De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-11-2003, 02:36
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by A.J.
Iemand die door de week moet werken rijdt met veel geluk Touring cup, sprinters cup, Funcup ofzo...
tot ge natuurlijk de verplaatsingen naar magnycours en monza en zo gaat meedoen, of als ze extra trainingen (vrije betalende) voorzien op vrijdag
ik heb mijn vrijdagse lessen al meermaals moeten afzeggen

maar dit is natuurlijk nog niet te vergelijken met belcar toestanden hé

om dan nog maar te zwijgen van de Eran Racingdagen in de week of de donderdagtrainingen ...

je steekt sowieso veel tijd in deze hobby, maar dat is dan misschien buiten het feit dat het een pak geld kost, het enige nadeel als ge dan kunt racen maakt dat toch een pak goed hoor!
Old 12-11-2003, 20:30
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Re: Re: Evaluatie Supermeetings

Quote:
Originally posted by raceboy
Ik zou het als stockcarfan apprecieren dat je stockcar racen niet met zoiets walgelijk als de clio cup durft te vergelijken. Als het volgend jaar weer vand at is in de clios ga ik als protest iedere sessie van hen met mijn rug naar het circuit zitten/staan.
Dan gaat ge daar toch ferm alleen staan!

Wat er dit jaar gebeurt is kan natuurlijk op geen enkele manier goedgekeurd worden maar dan moeten degenen die er bevoegd voor zijn maar de gepaste straffen uitdelen.

Ik begin hier echt het gevoel te krijgen dat de Clio-cup moet verdwijnen, zou zeer spijtig zijn, er gaat hier al genoeg autosport verloren.
Misschien ineens de naam veranderen in 2004, de Super Belcar Meetings.

Het is de krachtigste en mooiste cup hier in Belgie, en ook de cup die de toeschouwers het langst op circuit houdt, zie Belcar Masters!
En het is in Nederland, Engeland en Duitsland niet anders in de Clio-cup's.

Yaris-cup, Mini-cup, allemaal dik in orde, dit meen ik echt, maar de Clio's zijn toch iets apart zeker?!

Reply With Quote
Old 12-11-2003, 22:49
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by A.J.
Ik vind de super meetings niet slecht. Ze groeperen het Belgische circuit gebeuren. Wat mij wel enorm opviel is dat er tijdens deze meetings in Zolder steeds veel toeschouwers waren terwijl in Francorchamps daarentegen geen kat aanwezig was. De toppers waren in Zolder de 24 uren en de World Series. Maar ook tijdens het New Race Festival en de Belcar Masters was er duidelijk meer publiek dan tijdens de 3 races in Spa samen. Aan wat ligt dit?

Het feit dat Delettre steeds extra races op het programma had staan lag vooral aan het feit dat de Belcar tijdens de Euro races een avond race hadden en ook aan het feit dat ze in Francorchamps tot 19u en later kan rijden terwijl dat in Zolder beperkt is.

Liever één race minder in Francorchamps maar wel eenmaal naar het buitenland.
Waaraan dit ligt is toch vrij duidelijk, het BELCAR veld is voor 85% Vlaams, Toch logisch, de gewone fan, heeft altijd wel een team dat hij een beetje een warm hart toe draagt, maar niet zo uitgespoken fan dat hij tot in SPA wil komen om actie te zien, En de entourage van piloten omvat al makkelijk een man of 10 - 15, familie, vrienden etc..., maar die vrienden komen ook alleen maar als het niet te ver is, én aangezien de meeste Belcar piloten vlaams zijn, hebben ze ook vlaamse vriendenkring die hen komt bekijken...

Zolang er niet meer Waalse Belcar teams zijn, zal er nooit veel volk in SPA komen kijken naar BELCAR, spijtig toch, want veel mooier om ze aan het werk te zien in Spa dan in Zolder.

Het enige team dat ik ken waar er meer volk voor is in SPA dan in Zolder is bij Belgian Racing !
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules