De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-03-2004, 19:24
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Historisch: Gilles Villeneuve, zonder enige twijfel (mijn vast startnummer tijdens mijn autosportjaren is niet toevallig gekozen)

Nu: Montoya, de enige piloot met karakter (IMHO), en ook de enige die nog echt durft racen.
Reply With Quote
Old 06-03-2004, 19:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Autosport.be
Nu: Montoya, de enige piloot met karakter (IMHO), en ook de enige die nog echt durft racen.
En die volgend jaar naar McLaren komt - jiepie!
Reply With Quote
Old 06-03-2004, 19:50
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Autosport.be
Historisch: Gilles Villeneuve, zonder enige twijfel (mijn vast startnummer tijdens mijn autosportjaren is niet toevallig gekozen)

dat karakter wordt fameus getest in spa trouwes
Er zijn er niet veel die raidillion "vollenbak" nemen hé. Montoya was zo iemand, Schumi en J.villeneuve. Dat zijn de mannen met karakter.
Old 06-03-2004, 19:54
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Kdenk dat sinds de "verbouwingen" alle rijdenrs de raidillon volgas nemen...
Old 06-03-2004, 19:56
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

zou goed kunnen
had het ooit ergens gelezen in een boekske
Montoya heeft trouwens nooit gereden op de "oude" raidillon.
Jacques is er een paar keer fameus over de kop gegaan
Old 06-03-2004, 20:02
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Historisch: Michael Schumacher
Nu: Michael Schumacher

De kerel doet ondertussen ook al een ferme periode mee, en hij was nooit onderaan te vinden in de WK-coureurseindstand.
Ik hou dan wel geen rekening met karakter. Maar van die 6 wereldtitels zal er toch wel eentje aan z'n talent toe te kennen, zeker ?
Ik begon net F1 te volgen toen Senna crashte, misschien heb ik daarom best wat gemist. Toch heb ik in het post-Senna-tijdperk al enkele ferme seizoenen meegemaakt, en enkele fabelachtige races van Schumacher.
Wat team betreft heb ik dan ook samen met Schumacher de overstap naar Ferrari gemaakt in '96, voorheen dus Benetton.
1996 was niet echt een superjaar voor Schum', maar seizoen '97 vind ik één van de betere van de jaren '90. (buiten die anti-climax in Jerez)
Hoe saai het soms ook is tegenwoordig, Ferrari heeft ervoor gewerkt en heeft het verdiend, hé. Laten we niet vergeten dat de grote 'schuldigen' aan de huidige dip in de F1, teams als McLaren en Williams zijn, die voorbijgestreefd worden door het steigerende paard.
Ik geef stiekem toe dat ik momenteel toch ook op een andere wereldkampioen hoop, maar ik zal er niet om rouwen moest Ferrari de buit weer binnenhalen.

Een andere coureur en ander team waar ik ook een hele tijd sympathie voor had, waren Fisichella en Jordan. Fisico is momenteel eeuwige belofte geworden, Jordan is vervormd tot een betaalteam als Minardi.
Old 06-03-2004, 20:17
bazzie's Avatar
bazzie bazzie is offline
De Paddock Rookie

Ik ben F1 beginnen volgen in 93-94 en ik was van het begin fan van Ferrari. Voordien had ik al bewondering voor Ferrari als autoconstructeur, en dan is de stap naar hun F1-team de meest logische.
Ik had dan ook direct enorm veel sympathie voor Alesi als coureur.
Na 95 ben ik voor Ferrari blijven supporteren, ook al heb ik wel minder sympathie voor Schumacher, alhoewel niemand zijn talent ontkennen en dat hij Ferrari mee terug naar de top heeft geholpen. Maar toch vind ik dat het tijd is voor vers bloed bij Ferrari.
Mijn voorkeur als opvolger gaat uit naar Fisichella, omdat die van de huidige coureurs het meeste emotie kan losweken bij mij en omdat hem nog altijd als een groot talent zie, dat toch wel dreigt verloren te gaan als hij niet in een top-team (liefst bij Ferrari dus ) terecht kan komen.
Reply With Quote
Old 07-03-2004, 03:19
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie

Wel voor mij was het simpel... ik ben laat fan geworden...

Op een zondag stond de tv eens op, en wat zag ik daar...

autootjes... snelle nogwel...

He wat is dat? Die met z'n blauwe kar probeert voorbij die rooie te geraken, maar't lukt 'm net nooit... zo laat remmen in de regen?

Dit zijn helden...???

Wie zijn die kerels... oh... Ene Mansell en een Alesi?

Ik ben op slag Alesi fan geworden tijdens die bewuste regenrace in Suzuka 94 - zoals Jean Mansell kon afhouden, dat was enorm, *iedere* ronde zette Mansell z'n kar naast Jean, en samen gingen ze oh zo laat in de remmen...

Ik was verkocht! Heb 'm gesteund bij Ferrari, Benetton (al die 2e plaatsen...), Sauber en bij Prost...

m'n eerste "live" F1 was Spa 2000... Regen bij de start, Jean in 9de plaats of zo (wie weet dit nog) - klom in de regen op tot de 4de plaats voordat de mechaniek van de Prost het liet afweten. Die luttele seconden dat ik deze man zag passeren voor me, een paar honderden meters voor de busstop waren voor mij goddelijke momenten...

Heb 'm gevolgd tot z'n 201e race, het seizoen daarna heb ik half maar gevolgd omdat ik zo'n leeg gevoel had zonder deze man.

Lang gezocht naar iemand met z'n flair in de F1... misschien wordt Alonso wel die dark horse die Alesi altijd wel was?
Old 08-03-2004, 21:16
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

F1, dat was er voor mij al bij vanaf men geboorte mene pa ging toen elk jaar 1 of 2 GP's zien, en de andere allemaal op TV zien.

Vanaf '92-'93 ben ik F1 zelf ook beginnen volgen, toen was ik voor den Thierry he .

Maar echt echt volgen, pas sinds de start van 't seizoen van '94, was toen net nog geen 10 jaar, en toen was Senna mijne favoriet, en dat heeft jammer genoeg niet lang geduurd ...
Toen moest ik op zoek naar ne nieuwe om voor te supporteren, en heb toen (hoe weet ik niet) gesloten om voor Senna's teamgenoot bij Williams te supporteren, dieje met zen nr. 0 toen he Den Damon dus, en vond dat wel een goede keuze, nooit aangedacht om voor iemand anders te supporteren, in zijn F1 periode, en dan in '94 is ook meteen mijn afkeer voor M. Schumacher ontstaan, logisch zeker?
Kwas echt wel een mega-Hill fan ze, ge moest eens weten hoe gelukkig ik was toen ik in 1999 in Hockenheim eindelijk een handtekening van hem wist te bemachtigen!!!!

1999 was dus zijn laatste jaar in F1, en moest dus op zoek naar iemand anders, in eerste instantie was ik van plan om voor Nick Heidfeld te supporteren, misschien wel de enige keer dat er eens een naalgenoot in de F1 rondrijdt ... Maar toen stond er in Australië plots ook ene Jenson Button aan de start en moeilijk te verwoorden, maar het deed me gewoon iets als ik die kerel zag rondrijden, en Heidfeld was dus al rap vergeten!!

En nu ben ik dus nog altijd voor den Jenson he, en dat zal ook niet veranderen tot hem der mee ophoudt normaal gezien ...
(voor de rest heb ik ook wel sympahtie voor Alonso, Montoya, Webber en Fisichella, maar dat komt allemaal nog niet in de buurt!!)

Als team krijgt meestal het team waar men favoriet bijrijdt de meeste sympathie, ene nu dit jaar BAR zeker en vast!!

Men eerste keer live F1, was Spa 1995, was toen 11 jaar, vrijdags in de regen op de tribune in Eau Rouge, onvergetelijk
Sinds 1995 elke race in spa gezien, en van 1996 tot 2001 elk naar hockemheim geweest, dan nog drie keer Nurburgring, en 2002 ook Magny Cours, om te zien wel een schoon circuit.

De meest onvergetelijke (live) F1 momenten:
1) Damon's overwinning in Spa 1998 en voor't podium nog gestaan
2) Handtekening van Damon en hij zei "Oh, you're wearing my cap ..."
3) 1999 Hochenheim, Damon zag in zen warming-up lap op zaterdag mijn vlag, en stak ff zen hand op
4) Hakkinen's inhaalactie op Schumacher door ook nog een Zonta te dubbelen op't einde van de rechte lijn in Spa in 2002
5) De race van 1999 op de Nürburgring, Diniz overkop in 1e chicane, en stuk of 6 verschillende leiders die race, door de wisselende weersomstandigheden
6) Spa 2000, Jenson constant bij de snelste in de trainingen, en 3e in de kwalif, vóór schumi
Old 08-03-2004, 21:35
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

In mijn beginjaren dat ik volgde keek ik maar voor 1 iemand: Senna. Bij ons thuis was het toen al Honda wat de klok sloeg (we zijn nu toe aan onze 8ste Honda zij het nu wel als tweede wagen) en na de dood van Senna ben ik de Honda Accords (op dat moment hadden we thuis ook zo één) in de Belgian Procar, BTCC, STW,... beginnen volgen. Formule 1 volgde ik wat vanop een afstand hoewel ik mij er op "betrapte" toch een supporter te zijn van Damon Hill. Toen die bij Jordan ging rijden mét de Mugen-Honda motor F1 terug wat meer beginnen volgen. Sinds vorig jaar, toen Honda zich concentreerde op BAR, is BAR mijn favoriete team geworden en Button toch wel de piloot waar ik het meest sympathie voor heb.

Wat mij hier opvalt: veel Senna fans hebben na zijn dood Hill als favoriet gehad en kunnen Schumacher niet uitstaan...
Reply With Quote
Old 08-03-2004, 23:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat lijkt me normaal : na Senna moest Hill de kleuren van Williams verdedigen, en dat was nu eenmaal tegen Schumacher...

Mij is het althans net zo vergaan.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-03-2004, 23:17
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular

Quote:
Wat mij hier opvalt: veel Senna fans hebben na zijn dood Hill als favoriet gehad en kunnen Schumacher niet uitstaan...
ben het daar volledig mee eens
Reply With Quote
Old 08-03-2004, 23:36
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Mijn allereerste F1 wedstrijd die ik op Tv zag zal waarschijnlijk veel op GP Legends geleken hebben . Mijn absolute favoriet was toen Jim Clark, na zijn dood werd dat Jack Brabham.

Heel veel later tijdens een bandentest op Zolder heb ik John Watson leren kennen. De ganse dag als snotter in zijn box gestaan. Telkens als Watson de box binnen kwam mocht ik zijn helm vasthouden zodat hij zich makkelijker bukken kon. Voor diegene die de boxen van toen niet zouden kennen “tussen circuit en boxvloer zat ongeveer 1 meter hoogte verschil”.
De dag nadien mocht ik mee eten in de tent van team en sponsor (First National City Bank) helaas toen nog geen luxe mobilehomes.
Toen Watson ook nog de voorlaatste GP in Zolder (1982) won kon er niets meer gebeuren. John Watson was en bleef mijn grote HERO.

Tot ik op 27 april 1984 een zekere Ayrton Senna zag rijden op Zolder in een Toleman Hart Turbo TG 184 (nr 19).
F A B U L E U S ! ! ! ! ! ! ! ! !
Zins die bewuste 1ste Mei heb ik eigenlijk geen echte favoriete F1 piloot meer, de meeste sympathie gaat wel naar Rubens Barrichello maar supporteren doe ik voor Ferrari (met of zonder Schumacher).

Natuurlijk kwam in de periode van Boutsen ook mijn chauvinisme even bovendrijven maar als F1 piloot heb ik Thierry eigenlijk nooit graag zien rijden, als endurance piloot daar en tegen !!!!

Zins 1982 heb ik alle GP’s van België live gezien, vanaf 1984 zelfs actief aan meegewerkt.

Yvette Fontaine was in mijn jeugdjaren DE toerwagen pilote. Yvette zou jaren later zelfs de horeca zaak in het centrum van Hasselt die ooit van mijn ouders was overnemen.

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Wat mij hier opvalt: veel Senna fans hebben na zijn dood Hill als favoriet gehad .................
Ik heb dat mens zelfs nooit graag zien rijden. Hill heeft al mijn sympathie verloren in 1982 (?). Tijdens het Ford Festival in Brands Hatch (het jaar dat ook Van de poele meereed) heb ik Hill dingen zien doen die echt niet mooi waren.
Reply With Quote
Old 09-03-2004, 02:18
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Rrubinio Ik heb dat mens zelfs nooit graag zien rijden. Hill heeft al mijn sympathie verloren in 1982 (?). Tijdens het Ford Festival in Brands Hatch (het jaar dat ook Van de poele meereed) heb ik Hill dingen zien doen die echt niet mooi waren. [/B]
toen was ik nog niet geboren ...
Old 09-03-2004, 12:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by stijnconinx

Ik heb toch ook nooit veel gevoeld voor Hill, zeker niet na het 94 debacle, de mislukte campagne in 95 en de onbegrijpelijke overstap naar Arrows. En tegenwoordig ziet ie eruit als een verwilderd man, die zich van niets meer iets aantrekt. Niet echt het type waar ik sympathieën voor kan koesteren.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules