![]() |
|
|
||||
|
||||
vraag is hoeveel voorprogramma je nodig hebt voor een wedstrijd van 6 uur. voor veel fans is dàt al een goedgevulde dag
ALMS programma's kan je moeilijk vergelijken, even de kalender bekijken= 1) Sebring 12 hrs 2) St. Petersburg GP, samen IRL 3) Long Beach GP, samen met Champ Cars 4) Lone Star GP Houston, samen met Champ Cars 5) Utah GP, ALMS weekend 6) Lime Rock (geen idee, de geveven link werkt niet) 7) Mid Ohio, samen met IRL 8) Road America, samen met Champ Cars 9) Mosport, ALMS weekend 10) Detroit Belle Isle, samen met IRL 11) Petit Le Mans (10u race) 12) Laguna Seca, ALMS weekend van de 12 weekends, moeten ze er 7 delen met IRL of Champcar (zijn ze eigenlijk voorprogramma), en zijn er 2 weekends buiten categorie. prijzen? voor Laguna seca betaal je voor een raceday-ticketje 35$, een ALMS race duurt slechts 2u45, nog niet de helft van LMS. Je moet wel nageven, in Amerika leeft de autosport meer, en dankzij FOX/SPEED (oa) komt het ook allemaal veel beter in beeld. natuurlijk, om eenzelfde gebied in europa te coveren, heb je een 10-tal talen nodig, als het niet meer is
|
|||
|
|||
Quote:
Verschillende landen, talen, TV zenders en geprinte/online media maakt promotie een stuk lastiger. |
|
||||
|
||||
Geloof toch dat de Renault series een aardige knaller zijn qua bezoekersaantallen. WTCC is op de goede weg. FIA GT is idd een drama, zowel in aantallen bezoekers langs de baan als op de TV. Vandaar de move naar enkele circuits (Zolder, Nogaro) waar van oudsher redelijk makkelijk publiek naar toe gaat.
Toch, met een goede marketing moet het lukken. Zie bijvoorbeeld DTM. Ander fraai voorbeeld is de Formula 3 Masters in NL. Ooit goed in de markt gezet door Marlboro en nog steeds kent iedereen in NL de Masters op Zandvoort.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Door die wedstrijden van 6 uur is er maar weinig ruimte op de zondag, m.a.w. de anderen moeten hun wedstrijden op zaterdag rijden. Dat is voor veel organisators ook niet aantrekkelijk.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
WTCC... ik ken het vaag. waarop baseer ik mij als ik zeg dat het een flop is? er is een simgame van uit. veel sim racers zijn ook echte race fans (van die mensen op een obscuur forum ![]() voeg daar dan bij dat ik (hier in belgie) weinig tot niets hoor over WTCC, en volgens mij is het niet het commerciele succes waar sommigen het voor houden
|
||||
|
||||
Quote:
Je moet spelletjes niet vergelijken met het echte kampioenschap. Het feit dat er weinig mensen op de RACE servers zitten komt voornamelijk door het feit dat er nog niet veel leagues voor zijn, en dat modden niet mogelijk is. Daardoor zitten de online-racers voornamelijk op GTR2 bijv. Ik heb vanuit m'n werk aardig wat FIAGT en WTCC races gezien de afgelopen jaren, en daar zit een enorm verschil tussen. Zowel qua promotie als bezoekersaantallen. Vergeet niet dat naast de promotie van de organisatie de fabrikanten ook nog de WTCC promoten, iets wat bij het FIAGT niet gebeurt. |
|
||||
|
||||
Quote:
De Pre-Grid is open voor het publiek, de wagens staan niet in pitboxen maar gewoon in een tent aan de trailer, iedere race is er een handtekeningsessie die verplicht is voor elk team. En verder heb je nog de Corrals tijdens sommige races. Een Corral is eigenlijk een meeting die georganiseerd wordt tijdens het raceweekend. Porsche en Corvette organiseren corrals. Vooral de corvette corral trekt veel wagens en dus veel bezoekers naar de circuits. Tijdens ALMS weekends heb je meestal de speed world GT challenge. Mooi kampioenschap met Vipers, officiële Cadillacs,... Om je een idee te geven van ticketprijzen, een ticket voor Sebring van woensdag tot zondag kost 80 Dollar.
http://www.brechtdecancq.com Last edited by Brecht; 14-02-2007 at 18:23. |
|
||||
|
||||
Nog steeds geen beslissing over een volledig ALMS voor Audi:
Quote:
|
||||
|
||||
Troubles in ALMS
Troubles in ALMS met Audi. Ze voelen zich nog altijd niet fair behandeld t.o.v. de concurrentie en twijfelen nog altijd om het ganse ALMS kampioenschap te rijden.
http://lastturnclub.com/mos/Frontpage/ (Sorry het is in het Engels) |
|
|||
|
|||
Niks nieuws onder de zon. Als je de snelheid van de fabrieks LMP2 zag in Sebring, zit de kans er zeker in dat zij Audi dit jaar een aantal keer zullen kunnen kloppen...
|
|
|||
|
|||
Is dit een hint?
Quote:
bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3378 |
|
|||
|
|||
Quote:
Overigens: Dat diesels door de ACO bevoordeeld worden daar hoor ik Audi niet over. ![]() Met het wegvallen van Autorlando en Goldentime zijn er 2 plaatsen vrij in het LMS. |
|
||||
|
||||
der is wel een verschil tussen een voordeel binnen klassen (en gelijkwaardige budgetten) en een mogelijkheid om door een veel goedkoper te ontwikkelen wagen geklopt te worden he
|
|