![]() |
|
|
||||
|
||||
GP F1 Europa - De Race !
...en POEF, zei de motor van Raikkonen !
Momenteel een slaapverwekkende vertoning. Enige pluspunt dat ik kan vernoemen is de commentaar van Gert en Stefaan, die best te pruimen valt. Want hoe praat je zo'n treintjesrace in 's hemelsnaam aan mekaar ? Dan maar even een vroege samenvatting. 2/3de van de race zit erop, Ralfke aan kop, gevolgd door broer Michael en dan een nagenoeg onzichtbare Montoya. Grootste verliezer van het weekend: McLaren ! Coulthard kon al de hele tijd niet mee, Raikkonen mocht gaan balen. Die beelden deden me terugdenken aan Mika Hakkinens' pech in Barcelona 2001. TOP: *Williams: thuisrace voor BMW, leuk als je dan een overwinning meepakt. Zeker als dit ten nadele is van Mercedes. *nog toppers ? Mwa...Ferrari rijdt wel mee, maar nooit écht overtuigend in de aanval. FLOP: *McLaren: lijkt me duidelijk. Norbert Haug moet nu wel héél stil zijn. *Villeneuve: In duel met beide Minardis, onder druk, een spin, een keertje tegen het paaltje rijden. Jacques, Jacques, waar zijn we mee bezig... ![]() *Panis: 2 keer lullig in dezelfde bocht eruit. Verknoeit een perfect weekend voor Toyota.
|
||||
|
||||
Hola, toch nog wat opschudding: Montoya vs. Schumacher, nieuw hoofdstuk.
Deed me dan weer denken aan Jerez 97, zoals Vermersch ook net vertelt. Wie in de fout ? Niemand. Maar Schumacher verliest dit duel wel knullig. Had-ie wat vroeger van het gas gegaan, had hij niet gespind. Maar een echte racer geeft nooit op, zeker ? ![]() Momenteel een BMW-één-twee. Tijd voor Berger om te juichen !
|
||||
|
||||
Vigneron viel even uit zijn rol : "mais Alonso, qu'est-ce qu'il fout là !!" Net voor de laatste bocht toen MS in zijn versnellingsbak zat.
Geen gebruikelijke woordenschat voor een journalist ![]() Denk dat de Spanjaard (rem?)problemen had (zie ongeval Coulthard).
![]() Last edited by Mario; 29-06-2003 at 16:20. |
|
||||
|
||||
Moet wel gezien Schum op een paar ronden tijd >10s op hem kon dicht rijden.
Magistraal maneuver van Montoya... gewoon niks op aan te merken. Schumacher te ver mee gegaan, te snel om echt aan de binnenkant te kunnen blijven en de prijs betaald. Nog een chance dat Coulthard zich in Alonso verslikte. Jan. =----
|
||||
|
||||
Er word gesproken over een (tijds)straf voor Alonso. Maar waarom zou McLaren dit willen? De enige die er beter van word is Schumacher...
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Geen probleem lijkt me dus. Het waren 3 marshalls en 1 toeschouwer! Die heeft de namiddag en de story van zij leven op zak ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Dus Pedro De la Rosa mag dat een hele race lang (Monaco paar jaar terug) en Alonso niet? -Kom kom, laat ons nie kinderachtig doen. Alonso zit op de 4de plaats en mag proberen DC zijn topsnelheidsvoordeel te niet te doen. DC is oud en wijs genoeg om daar op te anticiperen en er langs te gaan, i.p.v. zijn eigen keer op keer te laten vangen.
Denk nu vooral niet dat een van beiden, DC of MS, in de omgekeerd situatie de deur niet zouden hebben dichtgesmeten. Gentleman racedrivers is verleden tijd hoor. Jan. =---
|
||||
|
||||
het gaat hem niet over deuren dicht doen, het gaat erover om fors in de remmen te gaan zo'n 10 to 20 meter vroeger dan normaal. Als iemand u vlak op de hielen zit en dit niet verwacht dan krijgt ge dat soort manippen. Maar als je dat aanvaardbaar vindt, mij niet gelaten. Ik vind dat het wat zegt over de stijl van Alonso. Echt iets voor losers...
![]() |
|
||||
|
||||
Om de hoogtepunten van de race nog eens na te kijken: http://www.ukf1.net
-> filmpjes genoeg daar, opgenomen van ITV !
|
||||
|
||||
Quote:
Alonso was er vroeg bij met dat remmen, maar, ten eerste, moest ik aan 300 per uur in een auto zitten waarvan ik aan de remmen twijfelde zou ik ook zeker niet te laat naar die pedaal grijpen en, ten tweede, hij zat in het midden van de baan om zijn lijn te verdedigen en moest dus meer snelheid kwijt. Uit de onboard van DC kreeg ik de indruk dat die zowieso zijn rempunt ging gemist hebben, of Alonso nu in de weg zat of niet (vooropgesteld dat ze bij het 100m bordje remmen). DC had al eens een paar keer moeten corrigeren omdat Alonso trager dan normaal naar de koord van een bocht ging, dus kan 'm niet beweren dat 'm niet gewaarschuwd was en, als 'm Alonso gefaked en zichzelf de ruimte gegeven had, had 'm kunnen proberen van bij het uitkomen van de bocht een voordeeltje te halen. Een beetje eerder had David veel te laat door dat Alonso de eerste helft van de chicane ging missen en reed 'm zich ook vast. 'k Zal niet zeggen dat iemand die voor U 20m eerder remt dan ge verwacht niet verschietachtig is, maar dees situatie ruikt toch een beetje naar zure druiven. Mijn gedacht denkt David te veel na bij wat dat 'm doet. Dat zou ook zijn qualificatieproblemen kunnen verklaren. Jan. =---
|
||||
|
||||
Beste Obi-Jan wat ge schrijft is natuurlijk allemaal waar, ware het niet dat het bij de ene keer bleef. Echter het gebeurde al voordien en achteraf met MS ook nog eens. Vandaar dat ik hem erop aankijk.
1 keer, tuurlijk wel. 3 keer met 2 concurrenten, ho maar. ![]() |
|
||||
|
||||
Monty-Schumi=race-incident, schumi remt wat laat, maar niet overdreven, en de ruimte die Montoya gaf, was wat klein, gevolg een klein contact en weg was Schumi.
En DC<>FA: wat Alonso daar uitstak, dat ik het niet weet, maar hij remde extreem vroeg, ok, hij had problemen, maar ik denk niet da die zo groot waren. En McLaren, betrouwbaarheid daalt toch wat de laatste races en Coulthard leert vliegen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|