![]() |
|
|
||||
|
||||
En dan zetten ze op de impressie een wagen met nummer 6, sterk bezig.
|
|
||||
|
||||
Nederlander Tom Coronel gaat in 2011 op jacht naar de titel in het WTCC. De tweevoudige wereldkampioen bij de privérijders verruilt daarbij na zes jaar zijn SEAT voor een BMW. Het Italiaanse ROAL Motorsport prepareert exclusief voor de Nederlander een BMW 320.
Met het team van toerwagenlegende Roberto Ravaglia is Coronel inmiddels begonnen aan een uitgebreid testprogramma in de aanloop naar de eerste race, op 18 mei in Brazilië. “Je merkt aan alles dat Roberto Ravaglia zelf heeft geracet. Zijn betrokkenheid tilt de communicatie en de technische kennis naar een hoger niveau”, merkte Tom Coronel na de eerste testsessie. De nummer drie in de Castrol Ranking bij de Nederlandse piloten maakt binnenkort kennis met de BMW 320 TC, voorzien van een door BMW Motorsport ontwikkelde 1,6 liter turbomotor. “Mijn uitgangspunt is natuurlijk het winnen van races en het kampioenschap”, aldus de ervaren toerwagenrijder. Tom Coronel reed in zes WTCC seizoenen 129 wedstrijden, goed voor 6495 kilometers op racesnelheid. “Ik heb er alle vertrouwen in dat wij dit jaar kunnen strijden om de overwinningen.” ROAL Motorsport werkt nauw samen met BMW Motorsport en Castrol. Bron: autosport.be |
|
||||
|
||||
Is dit nieuws? Deze informatie is al bijna een maand gekend: Kortnieuws uit Nederland: Tom Coronel naar BMW, Robert Doornbos naar Mercedes. Staat zelfs een tekening van de livery van de wagen bij het bericht.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Het SUNRED-team heeft zijn rijders voor het WTCC-kampioenschap 2011 zopas bekend gemaakt.
Het Spaanse team laat zes SEAT Leon TDI’s rijden onder drie verschillende banieren. Het is de bedoeling van de teamleiding om zo snel als mogelijk over te schakelen op de nieuwe 1.6 liter turbomotoren. Lees op http://www.autosport.be/?p=4446 |
|
|||
|
|||
Zopas is relatief. 4 dagen geleden stond dit al te lezen op de officiele WTCC website: http://fiawtcc.com/Read_News.asp?idNews=802
Last edited by gwyllion; 22-02-2011 at 00:35. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ziet er toch best goed uit, iets wat ik een tijd geleden niet verwacht had. Last edited by FIRE; 23-02-2011 at 10:03. |
|
|||
|
|||
Het zal toch maar gaan tussen de 3 Chevrolet rijders en Tarquini. Niet bepaald wereldkampioenschap waardig, als je mij vraagt.
|
|
|||
|
|||
WRC en F1 doen meestal niet beter.
|
|
|||
|
|||
Bij F1 ligt dat niet allesbehalve aan een gebrek van top piloten. Er doet dit jaar 5 wereldkampioenen mee (Vettel, Button, Hamilton, Alonso, Schumacher).
In WRC zijn er dit jaar toch 3 fabrieksteams (Citroen, Ford en Mini) actief, terwijl je in WTCC enkel Chevrolet hebt. Het klopt toch niet dat het wereldkampioenschap moet onder doen qua deelnemersveld voor nationale kampioenschappen zoals BTCC en STCC. Last edited by gwyllion; 23-02-2011 at 21:44. |
|
|||
|
|||
Ik doelde meer op het feit van kanshebbers voor de titel.
|
|
|||
|
|||
Marrakech uit kalender, vervangrace waarschijnlijk in Oost Europa.
|
|
||||
|
||||
Jammer voor Coronel, maar een zege in Zolder zit er wel in!
![]() Het nieuwe systeem voor de startopstelling blijkt ook zijn vruchten af te werpen, ik vind het een goed idee! ![]() |
|
||||
|
||||
Een 4de en 2de plek voor Coronel geeft hoop voor dit seizoen. Hopen dat de Chevy's het seizoen niet gaan domineren.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Gewoon de wagen gewichten gelijk trekken.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|