![]() |
|
|
View Poll Results: Hoe het hoofd koel houden in de wagen bij hitte | |||
Geen probleem, ik heb er een airco inzitten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 54.55% |
Ik rij met het dakvenster open en raampjes op een kier |
1 | 3.03% |
Zijvenster helemaal naar beneden om toch maar lucht te krijgen |
7 | 21.21% |
Ik heb een cabrio en rij dan altijd open |
4 | 12.12% |
Ik heb geen wagen en ga met de fiets |
2 | 6.06% |
Ik verplaats me dan met het openbaar vervoer |
0 | 0% |
Bij deze hitte kom ik de deur niet uit |
1 | 3.03% |
Voters: 33. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Hoe houden jullie het hoofd koel tijdens de warme dagen in de auto?
Toen ik daarstraks naar huis kachelde dacht ik hier ineens aan. Hoe houden jullie het hoofd koel in de wagen op zo'n warme dagen als tegenwoordig?
Lijkt me eens leuk om te pollen. Mijn ZX'je heeft slechts 68pk, maar wel een aircootje. Mechanisch exemplaar. 't is dus koud of warm, geen fancy temperatur regeling enz, maar wel lekker koel. Als je weet dat de airco zo'n 10% vermogen opslokt is mijn Citroentje niet meer vooruit te branden met de airco op, maar goed liever een beetje rustiger en fris dan snel en bezweet. ![]() Last edited by Guido; 05-08-2003 at 23:38. |
|
||||
|
||||
ikzelf kan nog niet rijden, maar zusje heeft cabrio dus rijden we daar maar met mee
|
||||
|
||||
alles open wat er open kan .....
Radio superhard om boven het windlawaai uit te komen .... en op tijd en stond eens doorrijden op de autostrade om heel wat wind (=koelte) te vangen.
|
||||
|
||||
Mijn pappie tuft nog lekker voort met zijn Renault Safrane, bordeaux-kleur, stoffen zetels, relatief donker interieur, GEEN airco en een ventilatiesysteem dat enkel warme lucht weet te blazen. Op de koop toe laat hij raampjes meestal dicht (lawaai op autosnelwegen enzo..) dus als ik meerijd, waan ik mij meestal in een regelrechte bakoven. Ik heb het hier over temperaturen rond de 30°, maximum was vandeweek al 35°. Dan plak je dus vanonder tot boven op het moment dat je die braadbak uitstapt.
(Trouwens, die Renault Safrane is momenteel 10 jaar oud ( ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ik heb een Peugeot 205, 3deurs en de achterste klepvenstertjes open, de voorste open en rond bollen en ik moet toegeven, het waait hard maar het is wel fris en als het dan toch te warm is, mijn ouders hebben wel airco dus laat ik mijne in de garage en neem ik de auto van thuis
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ps. Weet alles over Renaults waar alles al eens aan vervangen is ![]() |
|
||||
|
||||
Ik zet bij deze temperaturen niets open. Wel af en toe de verwarming op maximum. Dan wordt het echt heet in de wagen maar het is echt de enige manier om aan vergelijkbare temperaturen te komen van in een racewagen. En dit is niet om te lachen, ik doe dat soms echt !!!
|
||||
|
||||
Ik heb een cabrio... wel zonder airco...
En nu gebruik ik toch meestal mijn scooter omdat ik anders geen parkeerplaats vind...
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Mijn 200 CDi heeft automatische airco
![]() En het zal wel wat vermogen slikken, maar daar heb ik tot nu toe nog maar weinig van gemerkt... |
|
||||
|
||||
"Ons" A4-rreke doet het de laatste weken beter dan onze frigo. Met temperaturen rond de 18 graden is het heerlijk om er eens mee rond te tuffen...
Bij het uitstappen krijg je dan wel de "slag van den hamer", maar die airco is in elk geval goed gerief... ![]() |
|
||||
|
||||
Heb een klimaatregeling in de wagen en tis een passatje met redelijk wa PK's dus ik merk daar gelukkig niet veel verschil in vermogen en als het meer zou verbruiken dan is da nog nie zo erg want tis een firmawagen met tankkaart. Dus enkel de baas wordt daar een beetje armer van
![]() |
|
|||
|
|||
Mijn wagen heeft ook automatische airco.
![]() Gisteren was ik even weg met de cabrio van mijn vrouw met gesloten dak, maar open raampjes. Het dak open was veel te heet met de zon recht op mijne 'bol'. Sommige verklaarde mij wel zot. ![]() |
|
||||
|
||||
Ik zal in september mijn eigen wagen hebben (mijn eerste
![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb een aircooje maar zet hem bij dit weer op 22 graden,
anders loop ik een hele zomer met een snotvalling rond, als ik vaak in en uitstap word ik een beetje mottig van de temperatuursverschillen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|