De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-09-2002, 23:18
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

De Omloop Van Vlaanderen 2002

het word dit jaar nogal een mager beestje slechts 2 WRC's aan de start
theunisen toyota corolla wrc en Oates subaru impreza wrc
de super 1600 weer zoals gewoonlijk het trio cols loix (david) en collard
Groep N zal hopelijk een mooie strijd worden tussen de Mitsubishi Lancer's Evo 7 van Xavier Bouche (deelname nog niet bevestigd) en Bob Colsoul
en de streekrijders zijn bruineel toyota celica en nieuw devos met een mitsubishi lancer evo 6.5 gr A anders yanik bodson met een audi kan nogal spectaculair doorkomen
en geen boxoen aan de start de reden is nog onbekend
Reply With Quote
Old 04-09-2002, 18:39
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

meer info op www.omloopvanvlaanderen.be

en inschrijvingen via http://users.skynet.be/bk343070/omlo...nderen2002.htm

(dank u jos om het toch niet helemaal onopgemerkt te laten voorbijgaan op dit forum )

*edit eerste adres *

Last edited by Bart; 04-09-2002 at 19:51.
Reply With Quote
Old 04-09-2002, 19:33
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
dat eerste adres klopt niet

Reply With Quote
Old 07-09-2002, 23:59
Pascal Pascal is offline
A4993

Na de eerste dag:

1.Theunissen (Toyota)
2.Collard (Citroën) op 3'56"
3.Colsoul (Mitsubishi) 4'22"
4.Loix (Renualt) 4'41"
5.Snaet (Mistubishi) 4'47"

Rocco Theunissen domineerde van bij het begin. Hij reed 16 snelste tijden. Een ook sterk rijdende Bob Colsoul leidt in groep N. Als Theunissen zondag standhoudt en wint, kaapt hij meteen ook de eindzege weg in het BK afdeling 1.

Nog dit: de jonge Waal Larry Cols moest zijn rijbewijs inleveren nadat hij tijdens een verplaatsingsrit geflitst werd. Co Elst nam het stuur over.

Bron : VRT tt.

Buiten Cols werden er nog van 5 andere piloten en 6 burgers de rijbewijzen ingetrokken. Ook in het VRT-nieuws (VTM niet gezien) was dit een hoofdpunt. Maar van rally-auto's in actie. Neen uiteraard geen beelden, of wat had je gedacht.

C U
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 00:55
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Deze morgen ss4 de Ruiter eerste spéciale voor mij. Aan een haarspeldbochtje gaan staan waar ook een cameraploeg van champion's stond. Die mannen kregen telefoon => rijbewijs Larry Cols afgenomen.

i.p.v 3e of 4e komt uiteindelijk de fiat toch nog door als 14e of zo... mét 4 richtingaanwijzers aan, bemanning nog de helm op... MAAR Cols als copiloot...

=> enkel om de spéciale uit te rijden én tot in het servicepark te geraken?? Neenee, Fiat besluit om zijn "juniorteam" van mecaniekers een zo lang mogelijk weekend te gunnen! (blijkbaar heef JF Elst een "internationale" vergunning waarmee hij ook het stuur mag nemen.)

Leuke beslissing van Fiat! Sportief zal het resultaat héél wat minder zijn, maar publicitair kan het tellen!

Daarna 3x in het servicepark geweest (nét iets meer dan gewoonlijk door de regen) en telkens Elst & Cols aankwamen, hilariteit alom natuurlijk:

=> 3e keer werd Elst al lachend gefeliciteerd door de mecaniekers omdat hij van de eerste keer juist op de metalen bloken reed.

=> ineens stonden een paar "handtekeningenjagers" in de rij voor... JF Elst

==> kortom die mannen beleven het weekend van hun leven (én Larry Cols kon er ook nog mee lachen)

In welke omstandigheden én waar dat rijbewijs is afgenomen weet ik niet; dus daar kan ik niet over oordelen. (Wat ik wel weet is dat als je volgens de letter van het verkeersreglement de handelingen van elke wagen gaat analyseren; er waarschijnlijk géén enkele nog in wedstrijd zou zijn. )

Colsoul morgen aan de finish => kamioen groep N. (en voor Danny Colenbunders de zoveelste titel!)
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 01:20
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

cols reed 83km/h waar je 50km/h mocht
1 ding weet ik zeker dat de timing te strak is je kan nie anders dan de verkeersreglementen niet naleven omdat er veel te veel volk op baan is vandaag
copetitie vervalsing heet ik dat
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 10:21
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Ik heb Bouche tegen de verlichtingspaal zien schuiven met zijn zijkant. De straatlampen vlogen in het rond. .
Daarna Bodson op de zelfde plaats zijn rempunt gemist en over een aantal verkeersborden gegaan met zeer veel gekletter en net naast de paal van bouche gegaan. gevolg kp stil voor enkele werkzaamheden. (takelen en opruimen).
Daarna de mitsu van Bouche gezien in wagenpark en auto afgekeurt. Het kruis in de deur was gewoon doorgebroken door deze inpakt.
De deur was dicht aan co-piloot zijde maar stond beneden nog zekers 10CM open, waarschijnlijk een mooie kas om weg te gooien.
Blijkbaar ook nog een fout bij de timing, er zou een fout gebeurt zijn waardoor Bob Colsoul een scratch heeft gereden. Reactie van Colebunders wat op papier staat is juist. :
Voor de politie heb ik nog deze

Last edited by Megane; 08-09-2002 at 10:24.
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 11:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat ze de piloten dan maar wat meer tijd geven om hun verbindingsritten te rijden eh...
De gemiddelde snelheid waaraan je zou moeten rijden om op tijd je volgende proef te halen, is best te doen als er geen toeschouwers op de weg rondrijden, maar in ons kleine Belgenlandje is dat blijkbaar niet te doen. Ik ben op verbindingritten meer dan één keer voorbijgevlogen door rally-deelnemers die blijkbaar in tijdsnood zaten. Ik verwijt de piloten echter niets, maar wel de organisatie die de verbindingsritten tot een gevaarlijk spelletje maken omwille van de te scherpe tijdslimieten. Vraag is natuurlijk (want in zoverre ken ik het reglement ook niet) of een rally-organisatie die tijdslimieten zomaar kan vergroten, of dat ze zelf aan handen en voeten gebonden zijn door FIA- of weet ik welke reglementen...
En de politie? Tja, die doen gewoon hun werk eh. Niemand staat boven de wet. Alhoewel ik het ook wel een onnozele situatie vind natuurlijk. Maar wie ben ik?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 11:27
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

sennake ik sta daar achter uw critiek 200% achter
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 11:46
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

als het aan de Fia zou liggen, dan kunnen ze misschien de politie inschakelen om de wagens op tijd aan de start te krijgen, ipv dat ze te staan flitsen!
Old 08-09-2002, 11:49
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

dat is misschien wat ver gezocht het is simpel hoor
laat ze de timing pebalen zoals nu
maar reken er bij iedere chekpoint 20 minuten bij en dat zal al veeeeel beter verlopen
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 12:08
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik denk ook dat de reputatie van rally erbij gediend is als de deelnemers genoeg tijd krijgen om tot de start van de volgende ss te geraken.

'k Mag er niet aan denken als er op die manier weer een zwaar / dodelijk ongeval gebeurt. Het zal uw kind / vader enz. maar wezen. Dan gaat er alweer een storm van protest op tegen rally en autosport in het algemeen.
Old 08-09-2002, 12:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

bij de Boucles de Spa werden de deelnemers onder begeleiding van de lokale politie over de verkeerde kant weg naar de proeven gebracht (uiteraard op hoge snelheid).............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 13:48
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
En de politie? Tja, die doen gewoon hun werk eh. Niemand staat boven de wet. Alhoewel ik het ook wel een onnozele situatie vind natuurlijk. Maar wie ben ik?
En de pers hebben ook weer hun werk gedaan blijkbaar, in het vrt nieuw van gisteren was het een hoofdpunt
Reply With Quote
Old 08-09-2002, 13:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by flugel

En de pers hebben ook weer hun werk gedaan blijkbaar, in het vrt nieuw van gisteren was het een hoofdpunt
Zelfs het EERSTE punt van het ganse VRT-nieuws! Goe bezig mannen!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules