De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-08-2010, 18:52
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Aangezien je toch vaak in de regio Limburg kart, is maasmechelen ook wel eens fijn om te doen. een circuit met 2 verdiepingen, sodi karts, en behoorlijk goedkoop.
Ook Eupen is zeker eens de moeite. (maar jammer genoeg niet zo dicht bij de deur)

Over rijstijl..
Zuivere lijnen rijden is de snelste manier, maar uitzonderingen bevestigen de regel. Dus in bepaalde situaties kan wat glijden wel een snellere manier zijn.
Reply With Quote
Old 22-09-2010, 16:18
catipedro catipedro is offline
De Paddock Rookie

Weet trouwens iemand waar precies de karting was in leuven? Is die plaats ondertussen verhuurd?
Reply With Quote
Old 22-09-2010, 20:41
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by catipedro View Post
Weet trouwens iemand waar precies de karting was in leuven? Is die plaats ondertussen verhuurd?
Bedoel je Extreme Kart in Herselt? Naar mijn mening, als gelegenheidsrijder, één van de betere kartings in Vlaanderen.

Als we terug in de tijd gaan naar 2004, kan je lezen dat de kartings in Boortmeerbeek en Haasrode dicht zijn gegaan: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7353

Of er nu een andere karting in de buurt van Leuven is, weet ik niet. Daarvoor zit ik niet genoeg in het milieu
Old 02-10-2010, 15:15
catipedro catipedro is offline
De Paddock Rookie

Maar, er was toch ooit een karting geweest en Haasrode.niet? Ik vraag mij af als dat gebouw al verhuurd is
Trouwens, wat soort brandstof wordt gebruikt op een kart?Diesel? Mengsel?
bedankt
Reply With Quote
Old 06-10-2010, 12:28
Xsara_VTS's Avatar
Xsara_VTS Xsara_VTS is offline
De Paddock Rookie

Volgens mij gewone super 95 of 98.
Toch zeker gene diesel.
Old 22-10-2010, 00:43
Pirate Pirate is offline
De Paddock Rookie

Lovakart in Haasrode en zijn, zoals hierboven al vermeld, dicht sinds 2004. De kartings in de buurt van Leuven nu zijn Extreme Kart (Herselt) en de kartings in de regio Brussel (Machelen, Vorst, ...).

Benzine is (meestal) gewone 95 van aan de pomp

Last edited by Pirate; 22-10-2010 at 00:49.
Reply With Quote
Old 04-11-2010, 12:48
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Al zeer lang geleden dat ik hier nog iets op de paddock gepost heb. Veel te weinig tijd om alles hier te volgen.

Ben nog altijd vrij actief in het karting milieu (meer dan vroeger zelfs), dus even antwoorden op onderstaande vragen.

Ivm karting in Leuven: vroeger was er idd lovakart in Haasrode, maar die is al aantal jaren dicht. Of het gebouw ondertussen al andere bestemming gekregen heeft, weet ik niet.

Kartings die het dichtste bij Leuven liggen, zijn Extreme Kart in Herselt (Aarschot), en FKI in Machelen.
Beiden vind ik zeker een aanrader, en dan misschien vooral Extreme Kart in het bijzonder. Vriendelijk personeel (spijtig dat te lezen van die aanvaring), en zeer verzorgde karts en circuit.
Reply With Quote
Old 04-11-2010, 12:51
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ivm brandstof karts: bij indoorkarts is dat idd de 95 van aan de pomp.

Ivm driften of niet, kan ik vrij bondig over zijn: NEE!!!
Je zal sneller zijn door zuiver te rijden, zeker bij piloten met een iets hoger gewicht. Heel, heel uitzonderlijk kan je iets driften, maar dan enkel VOOR de bocht. Andere belangrijke tip is kort blijven (en eventueel iets trager de bocht door). Veel piloten willen te snel gaan, met driften en teveel afstand als gevolg. Vaak ben je sneller door trager te rijden, maar minder afstand af te leggen.
Reply With Quote
Old 04-11-2010, 13:06
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Speesman View Post
Ivm brandstof karts: bij indoorkarts is dat idd de 95 van aan de pomp.

Ivm driften of niet, kan ik vrij bondig over zijn: NEE!!!
Je zal sneller zijn door zuiver te rijden, zeker bij piloten met een iets hoger gewicht. Heel, heel uitzonderlijk kan je iets driften, maar dan enkel VOOR de bocht. Andere belangrijke tip is kort blijven (en eventueel iets trager de bocht door). Veel piloten willen te snel gaan, met driften en teveel afstand als gevolg. Vaak ben je sneller door trager te rijden, maar minder afstand af te leggen.
Maar hangt dat ook niet af van de ondergrond? In Huizingen bijvoorbeeld kan je op bepaalde stukken niet anders dan driften. Al weet ik uiteraard wel wat je bedoelt.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 04-11-2010, 18:20
Pirate Pirate is offline
De Paddock Rookie

Op Huizingen heb ik er al veel zien driften, maar met zuiver te rijden (zoals Speesman zegt) gaat het inderdaad veel beter. Slow in, fast out. Kortste afstand is de snelste, en dat vergeten er velen wel eens :-)
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules