De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-05-2006, 16:19
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Nog een polijstvraagje. Om die krasjes weg te krijgen met compound (of dat andere middel) moet je deze middelen meerdere malen aanbrengen totdat de krasjes weg zijn? En breng je het aan met een doek, daarna even laten inwerken en dan weer opwrijven? Of moet dat opwrijven tussen de malen niet. En wat voor doekje gebruik je er best voor? Volstaat 'keukenpapier'? En breng je het circelvormig of met de schuurkrassen mee aan?
Sorry voor de vele vragen

Tom
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 16:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Tom21
Nog een polijstvraagje. Om die krasjes weg te krijgen met compound (of dat andere middel) moet je deze middelen meerdere malen aanbrengen totdat de krasjes weg zijn? En breng je het aan met een doek, daarna even laten inwerken en dan weer opwrijven? Of moet dat opwrijven tussen de malen niet. En wat voor doekje gebruik je er best voor? Volstaat 'keukenpapier'? En breng je het circelvormig of met de schuurkrassen mee aan?
Sorry voor de vele vragen

Tom

Ik heb daar onlangs nog het een en ander over neergetikt in de "algemeenheden thread". Ga er even het linkje naartoe bijzetten. Het is deze post en de daarop volgende.

http://forum.depaddock.eu/showthread...172#post171172
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 16:59
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Ok bedankt En hoe lang droogtijd laat je tussen elke laag die je spuit, alvorens te schuren? En spuit je dadelijk na het schuren terug je volgende laag?

Tom (die deze methode op een volgend model eens gaat toepassen)
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 17:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Ok bedankt En hoe lang droogtijd laat je tussen elke laag die je spuit, alvorens te schuren? En spuit je dadelijk na het schuren terug je volgende laag?

Tom (die deze methode op een volgend model eens gaat toepassen)
De Gunze Mr. Hobby vernis is al na enkele uren "stofdroog". Maar, dat wil daarom nog niet zeggen dat ie helemaal uitgehard is. Heb al, door scha en schande, ondervonden dat zelfs 24 uur nog niet voldoende is. Beter is 48 uur, en als je de tijd hebt is een week eigenlijk perfect. Na 48 uur kan het wel, maar voorzichtigheid blijft geboden ivm vingerafdrukken in de vernis. Na het schuren kan onmiddellijk de volgende laag aangebracht worden.Hetzelfde geldt overigens ook voor verven.
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 17:34
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Wederom bedankt! Alleen hebben ze die vernis hier niet bij ons in de modelbouwwinkel (Broux - Hasselt) Ik moet bijna altijd de Tamiya Vernis gebruiken, en die vind ik niet zo best.

Tom
Reply With Quote
Old 02-05-2006, 17:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Wederom bedankt! Alleen hebben ze die vernis hier niet bij ons in de modelbouwwinkel (Broux - Hasselt) Ik moet bijna altijd de Tamiya Vernis gebruiken, en die vind ik niet zo best.

Tom
Ze hebben hem alleszins wel gehad vroeger. Staan in hetzelfde rek als de Tamiya verfpotjes maar dan helemaal bovenaan tegen de muur. (tenminste de laatste keer - eind vorig jaar - dat ik ze bij hun gekocht heb)
Reply With Quote
Old 03-05-2006, 00:02
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:

Tom
Normaal gezien hebben ze bij Broux de vernis van Gunze, en als die niet in het rek staat toch eens vragen, ze kunnen altijd bijbestellen.
Zoniet kan je altijd eens contact opnemen met Luc Sturm, hij kan daar ook aan geraken.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 03-05-2006, 20:54
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Zo staat de ferrari er nu bij. Na drie lagen rood, twee lagen blanke lak. Deze lagen 'gepolijst'. En dan terug twee lagen blanke lak erover.
Nu ga ik deze nog eens polijsten en dan moet hij klaar zijn voor montage.

Die vernis hebben ze inderdaad maar soms bij broux. En als hij besteld moet worden duurt het altijd lang. Ik ben ook al lang op TS-49 aan het wachten voor mijn ducaties.

En nog eens over die compound...moet je die nu in de schuurrichting aanbrengen of in circels, want dat stond niet in dat topic dat je me gaf

Tom

Last edited by Tom21; 03-05-2006 at 21:17.
Reply With Quote
Old 03-05-2006, 22:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
En nog eens over die compound...moet je die nu in de schuurrichting aanbrengen of in circels, want dat stond niet in dat topic dat je me gaf

Tom
Mille scusi Ik breng die altijd aan in een rechte lijn, dus in 1 enkele richting, de schuurrichting. Zeker niet in cirkels omdat je dan pigment in rondjes begint te draaien op de onderlagen.
Reply With Quote
Old 03-05-2006, 23:10
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Ok bedankt, het is je vergeven IK heb het zo ook gedaan, en ik moet zeggen...Het is een topresultaat. Ik dacht voorheen al dat mijn spuitwerk goed lukte, was ook zo, maar nu met dat polijsten is het gewoon perfect. Het blinkt nog meer en is zo glad, dat als er een vlieg op zou landen, hij/zij haar poten zou breken Zal er morgen een fototje van posten.

Tom
Reply With Quote
Old 03-05-2006, 23:18
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Ok bedankt, het is je vergeven IK heb het zo ook gedaan, en ik moet zeggen...Het is een topresultaat. Ik dacht voorheen al dat mijn spuitwerk goed lukte, was ook zo, maar nu met dat polijsten is het gewoon perfect. Het blinkt nog meer en is zo glad, dat als er een vlieg op zou landen, hij/zij haar poten zou breken Zal er morgen een fototje van posten.

Tom
Mooi dat te horen. Als je een foto neemt, probeer hem dan niet in direct zonlicht te nemen, omdat dan het licht nogal aan de harde kant is, waardoor de glans niet optimaal te zien is. Beter te wachten tot een uurtje/half uurtje voor zonsondergang als je buiten wil fotograferen, of ergens in een goede schaduw.
Reply With Quote
Old 03-05-2006, 23:35
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Ah wist ik niet. Ik heb nu de foto in het licht getrokken, maar dan zal ik morgen de foto's eens buiten in de schaduw of voor zonsondergang gaan maken.

Tom
Reply With Quote
Old 03-05-2006, 23:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Ah wist ik niet. Ik heb nu de foto in het licht getrokken, maar dan zal ik morgen de foto's eens buiten in de schaduw of voor zonsondergang gaan maken.

Tom
Is prima. Experimenteer maar wat en laat ons het resultaat meer eens zien.
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 00:58
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Als Broux de TS-49 niet heeft, moet je eens kijken of de MS-3 niet voorradig is. Dat is namelijk dezelfde kleur, Bright Red. TS-49 = MS-3

Overigens zijt ge goe bezig.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 16:21
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Bedankt! Dan ga ik mijn broertje eens laten kijken voor die MS-3 ofwel ga ik bij domino nog eens wat bestellen.
Straks zal ik nog eens een fototje maken van de Ferrari.

Tom
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules