![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
En titel voor Rossi zou idd ook nog beter geweest zijn, niet dat deze daar op het einde van zijn carriere zal over vloeken. Jochie |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En @Alain: Kan je me eens vertellen wat er gebeurd is met Capirossi aub ? Ik ben nogal fan van Ducati ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik heb PbP, één van onze forummers op onze site, foto's gekregen van Rossi tijdens de tests. Daaruit bleek toch dat hij meer moeilijkheden had om met de wagen op de ideale lijn te rijden. Continu zat Rossi met de volledige wagen over de kerbs en bleef tweemaal in de grindbak steken. Dat hij dan zogezegd rondetijden rijdt die in de buurt komen van 58 seconden op Fiorano vind ik lichtjes overdreven. Als hij in de buurt van de minuut komt, mag hij best tevreden zijn. Ofwel werd die rondetijd gemeten op de korte versie van het circuit
![]() |
|
||||
|
||||
Een gebrek aan precisie zou ik Rossi precies toch niet kunnen verwijten
![]() Misschien onwennig ? Hij rijdt er tenslotte niet elke dag mee. Zet Schumacher of praktisch eender welke F1-rijder eens op Rossi's motorfiets ; ik steek er mijn hand voor in het vuur dat hij er ofwel afgaat of zowat het dubbele van Rossi's rondetijden laat optekenen. Om te motorrijden zijn heel wat andere vaardigheden/reflexen vereist dan voor autorijden.
![]() Last edited by Mario; 11-08-2005 at 09:15. |
|
||||
|
||||
Intussen heeft Rossi toch al meer ervaring kunnen opdoen in de F1 en zou hij toch moeten weten wat er mee kan en niet.
Hij zou toch redelijke tijden moeten kunnen draaien zonder dat hij van de baan gaat. En dat hij niet altijd ideale lijnen rijdt, kan ik begrijpen. In de MotoGP wijken ze soms ook wel van de lijn af om in te halen (wat veel meer gebeurt dan in de F1) |
|
||||
|
||||
Quote:
Een voorbeeldje uit de oude doos : in '92 neemt Alain Prost een jaar loopbaanonderbreking. Naar het schijnt zijn precies in dat jaar de koppelingen nogal geëvolueerd en lag daar een van de redenen van een aantal van Prosts mindere starts in '93. Hij was het niet gewoon die koppelingen van '93 te gebruiken (je moest dat heel bruusk doen, wat tegen Prosts manier van doen inging). Hoeveel keer heeft Rossi nu met een F1-bolide gereden ? 1, hoogstens 2 maal per jaar ? Trouwens, na Yamaha gaat hij naar Ducati ![]()
|
||||
|
||||
Ik heb eens met een paar goed ingelichte bronnen gesproken over de testen van Rossi, ze waren er minder enthousiast over als ik had verwacht/gehoopt.
Ze vertelden mij dat het niveau en gebruiksvriendelijkheid van de huidige F1's zodanig is dat gij en ik (dont get your hopes up, t'is bij wijze van spreken) als amateurracers, na een aanpasperiode (vooral remmen), daar tijden mee kunnen draaien die veel dichter in de buurt komen van de referenties als ge zou verwachten. Maar de twee moeilijkheden liggen hem dan nog in die laatste beetjes eruit persen (lukt een paar testpiloten ook nog) en die tijden dan constant te brengen (en dat is blijkbaar het moeilijkst van al). Verder hoop ik van harte dat Rossi in motoGP blijft, hij zou F1 waarschijnlijk kunnen opfleuren maar dan nog zou het de saaie boel blijven waar je met de regels niet vanonder kan. Dus om the Doctor daarin mee te zien rondtoeren, nee bedankt. En zijn vertrek zou voor motoGP een enorm verlies betekenen. Rossi dus "gewoon" op Ducati graag. Jochie |
|
||||
|
||||
Idem, Rossi op Ducati
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Inderdaad.
#46 hoort thuis in de MotoGP en vanaf 2007 op een Duc. Dat die maar gauw wegblijft uit dat stijfburgerlijk F1-gedoe. Ach, er wordt genoeg over gespeculeerd, nu zelfs over een mogelijke testrol, maar dat zou pas vanaf 2007 kunnen wegens tegenstrijdige sponsorbelangen in 2006... De Italiaanse pers maakt er vanalles van en geloven hun eigen onzin. As if Rossi een jaar zal spenderen zonder de mogelijkheid om voor de wereldtitel te strijden...???? ![]() ![]() ![]() Zelfs als de titel binnen is kent hij geen genade voor zijn tegenstanders ![]() |
|
||||
|
||||
Wat is er met je "spiderman" gebeurd, Alain ?
![]()
|
||||
|
||||
Helio hangt de voorbije twee jaar iets te weinig in den draad maar fan ben ik uiteraard nog steeds
![]() |
|
||||
|
||||
Oh, ik dacht dat je daarmee naar Ruben Xaus verwees
![]()
|
||||
|
||||
Neen, toch niet want dat zou betekenen dat Xaus onder de meeste extreme omstandigheden aan zijn motor zou kunnen "kleven" en dat is jammer genoeg absoluut niet het geval
![]() En nu terug naar Rossi ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De woorden van Ross Brawn, vanuit de Monza paddock, zijn veelzeggend: Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|