De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-06-2003, 23:11
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by sledge
Ik hou wel gemende gevoelens over aan deze race. 4 man binnen 2 seconden aan de finish, en toch geen enkel inhaalpoging. Dan is er echt wel iets mis met de sport. Getuige hiervan het onboard beeld van Alonso, waar hij op enkele ronden van het einde bij het uitkomen van de hairpin een beweging maakte met beide handen zo van "dit lijkt nergens op, ik ben sneller en kan niet eens iets ondernemen" Heeft iemand anders dit ook gezien?
Ook vond ik het verliezen van onderdelen wel opvallend nu: 2 spiegels, 1 barge board, 2 banden.
Zelfde conclusie hier. 4 man binnen de 2 seconden, en niks actie te zien. Gewoon treintje tot aan de Finish. Teamorders in de trend van 'wees tevreden met de plaats die je nu hebt', of gewoon het probleem van de huidige F1: inhaalmaneuvers zijn met deze wagens op zulke circuits precies onmogelijk. Alonso reed totdat hij bij Montoya kwam aansluiten constant 1min16sec, een dikke seconde sneller dan Schumacher, Schumacher en Montoya. Daarna draaide hij rustig in 1min17 met de rest mee.
Ik heb trouwens bijna geen inhaalpogingen gezien. Enkel een heleboel opgaves. Dat mis ik echt zo hard in F1; er wordt bijna niet meer op de baan gevochten voor een plaats.
Ik vond het einde van de race dan ook eerder teleurstellend ipv spannend; ik verwachtte toch op z'n minst een keertje een poging van Alonso of Ralfke. Het heeft niet mogen zijn....
Old 15-06-2003, 23:17
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Jaja, dat weet ik wel, maar da's juist het probleem dat men moet aanpakken hé.
Wat is de oorzaak dat het nu zo is, is het door ontwikkelingen bij de teams of komt het door de verplichte aanpassingen doordat de wagens smaller en lager werden?
In ieder geval is het zo niet te doen.
Reply With Quote
Old 15-06-2003, 23:20
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by redje
Wat is de oorzaak dat het nu zo is, is het door ontwikkelingen bij de teams of komt het door de verplichte aanpassingen doordat de wagens smaller en lager werden?
In ieder geval is het zo niet te doen.
Volgens mij wat door beiden. Als de teams de kans zien of krijgen om inhalen te vermoeilijken, dan zullen ze dit zeker doen, immers, ze hebben er alle baat bij.
Old 15-06-2003, 23:22
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Volgens mij wat door beiden. Als de teams de kans zien of krijgen om inhalen te vermoeilijken, dan zullen ze dit zeker doen, immers, ze hebben er alle baat bij.
Inderdaad, niet meer dan logisch. En garantie als men de huidige maatregelen bant, dat men iets anders zoekt.
Reply With Quote
Old 16-06-2003, 09:01
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by Finish
Dat mis ik echt zo hard in F1; er wordt bijna niet meer op de baan gevochten voor een plaats.
Dan moet je maar naar Le Mans gaan
Daar vechten ze tot in de laatste ronde met z'n drie voor de vijfde plaats (Panoz, Courage en Dome Judd). De inzet was dan ook niet gering: een podiumplaats in de kategorie LMP 900.

jan, die efkes wakker is, maar veel goesting heeft om het geleden slaaptekort meteen weer in te halen
Reply With Quote
Old 16-06-2003, 09:15
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally posted by jan
Dan moet je maar naar Le Mans gaan
Daar vechten ze tot in de laatste ronde met z'n drie voor de vijfde plaats (Panoz, Courage en Dome Judd). De inzet was dan ook niet gering: een podiumplaats in de kategorie LMP 900.

jan, die efkes wakker is, maar veel goesting heeft om het geleden slaaptekort meteen weer in te halen
Of naar motorraces gaan kijken. WSBK in Silverstone was weer om je vingers van af te likken (zeker de 1ste race) en biedt zoveel meer qua spektakel dan de F1 gisteren. En blij toe dat Xaus nog eens iets liet zien. Alleen jammer dat Laconi of, liever nog, Lavilla geen manche hebben kunnen winnen.
Old 16-06-2003, 09:32
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Last edited by airco; 16-06-2003 at 09:35.
Reply With Quote
Old 18-06-2003, 11:18
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Volgens Dr. Mario Theissen was de schuiver van Montoya te wijten aan het niet automatisch terugschakelen en het te laat ingrijpen van montoya. Niet 100% zijn eigen fout dus...

FF
Reply With Quote
Old 18-06-2003, 12:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

LOL

is wel lachen dat de piloot zelf dan iets juist tegengesteld komt vertellen he .....

Quote:
Colombian Montoya, who was set for victory in the season-opening Australian Grand Prix when he was sent into a spin by the traction control on his car, admitted the Montreal error was his own doing.

He spun at the final corner when running second on lap two behind team-mate Ralf Schumacher and he dropped to sixth before recovering to claim a place on the podium in third. "I just braked too late and got it sideways and quite a few times I missed the chicane during the race," said Montoya
eigenaardig verhaal

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules