![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
TVRL 2 : de GP van Oost-Duitsland
Eerst de voorbeschouwing :
GP VAN OOST-DUITSLAND IN HALLE-SAALE Na het West-Duitse avontuur diep in de Eifel, wordt het circuit van Halle-Saale aangedaan. Het is een compleet ander paar mouwen dan de Nürburgring. Een anachronisme eigenlijk, zo kun je het circuit van Halle-Saale wel noemen. Net zoals Monaco hoort het nauwelijks thuis op een “moderne” racekalender : smal, weinig echte uitloopzones en warempel kasseistroken. Het heeft wel niet de glamour van Monaco en dat is eraan te zien. De keuze voor dit circuit is dan ook extrasportief te vinden. Een plaatselijke miljardair besloot dat het wel eens tijd was om iets aan het imago van de streek te doen en investeerde grote sommen in het enigszins aanvaardbaar maken naar hedendaagse normen van een circuit waar vroeger hoogstwaarschijnlijk Trabantjes het mooie weer maakten. Hij slaagde er onbegrijpelijkerwijs in om de Ecclestone van de TVRL ervan te overtuigen dat Halle-Saale een echte aanwinst zou zijn. De parallellen met het circuit van Aida, dat ook een paar malen op de kalender van de F1 stond, om daarna roemloos in de geschiedenisboeken te verdwijnen, zijn snel gemaakt. Niettemin hopen we dat de race nog de moeite waard wordt en daarvoor is het hopen dat iemand van de mindere goden voor Stefan Sigwarth de eerste bocht in duikt en een tijdje het hoofd koel houdt. Inhalen is hier immers lang niet makkelijk, ook niet voor een “ace” als Sigwarth. Deze heeft het kampioenschap nu zo goed als zeker op zak nu Jenne Breugelmans gedwongen forfait heeft moeten geven voor de rest van het seizoen. De man in opmars de laatste GP’s is Big John en hij zorgt voor nog wat overblijvende spankracht : kan hij de 2de plaats van Mario Sablon afsnoepen ? De snelheid is er en de regelmaat sinds enkele races ook. Dat belooft, temeer daar Sablon niet zinnens is zich als een lam naar de slachtbank te laten leiden. Zoals we vroeger reeds aanstipten kan Big John er samen met z’n teamgenoot zelfs nog voor zorgen dat de strijd om de constructeurstitel toch wat spannender verloopt. Immers, sinds Sigwarth noodgedwongen alleen de kleuren van het B-fast Motorsports-team verdedigt, is er toch een lichte trendbreuk merkbaar. Benieuwd hoe deze GP zal aflopen, al vrezen we dat er heel wat gevloek zal te horen zijn bij de mecaniciens en de piloten, want wij voorspellen heel wat brokken.
__________________
![]() |
#2
|
||||
|
||||
Dan de uitslag
Track: Halle Wed Nov 27 21:28:08 2002
PRACTICE TIMES Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps 1 16 Stefan Sigwarth Honda HOL 1m44.976s 3 2 10 Big John Ferrari HOL 1m47.828s 02.852s 16 3 8 Mario Sablon Brabham BRA 1m50.891s 05.915s 14 4 12 Werner Pessendorffe Ferrari BEL 1m56.680s 11.704s 9 5 4 Dutch.GPL Brabham HOL No time No time 0 All times are official Generated with GPL Replay Analyser Track: Halle Wed Nov 27 21:28:08 2002 RACE RESULTS (After 20 laps) Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff 1 16 Stefan Sigwarth Honda HOL 20 36m02.890s 2 8 Mario Sablon Brabham BRA 20 37m57.607s 1m54.717s 3 12 Werner Pessendorffe Ferrari BEL 17 34m20.544s 3 lap(s) 4 10 Big John Ferrari HOL 8 14m45.434s 12 lap(s) 5 4 Dutch.GPL Brabham HOL 0 DidNotStart 20 lap(s) Race results are unofficial (Replay might have been saved before end of race) RACE FASTEST LAPS Pos Driver Time Lap 1 Stefan Sigwarth 1m45.360s 2 2 Big John 1m48.189s 8 3 Mario Sablon 1m49.064s 3 4 Werner Pessendorffe 1m54.518s 3 5 Dutch.GPL No time LEADERS Driver Laps Stefan Sigwarth 1-20 Number of lead changes: 0 Number of leaders: 1 LAPS LED Driver Laps led Stefan Sigwarth 20 HIGHEST CLIMBER Driver Start Finish Change Mario Sablon 3 2 1 Werner Pessendorffe 4 3 1 Stefan Sigwarth 1 1 0 Dutch.GPL 5 5 0 Big John 2 4 -2 ON TRACK LAPS Driver Laps/Total Percent Mario Sablon (8/20) 40.00 Werner Pessendorffe (5/17) 29.41 Stefan Sigwarth (3/20) 15.00 Big John (3/8) 37.50 RACE LAPTIME CONSISTENCY (first lap excluded) Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps Big John 0.742 0.782 1m49.258s 8 Stefan Sigwarth 2.565 3.444 1m47.994s 20 Mario Sablon 3.573 4.028 1m53.588s 20 Werner Pessendorffe 4.789 6.373 2m00.968s 17 All times are unofficial (Replay might have been saved before end of race) Generated with GPL Replay Analyser Track: Halle Wed Nov 27 21:28:08 2002 Driver: Dutch.GPL - Brabham No practice laps No race laps Driver: Mario Sablon - Brabham Practice laps Lap 1: 1m54.781s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m52.633s [Off the track] Lap 3: 2m13.638s [Off the track] Lap 4: 3m38.230s [Off the track, Invalid lap] Lap 5: 2m00.187s [Off the track] Lap 6: 1m51.350s [Off the track] Lap 7: 2m34.958s [Off the track, Invalid lap] Lap 8: 1m50.904s [Off the track] Lap 9: 1m51.573s Lap 10: 2m00.100s [Off the track] Lap 11: 3m21.736s [Off the track, Invalid lap] Lap 12: 1m51.190s Lap 13: 4m07.117s [Off the track, Invalid lap] Lap 14: 1m50.891s [Off the track] Race laps Lap 0: 47.373s Lap 1: 1m58.767s Lap 2: 1m50.705s [Off the track] Lap 3: 1m49.064s [Off the track] Lap 4: 1m50.062s Lap 5: 1m49.928s [Off the track] Lap 6: 1m59.158s Lap 7: 1m55.874s [Off the track] Lap 8: 2m01.081s [Off the track] Lap 9: 1m52.548s [Off the track] Lap 10: 1m51.674s [Off the track] Lap 11: 1m50.183s Lap 12: 1m53.095s Lap 13: 1m49.955s Lap 14: 1m58.503s [Off the track] Lap 15: 1m50.029s Lap 16: 1m55.211s [Off the track] Lap 17: 1m49.644s Lap 18: 2m00.586s [Off the track] Lap 19: 1m52.223s [Off the track] Lap 20: 1m58.653s [Off the track] Driver: Werner Pessendorffe - Ferrari Practice laps Lap 1: 1m59.383s [Off the track] Lap 2: 1m56.680s [Off the track] Lap 3: 5m35.226s [Off the track, Invalid lap] Lap 4: 2m16.505s [Off the track] Lap 5: 2m52.243s [Off the track, Invalid lap] Lap 6: 2m00.825s Lap 7: 4m18.385s [Off the track, Invalid lap] Lap 8: 1m57.263s Lap 9: 2m03.764s [Off the track] Race laps Lap 0: 47.585s Lap 1: 2m04.179s Lap 2: 1m54.959s [Off the track] Lap 3: 1m54.518s Lap 4: 1m57.118s Lap 5: 2m17.903s [Off the track] Lap 6: 2m03.810s [Off the track] Lap 7: 2m00.168s [Off the track] Lap 8: 2m02.194s [Off the track] Lap 9: 1m55.459s Lap 10: 1m56.329s [Off the track] Lap 11: 1m58.220s [Off the track] Lap 12: 1m55.488s Lap 13: 2m03.292s [Off the track] Lap 14: 1m59.536s [Off the track] Lap 15: 1m59.573s [Off the track] Lap 16: 2m13.419s [Off the track] Lap 17: 2m03.503s [Off the track]
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Driver: Big John - Ferrari
Practice laps Lap 1: 2m02.983s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m54.125s [Off the track] Lap 3: 1m53.178s [Off the track] Lap 4: 1m48.296s Lap 5: 1m48.038s Lap 6: 1m48.110s [Off the track] Lap 7: 1m50.772s [Off the track] Lap 8: 2m28.298s [Invalid lap] Lap 9: 1m47.956s [Off the track] Lap 10: 1m59.231s [Off the track] Lap 11: 1m57.421s [Off the track] Lap 12: 1m48.558s [Off the track] Lap 13: 1m54.616s [Off the track] Lap 14: 1m52.093s [Off the track] Lap 15: 2m36.849s [Off the track, Invalid lap] Lap 16: 1m47.828s Race laps Lap 0: 46.812s Lap 1: 2m00.522s [Off the track] Lap 2: 1m50.189s [Off the track] Lap 3: 1m48.745s [Off the track] Lap 4: 1m50.259s [Off the track] Lap 5: 1m48.911s [Off the track] Lap 6: 1m48.591s Lap 7: 1m49.925s Lap 8: 1m48.189s Driver: Stefan Sigwarth - Honda Practice laps Lap 1: 1m57.378s [Off the track, Unknown incident] Lap 2: 1m50.005s [Off the track] Lap 3: 1m44.976s [Off the track] Race laps Lap 0: 46.709s Lap 1: 1m50.988s Lap 2: 1m45.360s Lap 3: 1m45.711s [Off the track] Lap 4: 1m47.327s [Off the track] Lap 5: 1m46.610s Lap 6: 1m45.803s [Off the track] Lap 7: 1m46.213s [Off the track] Lap 8: 1m48.043s [Off the track] Lap 9: 1m48.800s [Off the track] Lap 10: 1m52.401s [Off the track] Lap 11: 1m46.038s [Off the track] Lap 12: 1m57.777s [Off the track] Lap 13: 1m45.772s [Off the track] Lap 14: 1m47.796s [Off the track] Lap 15: 1m45.651s [Off the track] Lap 16: 1m55.300s [Off the track] Lap 17: 1m50.025s [Off the track] Lap 18: 1m45.503s [Off the track] Lap 19: 1m45.519s [Off the track] Lap 20: 1m46.253s [Off the track] Generated with GPL Replay Analyser Track: Halle Wed Nov 27 21:28:08 2002 LAP BY LAP RACE REPORT Start of the race: Dutch.GPL fails to make the start. Polesitter Stefan Sigwarth in a Honda leads the field as the flag drops. Lap 1: Mario Sablon overtakes Big John. Mario Sablon is in position 2 at the end of the lap. Lap 2: What would become the fastest lap of the race is set by Stefan Sigwarth. The time is an impressive 1m45.360s. Lap 5: Big John overtakes Mario Sablon. Big John is in position 2 at the end of the lap. Lap 9: Werner Pessendorffe overtakes Big John. Werner Pessendorffe is in position 3 at the end of the lap. Mario Sablon overtakes Big John. Mario Sablon is in position 2 at the end of the lap. Big John retires the Ferrari. Lap 18: Werner Pessendorffe retires the Ferrari. End of the race: Stefan Sigwarth wins the race Finishing order and last lap info is unofficial (Replay might have been saved before end of race) Generated with GPL Replay Analyser
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
tot over men oren in het werk. geen tijd gehad.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#5
|
|||
|
|||
in rondje 2 mn snelste ronde lol
![]() nah mijn avond was meer een verhaal van zou ik het tot de start halen. Was eerst bij de 99ste verjaardag van mij opa en toen als een gek teruggefietst moest nog wat drivers installeren omdat ik een format had gedaan en met nog iets van 12 minuten voor het einde deed hett geluid het goed en zelfs kabel was ok...... met isdn ging het iig voor geen ***********. Race zelf was eerlijk gezegd niet zoveel aan hoewel ik het verassend vond dat ik slechts 3 a 4 secs per rondje won, mario en bj maakten vrijwel geen fouten, totdat ik ergens in de 2e helft van de race 2 keer kort na mekaar een shift -r moest doen omdat ik wat al te overijverig was en toen begon de rest ook fouten dte maken. Had nog wel een scary moment met Werner die na de chicane spinde op het rechte stuk waar ik met volle snelheid aankwam en via de strobalen kon ik hem net ontwijken ![]() mario, heb je die persoon al gemaild voor die andere gpl competitie? of hier ff een topic openen? |
#6
|
||||
|
||||
Neen, heb Timpreza nog niet gemaild. In het weekend misschien.
Proficiat Siggy (heb trouwens nog geen mail ontvangen van de DSZ, dus forwarden kon niet). Mijn race was in het begin leuk, omdat ik enkele ronden BJ kon voorblijven die halfweg de eerste ronde een foutje maakte, zodat ik er langs kon. En inhalen is hier toch een heikele onderneming, dus ik kon hem een tijdje achter mij houden. Tot ik bij het uitkomen van een bocht wat te enthousiast op het gas ging, de wagen wat uitbrak, ik gas moest lossen en door het snelheidsoverschot kon BJ er vrij makkelijk langs. Voor de rest weer de hele tijd alleen gereden ![]()
__________________
![]() Last edited by Mario; 28-11-2002 at 10:09. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Grrr, Big John, ik denk dat ik voorlopig de handdoek in de ring werp wat Kyalami betreft
![]() Heel misschien nog een ultieme poging later op de dag, maar ik ben pessimistisch gestemd.
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
VERSLAG VAN DE GP VAN OOST-DUITSLAND IN HALLE-SAALE
Met deze GP werd de eerste helft van het seizoen afgesloten. De duidelijkste trends zijn dat het kampioenschap zo goed als zeker beslist is, dat Big John zich steeds meer doorzet als de runner up. Voorts deemstert Mario Sablon wat weg. Ook het grote doorzettingsvermogen en het blijvende enthousiasme van Werner Pessendorffer en Stijn Claessens vallen op in positieve zin. Minder goed nieuws is dat er een duidelijke neerwaartse trend merkbaar in het aantal deelnemers dat opdaagt. Het ziet er niet best uit voor de TVRL als dit zo doorgaat. Deze keer was het verzamelen geblazen op het voor iedereen nagenoeg onbekende circuit van Halle-Saale. De trainingen verliepen voor een keer niet volgens het geijkte patroon en liepen zelfs bijna dramatisch af voor Stefan Sigwarth die zich nog moest reppen om niet helemaal achteraan te starten. Om de een of andere reden slaagden zijn monteurs er niet in om de Honda-motor echt aan de praat te krijgen. Tot laat in de trainingssessie weigerde hij dienst en kon men er enkel een vreemd gepruttel aan ontlokken. Uiteindelijk kon hij dan toch nog de pits verlaten, maar enkel nadat er snel een nieuwe motor in werd gemonteerd. Sigwarth reed prompt de pole… Daarvoor had eerst Mario Sablon en later Big John de 1ste plaats bezet, maar uiteindelijk viel alles dus weer in de “juiste” plooi. Indien deze twee al ambities koesterden om voor een keer de pole positie te kunnen bezetten, dan konden ze die opnieuw opbergen. Vreemd was dat Mario Sablon z’n beste tijd reed met de enige gechronometreerde ronde die hij nog kon afwerken op volle tanks. Dat was dan wel nog steeds 3 seconden verwijderd van Big Johns tijd. Werner Pessendorffer sloot het rijtje af met een verdienstelijke 1.56.680. De start verliep vlekkeloos. In de loop van de eerste ronde echter kon Sablon profiteren van een tweetal foutjes van Big John om zo binnendoor de 2de plek te veroveren. Een geluk voor de toeschouwers, want het rondenlange duel dat zich daarna ontspon vormde het enige lichtpunt in een voor het overige saaie GP. Wat Sablon had voorspeld, kwam ook uit : het is heel moeilijk inhalen op het circuit van Halle-Saale en de intrinsiek snellere Big John vond een hele tijd maar geen gaatje. Onverstoord bleef de Brabham-rijder voor hem uitrijden en liet zich niet van de wijs brengen. Het is dus ergens jammer dat Stefan Sigwarth weer vanop pole vertrok en in de verte verdween. Wie weet welke spectaculaire gevechten er zich anders hadden ontsponnen indien hij achteraan het startveld had gestaan. Dit duel ging voort tot in de 5de ronde toen Sablon net iets te enthousiast op het gas ging. Z’n Brabham brak wat uit en zo verloor hij het momentum, waardoor Big John langszij kon komen en er net voor de razendsnelle chicane bij s/f langs kon. Hij kon z’n Ferrari nog net op tijd voldoende afremmen om zich door de bewuste chicane te persen en de klus was geklaard. Zeker toen Sablon bij het aanremmen van de volgende bocht een achterwiel op de witte streep zette en spinde. Big John was definitief gevlogen. De rest van de GP verliep vrij saai : af en toe maakte iemand een fout, maar nergens was er nog sprake van strijd. Werner Pessendorffer maalde onverdroten z’n ronden af, totdat hij een gigantische vastloper had. Z’n Ferrari-motor blokkeerde en desintegreerde compleet, wat finaal het einde betekende van zijn wedstrijd en ook z’n bolide. Toeschouwers zagen hem nog langs de kant van de weg wanhopig handtekeningenjagers ontvluchten. Zijn verwensingen aan het adres van Ferrari waren naar verluidt niet van de poes. Sigwarth werd nooit verontrust in wat alweer een s/f-overwinning was, bekroond met de snelste ronde. De volgende GP wordt op het razendsnelle circuit van Spa-Francorchamps gereden en de organisatoren zullen pogen het veld wat uit te breiden met wild card-rijders. Mario Sablon is het intussen beu om steeds maar achter Big John te eindigen en waarschuwt deze laatste alvast dat hij –in tegenstelling tot de voorbije GP’s– wat meer zal trainen. Het feit dat Big John nog talloze andere verplichtingen heeft en dus een overvolle kalender kan mogelijk ook een rol spelen.
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ik was opgelucht dat je er zonder brokken langs kon. Verder een race zonder verhaal. 3 goede ronden en dan niks meer. Ik spinde zelfs ergens en stond tussen drie muren waar ik niet meer uitgeraakte, ik wist zelfs niet meer waar de baan was. ![]() Op naar Spa. EN DOE ALLEMAAL MEE HE. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|