De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-02-2007, 00:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Een zeer kort seizoen 2007 voor de Audi R10 TDI?

Behlave Sebring en Le Mans voor de rest niks?

Quote:
Audi has threatened to not participate in the American Le Mans Series following the latest technical bulletin issued by IMSA.

http://www.the-paddock.net/sportscar...iew/241131/49/
Quote:
De oorzaak ligt in het reglement, in tegenstelling tot de ACO weigeren de ALMS-organisatoren de restrictoren van de LMP2-bolides te beperken. Dat betekent dat de LMP2 Porsches en Courage Acura’s bijna net zo snel zullen zijn als de LMP1 Audi’s.

http://www.autosport.nl/actueel/news...34&rubriek=int
Als dat idd waarheid gaat worden dan kunnen we een streep door de ALMS zetten, alleen een LMP2 en GT2 klasse. Of gaan we weer op weg voor het zoveelste spelletje politiek in de autosport?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-02-2007, 02:52
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
IMSA moet toch eens iets minder creatief met de reglementen omgaan. Met hun huidige beleid jagen ze vooral mensen weg lijkt het (Audi, Corvette).
Reply With Quote
  #3  
Old 10-02-2007, 12:25
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
IMSA moet toch eens iets minder creatief met de reglementen omgaan. Met hun huidige beleid jagen ze vooral mensen weg lijkt het (Audi, Corvette).
Vind het zeer vreemd dat in Europa de LMS hoogtij vieren terwijl in de VSA zowel de GT1-klasse als de LMP1-klasse op sterven na dood zijn. De organisatie mag zich toch vragen beginnen te stellen....
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 10-02-2007, 13:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Vind het zeer vreemd dat in Europa de LMS hoogtij vieren terwijl in de VSA zowel de GT1-klasse als de LMP1-klasse op sterven na dood zijn. De organisatie mag zich toch vragen beginnen te stellen....
Hoogtijdagen voor de LMS? Ligt eraan van welke je kant het bekijkt. Ja, qua deelnemers ziet het er goed uit. Op het vlak van marketing, exposure, tv-deals en toeschouwersaantallen is het een drama. Dat is meteen de reden dat je de Audi R10 niet terug zal zien in de LMS.

Want als je wint als fabrikant in de LMS, wat kun je dan verkopen aan de consument? Niemand die het LMS kent in Europa.............ja wat freaks op obscure fora

Deelname van Peugeot is m.i. niet meer dan trainingskilometers maken voor Le Mans 2008
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-02-2007, 15:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik kan me de reactie van Audi voorstellen. Vanwege het onbreken van LMP1 (en GT1) deelnemers voelt ALMS zich schijnbaar genoodzaakt in te grijpen. Voor het publiek kan dit leuke wedstrijden op leveren, echter op deze manier wordt Audi bestraft voor haar inzet. Maar misschien is het voor ALMS wel beter als Audi afhaakt zodat privateers misschien weer interesse krijgen in LMP1. En anders misschien LMP1 en GT1 klasse opheffen, al heeft Acura wel plannen om in 2009 met een LMP1 op de proppen te komen, dus misschien moet ALMS gewoon een paar seizoenen geduld hebben tot Audi een echte tegenstander krijgt.

Het niet deelnemen van Audi aan het LMS vind ik zwak. Oke, voorlopig krijgt LMS weinig aandacht, echter ik denk dat het een kip en ei verhaal is. Door deelname van Pug verwacht ik dat de media belangstelling toe zal nemen, een tweestrijd tussen Pug en Audi zou nog een extra boost geven.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-02-2007, 16:41
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De beslissing over deelname aan ALMS en/of LMS wordt duidelijk bepaald door de marketing afdeling van Audi.

Amerika is een grote groeimarkt voor Audi en ALMS heeft een perfect TV aanbod. Vandaar de keuze om aan ALMS deel te nemen en de oude vooroordelen over diesel motoren te ontkrachten (traag en luid).

In Europa heeft Audi weinig te bewijzen, qua merkbekendheid en reputatie van TDI motor. Als dan nog weet dat LMS totaal onbekend is in Europe, was de keuze snel gemaakt: ALMS en geen LMS in 2007.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-02-2007, 11:53
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Hengelo Ov, NL
Posts: 40
Maar met een snellere LMP2 krijg je toch interessantere races!? Audi kan dan toch zeggen; 'We hebben ondanks meer snelle concurrenten toch nog gewonnen.'
Mij lijkt dat een betere reclame dan winnen met 10 ronden voorsprong. En bij close-racing ben je vaker in beeld. (Als er al tv-coverage is natuurlijk.)
En als blijkt dat de races interessant zijn dan komt het uiteindelijk ook wel op tv. En als de tv-producenten er mooie programma's van maken komen de kijkers ook wel. Idd een beetje kip en ei...
Reply With Quote
  #8  
Old 12-02-2007, 12:07
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Mensen zullen dat toch te niet doen als zijnde 'ja, vind je het gek, met een LMP1 tegen een LMP2'. Of nog erger, ze zullen denken dat die LMP1 traag is omdat hij de LMP2's maar amper voor kan blijven. Vanuit dat standpunt snap ik Audi's standpunt dan ook prima.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-02-2007, 18:12
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Dagobert II View Post
Maar met een snellere LMP2 krijg je toch interessantere races!? Audi kan dan toch zeggen; 'We hebben ondanks meer snelle concurrenten toch nog gewonnen.'
Audi spendeert miljoenen om een competitieve diesel LMP1 wagen te bouwen; dit in de veronderstelling dat LMP1 altijd de top klasse zal zijn (wat duidelijk de neming van ACO is). Plots kunnen er andere merken (zoals Acura) aan ALMS deelnemen met LMP2 wagens die een fractie kosten (Acura bouwt enkele de motor en gebruikt een klantenchassis van Couragen en Lola) en toch nog voor een algemene overwinning gaan (vooral op de bochtige circuits). Dat zal wel in het verkeerde keelgat geschoten zijn.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-02-2007, 18:51
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Lijkt mij ook logisch dat dat in het verkeerde keelgat geschoten is. Dat ze LMP1 dan wat versnellen, grotere restrictoren, LMP2 is qua snelheid goed vind ik, moet zo blijven, GT1's zouden ze ook wat mogen versnellen.
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 13-02-2007, 19:40
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Gewoon ACO regels voor 2007 behouden. Het lagere minimumgewicht voor benzine LMP1 vind ik terecht.
Reply With Quote
  #12  
Old 13-02-2007, 21:08
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Hoogtijdagen voor de LMS? Ligt eraan van welke je kant het bekijkt. Ja, qua deelnemers ziet het er goed uit. Op het vlak van marketing, exposure, tv-deals en toeschouwersaantallen is het een drama.
net zoals FIA-GT, Belcar, GT3, WTCC, GP2, Renault Series, ...

zowat elke groot kampioenschap eigenlijk.

buiten de F1 kennen de 24u van Le Mans en Spa een klein beetje bekendheid, maar dat is het zowat


dus als dat een teken is van succes, is alles een flop
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 13-02-2007, 21:39
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Het WTCC is anders zowel qua bezoekersaantallen en tv-coverage en marketing prima geregeld hoor. Dat vind ik niet echt een serie die in die rij thuis hoort.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-02-2007, 22:32
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
De support race's die in de weekends rijden van de LMS zijn ook nooit écht aantrekkelijk geweest op enkele uitzonderingen na.

Voor monza bvb ziet het programma er zo uit: http://www.lemans-series.com/2007/uk/support/index.asp
Buiten de LMS en de WS is er geen enkele top serie die het publiek kan vermaken, als je dan nog eens een bedrag rond de 25€ (? corrigeer me indien nodig) moet betalen voor entree, tja dan kan je moeilijk volle tribunes bekomen -denk ik-...

Tijdens de weekends in Valencia, Nurburgring en Silverstone rijden naast de LMS zelf dan alleen nog maar CER, Peugeot 207 Spider Cup en Radical World Cup. Daar heb je helemaal niks meer om publiek te lokken met een "moderne atractieve top singel-make serie"

En dit dan allemaal terwijl de LMS entry list barst van top wagens en piloten terwijl er diversiteit alom is in alle klasse.


Wat rijd er btw zoal aan de overkant van de plas als support race's bij de ALMS? Wat zijn daar de bezoekers aantallen? Wat kost daar een ticket?
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 13-02-2007, 23:12
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Niet vergeten dan een LMS race 6 uur duurt, er is dus minder ruimte voor support races.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.