De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Welke wagen willen jullie in 2004 in de TC ?
AUDI S4 ( bijna onmogelijk ) 8 17.02%
Porsche 993 6 12.77%
Nissan Primera ( Ex BBTC 1997 ) 11 23.40%
Ford Mondeo ( Ex BTTC 2000 ) 11 23.40%
Volvo s 40 ( Ex BTTC 1997 ) 11 23.40%
Voters: 47. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-11-2003, 02:54
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Driesco
Morgen zal ik hier de foto's plaatsen mannen, zowel van de body als de technische snufjes van de wagens.

Wat jullie niet weten is dat er prijsverschil tussen de 5 wagens varieert tussen de 37 en de 100.000 euro. Rara, wie kan ze in de juiste volgorde zetten.
Klein wedstrijdje : winnaar ontvangt een Speedlovers halssleutelhanger

Op het einde van het verhaal zal ik mijn mening eens geven over de 5 wagens. Nog nooit in mijn leven was de zoektocht naar een wagen zo een hel, wetende dat we einde eens over een sponsor beschikken. Iets origineel is de eerste vereiste voor ons, maar de prijs en de spare parts moeten natuurlijk een beschikbaar en betaal zijn he mannen, we moeten dus met verschillende factoren rekening houden.
Van duurste naar goedkoopste:

1) Audi S4 (indien volgens Fia-reglement)
2) Ford Mondeo
3) Volvo S40
4) Porsche 993
5) Nissan Primera

Gokje
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 09:15
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

nissan primera.
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 11:44
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

De enige wagen in dit lijstje die zal presteren in de TC is de Porsche. De andere wagens zijn sprint auto's waar weinig en enkel peperdure wisselstukken voor te vinden zijn. Ook wat betreft het geluid wordt het heel moeilijk om de Mondeo, S40 en Primera in orde te krijgen met een snelle motor.
De audi lijkt ook tof maar wordt moeilijk wegens geen steun dus schiet de Porsche enkel over om veel plezier te combineren met mooie resultaten. Zeker omdat jullie de ambitie hebben om verschillende 24u races te rijden. De 2004 miles mag je dan wel niet rijden maar ter vervanging kan je misschien de 24 uren van Bathurst gaan rijden
Old 20-11-2003, 11:57
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ik snap je redenering Andy, maar ze zijn zo mooi en we hebben massa's wisselstukken dus ik denk dat we het gaan proberen. DB is al geen probleem meer.
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 12:44
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik heb voor de S40 gekozen en wel om volgende redenen:

- die S40-versie is nog steeds te koop (de nieuwe is wel onderweg), de nieuwe kop- en achterlichten erop en je hebt precies de versie die nu in de toonzalen staat
- Volvo beschikt in andere modellen over geschikte motoren ( in de S60 bvb een 250 pk versie)
- er loopt een Belg, genaamd Vincent R., die de nodige ervaring heeft met het afstellen van die auto
- de Mondeo en de Primera staan qua design heel ver af van hun huidige versies, Ford en Nissan zijn een heel andere weg ingeslagen

Just my humble opinion

De enige reden waarom ik hem niet zou kopen is dat de Ford 3 jaar jonger is... Misschien in Genk een kas gaan halen, kooi erin laten zetten en overbouwen
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 13:31
Speedy's Avatar
Speedy Speedy is offline
De Paddock Rookie

Mijn gokje voor de sleutelhanger..............beginnen met de duurste:Audi,Ford,Porsche,Volvo,Nissan.
Porsche is volgens mij wel de meest geschikte wagen om Tc te rijden als men geen grote veranderingen(dure) doet aan de wagen.Maar er rijden al zoveel Porsches in de uithouding......
In elk geval wacht ik vol ongeduld tot Driesco hier bevestigd welke wagen het nu word en wens ik hem veel succes toe voor volgend jaar.Greetz.
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 13:33
SpèédfreaK's Avatar
SpèédfreaK SpèédfreaK is offline
De Paddock Rookie

De S4 zou ik graag willen zien rijden, gewoon voor de exclusiviteit alleen al. Maar indien onmogelijk misschien de Porsche??

Ik ken de reeds vernoemde Primera van RBM van héél dichtbij. Geen slechte auto's maar... waarmee haalde RBM altijd zijn beste prestaties in België??? Een auto die niet in het lijstje staat

Waarom geen BMW Driesco? 320, 325, M3, Z3 M5,... keuze genoeg!

In ieder geval zou ik kiezen voor een achterwielaandrijver. 2 wielen voor te sturen en 2 wielen voor aan te drijven vind ik nog altijd beter verdeeld dan 2 wielen die alles moeten doen en 2 wielen die de alleen de vooras moeten volgen.

In ieder geval veel succes en plezier.

Reply With Quote
Old 20-11-2003, 15:18
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Als ik zoals bij elkaar neem lijkt een 2000 of 2001 Alfa Romeo 156 de beste keuze. Een 2.5 V6 (standaard 192 pk) laten bewerken, gaat ook vooruit denk.
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 15:26
De Paddock Enthousiast

Uitgesloten die Alfa ! Conickx zit trouwens op het goede spoor qua denkwijze op zoek naar de BRI wagen ! Zo denk ik er ook over, maar ja wie ben ik he.
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 18:56
Rockefeller's Avatar
Rockefeller Rockefeller is offline
De Paddock Rookie

Driesco, jij kan er wat van...
wanneer gaan we eindelijk weten welke
raket aan de start gaat brengen?
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 19:01
De Paddock Enthousiast

Beetje spanning in houden hé, is voor ons trouwens ook geen eenvoudige klus. Maar ga er maar vanuit dat het een beauty zal worden. Laat ons afspreken dat jullie alles eind deze maand weten. Wat mij betreft ben ik er uit over welke wagen. Nu zijn we in de fase dat we op zoek zijn naar een 2de piloot, vandaar het oponthoud.
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 21:42
ralff1's Avatar
ralff1 ralff1 is offline
De Paddock Rookie

Ik heb op de mondeo gestemd
Reply With Quote
Old 20-11-2003, 22:49
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by ralff1
Ik heb op de mondeo gestemd
goed zo!
Old 21-11-2003, 10:57
joost joost is offline
De Paddock Regular

Naar mijn mening is de enige realistische wagen de Porsche 993. De andere wagens vragen ofwel zelf ontwikkelingswerk (S4) wat meestal te duur of te ingewikkeld is, ofwel zijn ze zeer fragiel en niet echt op endurance getrimd. Waarom wordt er niet gedacht aan een Mosler of een TVR? Vooral de eerste wagen is relatief betaalbaar en betrouwbaar. Er staan er trouwens enkele te koop.

Joost
Reply With Quote
Old 21-11-2003, 12:00
De Paddock Enthousiast

Juist, en de onderdelen van die wagens geven ze weg voor een prikje Trouwens heel veel mensen die aan deze wagens kunnen werken in België ken ik niet.

geef eens een prijsindicatie Joost
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules