![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Komt deze wagen naar Zolder in 2004 ?
Naar alle waarschijnlijkheid zal deze wagen in 2004 ingezet worden in het TC kampioenschap. Met tijden van 1"39 moet het lukken om vooraan mee te draaien.
![]() |
#2
|
|||
|
|||
Knappe wagen Driesco, ga je ermee in BTCC configuratie rijden of nog dingen aanpassen? Denk hierbij vooral aan motor en ophanging daar de races in Tc toch 4uurs-koersen zijn en de wagen is gebouwd voor sprintraces.
Last edited by Roel; 27-10-2003 at 19:13. |
#3
|
||||
|
||||
Het broertje of zusje van deze Janspeed Nissan kwam niet verder dan 1.45 tijdens het Zolder Super Prix weekend afgelopen zomer.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
Aanpassingen zullen nodig zijn om onder de geluidslimiet te blijven
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Tijdens de Super Prix was het een A-weekend, dus geen dempers. Raceduur was naar ik meen iets van 45 minuten........
Maar met een 1.44 sta je ook vooraan in de TC ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#6
|
|||
|
|||
Niemand die ooit gezegd heeft dat wij met deze gaan wagen gaan rijden hé mannen, gewoon effe info ingewonnen en blijkbaar stond een Belgisch team op de aankoop van de wagen.
Dit is de mail die ik deze middag van Nissan mocht ontvangen. Dries, I have just checked and a Nissan Primera 1999 lapped Zolder this year in 1:45, the car was driven by the old owner of our car, we know that he is not a quick driver but has a newer car. Also a 1997 Honda Accord driven by his team mate lapped in 1m 39 seconds. If you are a good driver then we think 1m 43 seconds would be easy for you. Regards Nick Eary |
#7
|
|||
|
|||
Deel 2 voor de echte Nissan fans
Hello Dries, I have just spoken to Nissan Motorsport, they inform me that the homologation for our car lasts 7 years after the stoping of the model ( in this case the Primera), as the Primera is still in production there is no problem with the homologation. With regard to the seat and seatbelts they are still in very good condition and conform to FIA standards. The car and all parts passed a full scrutineering test on 19th October by MSA scrutineers. Hope this answers your questions. |
#8
|
|||
|
|||
Deel 3 de technische info. Puntje 1 de prijs is bewust weggelaten
![]() 2. Engine is 2 litre normally aspirated delivering 316 BHP built by IES Ltd, IES could change the engine to suit endurance racing. 3. We cannot offer a test but can run engine and put car through the gears on the air jacks, the car will be running at Snetterton race circuit in Norfolk on November the 9 th in an open saloon race if you want to see the car. 4. We could arrange all of the shipping to you in Belgium. 5. The car weight is 965 kg without fuel. 6. Fuel tanks hold approx 40 litres and is fitted with a fast fill system. 7. There is an air jack system fitted. 8. Brakes, on the front are twin 4 pot AP calipers with 355mm dia vented discs, small brakes on the rear. 9. Homologation details will follow as I do not have them with me. The car is a true BTCC specification car and is built to the highest quality, this car would need changing for endurance racing but only the fuel tank and some small mods to the engine for longer life. |
#9
|
||||
|
||||
knap machien... maar het prijskaartje zal ook wel de moeite zijn denk ik...
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#13
|
|||
|
|||
Zou een benzinetank van 100 L worden.
Belcar, ik vrees van niet ! Daar kan je met zo een wagen weinig komen doen vrees ik. Ze hebben trouwens meer dan wagens genoeg daar ![]() Last edited by Driesco; 27-10-2003 at 21:48. |
#14
|
||||
|
||||
het veld mooier en nog meer verscheiden te maken hé
maar inderdaad, als je zo een auto hebt en je kan er niet mee vooraan meedraaien is het ook als piloot niet zo tof, dus misschien niet slecht om TC te kiezen
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
Lijkt mij een slechte wagen voor de touring cup. Deze wagen is destijds voor de sprintraces van het BTCC gemaakt en zal dus onbetrouwbaar zijn, toch met deze motorisatie. Ofwel moet je over een even groot budget beschikken als Dubois destijds toen ze de 24 uren wonnen...
Ook de 95 decibels lijken mij met dit vermogen onhaalbaar
__________________
http://www.skylimitevents.com |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|