De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2006, 16:03
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gwyllion
De trageren sneller maken of de snelleren trager maken heeft toch hetzelfde effect: de snelheid wordt meer gelijk
Wat dacht je van beiden...zodat de snelheid meer gelijk gaat worden.

Of een vorm van norm-tijden, zoals de BTCS kent. Rijdt je te snel, dan krijg je ballast voor de rest van het seizoen. Dan blijft het veld wel 'bij elkaar'. Voor de coureurs wordt het dan een sport (misschien) om zo dicht mogelijk tegen die tijd aan te zitten.

Want zoals Belle aangeeft, het lijkt mij ook niet boeiend voor teams om maar één concurrent te hebben. En het is zeer frusterend voor de rest om als maximaal haalbare 4e te zijn...
Reply With Quote
Old 20-06-2006, 16:56
insanity's Avatar
insanity insanity is offline
De Paddock Regular

Enerzijds past men de reglementen van de Belcar aan om FIA-GT wagens toe te laten en zo 'de grote jongens' aan te trekken. Dan, wanneer de twee teams in kwestie enorme budgetten investeren in hun wagenpark, gaan ze die vele miljoenen-kostende wagens terugschroeven omdat er geen spanning meer is.

Akkoord - er is ook geen spanning op deze manier. Anderzijds, mocht ik meneer Kumpen of meneer Selleslagh wezen, zou ik wel elders mijn miljoentjes weten te investeren... Gaan we op deze manier onze mooie Corvettes niet verliezen?
Old 20-06-2006, 17:04
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by insanity
Akkoord - er is ook geen spanning op deze manier. Anderzijds, mocht ik meneer Kumpen of meneer Selleslagh wezen, zou ik wel elders mijn miljoentjes weten te investeren... Gaan we op deze manier onze mooie Corvettes niet verliezen?
Inderdaad, ik zou er niet van verschieten moest SRT volgend jaar enkel FFSA doen (of iets anders). Dat zou ik alleszins doen. Voor GLPK...ja, dan moeten ze al een andere sponsor gaan zoeken want Sporza heeft niet veel aan reclame maken in Frankrijk, tenzij ze FFSA zouden gaan coveren.
Maar het is dus volgens mij vooral door sponsorbelangen dat ze in de Belcar blijven rondtoeren...

Tja, die grote jongens in de Belcar? Hadden ze dan echt een stormloop verwacht? Als je de keuze hebt tussen kampioenschappen als de LMS, FFSA en andere, dan weten de meesten ook wel wat kiezen denk ik...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net

Last edited by Belle; 20-06-2006 at 17:09.
Reply With Quote
Old 20-06-2006, 18:10
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Belle
Maar het is dus volgens mij vooral door sponsorbelangen dat ze in de Belcar blijven rondtoeren...
dat is mij al langer duidelijk

in Belcar sponsors blij houden, en het geld in een ander kampioenschap steken
Old 21-06-2006, 00:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Bedoel, je kan wel een krachtige wagen hebben, maar je moet die ook nog de baas kunnen. Niet makkelijk om de vele pk's op de piste te houden als je dat niet gewoon bent. Je moet die snelheid er nog kunnen uithalen ook...
Zet Raceboy, Belle of ondergtekende in een dikke bak...............we komen echt niet onder de 2.00 Als we al 1 rondje zonder brokken kunnen rijden

Porsches sneller? Corvettes trager? Daar ligt de oplossing ook niet in. De C5R was vorig jaar niet de wagen met de meeste PK's maar toch de snelste van het stel. Meeste PK's waren te vinden bij PSI. Voor bevestiging hiervan? Vraag het eens aan Menten of blonde Markus.

Die C5R heeft de prettige c.q. nadelige eigenschap dat die kist in een bocht bijna net zo snel is als op een recht stuk. Je wint de meeste tijd in een rondje op de langzame secties (de bochten dus) als je daar een sneller bent dan de concurrentie. Relatief gezien vormen die langzame secties de grootste brok in de opbouw van de rondetijd. Wegligging en aero-pakket van de C5R schijnen nu eenmaal superieur te zijn.

Oplossing lijkt mij dus te zitten om de bochtensnelheid van de C5R terug te schroeven of te verhogen bij de anderen. Ben weer eens eigenwijs

Weet iemand overigens of we het duo Menten-Maes terugzien tijdens de schoolreisjes-race? Van het weekend vernomen van een leverancier die weleens in Thimister komt dat de bewuste bi-turbo nog steeds in de "specificatie Bianchi" te aanschouwen is. De verhouding Menten - Maes lijkt me gezien bepaalde publicaties kort na de Home Race ietwat bekoeld te zijn.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-06-2006, 19:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Hoeveel Vipers tijdens deze schoolreisjes-race? Gokje: 2 stuks.

Eentje is zeker:
Quote:
24 Heures de Spa : Voici la Viper Signa Motorsport

Le bolide sera aligné en guise d'entraînement lors de la manche Belcar du jeudi 29 juin (Zolder), et elle devrait aussi être de la partie lors du Test-Day des 24 Heures de Spa, le 5 juillet

http://www.turbomagazine.be/des_info...id=5062&back=1
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-06-2006, 20:25
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Hoeveel Vipers tijdens deze schoolreisjes-race? Gokje: 2 stuks.

Eentje is zeker:
Over wat voor Viper(s) gaat het ? (link werkt niet momenteel)
edit, link werkt nu wel, zijn dus Cup Vipers.
Old 21-06-2006, 20:44
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Inderdaad, ik zou er niet van verschieten moest SRT volgend jaar enkel FFSA doen (of iets anders).
Vandaag gelezen in La Derniere Heure, een interview met Patrick Selleslaghs. Zijn laatste zin ( vertaald ) : 'volgend jaar zien ze mij niet meer in de Belcar'
Old 22-06-2006, 07:48
insanity's Avatar
De Paddock Regular

En jammer - want trouwe supporter vanaf de eerste SRT-verschijning in de Belcar zijnde - maar zeer zeer begrijpelijk. Dank U RACB
Old 22-06-2006, 08:42
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

ivm de Vipers,
Die Signa Dodge Viper Competition is dus al zeker, maar die van Rudolph komt waarschijnlijk toch ook? Weet er trouwens iemand iets ivm die van AD, of hun GTS-R nu nog mee gaat rijden...?
Reply With Quote
Old 22-06-2006, 13:31
insanity's Avatar
De Paddock Regular

AD Sport is vandaag met de Viper in Zolder om te testen - Rudolph Racing trouwens ook...

Last edited by insanity; 22-06-2006 at 13:43.
Reply With Quote
Old 22-06-2006, 15:41
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

gaan ze hem dan toch inzetten?
Old 22-06-2006, 15:47
insanity's Avatar
De Paddock Regular

Het ziet er wel naar uit * hij is nog steeds Belcar-bestickerd * maar voor het antwoord hierop zullen we een reactie uit het AD-Sport kamp moeten afwachten denk ik - of gewoon wachten tot donderdag
Old 22-06-2006, 17:40
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

@ Insanity: Prachtige foto
Jep ik hoop dat hij zal meeracen, toch zonde zo'n wagen op stal te laten?
@ Jawaddeman: Bedankt voor je PM, zag er positief uit

Welcome Back Viper (GTS-R)

Last edited by Viper GTS-R***; 22-06-2006 at 17:52.
Reply With Quote
Old 22-06-2006, 18:54
MichelRacing MichelRacing is offline
De Paddock Rookie

Miss is de Viper alternatief voor in klasse GT Nationaal mee te rijden tijdens de 24uren van Spa...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules