De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-04-2003, 23:03
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Mistery
LOL dit is dus beste grap sinds jaren...Je bent dus fan van iets dat je niet kent...dit gaat hem gewoon over enkele grondregels van de hedendaagse autosport en je gaat dus toegeven dat je die niet kent...Komaan hé...blijf efkes serieus
en hoelang is het geleden dat deze regel in de F1 nog is toegepast ... zoals Sennake aanhaalt .... 1984 ?
==> grondregel ?

En F1-fans zijn enkel mensen die het 2200 blz regelboek volledig kennen? Ik meen dan toch wel te mogen aannemen dat we de mogelijke groep F1-fans mogen beperken tot enkele duizenden over de gehele aardbol
Old 06-04-2003, 23:07
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Zwaar hier ze!
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 23:10
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Laatste Race Stopped was 1997: Panis crasht in Canada in een race die 69 rondjes moest duren maar er uiteindelijk 'maar' 55 werden:

52 Current Positions: (1) M.Schumacher (2) J.Alesi
(3) G.Fisichella (4) H.Frentzen
(5) J.Herbert (6) S.Nakano
52 Safety Car on track
53
54 Panis hurt
55 Ambulance on track
56 RACE STOPPED

alstublieftdankuwel. In die 4 rondjes na Panis' crash is er wel niets meer gebeurd, dankzij die safety car. De verwarring die er nu is, is mede te danken aan het feit dat vlak na Webber's crash de race werd stilgelegd, en er dus geen safety car buiten kwam (wat trouwens juiste beslissing was, immers, maak die baan maar es proper + gewonde coureur op de koop toe...)
Old 06-04-2003, 23:12
Lender's Avatar
Lender Lender is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by fordje
En dat die mecano's het niet doorhadden...OK. Die gasten waren ook van de kook. Je zou voor minder...

Maar heb je Eddy Jordan gezien? Die heeft effe heel duidelijk 2 vingertjes een rondje laten draaien. Dus die wist het ook hé !
Het zal je maar overkomen vind ik, Je 1e GP winnen en die dan onterecht afstaan aan iemand die het dan eigenlijk niet verdiend (ik zeg niet dat Raikonen slecht gereden heeft, maar Fisico verdiende het meer)
Old 06-04-2003, 23:34
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Voor de geïnteresseerden: F1 Brazilië begint nu op Canvas...
Old 06-04-2003, 23:35
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Och ja, het was een zeer intressante race! Jammer van die zware crash van Webber en Alonso, want die mannen waren goed bezig. Over fisichella kan ik kort zijn, ik denk niet dat hij zou gewonnen hebben, aangezien zijn wagen het juist na de rode vlag begeeft, had dat tijdens de race ook gebeurt en was kimmi er toch weer langs gegaan. Jammer voor Bari. Van Alonso gaan we nog veel horen denk ik
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 23:37
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Finish
Voor de geïnteresseerden: F1 Brazilië begint nu op Canvas...

En het regent daar precies. Dat daar maar geen ongelukken van komen
Old 06-04-2003, 23:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Beemer
Over fisichella kan ik kort zijn, ik denk niet dat hij zou gewonnen hebben, aangezien zijn wagen het juist na de rode vlag begeeft, had dat tijdens de race ook gebeurt en was kimmi er toch weer langs gegaan.
Het meest kritische moment voor F1-motoren is als ze stilstaan ....

stilstaan = gaan airflow = geen koeling
Het is niet omdat fisico zijn motor ploft in het park fermé dat hij dat ook zou gedaan hebben tijdens de race
Old 06-04-2003, 23:47
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Trouwens, mensen, we hebben verdorie wat gemist hé:

Quote:
De organisatoren van de Grand Prix van Brazilië laten zich dit jaar niet verrassen. Nadat vorig jaar voetballegende Pelé voor de blunder van het jaar zorgde door pardoes te vergeten om de race af te vlaggen, is er voor dit jaar zelfs een heuse afvlagtraining gehouden.

Het Braziliaanse supermodel Giselle Bundchen zal over een paar uur de race in Interlagos afvlaggen. De plaatselijke schone heeft de afgelopen dagen uitgebreide instructies gehad over het hoe en wat van afvlaggen, dus ze staat optimaal geprepareerd klaar met de zwart-wit geblokte vlag in haar hand.

Nu maar hopen dat ze niet onder deze zware druk bezwijkt...
bron: f1racing.nl

Ik wou dat kind best wel zien afvlaggen
Old 07-04-2003, 00:52
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik weet één ding: bangelijke grand prix gezien!!!

en de teams met financiële problemen hebben nog de meest bewuste rijders (alleen firman kon er gewoon niks aan doen), maar verstappen en wilson hebben mooi hun auto uit de banden gehouden na hun spin! toch wel chapeau, hoe komt het dat de rest dat eigenlijk niet kan!

soit, heb me geamuseerd tijdens de GP, maar het was inderdaad een beetje té veel van het goede w.b. crashes, ik zou de rekeningen niet graag betalen!
Old 07-04-2003, 00:54
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie

FF over de race nu:
Fantastische race van McLaren, beide rijders waren top, dat Fischi niet gewonnen heeft is volledig naar de letter van het reglement, en ge moet eerlijk zijn, we hebben hem anders bijna niet gezien in de race hé, reed mischien op zijn laatste benzine dampen en moest mischien sebiet binnenkomen om te tanken, en ging Raikonnen ook niet meer binnenkomen? EDIT: Raikonnen heeft juist verklaart dat hij de ronde van de laatste crasches juist binnenkwam voor zijn laatste pitstop, dus das al 1 van mijn juist geschrevn bevindingen en voorspellingen betreffende de eigenlijke winnaar van de race moest die gewoon door gegaan zijn: Coulthard. end EDIT
Dan was Coulthard weer leider (had 20 sec voorsprong voor zijn pitstop) en Kimi 2e, Alonso mischien derde en Fischi 4e.
Ik vind dus dat Kimi volledig verdiend gewonnen heeft maar het moest eigenlijk zijn ploegmaat zijn hé. derde man op het podium mocht dan Alonso of Fischi zijn.
Oook vind ik dat zoals iemand hier al vermeld had: als enkele rijders (waaronder de "regenkoning" Shumi) in dezelfde bocht slippen ze eigenlijk moeten gewaarschuwd zijn en daar ff kalmer aan doen, dus hebben ze daar allemaal een fout gemaakt hé! De Mclarens slipten wel niet!
Ook gezien dat Verstappen een van de enigste is die daar ongeschonden gestrand is.

Al bij al dus een interressante race, spektakel, onvoorspelbaarheid, craches (de laatste waren er wel te veel aan), spanning, en stof om over te praten zoals te zien is in deze thread.
Greetz,
Laskaat

Last edited by Laskaat; 07-04-2003 at 01:01.
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 00:56
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie

Nog dit even:
HAHAHAHAHA

quota Paul Stoddart, bron F1 Racing.nl:

"Vandaag was de eerste keer ooit dat Minardi in de positie was om de race te winnen", liet teambaas Paul Stoddart weten. "Veel mensen zullen nu wel lachen, maar alleen de mensen binnen het team kennen de waarheid. We hadden de strategie, maar niet het geluk."

HIHIHIHI
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 01:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Laskaat
Nog dit even:
HAHAHAHAHA

quota Paul Stoddart, bron F1 Racing.nl:

"Vandaag was de eerste keer ooit dat Minardi in de positie was om de race te winnen", liet teambaas Paul Stoddart weten. "Veel mensen zullen nu wel lachen, maar alleen de mensen binnen het team kennen de waarheid. We hadden de strategie, maar niet het geluk."

HIHIHIHI
bwa zo vlotjes zou ik dat toch niet weglachen ....
Minardi staat op Bridgestone en het was duidelijk dat bij opdrogende baan de bridgestones het beste waren. Fisico pakte in zijn jordan (toch ook geen wereldwagen) 2 seconden/lap op raikonnen eens hij er voorbij was

Reken er dan nog de uitzondelijke omstandigheden bij .... dan is het geheel al niet meer zo onmogelijk ...
Ok winnen is misschien euforisch gesteld door stodart, maar een podium behoorde tot de mogelijkheden.
Old 07-04-2003, 07:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Laskaat
Dan was Coulthard weer leider (had 20 sec voorsprong voor zijn pitstop) en Kimi 2e, Alonso mischien derde en Fischi 4e.
Idd, in alle commotie was ik dat zelfs vergeten, maar als de race normaal doorgegaan had en iedereen binnengeweest zou zijn voor banden en benzine, had Coulthard ongetwijfeld terug aan de leiding gereden. Ere wie ere toekomt.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-04-2003, 07:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
Het meest kritische moment voor F1-motoren is als ze stilstaan ....

stilstaan = gaan airflow = geen koeling
Het is niet omdat fisico zijn motor ploft in het park fermé dat hij dat ook zou gedaan hebben tijdens de race
Dat is ongetwijfeld juist, maar ik zou er toch niet mijn hand voor in het vuur durven steken (toepasselijk eh) dat het niet gebeurd zou zijn bij een normaal raceverloop...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules