De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Meetings
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 14-03-2003, 16:47
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
We hebben nog niets besproken maar ik denk dat we weinig naar het F1 circuit maar vooral op de oude ring zullen gaan kijken.
We gaan zeker niet "jagen" op weg naar ginder, gewoon vlot bollen.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #32  
Old 14-03-2003, 16:58
moore's Avatar
moore moore is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Hasselt
Posts: 461
oke we zullen er zijn om 06.30 op de parking we zijn me een 4 personen
Reply With Quote
  #33  
Old 14-03-2003, 17:08
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Da's goed,
dan gaan we in Nederland nog even van de snelweg af om Marshal en Bart op te pikken in bollen dan met 3 auto's naar Duitsland.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #34  
Old 14-03-2003, 17:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Slecht nieuws, kom net terug van de doktor.........vandaag op het werk opeens pijnscheuten in de buikstreek. Voelde niet goed.........

Diagnose: Niersteen die in beweging is op weg naar onder, wist niet eens dat ik dat had. Dat durf ik dus niet aan om morgen naar de Ring te gaan. Mijn tripje naar de Zuiderzee rally volgende week ben ik ook bang voor. Wie weet hoe dat ding er uit komt.........dan ben ik toch het liefste in de buurt van het ziekenhuis.

Godnondju........had dat ding nou niet in de winter kunnen komen.

Jongens, het spijt me verschrikkelijk.......volgende keer dus beter.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #35  
Old 14-03-2003, 18:51
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Quote:
Originally posted by Marshal

Jongens, het spijt me verschrikkelijk.......volgende keer dus beter.
idd. Heel spijtig

Quote:

Pascal, we hebben om half zeven afgesproken aan de carpool parking in Houthalen. gaat dat voor u? Er is nog plaats voor u. In mijne Kangoo kan ik ne man of 10 laden, als ik ze goed genoeg stapel tenminste...
Neen we zijn nu met 4 en Andy E. rijdt met zijne Laguna, dus plaats genoeg.
Dan lijkt het me interessanter om ook om 6u30 naar de carpoolparking in Houthalen te komen. Dus zonder tegenbericht tot morgen half zeven!
Reply With Quote
  #36  
Old 14-03-2003, 18:55
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Ikke zal dus niet meekunnen toch , heb gevraagd aan pa maar moet hier meehelpen enzo dus , andere keer...
Reply With Quote
  #37  
Old 14-03-2003, 19:43
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
OK Bart, tot morgen half 7 in Houthalen.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #38  
Old 15-03-2003, 06:28
moore's Avatar
moore moore is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Hasselt
Posts: 461
ik ben wakker en al zo goed als gereed om te vertrekken
Reply With Quote
  #39  
Old 15-03-2003, 23:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
En hebben jullie de DTM wagens aan het werk gezien?

Quote:
De Opel-testrace met de DTM-Astra V8 Coupé op de Nürburgring-Nordschleife duurde niet meer dan een halve ronde. Peter Dumbreck zette de DTM-bolide halverwege het circuit tussen Ex-Mühle en Breitscheid aan de kant met een technisch defect. “Er kwam rook in de cockpit, dus het leek me beter de auto stil te zetten”, verklaarde de Schot. bron Autosport.nl
De Audi is niet eens gestart:
Quote:
nog voor de start van de race pakte het team van Abt de auto al in de vrachtwagen en reed het rennerskwartier uit. “We hebben nog een andere test elders op het programma staan”, luidde de summiere verklaring van marketingmanager Harry Unflath tegenover AUTOSPORT.NL
Wie deze week in de buurt van Spa is, wellicht rijdt er wat lekkers rond:
Quote:
BMW heeft in ieder geval al toegezegd bij de 24 uur te starten en testte deze week met de M3 GTR op de Nordschleife. Gisteren crashte Jörg Müller met de auto en beschadigde deze zwaar, maar komende week wil men niettemin het testprogramma voortzetten, ditmaal in Francorchamps. autosport.nl


foto's : http://www.langstreckenpokal.de/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 15-03-2003 at 23:09.
Reply With Quote
  #40  
Old 16-03-2003, 08:38
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
en wie heeft er gewonnen?
Reply With Quote
  #41  
Old 16-03-2003, 10:16
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
De Opel-testrace met de DTM-Astra V8 Coupé op de Nürburgring-Nordschleife duurde niet meer dan een halve ronde. Peter Dumbreck zette de DTM-bolide halverwege het circuit tussen Ex-Mühle en Breitscheid aan de kant met een technisch defect. “Er kwam rook in de cockpit, dus het leek me beter de auto stil te zetten”, verklaarde de Schot. bron Autosport.nl
De Opel zou niet alleen gerookt hebben maar ook uitgebrand zijn. De zoon van "Moore" heeft een stukje gewandeld en heeft de wagen uitgebrand zien staan. Hoe erg de schade was is me niet duidelijk.

C U
Reply With Quote
  #42  
Old 16-03-2003, 12:40
moore's Avatar
moore moore is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Hasselt
Posts: 461
ff verbeteren het was mijn broer maarja het zit in de familie

Last edited by moore; 16-03-2003 at 12:42.
Reply With Quote
  #43  
Old 16-03-2003, 23:47
PJ46 PJ46 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2001
Location: Oxford, UK
Posts: 86
Quote:
Originally posted by joost
en wie heeft er gewonnen?
Race werd gewonnen door Jonathan Price en Frank Stippler.

Jonathan Price reed vorig seizoen ook de 24u van Zolder, samen met Willie Moore en Dave Cox.
Reply With Quote
  #44  
Old 16-03-2003, 23:54
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Om 06.30 uur stonden we met zijn negenen op de afgesproken carpool-parking. Op een aanvaardbaar tempo naar de Nürburgring om daar vast te stellen dat de training ongeveer een uur vertraging hadden. Niet getreurd, nadat we een programma hadden afgehaald begaven we ons naar onze eerste halte.

Een mooie dubbele rechtse bocht die voor sommigen wel eens gevaarlijk durft te zijn. De naam van de bocht is me ontgaan. Ik hoop dat A.J. hier nog eens verduidelijking kan brengen zodat ik na verloop van tijd toch de namen van enkele bochten zou kunnen onthouden. Na ongeveer 45 minuten in de training begaven wij ons naar onze volgende halte. Niet te voet zoals op Zolder of Francorchamps maar met de auto. Inderdaad het leek meer op een bezoek aan een rally waar we van de ene KP naar de andere reden.

Onze tweede halte (ook van deze bocht ken ik de naam niet, Andy ?????) betrof een afdaling gelegen in de remzone van een lange rechtse bocht. In de remzone ligt een lichte knik. Daardoor was het duidelijk dat de auto's bij het aanremmen van deze bocht uit hun veren kwamen en sommigen zelfs van de grond los kwamen. Zeer indrukwekkend moet ik zeggen. Hier bleven we tot het einde van de trainingen.

Vervolgens terug de wagen in en naar de volgende "KP". Na een tiental kilometer rijden en ongeveer 3 kilometer wandelen (bergop) vatten we post ongeveer op kilometer 6 van de ring. Op topsnelheid komen de auto's uit een lichte linkse knik om vervolgens te remmen voor een quasi haakse 90° links. Daarna kan je van hieruit het begin van de zoveelste afdaling zien. Nadat we hier een half uurtje gestaan hadden, begonnen we zelf aan de afdaling.

Een eerste rechtse bocht wordt gevolgd door een recht stuk en een volgende rechtse bocht die sluit bij het uitkomen, vervolgens een kort rechts stuk gevolgd door een natuurlijke chicane. Bij het uitkomen van de chicane komen we terecht op een kort recht stuk gevolgd door een rechtse bocht. Deze wordt op zijn beurt gevolgd door een 180°-bocht. Tijdens deze hele wandeling (ca 2 kilometer) kan men steeds de wedstrijd volgen.

Ik tracht het hier allemaal zo vloeiend en natuurlijk mogelijk te omschrijven maar ik vind dat ik er niet zo goed in slaag. De Ring is een natuurlijk circuit met zeer veel mooie en vloeiende bochten en indrukwekende hoogteverschillen. Een circuit met karakter voor piloten met karakter.....

Nadat we hier genoten hadden, zijn we terug in de auto gestapt om naar onze volgende bestemming te gaan. "Breidscheid" of zoiets. Een klein dorpje waar de ring gewoon over een brugje over de openbare weg loopt. Nadat we de innerlijke mens wat vesterkt hadden, hebben we hier het laatste uur van de wedstrijd bekeken.

In de trainingen heb je de indruk dat er niet zo veel deelnemers zijn. Ze starten trouwens allemaal apart en sommigen trachten het circuit te verkennen terwijl anderen een snelle tijd willen zetten.

Als eenmaal de opwarm ronde eraan komt sta je echter versteld van het aantal deelnemers. Er wordt gestart in drie groepen. Elke groep bevat tussen de 40 à 50 deelnemers respectievelijk voorafgegaan en gevolgd door een safety-car. Ja je leest het goed : in totaal ongeveer 150 starters.

De eerste ronden kunnen deze groepen dan makkelijk onderscheiden worden. Na verloop van tijd begint de ene groep de ander in te halen of de dubbelen. Mooi was in groep 3 de Honda-cup. Kleurrijke Honda Civic's Type R. Deze mannen gaan er altijd voor, mooi om zien.

Zoals je misschien al begrepen had : ik ben overtuigd van deze wedstrijd en van de Nürburgring. Vooral als je op stap bent met een ervaren gids zoals A.J. Voor mezelf proeft dit naar meer, vooral omdat ik al veel van het circuit gezien heb maar dat er nog zoveel meer te ontdekken is.
En voor zij die er niet bij waren, zou ik zeggen : stel jouw kalender af op die van de LangstreckenPokal. Je zal er zeker en vast geen spijt van hebben.

De uitslag en meer nieuws : www.vln.de

C U
Reply With Quote
  #45  
Old 17-03-2003, 00:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Pascal
En voor zij die er niet bij waren, zou ik zeggen : stel jouw kalender af op die van de LangstreckenPokal. Je zal er zeker en vast geen spijt van hebben.
Hoop dat tegen de 29ste het probleempje verholpen is, tering wat heb ik me gisteren zitten te ergeren dat ik niet mee op stap kon.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.