie. Zouden de Chinezen ook autosportwedstrijden beinvloeden?
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Last edited by Dries DS; 17-05-2012 at 23:02. |
|
||||
|
||||
Quote:
en om dan zo'n team onverwacht te laten winnen, moet je maar 11 tegenspelers om kopen. in de F1 moet je dan al verschillende teams gaan omkopen. nee, mij lijkt het qua winst-marge een verwaarloosbare operatie
Last edited by marcel; 19-05-2012 at 11:06. |
|
|||
|
|||
Ik snap niet dat een auto die altijd achteraan eindigt, nu "plots" wint...
Om er in de volgende wedstrijden (vermoedelijk) opnieuw niet meer aan te pas te komen. Very strange! Mocht dit in de wielersport gebeuren, men zou spreken van doping :-). |
|
||||
|
||||
Ah, wat is het toch altijd plezant al die simpele samenzweringstheorieën te lezen... plezant, maar wel vermoeiend.
marcel even de puntjes op de i gezet. "Ja maar hij heeft betaald!!!!!". pfff, so what? De kermis moet draaien, lijkt me. Maar neen, het is de eeuwige menselijke drang om alles verklaard te krijgen, zelfs al beschik je over 0% kennis van wat er echt gebeurt. Maar zulks is geen probleem, een complot verklaard natuurlijk alles, houdt de geest bezig en is best wel spannend. Er zijn wellicht andere dingen die meespelen. Williams heeft ondertussen een bijkomende bron van inkomsten gerealiseerd met de verkoop van KERS systemen aan andere - niet F-1 actieve - constructeurs (Porsche). Of dit voor de nodige centen gezorgd heeft om de Renault blokken te kopen weet ik niet, feit is wel dat die Renaults best wel goed functioneren. Ook wellicht omdat door de reglementen de auto's steeds dichter bij elkaar komen te liggen qua performance, is het dit jaar mogelijk dat "iedereen" kan winnen. We hebben jaaaaaaaren lopen roepen dat de F1 bullshit is omdat er telkens dezelfde won, nu hebben we een kampioenschap zoals we er weinig gehad hebben en het is nog niet goed....????? Ah ja, er klopt natuulijk niets van, want alles is 1 groot complot. Zoals ik al zei, vermoeiend. Ik blijf wel kijken naar het spannendste kampioenschap in jaren, zonder muizenissen in mijn hoofd en met veel plezier genieten van de "koers"... ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|