De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-05-2002, 17:25
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja ...
dat van dat kind was maar een voorbeeld he ... gewoon om aan te tonen dat een aantal kilo's verschil op een kart heel veel verschil kan maken ...

Dat ivm met het feit of een goede karter een goede autosport-piloot kan worden ... Meeste piloten (vooral in hogere reeksen(Formule1)) hebben allemaal in de karting gezeten ... Daar zal het allemaal wel op gebaseerd zijn zeker...
Bovendien moet je iets als selectiecrterium nemen he ... ik zie niet in wat ze als alternatief hebben om kandidaten te selecteren..

airco
Old 15-05-2002, 17:36
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular

Het is dus wél om ter snelst, maar met een gewichtscoëfficiënt.
Old 15-05-2002, 17:42
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

zoiets

que snelheid gaat het om constante snelheid (opeenvolging van snelle ronden) eerder dan 1 supersnelle ronde ...

airco
Old 15-05-2002, 18:12
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Bovendien moet je iets als selectiecrterium nemen he ... ik zie niet in wat ze als alternatief hebben om kandidaten te selecteren..
radical superpro 1500
super megabangelijk
Old 15-05-2002, 20:02
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ok, na me even te hebben afgezonderd weet ik dus hoe we het het beste kunnen aanpakken. Ik denk dat Tim een punt heeft en dat zal het dus in grote lijnen worden,maar wacht maar af tot volgende week want ik denk dat er van sommige sponsors dan nog wel iets uit de kast zou kunnen vallen.
Volgende week hebben jullie dan het complete reglement maar ik kan jullie nu al vertellen dat iedereen een kans maakt. Jong of oud, 30 of 100 kg, in de kart van cruciaal belang, op circuit minder. Zoals Tim terecht opmerkte is het niet de snelste maar wel de beste piloot die we zoeken. En wat is goed ? Iemand die in onze ogen ( op basis van tijden en regelmaat ) een goede sportieve indruk kan nalaten. Het reglement zal hierover meer duidelijkheid scheppen.
Reply With Quote
Old 24-05-2002, 21:18
Kurttigerracing Kurttigerracing is offline
De Paddock Rookie

Altijd geinteresseerd, is een prachtig initiatief. Op mijn deelname mag je rekenen. Hoe ga je dit kenbaa maken over heel Vlaanderen ?
Wanneer volgt je regelement ?

Reply With Quote
Old 25-05-2002, 14:33
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Als ik heel effe kritisch mag zijn (dat kan ik zo goed :-)); 200 man per provincie is niet weinig he... Dan gaat ge serieus reclame mogen maken, maar dat zal wel lukken zeker :-)
Reply With Quote
Old 25-05-2002, 16:06
Benklak's Avatar
Benklak Benklak is offline
De Paddock Regular

Ik wil ook zeker meedoen, maar ik begrijp de regels nog niet allemaal evengoed en die wil ik wel nog graag goed weten! Voor de rest een prachtig idee.
Reply With Quote
Old 25-05-2002, 16:16
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Stipey
Als ik heel effe kritisch mag zijn (dat kan ik zo goed :-)); 200 man per provincie is niet weinig he... Dan gaat ge serieus reclame mogen maken, maar dat zal wel lukken zeker :-)
tja... das dan 1000 man... dan zal een postje alleen op dit forum nie helpen vrees ik...
Reply With Quote
Old 26-05-2002, 18:41
De Paddock Enthousiast

Reglement volgt in de loop van deze week. We hebben er het in Duitsland over gehad, ga alvast maar op zoek naar 3 mensen die deel wensen te nemen. Meer info echt eind deze week want we hebben nog een paar knopen door te hakken.
Reply With Quote
Old 23-06-2002, 23:05
De Paddock Enthousiast

Reglement

Masters of the Speed

Doelstelling :

Met deze race is het onze bedoeling op zoek te gaan naar de beste piloten om een circuitwagen te besturen tijdens het Touring Cup seizoen 2003. In onze zoektocht naar deze piloot houden we rekening met tal van verschillende factoren w.o. gewicht, snelheid en regelmaat. Tevens zal er van elke piloot een doorlichting komen qua ingesteldheid, teamgeest, enz.

Aan de hand van het in te vullen informatieblad zal de koersdirectie bepalen of u mag deelnemen aan de kwalificatieritten. Daar deelname aan een Touring Cup kampioenschap meer vraagt dan enkel snel zijn moeten we deze schiftingen eerst doorvoeren. Alle verzamelde gegevens blijven eigendom van de organisatie en zullen enkel gebruikt worden voor eigen promotionele doeleinden. Indien u wenst geschrapt te worden, of wijzigingen wenst aan te brengen dan kan dat op eenvoudig verzoek.

Reglement :

Toelatingsvoorwaarden :

ü Minimum 18 jaar zijn in 2003
ü Beschikken over een geldig rijbewijs B in 2003
ü Het inschrijvingsgeld te hebben betaald van 25€ + reservatiekosten ( 3€ )
ü Het afstand van verhaal te hebben ondertekend
ü Over een inkomkaart beschikt ( of pilotenpas ) voor de Belkarting 2003 ( rode pasjes )

Proeven :

Om tot in de Touring Cup wagen te geraken dient u 3 stappen te overwinnen.

1. Prekwalificaties op het kartcircuit.
2. Trainingssessie op het circuit van Zolder met de racewagen
3. Geslaagd zijn in het Theoretisch en Practisch examen op het circuit van Zolder.

1. Prekwalificaties op het Kartcircuit.

Eerste datum van de race zaterdag 2november. Start van de prekwalificaties 10.00 uur. Deze eerste schifting zal uitmaken wie de eerst 12 piloten worden die doorstoten naar de 2de ronde. Alle piloten dienen aanwezig te zijn om 9.00 uur en dienen zich eerst te begeven naar de inschrijvingstafel waar alle documenten gecontroleerd worden. Daarna ontvangt u een racepass dat reeks en kartnummer vermeld.

Het minimum aantal deelnemers om een race te laten doorgaan is 200. Indien de vooropgestelde 200 deelnemers niet gehaald worden zal de wedstrijd verschoven worden naar een latere datum. Alle piloten dienen het volledige bedrag te hebben betaald voor 1 oktober 2002. Inschrijvingen zijn toegestaan tot 1 oktober. Betalen op de dag zelf is onmogelijk. Betalingen zijn enkel geldig indien ze gebeuren op rekeningnummer vermeld op het inschrijvingsdocument en voorzien van de juiste referentie.
Onder geen enkele voorwaarde worden inschrijvingsgelden terugbetaald met uitzondering van annulatie van de wedstrijd.

De prekwalificaties staan open voor iedereen die niet beschikt over een licentie. Licentiehouder( karting ) kunnen niet deelnemen aan de prekwalificaties. Mits betaling van 500 € kan iedere licentiehouder deelnemen aan de proeven op het circuit van Zolder.

De prekwalificaties starten om 10.00 uur en gebeuren in willekeurige volgorde door lottrekking. Onder geen enkele voorwaarde kunnen karts verwisseld worden. Na technische panne zal de uitbater van de indoorkarting er alles aan doen om de piloot zo snel mogelijk van een nieuwe kart te voorzien.

Het is toegestaan deel te nemen aan meerdere sessies. De beste uitslag telt dan voor de prekwalificaties. Ongeacht het aantal sessies waaraan men deelneemt kan men nooit aanspraak maken op 2 finalerondes. Elke deelnemer heeft maar recht op 1 finaleplaats.

Indien men ooit geselecteerd werd voor een testrit op Zolder kan men niet meer deelnemen aan de volgende prekwalificaties die later volgen.

Elke piloot wordt bij aankomst gewogen in racekledij + helm. Elke piloot die deze verplichte weging niet doet kan onmogelijk recht hebben op een latere finaleplaats.

Elke piloot heeft recht op 15 minuten karten met maximum 20 piloten per sessie. De resultaten van de rit worden als volgt beoordeeld.

Gemid.rondetijd x (verschil tussen traagste en snelste ronde) xgewicht

Vb1) piloot van 60 kg – gemid. rondetijd 43 sec.- verschil 3,8sec.
43x3,8x60 = 9804 punten

Vb2) piloot van 90kg – gemid.rondetijd 45 sec.- verschil 2,3sec.
45x2,3x90 = 9315 punten

In dit geval is piloot 2 dus de winnaar. Het is dus een combinatie van snelheid, regelmaat, gewicht en concentratie. Eén heel trage of één zeer snelle ronde kunnen de gemiddelden danig in de war sturen. Het volstaat dus om een kwartier lang zo constant mogelijke rondetijden neer te zetten Zo bieden we iedereen de mogelijkheid om met gelijke wapens aan de start te komen..

De 12 piloten met het minst aantal punten gaan door naar de 2de ronde. Het reglement daaromtrent zal kenbaar gemaakt worden aan de 12 finalisten. Hiervoor dienen de piloten een licentie te halen die in samenspraak met een erkende renstal zal voorbereid worden op het circuit van Zolder. Piloten die niet slagen in het theoretisch of practische examen krijgen geen 2de kans. Het budget nodig voor het behalen van ronde 2 is vastgelegd op 100€.
Tevens zal een bezoek aan een vooropgestelde dokter noodzakelijk zijn tot het behalen van de A2 licentie. Ook hier kan de organisatie niet verantwoordelijk zijn bij het niet behalen van dit document.

Onder geen enkele voorwaarde kunnen piloten zich beroepen op om het even welk recht om tegen de regels van de organisatie in beroep te gaan. De wedstrijdleiding heeft het recht elke deelnemer te weigeren zonder enige opgave van reden.

Inschrijvingsdocument is te verkrijgen op eenvoudig verzoek na mail dries@mediaexpress.be .
Deelname 25€ + 3€ reservatiekosten ( briefwisseling en pilotenpas inbegrepen )
Pasfoto bij inschrijvingsdocument voegen ( verplicht )
Inschrijvingen gebeuren enkel via post en poststempel telt als geldige inschrijvingsdatum.
Uiterste inschrijvingsdatum 1 oktober 2002.

Last edited by Driesco; 24-06-2002 at 01:02.
Reply With Quote
Old 24-06-2002, 00:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

in je berekening van de 2e piloot zit wel een fout ...
je zegt dat het verschil 3,6 is en gebruikt in de berekening 2,3 als waarde
Old 24-06-2002, 01:03
De Paddock Enthousiast

foutje rechtgezet sorry
Reply With Quote
Old 24-06-2002, 02:47
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ik denk dat er iets mis is met uw formule: Gemid.rondetijd x (verschil tussen traagste en snelste ronde) xgewicht
Als dus 2 personen, eentje van 60kg en eentje van 90kg, dezelfde gemiddelde rondetijd rijden en hetzelfde verschil tussen snelste en traagste ronde hebben, dan heeft die van 90 kg meer punten en dus een slechter resultaat, terwijl hij in principe net beter gereden heeft.
Conclusie: het lijkt me logischer om uw formule om te vormen tot:
Gemid.rondetijd x (verschil tussen traagste en snelste ronde) /gewicht

Ik heb dan nog een vraagje. Ik snap niet goed wat de bedoeling is van het op voorhand in te vullen informatieblad. Als ik het goed begrijp, zou je dit blad moeten invullen en 28 euro erbij moeten betalen. Er wordt dan beslist (op basis van welke criteria ???) of je aan de karting mag deelnemen. Indien niet -> 28 euro kwijt ??????????
Dit lijkt me vrij raar!! Waarschijnlijk heb ik het dan ook verkeerd begrepen, maar kan dan iemand uitleggen hoe dit dan wel ineen zit.
Reply With Quote
Old 24-06-2002, 07:43
De Paddock Enthousiast

Je hoeft enkel te betalen indien je van ons een inschrijvingsdoucment ontvangt. Daarmee willen we vermijden dat er piloten inschrijven die een licentie hebben. Vanaf het moment dat je je inschrijvingsdocument opgestuurd hebt ontvang je van ons een deelnameformulier. Daar zal dan een overschrijvingsformulier aan hangen dat je de mogelijkheid geeft om te betalen.

Wat betreft het systeem zit alles goed. Als iemand van 90 kg 0,5 sec constanter rijd dan iemand van 50 kg. dan heeft deze lichtste geen voordeel van zijn gewicht. Daarom heeft iedereen dus gelijke kansen. Als ze inderdaad allemaal even snel zijn dan zal de lichtste dus winnen, maar dan is hij ook regelmatig en snel en dus een terechte winnaar. De factor regelmaat zal het belangrijkste zijn. Het verschil tussen de snelste en de traagste ronde zo klein mogelijk houden. En dat kan een zwaardere persoon even goed dan een lichte. Ik heb hier een blad met rondetijden van Sennaken uit één van de vorige races en als je zijn tijden ziet dan zou hij als superwinaar uit een van deze races komen ondanks zijn gewicht. Ik in tegendeel zou pas 6de zijn geworden daar ik snelle ronden reed, maar ook heel trage met een lager gemid. als gevolg maar met een vermenigvuldigingsfactor die veel hoger ligt dan bij Sennaken.

Last edited by Driesco; 24-06-2002 at 07:48.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules