![]() |
|
|
||||
|
||||
Nissan Bluebird Turbo Silhouette duo build - Aoshima - 1/24
Net zoals Djoene doe ik op een ander forum mee aan een Nissan build. Ik heb daarvoor een kit gezocht die niemand anders bouwt om zo voor een beetje afwisseling te zorgen. De kit revieuw staat er al dus hier de build.
Ik ben al enkele dagen bezig maar echt veel is nog niet gebeurt. De body is volledig geschuurd en geprimerd, en geschuurd en geprimerd, en geschuurd en geprimerd,................ Er was dus wel wat werk aan de body. Ik heb voor de eerste keer geopteerd om motip te gebruiken om de body te spuiten. Het viel redelijk mee, het oranje staat hem wel, maar ik had wel 6 lagen nodig om een mooie oranje kleur te krijgen. Deze enkele dagen laten uitharden en vandaag effe opgepoetst met compound finish. De onderkant is zwart gespoten en een paar onderdelen zijn bijgekleurd. Alles word volgende week wel nog een beetje gewheaterd. Er is voor deze maar weinig referentie materiaal te vinden. Ik ga dus om het interieur af te werken gebruik maken van de Nissan Silvia Impul Turbo versie. Ik denk dat ik er dan niet zo heel ver vanaf zit. Het interieur is vandaag in gloss aluminium gespoten
Last edited by Doc; 13-05-2009 at 21:16. |
|
||||
|
||||
Voor het interieur ga ik deze als referentie gebruiken
Is van deze Silvia Beide wagens zijn van 1980 dus zoveel verschil zal er niet in zitten
|
||||
|
||||
Aha, de Doc zijne nissan. Gij had er mij al wat over verteld, maar nu zie ik eindelijk wat ge er al allemaal aan gedaan hebt.
Veel succes ermee. ![]()
|
||||
|
||||
Leuk model, deze ga ik zeker volgen
![]() |
|
||||
|
||||
Nou moe? Dat ziet mij wel een potente kar uit. Leuk om die beesten hier ook eens te zien passeren.
![]()
|
||||
|
||||
Aha, ik heb deze kit ook liggen, destijds besteld bij Domino samen met nog wat andere sh*t.
Bleek toen ik 'm binnen had dat de body compleet vernield was. Ik heb van Domino netjes een nieuwe losse body gekregen. Ik heb wel filmpjes gevonden. GAAF! http://www.youtube.com/watch?v=8fVd0A1p6Kgeb http://www.youtube.com/watch?v=90yE9JwAXlc http://www.youtube.com/watch?v=rbiATDeNPfI http://www.youtube.com/watch?v=tL6uI...ext=1&index=35 Alleen snap ik die man niet goed! Succes Maurits |
|
||||
|
||||
Nissan Bluebird? Het eerste wat ik te zien kreeg was een oranje Nissan?
![]() Leuk en niet alledaags projectje weeral. Veel plezier ermee, ik ga met een half/heel oog meevolgen. ![]() |
|
||||
|
||||
Vandaag de tijd gevonden om nog enkele uren door te werken aan de nissan. Het eerste wat me stoorde was het feit dat de pedalen meegegoten zaten in de voorkant van het interieur. Niet mooi dus effe gaan scratchen.
Eerst maar alles van het onderdeel afgehaald, en deze bewerkt met putty. Daarna geprimerd, gespoten en geweatherd met hetvolgende resultaat. Van polystyreen een stukje plastic op maat uitgesneden En na het nodige schuur-, plak-, en verfwerk had ik dit resultaat
Last edited by Doc; 15-03-2009 at 20:43. |
|
||||
|
||||
Het interieur ga ik net als de hele wagen een "vuile" look geven. Op de box staat een foto van de wagen tijdens de race en dat effect ga ik proberen na te bootsen.
Dus het interieur stevig bewerkt met smoke en de sminkdoosjes van Tamiya. En nog enkele kleine onderdelen aangebracht De onderkant heb ik licht geweatherd
Last edited by Doc; 15-03-2009 at 20:44. |
|
||||
|
||||
Aan de velgen was ik van de week al begonnen. Het hart van de velg moest goud worden. Ik heb hiervoor X 31 Titanium gold gebruikt omdat ik deze mooier en realistischer vind dan het gewone goud. Ik heb me stevig uitgeleefd met smoke en de sminkdoos om een vuile velg te bekomen.
De banden opgeschuurd Dan de velgen gemonteerd onder de wagen. Dit was zo gebeurt omdat deze wagen geen noemenswaardige ophanging bezit. En dan even een dryfit met de body
|
||||
|
||||
Hey, hey, hier worden mooie dingen gedaan!
|
|
||||
|
||||
ruig machien in wording !!
![]() |
|
||||
|
||||
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 17-03-2009 at 02:11. |
|
|||
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
Een kleine update
De deurpanelen zijn gespoten en geweatherd Het dashbord is behandeld met embossy en geweatherd Het instrumentenpaneel bevatte geen decals. Das jammer maar niets aan te doen. Ik heb geprobeerd om te drybrushen met wit om de details een beetje te voorschijn te toveren. Het is niet perfect gelukt maar het was de eerste keer dat ik dit probeerde. Aan het interieur heb ik ook nog een beetje gewerkt. Dit reservoir bevatte boven en onder een aansluiting voor een darm. Ik ben een beetje gaan scratchen en heb boven aan de aansluiting een darm vastgemaakt. Onder heb ik een gaatje geboord in het reservoir en een stukje draad in bevestigd. Beide heb ik via een gaatje weggewerkt. Alles nog een beetje geweatherd.
|
|