De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 18-07-2003, 22:06
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
prog over senna is nu bezig, eerst iets over een vliegtuig ... iedereen die nu op't forum is kan nog overschakelen naar de TV ...
Reply With Quote
  #17  
Old 18-07-2003, 22:28
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
vorige keer kondigen ze aan => Volgende week Senna ...
Ik heb niets gezien vandaag :|
Reply With Quote
  #18  
Old 18-07-2003, 22:33
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 18-07-2003, 23:42
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Quote:
Originally posted by AlainH
Vrijdag 18/07 om 22u op NGC voor de geinteresseerden
Dit zeiden ze vorige week na het programma ... vind het ook maar raar hoor
Reply With Quote
  #20  
Old 18-07-2003, 23:54
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
kan ff niet meer volgen nu... :s wanneer is het programma nu juist? Of is het al geweest?
__________________
greetz
Reply With Quote
  #21  
Old 19-07-2003, 16:12
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
het komt nu volgende week volgens sledge
Reply With Quote
  #22  
Old 19-07-2003, 16:14
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by Gilles
het komt nu volgende week volgens sledge
Deze afbeelding komt van de site van NGC zelf.
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 20-07-2003, 22:53
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
ah, okido, opgeslagen in men gsm'pje
__________________
greetz
Reply With Quote
  #24  
Old 01-08-2003, 18:01
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
THE DEATH OF AYRTON SENNA
Vrijdag 1 augustus om 22:00 uur
Ayrton Senna was three times world-champion, winner of 41 Grands Prix and considered to be the greatest motor racing driver of his generation. But in 1994, for no apparent reason, his car slammed into a concrete wall at 192 mph during the San Marino Grand Prix. Millions of people witnessed his death yet the tragedy is still unresolved. Recently the Williams-Renault team released secret telemetry recordings from Senna’s car and this year a controversial third trial for his manslaughter is likely. Watch Senna’s final seconds and find out what caused this catastrophic event.


bron: http://www.ngc.tv/
__________________
greetz
Reply With Quote
  #25  
Old 01-08-2003, 22:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Jawadde, nooit gedacht dat ik zó slecht geïnformeerd had kunnen zijn.

Ik heb dus altijd geloofd dat de stuurstang van Senna's wagen losgekomen was. Klopt dus helemaal niet : de wagen is gewoon van de baan gegaan door gebrek aan grip. Door het feit dat er zo lang achter de pacecar gereden was waren de banden afgekoeld en 4 à 5 mm "gekrompen", wat dan weer leidt een ander fenomeen : de bodemplaat raakt de grond daar waar ze dit in "normale" omstandigheden niet doet, en de wagen verliest zijn grip door 2 redenen : eerst en vooral omdat er geen lucht meer onder de wagen doorstroomt wat alle aerodynamische downforce wegneemt, en verder ook door het "ski-effect" van de bodemplaat op de weg. Ayrton heeft nog bliksemsnel gereageerd door te remmen en tegen te sturen (zo blijkt uit de telemetrie) maar hij had gewoon pech : het voorwiel breekt af en een ophangingspoot doorboort zijn helm. De rest is geschiedenis...

Toch jammer hoe de beste piloot aller tijden zo plots uit de wereld gerukt wordt... Maar ik ben desondanks wel blij dat ik gekeken heb. nu weet ik tenminste hoe de vork in de steel zit.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #26  
Old 01-08-2003, 22:44
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Oostkamp
Posts: 218
Yup een goeie reportage en reconstructie erover.
Leuke beeldje trouwens van circa 10 jaar geleden.
Toch enorm jammer het zo is gegaan voor Senna.

Reply With Quote
  #27  
Old 01-08-2003, 22:53
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Sennake
Jawadde, nooit gedacht dat ik zó slecht geïnformeerd had kunnen zijn.

Ik heb dus altijd geloofd dat de stuurstang van Senna's wagen losgekomen was. Klopt dus helemaal niet : de wagen is gewoon van de baan gegaan door gebrek aan grip. Door het feit dat er zo lang achter de pacecar gereden was waren de banden afgekoeld en 4 à 5 mm "gekrompen", wat dan weer leidt een ander fenomeen : de bodemplaat raakt de grond daar waar ze dit in "normale" omstandigheden niet doet, en de wagen verliest zijn grip door 2 redenen : eerst en vooral omdat er geen lucht meer onder de wagen doorstroomt wat alle aerodynamische downforce wegneemt, en verder ook door het "ski-effect" van de bodemplaat op de weg. Ayrton heeft nog bliksemsnel gereageerd door te remmen en tegen te sturen (zo blijkt uit de telemetrie) maar hij had gewoon pech : het voorwiel breekt af en een ophangingspoot doorboort zijn helm. De rest is geschiedenis...

Toch jammer hoe de beste piloot aller tijden zo plots uit de wereld gerukt wordt... Maar ik ben desondanks wel blij dat ik gekeken heb. nu weet ik tenminste hoe de vork in de steel zit.
Eindelijk kennen we de waarheid.
Reply With Quote
  #28  
Old 01-08-2003, 22:55
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by Sennake
Jawadde, nooit gedacht dat ik zó slecht geïnformeerd had kunnen zijn.

Ik heb dus altijd geloofd dat de stuurstang van Senna's wagen losgekomen was. Klopt dus helemaal niet : de wagen is gewoon van de baan gegaan door gebrek aan grip. Door het feit dat er zo lang achter de pacecar gereden was waren de banden afgekoeld en 4 à 5 mm "gekrompen", wat dan weer leidt een ander fenomeen : de bodemplaat raakt de grond daar waar ze dit in "normale" omstandigheden niet doet, en de wagen verliest zijn grip door 2 redenen : eerst en vooral omdat er geen lucht meer onder de wagen doorstroomt wat alle aerodynamische downforce wegneemt, en verder ook door het "ski-effect" van de bodemplaat op de weg. Ayrton heeft nog bliksemsnel gereageerd door te remmen en tegen te sturen (zo blijkt uit de telemetrie) maar hij had gewoon pech : het voorwiel breekt af en een ophangingspoot doorboort zijn helm. De rest is geschiedenis...

Toch jammer hoe de beste piloot aller tijden zo plots uit de wereld gerukt wordt... Maar ik ben desondanks wel blij dat ik gekeken heb. nu weet ik tenminste hoe de vork in de steel zit.
Het blijft nog steeds een veronderstelling van wat er kan gebeurt zijn. Ik heb het gevoel dat er meer potentieel in de reportage zat. Interresante uitleg over earodynamica dat wel, maar ik denk niet dat de reden van het ongeluk daar lag. Waarom? Omdat er nog een x-aantal wagens achter diezelfde safetycar reden. Indien senna's wagen echt als een ski werkte, moet er toch minstens één ander coureur zijn die eenzelfde voorval moet gehad hebben, zelfs maar voor een fractie van een seconde. Het afkoelen van de banden? Kan zijn, maar er werd ronde 6 opnieuw al voluit gegaan...
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 01-08-2003, 22:56
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Quote:
Originally posted by Sennake
Jawadde, nooit gedacht dat ik zó slecht geïnformeerd had kunnen zijn.

Ik heb dus altijd geloofd dat de stuurstang van Senna's wagen losgekomen was. Klopt dus helemaal niet : de wagen is gewoon van de baan gegaan door gebrek aan grip. Door het feit dat er zo lang achter de pacecar gereden was waren de banden afgekoeld en 4 à 5 mm "gekrompen", wat dan weer leidt een ander fenomeen : de bodemplaat raakt de grond daar waar ze dit in "normale" omstandigheden niet doet, en de wagen verliest zijn grip door 2 redenen : eerst en vooral omdat er geen lucht meer onder de wagen doorstroomt wat alle aerodynamische downforce wegneemt, en verder ook door het "ski-effect" van de bodemplaat op de weg. Ayrton heeft nog bliksemsnel gereageerd door te remmen en tegen te sturen (zo blijkt uit de telemetrie) maar hij had gewoon pech : het voorwiel breekt af en een ophangingspoot doorboort zijn helm. De rest is geschiedenis...

Toch jammer hoe de beste piloot aller tijden zo plots uit de wereld gerukt wordt... Maar ik ben desondanks wel blij dat ik gekeken heb. nu weet ik tenminste hoe de vork in de steel zit.
De theorie van de grondplaat werd reeds gebruik tijdens het proces in Italië. Vandaar dat iedereen werd vrijgesproken en er niemand werd vervolg voor nalatigheid.

Er werd ook niet te lang achter de pacecar gereden, maar er werd vooral te traag achter de SC (Opel Vectra) gereden.
Na de crash van Senna heeft de FIA voor eigen materiaal gezorgd, die dikke Mercedes is dus geen luxe artikel maar bittere noodzaak.
Reply With Quote
  #30  
Old 01-08-2003, 22:59
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Voor degenen die het niet gezien hebben ( ik dus onder andere ), straks om 01u00 herhaling
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.