De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-06-2002, 13:12
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by airco
op de spelletjesgarnaal is net een review verschenen over GP4
http://www.spelletjesgarnaal.be/skin...gp4/index.html

Verwacht niet al teveel van de reviewer, want in mijn ogen bestaat een F1-veld tot nader order nog altijd uit 22 rijders, en niet uit 21.
airco

Hij bedoelt misschien 22 officiële piloten - Villeneuve (Newhouse)...

Of ze beschouwen Yoong niet als piloot...
Old 21-06-2002, 13:36
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

hij meent ook dat je GP4 over alle media in multiplayer kan spelen...

Mja, maar andere reviews van hem vond ik ook al niet zo denderend, dus het verbaast me eigenlijk niets hoor
Reply With Quote
Old 21-06-2002, 18:14
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Donderdag aanstaande werp ik F12002 en GP4 op mijn pijnbank GP4 heeft het voordeel dat ik fervent GP2fanaat was (en misschien ook nog ben), F12002 heeft het voordeel dat ik compleet weg ben (en misschien binnenkort ook 'was') van F12001
Old 26-06-2002, 21:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Toen ik in 1995 in fnac antwerpen mijn eerste échte racesimulator kocht had ik nooit gedacht dat het spel mij zo zou kunnen boeien. Grand Prix 2, Geoff Crammond. Prachtig grafisch voor die tijd, met moeite speelbaar op een 486, maar hé, we zijn die-hards en we hebben het er voorover.
Met schokkend beeld scheurde ik door de bochten in mijn Sauber-Mercedes en liet de AIconcurrentie zwaar afzien. Finish werd wereldkampioen op bijna alle niveaus.
Groot was mijn vreugde toen er een opvolger in de maak was, logischerwijze GP3 genaamd. Een hele hype ontstond rond het spel; Geoff Crammond werd de 'god' der F1games en GP3 was de standaard nog voor het uitkwam. Concurrenten als Ubisoft en EA (F1 2000) beten in het stof.

GP3 gaf iets extra, maar naar mijn mening niet genoeg.
GP4 probeert iets extra te geven, maar naar mijn mening veel te weinig.

Jawel, ook ik heb de Fairlight release - via omwegen - te pakken gekregen. 1 woord: teleurstellend. Menuutjes zijn wel mooi, maar daar blijft het bij. Laat het me zo zeggen: 'ik ben meer gewoon', en dan denk ik vooral aan F1 2001 en misschien ook het F1 2002 dat ik morgen op de pijnbank leg. Grafisch pakken beter, tegen een hogere framerate...weliswaar dankzij modding. Maar toch....
Mijn systeempje (P3 667Mhz, 256MB SDRAM, Kyro II) heeft enorm veel moeite om ietwat grafische details weer te geven, daar waar F1 2001 nog goed z'n gang gaat op full detail.
Wagenbesturing komt -volgens mij- totaal niet overeen met F1 2001, hier rij je nog altijd op rails, je voelt je helemaal niet goed in je wagen.

Ik ga nog proberen het 'maximum' eruit te halen, maar zoals de zaken nu staan, verdwijnt deze titel van m'n C-schijf totdat ik misschien een beter peeceetje heb, die GP4 op hoger detail kan laten draaien. Spijtig
Old 11-07-2002, 11:51
Vettige Swa's Avatar
Vettige Swa Vettige Swa is offline
De Paddock Rookie

Ik heb GP4 ook gekocht en ik vind het toch wel een goed spel. Veel beter dan GP3. Is er trouwens al ergens een 2002 season carset te vinden?

"The Physic Law Breaker"
Reply With Quote
Old 11-07-2002, 12:17
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

www.gpx.it , onder GP4
Old 11-07-2002, 12:21
Vettige Swa's Avatar
Vettige Swa Vettige Swa is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Finish
www.gpx.it , onder GP4
thenkjoe

"The Physic Law Breaker"
Reply With Quote
Old 13-07-2002, 16:40
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Voila, ik heb ook gp4 in huis gehaald. Ik heb het nog niet geinstalleerd, maar ik zal er mij de komende uren eens mee bezighouden. Review volgt.
Old 16-07-2002, 23:35
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Ofwel ben je een ontzettend lange review aant schrijven ofwel ben je verslaafd...
Old 17-07-2002, 00:22
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

De eerste 100% full-time GP4addict is opgestaan !
Old 17-07-2002, 09:48
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

ik ben ook addict - heb F12002 ergens in de hoek gekegeld !!!
Reply With Quote
Old 17-07-2002, 12:03
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by JPMontoya
ik ben ook addict - heb F12002 ergens in de hoek gekegeld !!!
kegelt dat dan eens in mijn richting
Reply With Quote
Old 17-07-2002, 20:49
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

gp4: mijn verdict

Ik heb mij de laatste paar dagen eens serieus beziggehouden met GP4 en ik kan in alle objectiviteit eigenlijk maar één ding besluiten : ik vind het jammer dat ik hier mijn geld aan heb uitgegeven. Voor alle die hard gp4 fans meteen beginnen te steigeren, volgende puntjes van kritiek.
1) De graphics : what the hell is this ? Afgaande op de schitterende screenshots die ik al her en der gezien had, verwachtte ik een spel dat zich qua graphics op zijn minst kon meten met F12002. Maar dit is gewoon verschrikkelijk. Ik vraag mij werkelijk af wat die 'all new 3d graphics engine' nu eigenlijk doet want zelfs bij een resolutie van 1024 op 768 ziet het er niet uit. Ik dacht eerst echt dat ik ergens op 800x600 aan het spelen was. Niet dus.
Of je nu in een Minardi of in een BMW rijdt : afgezien van de kleur zien de cockpits er allemaal precies hetzelfde uit. Toch vreemd dat ze daar na al die jaren nog steeds niet aan veranderd hebben, zeker omdat de cockpitview toch de meest gebruikte view tijdens het racen is.
Die 'kolkende massa' in de tribunes : een paar wapperende vlaggen, maar voor de rest vooral mooi voor fans van retro-f1 games. Aan mijn configuratie zal het niet liggen : P4 1800, geforce 3, 512 mb. Om het game te spelen in een resolutie zoals op de screenshots die al gereleased werden moet je denk ik over een Cray supercomputer beschikken of zoiets.
2) Gameplay : been there, done that. Nooit, maar dan ook nooit heb je het gevoel dat je met 300 km per uur op een circuit aan het racen bent. En dat heb je dus wél in f12002. Alles gaat gewoon zo pokketraag vooruit en dan nog trekt het gewoon op niks. Daaruit kan je maar één ding besluiten : f12002 is gewoon veel beter geoptimaliseerd voor de pc en haalt het onderste uit de kan van je systeem.
3)menu's : ga ik niet al te veel kritiek over geven, want na wat zoeken vind je wel je weg.
4)geluid : nogmaals : niet goed, niet slecht. De één zal liever het rauwe geluid met zijn backfire's uit f12002 horen, de ander zal liever dit horen.
Maar wacht , er is meer ...

Last edited by Ferrari Forever; 17-07-2002 at 20:58.
Reply With Quote
Old 17-07-2002, 20:57
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

Wat moet je hieruit dan eigenlijk besluiten ?
Ik vraag mij af of al die reviewers met hun lovende kritieken een ander spel gespeeld hebben dan ik, want dit is één grote teleurstelling. En ik zeg dit in alle objectiviteit want ik heb het spel echt een kans gegeven. Ik heb het dagen gespeeld, maar nu heb ik het toch wel gehad. Gp4 teert gewoon verder op zijn naam, maar voor de rest brengt het niets, maar dan ook totaal niets vernieuwend, verrassend of spectaculairs mee.
Als je twijfelt tussen f1 2002 en gp 4 : f1 2002 wint het op alle fronten. Betere gameplay, veel realistischer, betere graphics en vooral veel meer fun. f1 2002 zal ik over een half jaar nog spelen. Gp4 beland ergens vanonder in mijn schuif en het zal nog lang duren vooraleer ik hem er nog eens uithaal (voor de perverts onder jullie : de game dus).
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules