![]() |
|
|
||||
|
||||
Mooi mooi mooi man!
Misschien de onderkant van de bodemplaat iets meer weatheren. Die is volgens mij nog ietsje te proper in vergelijking met de binnenkant. Maar ja, dat kan later nog als je over het niveau van bevuiling van de body beslist. Knap hoor!
|
||||
|
||||
En dit weekend nog een beetje doorgewerkt aan het interieur
Om te beginnen onze opperbrouwer( ![]() ![]() De brandblussers geverfd en vastgelijmd En geweatherd En het dashbord gemonteerd.
|
||||
|
||||
En toen kwam ik weer een reservoirtje tegen waar een aansluiting voor een darm voorzien was maar geen darm te bekennen was. Dus............het ideale moment om een trukje dat ik van Nismo geleerd heb eens uit te testen.
Darmpje bevestigen Daarna 4 kleine gaatjes geboord langs de rolkooi Een iets groter gaatje geboord aan de zijkant En dan een stukje ijzedraad, uit die vast-hecht-dingen voor vuilniszakken gehaald, gebruikt om de darm mee vast te zetten. En toen kreeg ik dit als resultaat Ik weet dat dit soort scratch build voor de meesten onder jullie de normaalste zaak van de wereld is maar voor mij was dit een : Hè, dit heb ik knap gedaan moment. Was best wel een beetje trots op mezelf ![]()
|
||||
|
||||
Om te eindigen nog!? een brandblusser geverfd en gemonteerd en alles wat ik geplaatst heb geweatherd. Op de foto`s lijkt het alsof dit een woestijnbuggy is maar in het echt is de vervuiling minder groof.
|
||||
|
||||
Onze Philip is er weer zo ene die elke goede raad direct opslaat in zijn geheugenkaart en meteen bij het bouwen in de praktijk omzet. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij modelbouwtechnisch met rasse schreden vooruit schiet en regelmatig zichzelf verbaast in de positieve zin
![]() Goed bezig maat, ik blijf deze thread volgen! |
|
||||
|
||||
Goe bezig maatje.
![]()
|
||||
|
||||
Bedankt voor de positieve reakties mannen.
Vandaag nog even doorgewerkt aan de rolkooi die ik gisteren gespoten had. Nog maar eens een tip van Nismo gestolen ![]() Hierbij kwam men vast-hecht-dingen voor vuilniszakken weer van pas samen met een stukje stof voor gordels. Stukje stof rond de rolkooi, daarond aan de uiteinden de draad en de helm van de piloot kan niet meer tegen het staal van de kooi klatsen Vandaag ook eens gaan kijken wat ik nog van zetel vond want de originele vond ik niets speciaals Een andere gevonden en al eens met poeder erover en een laagje lak erover. Er moet wel nog een laagje mat over
|
||||
|
||||
Effe een kleine update. Ik ben begonnen aan het plakken van de decals. Dit is het resultaat van 2 avonden prutsen. Op de deur zitten er nog een paar luchtbelletjes, deze moeten er nog uit. Het gaat een huzarenstukje worden om deze livery goed op de body te krijgen. Ze zijn nogal dik en sluiten niet overal evengoed aan. Maar we zien wel waar we eindigen
|
||||
|
||||
de luchtbelletjes kan je eruit halen door de decal met een zeer scherpe exacto in te snijden (voorzichtig om niet te diep te snijden, de ondergrond moet intact blijven). Daarna opnieuw sollen, en dat moet goed komen.
Mara nogmaals: voorzichtigheid is geboden. ![]()
|
||||
|
||||
En we gaan weer verder. Ik ben de laatste dagen bezig geweest aan de zetel. De originele vond ik niet mooi dus een andere gespoten. Toen deze klaar was vind ik het resultaat niet passen, deze was nl te modern naar men in. Dus maar aan nog een andere begonnen en deze staat me meer aan. Helaas niet met embossy gedaan omdat ik alleen maar zwart in huis heb dus gewoon gespoten. De PE set en gordels komen van crazy modellers.
Het resultaat vinnik zelf niet slecht maar natuurlijk kan alles beter. Vrij kleurrijk en zuiver. Dit past niet met de rest van het interieur dus de zetel beginnen te weatheren. Dat zag er al beter uit.
|
||||
|
||||
Daarna kon de rolkooi erin en de laatste onderdelen van het interieur.
Het interieur is nu klaar, denk ik, dus kan ik me op de body gaan concentreren. Alleen vond ik geen plaats waar ik de gordels mooi kon gevestigen dus heb ik ze onder de rolkooi vastgemaakt met secondenlijm en er een klein " bevestigings-systeem-dingens" voor gescratcht.
|
||||
|
||||
En tussendoor een beetje doorgewerkt aan het decallen van de body. Dit blijkt een werk van lange duur te gaan worden. De decals zijn vrij dik en hebben steeds 2 a 3 keer sol nodig eer ze strak zitten. En na iedere witte decal moet ik wachten tot deze volledig droog en strak zit voordat ik aan de volgende decal kan beginnen. Maar langzaam en gestaag gaan we verder.
De laatste decal op de foto zit nog onder de sol. Nu zit ie wel mooi strak ![]()
|
||||
|
||||
Je doet dat goed Doc !! Ik kan er niets meer over zeggen. Gezien je weatheringen binnenin, ga je dat ook aan de body aanpassen??
|
||||
|
||||
Goe bezig maatje, en neem uwe tijd bij het decallen.
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Op de foto`s lijkt de vervuilingen veel erger dan het in werkelijkeid is. Als je de foto`s bekijkt lijkt het wel of dit 1 of andere Dakar uitvoering is. Als ik hem hier bekijkt lijkt het al veel meer op slijtage en vuil. groetjes
|
|