De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 07-09-2003, 18:20
Piet Konijn's Avatar
Piet Konijn Piet Konijn is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: Hamme
Posts: 310
eau rouge sorts the man from the boys


Mannen ge moet dienen bocht daar wel volle gaaaaaas nemen he, Dan weet ge waarom dat ge met autosport begonnen zijt
I just love that track
__________________
if you think you have everything under control, you are driving to slow
Reply With Quote
  #17  
Old 08-09-2003, 09:08
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Piet Konijn

Beste,
Eau rouge ?? where the hell is that ?? Ik moet dringend de circuit positiebenamingen instuderen !
Geen probleem met gas geve, geef altijd volle gaaaz, ik heb zelfs al eens een gaskabel doorgeduwen (race 1 als ik mij niet vergis)
We tellen af naar de volgende race, see you!
Doei
Luc
GM RACING :
Reply With Quote
  #18  
Old 10-09-2003, 01:49
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Hallo Luc ,

Zeer spijtig van het voorval met je motor , maar wie draait er nu uiteindelijk op voor deze bijkomende kosten , jullie of je tuner ?

Aangezien je nog enkele wijzigingen gaat aanbrengen is je budget voor dit jaar blijkbaar nog niet opgebruikt .

Waarom wiiziging in de remmen , ik kan mij niet inbeelden dat AP nog krachtigere remmen kan leveren van dezelfde grootte dan Brembo tenzij je natuurlijk grotere wielen gaat gebruiken .

Alvast veel succes en tot 4-5 oktober .

Ik kom zekers langs om het resultaat te bewonderen .

Met sportieve groeten

JP Racing Team
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #19  
Old 10-09-2003, 08:29
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Yannick88

Hello,

Ja wat de kosten aan motor betreft zal ik wel moeten opdraaien voor het uitgegeven werk aan derden (nokkenassen), de werkuren zijn voor de tuner ...hoop ik.
Tot op vandaag is motor nog niet terug.

Wat het budget betreft zitten we inderdaad ver op ons achterwerk, godzijdank racen we voor de publiciteit binnen ons bedrijf zodoende kunnen we als het echt nodig is een beetje financieel geholpen worden door ons bedrijf.

Wat de remmen betreft, de Brembo remmen waren al 3 jaar oud en 'k had een voorgevoel dat deze vroeg of laat gingen defect geraken, met de ondertussen geplaatste AP Racing klauwen zitten we met 6 vierkante cm (per kant) meer remoppervlakte aan de remblokken en de 4 pistons zijn ook groter, ook meegenomen is de gewichtwinst van 500 gr per klauw aan opgehangen gewicht. (ondertussen is piloot wel 6 kg. bijgekomen,ha,ha!)
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #20  
Old 15-09-2003, 18:00
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hello,
Terug nieuws van 't front.
vandaag 15/09 naar tuner geweest, terwijl ik moest wachten en in zijn afwezigheid glipte ik vlug in de afgesloten ruimte waar hij zijn motoren prepareert.
Tot mijn grote verbazing was gans de motor uit elkaar gehaald, toen ik mijn zuigers zag kwam "mijn haar recht" 3 van de 4 ( nieuwe) zuigers waren vastgelopen tijdens de laatste race en vol met schreven!!
wat de nokkenassen betreft....nog niets aan gedaan!!
Uitleg tuner, cylinder slecht uitgeboord met te weinig tolerantie en nokkenassen gaat in ruil gebeuren, begrijpe wie kan ?? ik zeker niet meer...
Ik wordt stilletjes aan "woest" (is stadium hoger bij mij dan kwaad...)
We blijven bezig ....tot binnenkort !
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #21  
Old 24-09-2003, 18:57
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hello,
Nieuws van 't GM front.
Mijn tuner uit Gullegem is een grootmeester in thrillers, vandaag 24/09 is motor nog steeds in ontbonden toestand, wacht zgz. achter shims om tussen klepstoters te plaatsen maar toch is nog niets opgebouwd aan het motorblok!
Eénmaal gemonteerd moet hij nog naar Gistel op de vermogentestbank daarna moet motor ingebouwd worden in wagen door onze zorgen (19 de maal motor uit of in, yipie, record van verleden jaar is verpulverd)
Gaan we het halen ?? spanning !
Doei
Luc
GM RACING

Reply With Quote
  #22  
Old 24-09-2003, 20:33
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Luc,
Dit lijkt al meer een griezelfilm ipv een thriller.
Jullie gaan weer een 'leuke' week tegemoed, zonder te testen of alles het wel doet
Toch hopen we op een goede afloop voor jullie vanwege ons 'team'. Ik zou zeggen: laat eens iets zien in Francorchamps;en alle miserie is weeral vergeten

Groetjes
bart
Reply With Quote
  #23  
Old 25-09-2003, 08:20
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
bart vdb

Hello Bart,
Dank !
We hadden 2 maand tijd en terug is het ... bingo !
Mijn reserve motor gaan we in de wintertijd zelf verbouwen en alle delen bestellen, laten uitboren, cylinderkop laten flowen enz.....
Dit jaartje racen zal in mijn geheugen gegrift blijven ! (dat van verleden jaar ook trouwens)
Dus jongens........... 1 adres voor tuning: QUARTIER MARTIN - GULLEGEM, voila,sé, met naam en streek vermelding, als de motor niet tijdig klaar is heeft hij nog een advocaat bij op zijn kl..... !
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #24  
Old 29-09-2003, 12:12
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hello,
Vanavond 29/09 mogen we motor om 20 uur afhalen.
Dus morgen dinsdagavond 30/09 vanaf 18u. vliegen we d'er met man & macht op om alles in te bouwen. oeps ! dit was weer nipt...
Dus een training en rodage is niet meer mogelijk wegens te risicovol.
Ook hebben we geen enkel benul van gewonnen vermogen wegens een totaal nieuwe motorvermogen testbank bij de tuner in Gistel en deze is nog niet 100% in orde (is ook aan het sukkelen!)... zodoende geen "printout" van het motorvermogen, maar de motor schijnt goed te gaan ( dit hebben we nog gehoord !)
Na de race gaan we het vermogen laten opmeten op de uiterst nauwkeurige rollentestbank bij Alvan te Drongen......
Enkele dagen geleden dacht ik forfait te moeten geven voor de race te Francorchamps...uiteindelijk gaan we het toch halen, aan mirakels zijn we reeds gewend geworden.
Dus, see you at Spa !
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #25  
Old 29-09-2003, 15:41
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Quote:
Originally posted by GM RACING
Na de race gaan we het vermogen laten opmeten op de uiterst nauwkeurige rollentestbank bij Alvan te Drongen......
Luc
GM RACING
uiterst nauwkeurige rollentestbank bij Alvan te Drongen......dit is de contradictie van het jaar....Luc, neem deze meetingen toch maar met een serieuse korrel zout. Als je meer informatie wenst, stuur ik ze jou wel privé.

Greetz!
Gert
Reply With Quote
  #26  
Old 29-09-2003, 17:34
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
racefan

Beste Gert,
Ik dacht dat die rollenbank precies was, elke bank heeft natuurlijk afwijkingen ook spelen verschillende factoren een rol zoals de luchtgesteldheid enz...
Toch graag je bevindingen op luc@garden-machinery.com.
Heb je alternatieven ? dicht bij Gent ?
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #27  
Old 01-10-2003, 11:31
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hello,
De verdere avonturen van GM RACING
Gister dinsdag 30/09 omstreeks 18u30 dringende werksessie met 4 mekaniekers om motor te plaatsen.
We gingen dus om te beginnen de versnellingskast plaatsen op motor, maar waar was de koppeling met drukgroep?? nergens te vinden ! was dus achtergebleven bij tuner.
Dus een telefoontje naar Gullegem, natuurlijk (zoals gewoonlijk) gaf de tuner niet thuis.... dus dan maar rijden naar Gullegem, daar wist die kerel me te zeggen dat de koppeling waarschijnlijk achtergebleven was in Oostende waar de testbank was...
Na een telefoontje naar die persoon mocht ik naar Ostende gaan fietsen, éénmaal ter plaatse hebben we ongeveer 30 minuten moeten zoeken wegens ergens achtergelaten, maar 'k wee nie waa.
Uiteindelijk vonden we de drukgroep maar zonder koppelingsschijf, volledig spoorloos!
Ondertussen reeds 22u. kwam ik terug naar onze werkplaats en iedereen moest noodgedwongen huiswaarts gaan....niks kunnen verrichten aan wagen en véél nodeloze werkuren.
Daar het een AP RACING koppeling is, één adres om te gaan MOSA FREIN te Namur.
Dus vandaag woensdag 1/10 zeer vroeg uit de veren om koppelingsplaat te gaan halen naar Namen! - Deze avond nieuwe montagepoging......
Terloops gezegt ben ik nog geflits bij in mijn honderd haasten!
U ziet als het tegenzit is het over gans de lijn, het is niet plezant meer!
Doei - Luc - GM RACING
Reply With Quote
  #28  
Old 01-10-2003, 12:28
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Luc,

Wat een toestanden???!!!!

Ik vind dat er een prijs moet worden uitgereikt voor de pechvogel van het jaar.
Maak er een draaiboek van en verkoop het aan de regiseur van "Verschoten en zoon"...je kan er misscchien nog geld mee verdienen. Sorry voor het sarcasme, maar je zou voor minder beginnen schreeuwen.
Weet ge...doe de prijs van moed en zelfopoffering er ook al maar bij.

PS:Ik heb je ondertussen privé een mailke gestuurd en onthoud: na regen komt zonneschijn. Deze miserie kan gewoon niet blijven duren. Ik wens je alvast het beste!

Greetz!
Gert
Reply With Quote
  #29  
Old 01-10-2003, 14:21
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
racefan

Beste Gert,
Ik geloof het soms zelf niet en wou dat ik wakker werd uit die nare droom...
Het scenario voor een soap zou niet misstaan
Ik hoop dat vanavond de motor erinzit, wedden dat we nog 't één en 't ander zullen beleven?
Doei
Luc
GM RACING
Ps: laat maar komen de beker voor de pechvogel, heb ik alvast ene dit jaar.
Reply With Quote
  #30  
Old 02-10-2003, 09:24
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hello,
Gisteravond woensdag 1/10 terug om 19u30 aan de slag gegaan met 4 man
om de motor in te bouwen.
Alles ging prima en we waren klaar met bijna alles om 23u30, juist toerenteller werkt nog niet, digitale vitesse aanduiding en speciale Sadev onderbrekingsdoos moet nog worden aangesloten....dit wordt vandaag donderdag 2/10 gefikst door tuner zelf bij mij ter plaatse.
Motor start goed, mooie ralentie en maakt minder lawaai (klettert niet meer zoals vroeger) kortom....tevreden mochten we naar huis.
't kan niet altijd slecht gaan,hé.
Een speciale bedanking aan m'n mecaniekers voor hun inzet :
Patrick Derouck, Martin Vande Velde, Nico Vlerick en mijn schoonbroer Romain Lievens, bedankt gasten !!!!
Vandaag ook alles opladen in vrachtwagen en morgen kunnen we de eerste vrije training een beetje roderen.
Tot ziens in Spa!
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.