De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 29-06-2003, 15:12
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
GP F1 Europa - De Race !

...en POEF, zei de motor van Raikkonen !

Momenteel een slaapverwekkende vertoning. Enige pluspunt dat ik kan vernoemen is de commentaar van Gert en Stefaan, die best te pruimen valt. Want hoe praat je zo'n treintjesrace in 's hemelsnaam aan mekaar ?

Dan maar even een vroege samenvatting. 2/3de van de race zit erop, Ralfke aan kop, gevolgd door broer Michael en dan een nagenoeg onzichtbare Montoya. Grootste verliezer van het weekend: McLaren ! Coulthard kon al de hele tijd niet mee, Raikkonen mocht gaan balen. Die beelden deden me terugdenken aan Mika Hakkinens' pech in Barcelona 2001.

TOP:
*Williams: thuisrace voor BMW, leuk als je dan een overwinning meepakt. Zeker als dit ten nadele is van Mercedes.
*nog toppers ? Mwa...Ferrari rijdt wel mee, maar nooit écht overtuigend in de aanval.

FLOP:
*McLaren: lijkt me duidelijk. Norbert Haug moet nu wel héél stil zijn.
*Villeneuve: In duel met beide Minardis, onder druk, een spin, een keertje tegen het paaltje rijden. Jacques, Jacques, waar zijn we mee bezig...
*Panis: 2 keer lullig in dezelfde bocht eruit. Verknoeit een perfect weekend voor Toyota.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-06-2003, 15:16
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Hola, toch nog wat opschudding: Montoya vs. Schumacher, nieuw hoofdstuk.
Deed me dan weer denken aan Jerez 97, zoals Vermersch ook net vertelt.
Wie in de fout ? Niemand. Maar Schumacher verliest dit duel wel knullig. Had-ie wat vroeger van het gas gegaan, had hij niet gespind. Maar een echte racer geeft nooit op, zeker ?

Momenteel een BMW-één-twee. Tijd voor Berger om te juichen !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-06-2003, 15:42
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Vigneron viel even uit zijn rol : "mais Alonso, qu'est-ce qu'il fout là !!" Net voor de laatste bocht toen MS in zijn versnellingsbak zat.

Geen gebruikelijke woordenschat voor een journalist .

Denk dat de Spanjaard (rem?)problemen had (zie ongeval Coulthard).
__________________

Last edited by Mario; 29-06-2003 at 16:20.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-06-2003, 15:57
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Moet wel gezien Schum op een paar ronden tijd >10s op hem kon dicht rijden.

Magistraal maneuver van Montoya... gewoon niks op aan te merken. Schumacher te ver mee gegaan, te snel om echt aan de binnenkant te kunnen blijven en de prijs betaald. Nog een chance dat Coulthard zich in Alonso verslikte.

Jan.
=----
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #5  
Old 29-06-2003, 15:58
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Er word gesproken over een (tijds)straf voor Alonso. Maar waarom zou McLaren dit willen? De enige die er beter van word is Schumacher...
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 29-06-2003, 16:19
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally posted by sledge
Er word gesproken over een (tijds)straf voor Alonso. Maar waarom zou McLaren dit willen? De enige die er beter van word is Schumacher...
Schumacher moet uit de uitslag worden geschrapt wegens hulp van buitenaf bij het opnieuw op het circuit komen.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 29-06-2003, 16:23
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by Mario
Schumacher moet uit de uitslag worden geschrapt wegens hulp van buitenaf bij het opnieuw op het circuit komen.
Ja, wat zeggen de regels daarover?
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 29-06-2003, 16:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by sledge
Ja, wat zeggen de regels daarover?
Dat zolang de motor nog draait en hij in versnelling kan gezet worden, hij opnieuw de baan mag opgeduwd worden. Gebeurde in het verleden ook nog. Denk maar Suzuka 89, waar Senna opnieuw de baan opgeduwd werd na het ongeluk met Prost. Hij werd gediskwalificeerd later, maar dat was omdat hij de chicane had afgesneden.

Geen probleem lijkt me dus. Het waren 3 marshalls en 1 toeschouwer! Die heeft de namiddag en de story van zij leven op zak en een ronde later de "duimen-omhoog" van Schumi - was wel cool.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-06-2003, 16:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by sledge
Er word gesproken over een (tijds)straf voor Alonso. Maar waarom zou McLaren dit willen? De enige die er beter van word is Schumacher...
Gewoon omdat die eens een les in race ethiek nodig heeft. Het gebeurde niet alleen daar - toen DC eraf ging - maar ook nog eerder bij het ingaan van de laatste bocht - ook met DC - en in de laatste ronde/laatste bocht maar dan met MS. Dus 3 keer met 2 concurrenten. Is dat de nieuwe stijl om iemand achter je te houden? En het dan op de remmen steken. pfff, dat ze hem maar eens een les leren. En dat Schum er dan wel bij vaart. So be it, ik kan daar mee leven.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-06-2003, 17:10
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Dus Pedro De la Rosa mag dat een hele race lang (Monaco paar jaar terug) en Alonso niet? -Kom kom, laat ons nie kinderachtig doen. Alonso zit op de 4de plaats en mag proberen DC zijn topsnelheidsvoordeel te niet te doen. DC is oud en wijs genoeg om daar op te anticiperen en er langs te gaan, i.p.v. zijn eigen keer op keer te laten vangen.

Denk nu vooral niet dat een van beiden, DC of MS, in de omgekeerd situatie de deur niet zouden hebben dichtgesmeten. Gentleman racedrivers is verleden tijd hoor.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #11  
Old 29-06-2003, 18:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
het gaat hem niet over deuren dicht doen, het gaat erover om fors in de remmen te gaan zo'n 10 to 20 meter vroeger dan normaal. Als iemand u vlak op de hielen zit en dit niet verwacht dan krijgt ge dat soort manippen. Maar als je dat aanvaardbaar vindt, mij niet gelaten. Ik vind dat het wat zegt over de stijl van Alonso. Echt iets voor losers...
Reply With Quote
  #12  
Old 29-06-2003, 18:17
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Om de hoogtepunten van de race nog eens na te kijken: http://www.ukf1.net
-> filmpjes genoeg daar, opgenomen van ITV !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-06-2003, 19:00
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by Huudo
het gaat hem niet over deuren dicht doen, het gaat erover om fors in de remmen te gaan zo'n 10 to 20 meter vroeger dan normaal. Als iemand u vlak op de hielen zit en dit niet verwacht dan krijgt ge dat soort manippen. Maar als je dat aanvaardbaar vindt, mij niet gelaten. Ik vind dat het wat zegt over de stijl van Alonso. Echt iets voor losers...
Over de ethische kant kunnen we discussieren, maar ik wijs er maar op dat deze tactieken zo oud zijn als de straat en dat iedere F1 rijder zich daarvan zal bedienen als hij dat nodig acht. Om daar nu specifiek Alonso op te gaan aankijken, als het dan al opzettelijk was, vind ik dus een beetje vergezocht.

Alonso was er vroeg bij met dat remmen, maar, ten eerste, moest ik aan 300 per uur in een auto zitten waarvan ik aan de remmen twijfelde zou ik ook zeker niet te laat naar die pedaal grijpen en, ten tweede, hij zat in het midden van de baan om zijn lijn te verdedigen en moest dus meer snelheid kwijt. Uit de onboard van DC kreeg ik de indruk dat die zowieso zijn rempunt ging gemist hebben, of Alonso nu in de weg zat of niet (vooropgesteld dat ze bij het 100m bordje remmen).

DC had al eens een paar keer moeten corrigeren omdat Alonso trager dan normaal naar de koord van een bocht ging, dus kan 'm niet beweren dat 'm niet gewaarschuwd was en, als 'm Alonso gefaked en zichzelf de ruimte gegeven had, had 'm kunnen proberen van bij het uitkomen van de bocht een voordeeltje te halen. Een beetje eerder had David veel te laat door dat Alonso de eerste helft van de chicane ging missen en reed 'm zich ook vast. 'k Zal niet zeggen dat iemand die voor U 20m eerder remt dan ge verwacht niet verschietachtig is, maar dees situatie ruikt toch een beetje naar zure druiven.

Mijn gedacht denkt David te veel na bij wat dat 'm doet. Dat zou ook zijn qualificatieproblemen kunnen verklaren.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #14  
Old 29-06-2003, 19:14
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Beste Obi-Jan wat ge schrijft is natuurlijk allemaal waar, ware het niet dat het bij de ene keer bleef. Echter het gebeurde al voordien en achteraf met MS ook nog eens. Vandaar dat ik hem erop aankijk.

1 keer, tuurlijk wel. 3 keer met 2 concurrenten, ho maar.
Reply With Quote
  #15  
Old 29-06-2003, 20:14
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Monty-Schumi=race-incident, schumi remt wat laat, maar niet overdreven, en de ruimte die Montoya gaf, was wat klein, gevolg een klein contact en weg was Schumi.
En DC<>FA: wat Alonso daar uitstak, dat ik het niet weet, maar hij remde extreem vroeg, ok, hij had problemen, maar ik denk niet da die zo groot waren.
En McLaren, betrouwbaarheid daalt toch wat de laatste races en Coulthard leert vliegen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.